Skrevet av Emne: PS3 VS. Xbox 360 slim  (Lest 3588 ganger)

FluffyFurry

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
  • Jeg er tilbake baby!
    • Vis profil
PS3 VS. Xbox 360 slim
« på: 21. nov, 2011, 13:15 »
Jeg har lurt på om jeg burde kjøpe meg Xbox 360 slim eller PS3.
hvis du svarer, vær så snill og si grunnen for hvorfor jeg burde kjøpe det.

iRenia

  • Gjest
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #1 på: 21. nov, 2011, 14:48 »
Har PS3, og er storfornøyd 8D
Aner ikkje hvordan Xbox360 fungerer, men veit såpass mye at det er akkurat samme spill til begge deler ^^
har også hørt at Xboxene bråker litt (eller en del)

Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #2 på: 21. nov, 2011, 21:05 »
Har selv X360 (ikke slim) og en PS3 (Heller ikke slim)
Bruker begge en hel masse, men vil si at jeg har en generelt bedre opplevelse på x360, føler at interfacen og lignende går glattere. Nett er også mer stabilt, noe jeg med glede betaler for. (Og man slipper masse venting på at alt skal installeres, oppdateres, så installere oppdateringen)
Tar vanligvis multiplatform spill til x360, siden de gjerne kjører litt bedre. (De ser også litt bedre ut, høyere oppløsning\mer anti-aliasing, men er sjeldent fryktelig stor forskjell, so no big deal really, med mindre man er graphics whore xP)

Mens PS3 har som nevnt, gratis nett.
Blu-ray spiller er kjekt å ha, pluss at spillene kommer på blu-ray disker, som tåler evig mye mer enn DVD'er, men ikke noe problem om du er en gjennomsnittlig forsiktig person.

Men til slutt, så er det, som Indigo nevner, spillutvalget som teller mest. Så du får se på exclusives og velge deretter.
Gode maskiner er de begge to, så du blir neppe skuffet. :)

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #3 på: 21. nov, 2011, 21:14 »
Finn ut hvilke spill du vil spille og kjøp konsoll deretter :)

Ellers kan du kjøpe konsoll på nettet og benytte deg av 14 dagers angrerett hvis du skulle ombestemme deg etter 2 uker.

FluffyFurry

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
  • Jeg er tilbake baby!
    • Vis profil
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #4 på: 22. nov, 2011, 15:00 »
dere gjør det så vanskelig!! [w-dizzy] jeg tente å kjøpe lbp 1 og 2 og mw3 og bf3 men... :) det er så vanskelig... det gjør ikke noe om at jeg ikke får lbp 1 og 2 :P

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #5 på: 29. nov, 2011, 15:55 »
dere gjør det så vanskelig!! [w-dizzy] jeg tente å kjøpe lbp 1 og 2 og mw3 og bf3 men... :) det er så vanskelig... det gjør ikke noe om at jeg ikke får lbp 1 og 2 :P
Dakka deg! D:

Gray Fang

  • Gjest
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #6 på: 02. des, 2011, 22:52 »
dere gjør det så vanskelig!! [w-dizzy] jeg tente å kjøpe lbp 1 og 2 og mw3 og bf3 men... :) det er så vanskelig... det gjør ikke noe om at jeg ikke får lbp 1 og 2 :P

Moderne spill som BF3 ser jo utterly shitty ut på både PS3 og Xbox360 så gjør vel samme nytten ^^ Må ha gamer Pc for sånne xD
Selv vente jeg på neste generasjons konsoller.. ser ut som kansje til neste år.

Men uansett, først de nye Xbox360 støyer ikke og har heller ingen andre problemer med den som varme eller nettverks problemer eller noe sånt.
PS3 ser ut til å ofte ha litt lengre / mere problemer med spill bugs før de blir fiksa da, men er jo i teorien en litt kraftigere maskin hardware messing da.
selv om tungvindt koding for spilla gjør at det sjeldent blir brukt til noe og spilla ser ofte samma ut som på xbox eller værre ^^
Xbox360 har ett stor minus også da, det er microsoft ^^.

Eller så personelig likerjeg xbox spakene bedre ^^ utbyttbare batterie og slikt hjelper også på. også er kinect milevis bedre en playstation move, hvis spiller sånt.
Men helt til slutt kommer det ann på hva du vil spille og med hvem og hva de har :P
Er ingne av de tinga viktig, gå prøv dem og ta den du liekr many/spaker på eller kjøpe billigste :P

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #7 på: 02. des, 2011, 23:09 »
Hos meg er det kun PC som gjelder..  [cool]

KIBRO

  • Gjest
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #8 på: 02. des, 2011, 23:43 »
xbox kan fikses med å slenges i veggen en gang men playstaytion må du sende på reperasjon så min ambefaling er xbox

RegaFox

  • Gjest
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #9 på: 03. des, 2011, 11:13 »
PC  [cool]

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: PS3 VS. Xbox 360 slim
« Svar #10 på: 05. des, 2011, 09:12 »
Xbox krever at du betaler for å spille online og noen andre små ting i tillegg. PS3 har gratis online funksjonalitet.
Begge to har egentlig like god grafikk, PC vinner over begge uansett.
Vokste opp med PlayStation i eget hjem når alle vennene fikk N64, så jeg foretrekker PS spakene fremfor de andre konsollenes spaker.
Elsker Gran Turismo serien og de tre første (Eller, egentlig de tre siste av de fem første) Metal Gear (Solid) spillene, så jeg foretrekker PlayStation der også.
Støymessig merker du det ikke egentlig (Vi har en 160GB XBox 360 Elite og en 320GB PS3 Slim) mens du spiller (med lyd) og det er like greit å sette konsollen i standby når du ikke bruker den. Billigere for den som betaler strømregningen på lik linje med å skru av lyset på badet når ingen er der.

Hadde jeg skulle valgt en av de to i dag ville det blitt PS3 mest pga. at jeg er fornøyd med det Sony har gjort før og av de eksklusive spillene er det de på PlayStation jeg har mest lyst på.