Skrevet av Emne: Underforum for Cons?  (Lest 5091 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Underforum for Cons?
« på: 31. okt, 2011, 07:13 »
Jeg veit Tellos har nevnt dette for meg tidligere, jeg tror også det er nevnt på forumet tidligere også (mener det er nevnt litt her: http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=1199.0).
Men jeg lurte på om det var flere enn meg som kunne tenkt seg å samle alle Con emnene. Vi har en del fra EF, noen for Coson og Desucon.
Et av problemene er kanskje at Desucon og Coscon trådene er i furmeet tråden, så jeg vet ikke hvor vidt man skal løse hvor vidt forumet skal være åpent eller ikke. (nå kan jeg ikke si at jeg husker at no person info står i de trådene men jeg kan ta feil).

Så, hvorfor?
En av grunnene er at man lettere kan ha oversikt over f.eks enkel ting som har blitt nevnt før. Råd og ikke minst lese reaksjonene folk f.eks har hatt etter EF. (vi har ikke akkurat folk som har skrevet alt for mye (sammenlignet med EF) om AC, FC og CF selv om norske furs har vært der).
For meg er det i hvertfall litt artig å lese igjennom trådene til EF, noe jeg gjør faktisk før årets EF :P For å se etter små ideer, ting jeg har glemt osv. Plus å minnes hvor kult det var året før gjør det også lettere å melde seg på neste år.
 Samme med desucon, å lese litt erfaringer fra året før kan gi et bilde av hvordan det er på der og hvordan man kan planlegge events før/under/etter.

Vet ikke.. hva tror dere?

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #1 på: 06. nov, 2011, 19:46 »
Hihi, du mener slik at man har undergrupper iforhold til hvilket "furmeet" det er snakk om ?
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #2 på: 06. nov, 2011, 20:26 »
Hihi, du mener slik at man har undergrupper iforhold til hvilket "furmeet" det er snakk om ?

for eksempel jah :)
men kanskje ha det åpent.. Noe som kanskje bør diskuteres hvis en slik undergruppe ska lages.

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #3 på: 06. nov, 2011, 23:14 »
for eksempel jah :)
men kanskje ha det åpent.. Noe som kanskje bør diskuteres hvis en slik undergruppe ska lages.
Jeg er for at Furmeet og lignende holdes stengt. Det kan deles sensitiv/personlig informasjon der, og det er ingen grunn til at de som er helt nye MÅ dit med en gang uansett. Jeg er relativt ny og har fått tilgang... Alle greier å vente så lenge.
Mow!

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #4 på: 16. nov, 2011, 15:15 »
Det blir lagt ut en del lenker til bilder og annen sensitiv informasjon i en del forskjellige tråder, det hadde ikke vært meg i mot å fått samlet de under ett underforum, men det burde holdes stengt for offentligheten.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #5 på: 28. des, 2011, 04:53 »
Så vidt jeg har forstått så velger Tellos (og andre) å poste om EF under Bjeff! Mjau! Mø! for å få flest mulig til å delta, siden denne delen av forumet er helt åpen og det er overraskende mange medlemmer som ikke ser over forumets FAQ og får med seg at det finnes et underforum tilegnet treff.

Hadde selv ikke hatt noe i mot å samlet tråder om furry messer og festivaler under et delforum under Furmeets, men det ville i så fall vært like lukket som Furmeets underforumet, og flere ville da kanskje fortsatt valgt å benytte seg av Bjeff! Mjau! Mø! underforumet.

Den mest sensitive informasjonen er fortsatt reservert for Bakrommet, som f.eks. bilder og telefonnumre.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #6 på: 11. jan, 2012, 05:46 »
Hm jeg foreslår et underforum for konvensjoner og sånt som ligger åpent, Sensitiv informasjon vedrørende reise og sånne ting har man bakrommet til. Om ikke kan man ta kontakt direkte via PM til vedkommende.

Man kan alltids ha retningslinjer for sånt i en sticky i underforumet?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #7 på: 11. jan, 2012, 07:13 »
Er ikke bare EF tråder som blir postet på Bjeff! Mjau! Mø!-forumet men også Desucon, Banzaicon osv.
Og for å si det sånn de trådene om de fleste av consene har ikke så mye person info eller bilder (å det er uansett folk som legger bilder, eposter og telefoner utenfor lukket forum allerede også som ikke er cons tråder :P).
Å vi har hatt reise tl EF oppe i alle de åra jeg har dratt dit og vi har den oppe i år også - uten at det ser ut til at vi bryr oss om det.

Wanna get underforum for Cons nao!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #8 på: 16. jan, 2012, 15:00 »
Og for å si det sånn de trådene om de fleste av consene har ikke så mye person info eller bilder (å det er uansett folk som legger bilder, eposter og telefoner utenfor lukket forum allerede også som ikke er cons tråder :P).

Vel, informasjon om hvem som skal møte opp kan jo være sensitiv nok. Men vi har ikke hatt noen problemer så langt, og får håpe vi aldri får det heller.

Når det gjelder åpent og lukket forum, er det vel mulig å lage begge deler?

Er redd dette kan bli rotete og forvrrende, med referanser frem og tilbake til tråder fra ulike underforum med ulike grader av tilgang, og kan gjøre folk usikre på hvor de bør poste hva. Men igjen, det er jo alt folk som bruker Bjeff! Mjau! Mø!, Furmeets, og Bakrommet til å poste om treff avhengig av om de har sett på vår FAQ eller hvor åpent treffet skal være, så det kan vel kanskje ikke bli så mye mer forvirrende enn det alt er.

Vet ikke om delforum dedikert til spesifikke messer vil være nødvendig (bla. med tanke på hvor mange det er der ute), men kanskje! Et dedikert til Eurofurence spesifikt, den største rufsesamlingen i Europa, er jo mulig. Eller man kan lage retningslinjer om å alltid tydelig spesifisere hvilken messe det er snakk om ja, f.eks. skrive [Eurofurence] eller [EF18] i trådens tittel.

Vil nok prøve å få i stand et slikt underforum / delforum om ikke så alt for lenge, spørsmålet er bare hvor begrenset tilgangen skal være og om man skal ha flere versjoner av det samme underforumet / delforumet (og i så fall om det samme bør gjøres for Furmeets underforumet). Takk for innspillene så langt!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Underforum for Cons?
« Svar #9 på: 23. jan, 2012, 13:03 »
De fleste har vel lagt merke til det alt, men... Conventions! [razz]

Prøver å la det være helt åpent for nå, da det virket som det var det de fleste ønsket.