Generelt > Spill

Rollespill

(1/6) > >>

Miles T.F. Baxxter:
Jeg trodde vi hadde en egen rollespill tråd her, men det var kanskje i det gamle forumet...

Uansett. Noen her som driver med, har drevet med, eller generelt er interessert i rollespilling? Jeg tenker hovedsaklig på pen og papir varianten, også kalt tabletop roleplaying - som jeg formoder er fordi man ofte spiller rundt et bord.

VVolfsong:
Jeg spiller når jeg er hjemme på Karmøy. Det går for det meste i Exalted, som er fantastisk... hehe.

Dog det er ikke helt sikkert det kan kalles Exalted lengre hos oss da... Vi har nettopp gått over til å bruke en modifisert utgave at reglene til Wushu i stedet for White Wolf sitt standard system. Det er mer beskrivende og mindre mekanisk. I stedet for å beskrive hva vi har tenkt å forsøke å gjøre og så la terningene bestemme hvor bra eller dårlig det går, så skjer alt akkuratt slik vi beskriver det men terningene avgjør hvor stor effekt det vi beskrev hadde. Er litt vanskelig å forklare, men det er mye friere i hvert fall... hehe.

Ellers så hender det at jeg spiller litt D&D, eller en rekke andre random spill en sjelden gang i blandt.

roo_fan:
Vel prøvd GURPS, men tar alt for mye av min fritid. Skal nok se på det om noen år.

Kixt:
Faller D&D under dette? :3

StLoke:
D&D er essensen av dette, Txik. Jeg spiller tabletop, alt fra Whitewolf til D&D. Spiller aktivt en gang i uka nå, altfor lite dessverre.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning