Skrevet av Emne: Filosofi  (Lest 2322 ganger)

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Filosofi
« på: 17. okt, 2011, 22:57 »
Jeg har litt lyst til å bli bedre kjent med de som er interesserte.

Jeg er en liten stor filosofisk tiger, jeg tenker som regel lenge omkring alt som har med livet å gjøre.
Bare for å få det sagt så har jeg en veldig personelig type filosofi, den sier som så: Meningen i livet er å finne mening i livet ditt.
Dvs, finn deg noen eller noe som gjør deg glad for at du lever, og prøv å ikke ødelegge det forholdet du har til det.

Altså: Om du forguder dine venner og ser på det som din mening i livet så prøv å gjør alt du kan for å hjelpe dem eller om det er maling eller tegning du føler at er meningen i ditt liv så må du jobbe hardt for å bli så flink at du kan forklare dine tanker via å tegne eller male.

Er ingenting så befriende som å ha en mening i livet, jeg har funnet min tror jeg, og det er mine venner og det å skape ett godt miljø rundt dem. Prøver å ta vare på dem så godt jeg kan og prøver å hjelpe dem så godt jeg kan.
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Tzengen

  • Gjest
Sv: Filosofi
« Svar #1 på: 17. okt, 2011, 23:05 »
Jeg filosoferer mye.  [puzzled]

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Filosofi
« Svar #2 på: 17. okt, 2011, 23:09 »
Give it a go, hva føler du at kan være passelig i en slik tråd? Få ut dine tanker om du føler for det. GET WILD! ^^;
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Tzengen

  • Gjest
Sv: Filosofi
« Svar #3 på: 17. okt, 2011, 23:47 »
Jeg har alltid tenkt på masse ting som angår andre sine følelser, jeg har enda ikke klart å forstå at andre også føler noe..
Noen som har tenkt på det samme? Har brukt utallige timer og skribleblokker i forsøket på¨å pønske ut detta  [puzzled]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Filosofi
« Svar #4 på: 18. okt, 2011, 00:03 »
Jeg har en mastergrad i filosofi! *poserer*

Riktignok moderne, akademisk, analytisk filosofi.

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Filosofi
« Svar #5 på: 18. okt, 2011, 00:17 »
Det er ikke akkurat filosofi det da Kweet, det er psykoanalyse og neurologi det. Alle har følelser, alle er ikke som deg dog, ikke alle har samme typen følelser ovenfor andre ting og det er som regel det som byr opp til diskusjon og krangling :3

Moderne akademisk analytisk filosofi er fint det også. Mastergrad er en fin ting å ha, men hva hjelper det deg i livet? :P
Den er ikke ett brød du kan selge eller en pengemaskin, eller har du kanskje jobb som omhandler det å tenke filosofisk?
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Tzengen

  • Gjest
Sv: Filosofi
« Svar #6 på: 18. okt, 2011, 00:19 »
Hele livet mitt består av filosofi, men jeg skjønner ikke noe av det.

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Filosofi
« Svar #7 på: 18. okt, 2011, 01:33 »
Det er bare å tenke seg litt om.

Filosofi fungerer på den måten at du tenker deg frem til ting for å argumentere for hvordan ting fungerer.
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Filosofi
« Svar #8 på: 18. okt, 2011, 01:42 »
Moderne akademisk analytisk filosofi er fint det også. Mastergrad er en fin ting å ha, men hva hjelper det deg i livet? :P

Diplomer er jo alltids stas å ha på veggen!

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Filosofi
« Svar #9 på: 18. okt, 2011, 05:00 »
Joda, kan jo spise den diplomen :3 OHMNOMNOMNOM!
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Filosofi
« Svar #10 på: 19. okt, 2011, 03:18 »
Neida, hva lærte du gjennom mastergrad studiene Miles?
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?