Wow, det var en ganske creepy opplevelse :O
Skavise, tilbakemelding.. Det beste for å demonstrere en karakters personlighet er jo å vise hvordan karakteren ville oppført seg i forskjellige gitte situasjoner. Ofte kan det lønne seg å definere karakteren med grove stikkord for seg selv, som en slags form for regler man kan forholde seg til og så blir man etterhvert komfortabel med å skrive om han/henne.
Ut ifra denne teksten vil jeg anta at Leophan er modig, om enn ikke såpass nysgjerrig at at han er nødt til å finne ut hva dette skyggevesenet er. Hadde jeg selv vært i den situasjonen hadde det nok gått så mange alarmer i hodet mitt at jeg instinktivt hadde kommet meg ut av huset før jeg kanskje ville ha undersøkt det nærmere etter at tankene hadde samlet seg xD
Vågalhet eller nysgjerrighet, hva det enn er som fikk han til å handle som han gjorde i den situasjonen er med på å definere karakterens personlighet. Og så kan man begynne å tenke "hvorfor gjør han slik?" Har han alltid vært nysgjerrig/vågal?
Hmmm, her skulle jeg egentlig bare forsøke å eksemplifisere et poeng, ser det begynner å bli langt så jeg stopper her. Om jeg kan få lov til å komme med litt småpirk, så har jeg forsiktig lyst til å påpeke at du bytter mellom presens og preteritum i teksten ^^"