Skrevet av Emne: Hva skal jeg gjøre  (Lest 5638 ganger)

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Hva skal jeg gjøre
« på: 26. okt, 2011, 17:02 »
Moren min liker ikke at jeg går ut med min furusuit hode. Hun er red for at jeg skal bli plaget på skolen -.-  Jeg  vet ikke hva jjeg skal si til hun fordi jeg er litt dålig med unsyninger og det. hvordan klarte derre å  få lov å gå ut med det . Så hva skal jeg si heler gjøre plis gi meg tips [blush]
tsuna ^^

KIBRO

  • Gjest
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #1 på: 26. okt, 2011, 19:28 »
gå med suiten i en annen komune der folk ikke kjenner dei så går det bra men få noen til å bli med dei sånn at folk ikke kødder eller så kan du gjøre som mei nemelig å drite i hva andre sier

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #2 på: 26. okt, 2011, 20:12 »
Mitt best tips: Ikke gjør det alene. Enten ved å dra med noen venner eller finne noen lokale furs som vil hjelpe til som handler.
Selv er jeg 29 og er en ganske selvstendig person, men hvis jeg skal suite er det tryggest med noen "vakter". Da får man delt moroa, og man har en backup hvis noe skjer.

I mine øyne pleier foreldre flest å engste seg for at ungen blir alene.
De føler en trygghet hvis de ser dens interesser skaper nye venner.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #3 på: 26. okt, 2011, 20:26 »
Gjøre det med andre og ikke i ditt nærområde.
Vet selv hvordan du har det, å slikt er kjipt. Er en grunn til at jeg kun suiter i Oslo eller på cons og ikke her i nærområdet.

For min del vet ikke foreldrene  mine om noen av suitene mine (okay, kanskje et lite hint da muttern så body suiten men). og er av en alder hvor de ikke har oversikt over hva jeg kjøper :P
Har dessverre ikke no tips annet enn å gjøre det sammens med andre/bli kjent med andre som er i ditt nærområde. Kanskje få foreldrene dine til å snakke med de for å roe ned sjela. (

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #4 på: 26. okt, 2011, 21:09 »
Mitt best tips: Ikke gjør det alene. Enten ved å dra med noen venner eller finne noen lokale furs som vil hjelpe til som handler.
Selv er jeg 29 og er en ganske selvstendig person, men hvis jeg skal suite er det tryggest med noen "vakter". Da får man delt moroa, og man har en backup hvis noe skjer.

I mine øyne pleier foreldre flest å engste seg for at ungen blir alene.
De føler en trygghet hvis de ser dens interesser skaper nye venner.


Jepp men det er det at Vi gjør det 6 sekstykker med furusuit og alle kjenner eg
tsuna ^^

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #5 på: 26. okt, 2011, 21:12 »
Gjøre det med andre og ikke i ditt nærområde.
Vet selv hvordan du har det, å slikt er kjipt. Er en grunn til at jeg kun suiter i Oslo eller på cons og ikke her i nærområdet.

For min del vet ikke foreldrene  mine om noen av suitene mine (okay, kanskje et lite hint da muttern så body suiten men). og er av en alder hvor de ikke har oversikt over hva jeg kjøper :P
Har dessverre ikke no tips annet enn å gjøre det sammens med andre/bli kjent med andre som er i ditt nærområde. Kanskje få foreldrene dine til å snakke med de for å roe ned sjela. (


Kanse det men det problemet er at jeg går jo med 4 stykker og ikke akurat der jeg bor da men det er bare en av det som er på alderen min og det er en som er mindre og 2 som er større så jeg tror Moren min vil bli kjent med moren til Hun på minalder for det har lit make intrereser og jobber på sykehuset nattevakt begge to men forselig adeling. Og moren min sendte en ven av moren til hun
tsuna ^^

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #6 på: 26. okt, 2011, 21:43 »
Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #7 på: 26. okt, 2011, 21:57 »
Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
tsuna ^^

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #8 på: 26. okt, 2011, 22:01 »
For min del vet ikke foreldrene  mine om noen av suitene mine (okay, kanskje et lite hint da muttern så body suiten men). og er av en alder hvor de ikke har oversikt over hva jeg kjøper :P

