Skrevet av Emne: Sove med halsbånd  (Lest 16025 ganger)

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sove med halsbånd
« på: 06. feb, 2012, 08:49 »
Noen som har hatt problemer med å sove med halsbånd?

Jeg har i det siste vært i smådårlig form, blant annet svimmelhet og prikking i hendene. Jeg tror det skyldes at jeg sover med halsbånd.

Hvorfor jeg tror det er årsaken:
- Plagene mine kan forbindes med spenning i skuldre og nakke, noe jeg ikke har.
- Halsbåndet kan hende trykker på nerver i nakken når jeg sover
- Jeg sov uten halsbånd i natt, det føles bedre allerede
- Jeg har aldri hatt slike plager før jeg begynte å sove med halsbånd, som er ca. et halvt år siden. Plagene har ikke blitt ille før de siste ukene da.

Noen som har lignende erfaringer?
Mow!

Miwa

  • Gjest
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #1 på: 06. feb, 2012, 09:20 »
Har hele mitt liv blitt frarådet å ha på meg ting om halsen når jeg skal sove, med tanke på presset som kan bli lagt på halsen og sjansene er for å klemme over hovedpulsårer eller verste fall luftrøret. :-X

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #2 på: 06. feb, 2012, 09:31 »
Har hele mitt liv blitt frarådet å ha på meg ting om halsen når jeg skal sove, med tanke på presset som kan bli lagt på halsen og sjansene er for å klemme over hovedpulsårer eller verste fall luftrøret. :-X
Joda, det vet jeg :3 Har alltid tenkt at halsbånd ikke blir noe problem fordi det ikke strammer seg som et smykke.. Og fordi jeg kjenner andre som sover med det.

Men jeg skal slutte nå da, pga. plagene.
Mow!

Miwa

  • Gjest
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #3 på: 06. feb, 2012, 09:34 »
For håper det blir bedre da, god bedring!  ;D

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #4 på: 06. feb, 2012, 10:05 »
Hvorfor sove med halsbånd på i første omgang?
Smykker og halsbånd er jo to forskjellige ting IMO, smykker beveger seg mer løst rundt halsen enn et halsbånd. Virkerlig smykke strammer mer enn halsbånd?
Vel, smykker kan sette seg fast i puta/dyna/tøy/hår og stramme seg, i verste fall ryke. dog ligge med ned til en cm bred reim pressende mot halsen/nakken tviler jeg på gjør mindre skade enn kjeder som knapt er halvparten av breden.

Så ta det av deg om kvelds du :3
Jeg har i hvertfall fått anbefaling om at hunder ikke skal sove med halsbånd. :P


Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #5 på: 06. feb, 2012, 10:06 »
Prøv noen netter uten halsbånd og se om det hjelper.
Personlig sover jeg uten halsbånd, og bruker det kun til spesielle anledninger :)

Catya

  • Gjest
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #6 på: 07. feb, 2012, 02:50 »
Har hendt at jeg har sovnet med et halsbånd på meg, merket ingenting til det, men oftest føler jeg meg kvalt hvis jeg ligger med det rundt halsen.

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #7 på: 07. feb, 2012, 07:49 »
folk kan jo få forkjelige smerter/ plager XD
tsuna ^^

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #8 på: 07. feb, 2012, 07:59 »
Engang sovnet jeg med et halsbånd (som ikke var meningen) , men da jeg våknet kjente jeg egentlig ikke noe av dette.  [puzzled]

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #9 på: 07. feb, 2012, 08:38 »
Har hendt at jeg har sovnet med et halsbånd på meg, merket ingenting til det, men oftest føler jeg meg kvalt hvis jeg ligger med det rundt halsen.
Engang sovnet jeg med et halsbånd (som ikke var meningen) , men da jeg våknet kjente jeg egentlig ikke noe av dette.  [puzzled]

Jeg har sovet med halsbånd i et halvt år, og merker heller ingenting fra gang til gang. Jeg tror det er mer en greie av at jeg har sovet med det over lengre tid.

Det varierer jo også i hvilken stilling folk sover, og hvor mye press det blir på halsbåndet. Også hvor stort halsbåndet er.
Mow!

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #10 på: 07. feb, 2012, 08:43 »
Korrekt wolfie. Ved engangstilfeller vil man ikke merke noe, men som med alt annet finnes det noe som heter "å overdrive" :)
Alt er skadelig hvis det skjer i store nok mengder. Selv glukose, vann og oksygen.


Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #11 på: 09. feb, 2012, 15:02 »
og somsakt folk sover forkjelig  ^^  men folk  kan okså merke det på forkjelige ting for eksempel Irie sier jeg merker ingen ting . og hun har brukt det et år ^^ så foolk kan merke det ppå forkjelige måter og noen meerker det ikke i det hele tat
tsuna ^^

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #12 på: 09. feb, 2012, 20:15 »
og somsakt folk sover forkjelig  ^^  men folk  kan okså merke det på forkjelige ting for eksempel Irie sier jeg merker ingen ting . og hun har brukt det et år ^^ så foolk kan merke det ppå forkjelige måter og noen meerker det ikke i det hele tat

Yup du har vel rett.  [w-cool]

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #13 på: 10. feb, 2012, 07:49 »
Jeg er kvitt plagene  [w-happy]

Var nok det å sove med halsbånd som gjorde at jeg fikk dem.
Mow!

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #14 på: 10. feb, 2012, 12:04 »
Ok. Da får du finne en variasjon som kroppen tåler :)

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #15 på: 10. mai, 2012, 02:15 »
Har sovet med mitt halsbånd i årevis nå. Ikke merket noe til plager som ikke like lett kan oppstå når jeg ikke ligger i senga.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #16 på: 11. mai, 2012, 14:28 »
Pleide å sove med halsbånd ofte før jeg mista dem, merka ingen spesielle plager. Det kommer vel sikkert helt ann på personen og halsbåndet.

Dorve / Mr. Marcooler

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • "Self offence, is the best offence."
    • Vis profil
    • Marcooler.com!
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #17 på: 15. mai, 2012, 09:12 »
Strange. Æ har sovve med mitt halsbånd i 3-4 år. Ingen plaga. [laugh]

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #18 på: 16. mai, 2012, 16:23 »
Er så flink til å kvele meg selv med ting, så jeg tror ikke jeg skal prøve å sove halsbånd.

Dakota Zaraki

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 95
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #19 på: 30. mai, 2012, 10:26 »
Jeg pleier ikke og sove med halsbånd, men har gjort det noen ganger fordi jeg har glemt og ta det av. Men det var aldri noe problem å sove med det.

Nå er jo dette, som nevnt flere ganger tidligere, forskjellig fra person til person og halsbånd til halsbånd. Jeg har selv flere veldig forskjellige halsbånd, og ikke alle er like komfortable å ligge med. Men jeg vil tro at hardplast og/eller metalldelene i halsbånd kan skape ubehag ved å bli presset mot visse punkter når du ligger på det, selv om man ikke merker det så godt selv (eller tolker det som noe annet).

Men en viktig regel jeg alltid holder meg til når jeg kjøper halsbånd, er at jeg skal ha plass til to-tre fingre under halsbåndet når jeg har det på.
(Bør kanskje nevnes at jeg bare bruker hundehalsbånd)
They say that women are from Venus, and men from Mars. Well, I'm from Mercury.

Furaffinity   DeviantArt

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #20 på: 30. mai, 2012, 13:52 »
.. Hvem sover med halsbånd egentlig? For meg er det som å sove med gamerheadset på. Ikke akkurat deilig  [w-wink]

edit: men jeg har et ganske solid hundehalsbånd, i lær.. så x3 kanskje mer behagelig med andre typer halsbånd.

Ayatomi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 68
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #21 på: 19. aug, 2012, 23:11 »
Eg trur vi alle er einig at det er litt frå person til person, og halsband til halsband.

Nokre grunnar til at du blir svimmel, vondt i musklatur osv. kan vere fordi den trykke på balanse nerven som ligger rundt Nakke/skuldra/hals området. Det er som f.eks. å ta på eit Balansebånd(Som på bildet under)

Der er 2 magnetar som sende magnetisme gjennom handleddet så det er stabilt. Og då stabilisera du og kroppen din.

Det skal trykke på balanse punktet, men det som er at vist du ikkje skal bruke det (Altså uten at legen har snakka med deg om det) Så for du som regel dei bivirkningane med at du blir kvalm, vondt i haude, vondt i musklaturen og svimmel.

Kan vere at halsbånde ditt er den typen halsbånd som legge seg på balanse nerven.

Ayatomi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 68
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #22 på: 21. aug, 2012, 01:17 »
kva halsbånd dåkke brukar? Om det er spesial bestilt eller om det er vanlig.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #23 på: 21. aug, 2012, 16:17 »
kva halsbånd dåkke brukar? Om det er spesial bestilt eller om det er vanlig.

lurer på det samme, ny her og aldri hørt om folk som sover/bruker halsband, litt spesielt men jeg liker det :D
The more i learn about people, the more i like my dog.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Sove med halsbånd
« Svar #24 på: 22. aug, 2012, 12:40 »
Lagde nå et i fra Collar-factory. Der kan du lage ditt eget slik som du selv vil :P vel.. nesten ihvertfall x)
http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=39.0
har en tråd der ;)

Har ikke akkurat blitt no svimmel eller no etter å ha sovet med halsbånd.