Skrevet av Emne: Trenger litt hjelp  (Lest 1933 ganger)

KaiaKiMoonwolf

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
    • RealLifeDog On DeviantART
Trenger litt hjelp
« på: 12. sep, 2011, 08:44 »
Hei
Har fått en skoleoppgave der vi kan lage så å si hva vi vil, jeg har tengt til å lage et fursuit hode eller føtter.
Jeg har 19 skoletimer, men kan seff. gjøre litt hjemme.
Dette er min første4 gang

Hva blir enklest, hva har jeg nokk tid til og får jeg tak i tingene jeg trenger uten å kjøpe på internett?

takker for all hjelp!  [w-happy]

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Trenger litt hjelp
« Svar #1 på: 12. sep, 2011, 10:27 »
Siden du kun har 19 skoletimer tilgjengelig vil jeg anbefale føtter. For hode blir 19 timer for kort.
Samtidig vil materialbehovet og detaljenivået bli litt enklere.

Material er veldig avhengig av hvor i Norge du holder til. Hovedsaklig finner man pels i tøy/stoffbutikker.
For føtter trenger du kun litt pels (overlag), skumgummi (forming) og noe fottøy du kan ofre (struktur/underlag).
Eventuelt kan du legge inn litt mønster i pelsen vha. to forskjellige typer pels. Lag først en mal vha. noe billig tøy du kan ofre, så bruk disse til å kutte til pelsen.
Uansett vil det kreve en kombinasjon av liming, sying og mye tålmodighet.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Trenger litt hjelp
« Svar #2 på: 12. sep, 2011, 11:06 »
Over hvor lang perriode er dette? Eg lagde mitt første suithode på skolen også, men da tok eg med arbeidet hjem og jobbet med det i fritiden i tillegg [wink]

Har sett noen lage en hel partical på under en time, så det skal ikke være umulig. Pels kan du kjøpe på "stoff og stil" i åsane, men de har mest bare svart, hvit, brun og grå pels. Er ikke min favoritt da, men er det nermeste du kommer utenom over nettet tipper eg.
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Trenger litt hjelp
« Svar #3 på: 12. sep, 2011, 11:52 »
tror du vil bruke lengst tid på å finne materialer du trenger enn evnetuelt å lage ting. Er det slik at du får materialene eller må du betale selv? :)
Hvor lang tid man bruker på et hode varierer jo mye på hvor effektiv man er og slikt også. Men en enkelt design er vel å anbefale med den tidsbegrensningen.
Hva du trenger for hode er pels, skumgummi og tøy som jeg ikke husker for øynene.


Fins en del sider på nett, og her er den noen som kan gi deg råd om hvordan fursuit kan lages; http://fursuit.livejournal.com/profile
samt at vi har vel en del spredd rundt her på fursuit forumet også :)
Kun kan jo også poke noen av de på forumet som også har lagd suits (enten via mail eller PM), for å høre på råd angående hvordan gå frem og slikt.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Trenger litt hjelp
« Svar #4 på: 12. sep, 2011, 17:05 »
Om jeg hadde gidda å jobbe nonstop på fursuithodet mitt så hadde det tatt ca. ett døgn. dvs, om du jobber med det hjemme har du nokk tid, men da må du bruke mye av din fritid på det, for det å bestille pels og andre materialer kan ta sin tid X)

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Trenger litt hjelp
« Svar #5 på: 14. sep, 2011, 22:48 »
Du får fuskepels på panduro også.
Grei kvalitet,bare brun og grå da.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Trenger litt hjelp
« Svar #6 på: 15. sep, 2011, 15:42 »
ganske enig i føttene :3