Mens i mitt tilfelle vet de om det. Jeg kunne ha holdt det helt hemmelig for slekta, men da ville de blitt skikkelig skremt/mistenksomme.
De er like nysgjerrige som meg og hadde luktet ugler i mosen hvis jeg sa jeg skulle utenlands uten en spesifikk plan (mitt første fur con).
Men igjen, sånt er veldig avhengig av hvordan ens egen slekt er. Forskjellige familier, forskjellige løsninger.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #9 på: 26. okt, 2011, 22:36 »
Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
Lolz jeg gikk med min  onkel og det gikk helt fint : D

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #10 på: 27. okt, 2011, 06:56 »
For min del vet ikke foreldrene  mine om noen av suitene mine (okay, kanskje et lite hint da muttern så body suiten men). og er av en alder hvor de ikke har oversikt over hva jeg kjøper :P

Mens i mitt tilfelle vet de om det. Jeg kunne ha holdt det helt hemmelig for slekta, men da ville de blitt skikkelig skremt/mistenksomme.
De er like nysgjerrige som meg og hadde luktet ugler i mosen hvis jeg sa jeg skulle utenlands uten en spesifikk plan (mitt første fur con).
Men igjen, sånt er veldig avhengig av hvordan ens egen slekt er. Forskjellige familier, forskjellige løsninger.
Vel, ikke alle har behov heller å fortelle alle det i familien det. Å kan alltid forklare furcons med andre ting en furries som møtes og går rundt i fursuit.

Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
Vel, å ha med en voksen kan jo berolige foreldrene dine. Å man behøver jo ikke ta med de eldeste av de eldste. :P


Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #11 på: 27. okt, 2011, 10:08 »
Min far har akseptert min hobby og min mor har begynt, men liker ikke at jeg går rundt med dem og at jeg "kaster bort" penger på slikt. Men trur det gikk bra, med tanke på at hun hjalp meg å lage en hylle til hodene mine på rommet mitt 8D. Det kan ta litt tid, men forklar at du er som de i Disney land. Du har på deg en maskot drakt. Du har laget din egen tegneserie/film figur og at du har lyst å være kreativ og lage din egen drakt for hånd.

Jeg begynte å gå rundt i fursuiten min på VGs, halvparten trudde ikke helt på meg når jeg sa jeg lagde den og spurte hvor jeg hadde kjøpt den  [ureshii]. Bare en lærer friket ut  [laugh]



Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #12 på: 27. okt, 2011, 14:00 »
Min far har akseptert min hobby og min mor har begynt, men liker ikke at jeg går rundt med dem og at jeg "kaster bort" penger på slikt. Men trur det gikk bra, med tanke på at hun hjalp meg å lage en hylle til hodene mine på rommet mitt 8D. Det kan ta litt tid, men forklar at du er som de i Disney land. Du har på deg en maskot drakt. Du har laget din egen tegneserie/film figur og at du har lyst å være kreativ og lage din egen drakt for hånd.

Jeg begynte å gå rundt i fursuiten min på VGs, halvparten trudde ikke helt på meg når jeg sa jeg lagde den og spurte hvor jeg hadde kjøpt den  [ureshii]. Bare en lærer friket ut  [laugh]

Lol rar lærer XD

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #13 på: 27. okt, 2011, 14:53 »
Jeg begynte å gå rundt i fursuiten min på VGs, halvparten trudde ikke helt på meg når jeg sa jeg lagde den og spurte hvor jeg hadde kjøpt den  [ureshii]. Bare en lærer friket ut  [laugh]
[Bilde av lærer med navn stemplet i pannen, og en vettskremt unge i bakgrunnen]


Hehe, skulle vært der xD

kor i hordaland er det dere har suitet da? må lage film fra suitingen, alltid morro å se tilbake på, og så føles det ikke helt det samme å se seg selv suiter, enn å se det på film etterpå [wink]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #14 på: 27. okt, 2011, 14:54 »

Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
Lolz jeg gikk med min  onkel og det gikk helt fint : D
XD onkelen din er ikke så gamelca like gammel som moren din eler faren din men jeg gidd ikke å reise til bondelande for å være med min ene tante og jeg vil heler ikke gå med en lærer som er nmin andre tante og jeg vil heler ikke reise til nor norge fror å være med tanten min XD
tsuna ^^

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #15 på: 27. okt, 2011, 16:05 »
Sitat
Hehe, skulle vært der xD

Muhaha: http://www.youtube.com/watch?v=m-05ldABq5A
Har den på video  [laugh]



Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #16 på: 28. okt, 2011, 14:17 »

Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
Lolz jeg gikk med min  onkel og det gikk helt fint : D
XD onkelen din er ikke så gamelca like gammel som moren din eler faren din men jeg gidd ikke å reise til bondelande for å være med min ene tante og jeg vil heler ikke gå med en lærer som er nmin andre tante og jeg vil heler ikke reise til nor norge fror å være med tanten min XD
søsken eller brødre da? Elle Faren din? o.o

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #17 på: 28. okt, 2011, 14:24 »

Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
Lolz jeg gikk med min  onkel og det gikk helt fint : D
XD onkelen din er ikke så gamelca like gammel som moren din eler faren din men jeg gidd ikke å reise til bondelande for å være med min ene tante og jeg vil heler ikke gå med en lærer som er nmin andre tante og jeg vil heler ikke reise til nor norge fror å være med tanten min XD
søsken eller brødre da? Elle Faren din? o.o

Det var jo bare eksempler da X3

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #18 på: 28. okt, 2011, 14:28 »
Sitat
Hehe, skulle vært der xD

Muhaha: http://www.youtube.com/watch?v=m-05ldABq5A
Har den på video  [laugh]

Haha, nice x3
så ikke den redde eleven da..
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #19 på: 28. okt, 2011, 14:29 »

Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
Lolz jeg gikk med min  onkel og det gikk helt fint : D
XD onkelen din er ikke så gamelca like gammel som moren din eler faren din men jeg gidd ikke å reise til bondelande for å være med min ene tante og jeg vil heler ikke gå med en lærer som er nmin andre tante og jeg vil heler ikke reise til nor norge fror å være med tanten min XD
søsken eller brødre da? Elle Faren din? o.o

Nopp storebroren min vil bare spille og søsteren min er for optat med skole og jobb
tsuna ^^

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #20 på: 28. okt, 2011, 16:53 »

Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
Lolz jeg gikk med min  onkel og det gikk helt fint : D
XD onkelen din er ikke så gamelca like gammel som moren din eler faren din men jeg gidd ikke å reise til bondelande for å være med min ene tante og jeg vil heler ikke gå med en lærer som er nmin andre tante og jeg vil heler ikke reise til nor norge fror å være med tanten min XD
søsken eller brødre da? Elle Faren din? o.o

Nopp storebroren min vil bare spille og søsteren min er for optat med skole og jobb
Skaff deg flere søsken! D: <

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #21 på: 29. okt, 2011, 19:17 »

Kanskje du kan ha med en eller flere større personer feks en onkel eller bestefar? :)

XD tror du det kommer tiol å klare å gå så lenge
Lolz jeg gikk med min  onkel og det gikk helt fint : D
XD onkelen din er ikke så gamelca like gammel som moren din eler faren din men jeg gidd ikke å reise til bondelande for å være med min ene tante og jeg vil heler ikke gå med en lærer som er nmin andre tante og jeg vil heler ikke reise til nor norge fror å være med tanten min XD
søsken eller brødre da? Elle Faren din? o.o

Nopp storebroren min vil bare spille og søsteren min er for optat med skole og jobb
Skaff deg flere søsken! D: <

Hehehe nei
tsuna ^^

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hva skal jeg gjøre
« Svar #22 på: 01. nov, 2011, 08:08 »
Det er mye lettere å suite på en annen plass enn der du bor som Kibro sier, spessielt om du er sammen med andre suitere og handlere. det er litt skummelt å være alene når man suiter :B

c: