Skrevet av Emne: Rollespill  (Lest 6094 ganger)

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Rollespill
« på: 03. jan, 2012, 12:03 »
Er det noen her på NorPaws som driver med tekstbasert rollespill? :3

Jeg savner å rollespille på Norsk, og har i det hele tatt fått liten mulighet til det etter MSN groups ble lagt ned for årevis siden.

Dessuten trenger jeg trening i å skrive Norsk, jeg har ikke fått skrive så mye på videregående x3 Jeg lovte ungdomsskolelæreren min å aldri slutte å skrive.

Jeg kan rollespille både menneske, furry(anthro), og feral. Er også med på det meste av fan-rollespilling, så lenge jeg har sett/lest/hørt om serien/boka/filmen/whatever; og så lenge det er orginale karakterer vi lager og rollespiller i verdenen/settingen fra fan-tingen.

En del av karakterene mine er å finne på denne siden;
http://tekoronia.webs.com/

Skal prøve å få oppdatert den med resten så snart som mulig.


Hvis noen er intereserte i å rollespille; post her, send meg en pm, send meg en melding på skype eller msn, eller pm meg om eposten min x3
Mow!

RegaFox

  • Gjest
Sv: Rollespill
« Svar #1 på: 03. jan, 2012, 12:58 »
Jeg rollespiller nå og da!
trenger øvelse i norsk selv :c
 Har såvidt brukt norsk skriftspråk de siste to årene xD
Så å samle en RP-gruppe hadde vært naaajs   [laugh]

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Rollespill
« Svar #2 på: 04. jan, 2012, 22:25 »
Noe sånt ja :3

Anyone?

Kan også rollespille på engelsk, hvis noen vil det x3
Mow!

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Rollespill
« Svar #3 på: 04. jan, 2012, 22:28 »
Aldri prøvd det før, høres ganske morro ut :)

Har såvidt prøvd live rollespill i sommer, ble fanget av Hyperions sommerleir i harry potter kostyme på vei tilbake til en annen sommerleir etter HP 8 premiere i Arendal xD


Er det mye å sette seg inn i når det gjelder miljø og persongalleri?

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Rollespill
« Svar #4 på: 04. jan, 2012, 22:30 »
Aldri prøvd det før, høres ganske morro ut :)

Har såvidt prøvd live rollespill i sommer, ble fanget av Hyperions sommerleir i harry potter kostyme på vei tilbake til en annen sommerleir etter HP 8 premiere i Arendal xD


Er det mye å sette seg inn i når det gjelder miljø og persongalleri?
Hele greia er åpen å uformell x3 Du gjør hva du vil omtrent. Vanlige er jo at to personer skriver til hverandre og rollespiller OCene sine som de deler litt info om på forhånd. Regler osv. blir diskutert mellom de to... Men noen generelle regler er jo å ikke overdrive, ikke styre den andre personen sin karakter, og ikke virk perfekt.

Ellers er det bare å skrive i vei :3
Mow!

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Rollespill
« Svar #5 på: 04. jan, 2012, 22:34 »
Aldri prøvd det før, høres ganske morro ut :)

Har såvidt prøvd live rollespill i sommer, ble fanget av Hyperions sommerleir i harry potter kostyme på vei tilbake til en annen sommerleir etter HP 8 premiere i Arendal xD


Er det mye å sette seg inn i når det gjelder miljø og persongalleri?
Hele greia er åpen å uformell x3 Du gjør hva du vil omtrent. Vanlige er jo at to personer skriver til hverandre og rollespiller OCene sine som de deler litt info om på forhånd. Regler osv. blir diskutert mellom de to... Men noen generelle regler er jo å ikke overdrive, ikke styre den andre personen sin karakter, og ikke virk perfekt.

Ellers er det bare å skrive i vei :3

Må prøve engang, men må nok vente en stund, mye å gjøre for tiden :s

Eller så kan vi jo prøve en litt treg historie på e-post, skal vel alltids greie en melding eller to om dagen. Men det blir vel kanskje litt tregt for deg :p

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Rollespill
« Svar #6 på: 04. jan, 2012, 22:36 »
Må prøve engang, men må nok vente en stund, mye å gjøre for tiden :s

Eller så kan vi jo prøve en litt treg historie på e-post, skal vel alltids greie en melding eller to om dagen. Men det blir vel kanskje litt tregt for deg :p

Jeg foretrekker faktisk at det går litt tregt, så jeg får litt tid til å tenke innimellom :3 Jeg kan PMe deg eposten min, så kan vi snakkes litt mer om detaljer der.
Mow!

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Rollespill
« Svar #7 på: 13. jan, 2012, 22:53 »
Jeg kan sikkert hoste et draug game på en tråd eller no.  Har spillt rollespill siden 98.
Vi trenger bare en diceroller så er vi good to go. Alternativt at man har en lang liste med tall eller +og- for draug.
Draug er bassert på Norske eventyr, folklore overtru og sånt, med en vri av fantasy og horror.
Ikke usansynlig at man kunne spillt ulike fabeldyr.
Uansett så er Draug det enkleste systemet jeg har kommet borti.
Kan forklare mer om noen er interesert.
Eller hva med et scify/furry game jeg har skrevet bassert på Keer shus av Tor Åge Bringsverd  (postapoc furry)
Om ikke annet har vi jo werewolf eller DnD
« Siste redigering: 13. jan, 2012, 22:55 av Ziggy Wolf »

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Rollespill
« Svar #8 på: 13. jan, 2012, 23:59 »
Ja, hvordan er egentlig Draug  spillteknisk? Gurps? Fudge? Har hatt vanskelig å finne noe om det på nett, og fikk ikke gjort meg opp noe særlig intrykk av en kjapp gjennomblafring på Outland. Da fikk jeg egentlig bare intrykket av at det.. ikke var så mye. Jeg kan spille handlingsbasert rollespill, men siden jeg er vant til å spille med ganske munchkin-aktige spillere synes jeg det er greit å ha et minste minimum av regler å forholde seg til, ta foreksempel Call of Ctuthulu RPG (d00), eller 7th Sea (som har stort potensiale, men som ble litt ødelagt for meg pga mine medspilleres intense piratfetisjisme).

Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: Rollespill
« Svar #9 på: 16. jan, 2012, 16:58 »
Jeg drev med mye tekstbasert rollespill før, men aldri på norsk.

Det fulgte ikke noen regler, men gikk stort sett utpå at vi spilte en eller flere karakterer i en verden som utspilte seg litt etter litt. Den jeg husker best var den gangen jeg og en annen begynnte å spille to karakterer i en dystopisk, post-sivilisasjonsby. Detaljene om hvorfor byen var slik ble utformet underveis og etter en stund hadde vi hendelser som spilte seg ut over hele byen og handlinger som ble flettet inn i hverandre. Det var ganske stilig..

Hele greia er åpen å uformell x3 Du gjør hva du vil omtrent. Vanlige er jo at to personer skriver til hverandre og rollespiller OCene sine som de deler litt info om på forhånd. Regler osv. blir diskutert mellom de to... Men noen generelle regler er jo å ikke overdrive, ikke styre den andre personen sin karakter, og ikke virk perfekt.

Ellers er det bare å skrive i vei :3

Det er egentlig veldig likt som dette jeg har holdt på =3 Likte spesielt godt at du tok med "Ikke virk perfek" - Er jo feil evt. tabber hos karakterer som ofte får dem til å virke mest realistiske. Spillt med mange som plutselig banket opp trusselen (f eks en væpnet gjeng) alene - Hadde vært mer spennende å la karakterene flykte fra dem enn det antiklimatiske greiene der >>
« Siste redigering: 16. jan, 2012, 17:18 av Hundehode »
Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Moniiq

  • Nykommer
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Rollespill
« Svar #10 på: 17. aug, 2016, 02:17 »
Sikkert litt (VELDIG) sent svar for folk, men to tekstbaserte rollespill på norsk er nyoppstartede http://callesdeoro.proboards.com/ og http://talonia.freeforums.net/ :D Meld dere gjerne inn. To veldig forskjellige sider, men med en del likhetstrekk. Talonia er i middelalder-setting, med overnaturlige vesner som varulver, vampyrer etc. mens Calles De Oro er nåtids-setting, nærmere sagt Tijuana  i Mexico, og rundt kriminaliteten der :)

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Rollespill
« Svar #11 på: 03. sep, 2016, 10:07 »
jeg hart jort det en delv ja =^_^=
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den