Skrevet av Emne: Desucon trenger DERES hjelp!  (Lest 18164 ganger)

Desucon Event

  • Nykommer
  • Innlegg: 3
  • Desucon Event Crew!
    • Vis profil
Desucon trenger DERES hjelp!
« på: 20. mai, 2012, 22:05 »
Hallo!
De siste årene har vi sett en stadig økning i antall furries på Desucon, og i år har vi et ønske om å gi noe tilbake til våre rufsete venner. Vi ønsker å lage et programspor for- og med furries, men for å få til det trenger vi deres hjelp! Hva slags programposter er det som fremmer denne interessen? Hva er viktig å tenke på når man snakker om fur suits? Hva slags poster er det som trekker rufsepelser? Vi er rett og slett ganske blanke, så derfor går vi ut med dette til dere.

Aller helst vil vi gjerne komme i kontakt med noen som bor i Osloområdet som kan fungere som eksterne og delta på møter hvor vi utformer programmet, men vi er åpen for alle slags forslag.
Neste workshop er allerede på tirsdag 22/5 kl 16:30 i Oslo sentrum. Har du lyst til å fungere som en ekstern? Ta kontakt! :3

Har du awesome idéer, post dem her!

Vi kan også kontaktes per mail på event@desucon.no

mvh

Gorm E. Giltun
Event Chief - Event Crew

Cyber Sheppie

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • May the music of my soul never fade
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #1 på: 20. mai, 2012, 23:16 »
eg vet ikke enda hva som vil passe, men eg kommer gjerne med inspill når andre kommer med ideér. Bor ikke i Oslo selv da, så eg kan ikke bli med på møter og sånt.
In Soviet Russia, table flips you.
┬─┬ ︵ /(.□. \)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #2 på: 20. mai, 2012, 23:42 »
Supert initiativ, herr Desucon! [smile]

Jeg tror nok et skifterom er det som står høyest på listen i det lokale rufsemiljøet. Å skifte offentlig er ikke alltid like lett eller behagelig (og det ødelegger litt av magien når man må ta av og på seg hodet i fullt syne av alle). Gjerne med vifter for avkjøling. Slike områder pleier å bli kalt for the headless lounge på furry messer. Så noe slikt hadde jo vært ypperlig.

Hva gjelder spesifikke aktiviteter, er jeg usikker. Skal det først og fremst være innenfor fursuiting (som jo er det mest synlige elementet), eller mer furs generelt? Kanskje et slags fursuiting 101 panel kunne vært mulig.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #3 på: 21. mai, 2012, 07:12 »
Tenker vel også skifterom som en står ganske høyt, hvor fursuitere kan skifte ut og inn av suitene uten å gjøre det i public. Doene syns jeg ikke funket så bra på Coscon i fjor :P + Sugerør <3

Også, det er jo en økende interesse for fursuiting, så hvis det hadde vært noen fra fandomen som hadde vært interessert i å hjelp dere med å holde et så hade det vel vært supert. Som f.eks hva er fursuit, hvordan opptre rundt fursuiters, kort fortalt om hva en suiter bør tenke på osv.

Kunne jo kanskje også vært mulig å ha et kort FAQ om furries på Desucon, slik at de som eventuelt ikke veit hva Furries er kan kanskje få øynene opp og se at vi ikke er så skumle.

Er vel det jeg kan komme på.
Sku gjerne vært med å hjelpet til mer, (har vurdert å sendt mail etter jeg snakka med en desucon medhjelper hos Swandog) men tror ikke tiden strekker til dessverre.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #4 på: 21. mai, 2012, 08:24 »
Flott intiativ Gorm.

Som andre har nevnt pleier skifterom og tilgang til laaaaange sugerør være veldig kjekt.
For å unngå dehydrering/overopphetning er man veldig avhengig av jevnlige pauser med lufting og vann.
Derimot er ikke alle like glade hvis man drar av hodet midt i lokalene ;)

Holder selv til i sentrum så kan lett ta en tur innom i morgen.

Edit: Tellos er informert og har mulighet til å komme. Vi trenger bare å vite hvor. Har sendt en mail til event@desucon.no med vår kontaktinformasjon.
« Siste redigering: 21. mai, 2012, 08:46 av Dax Cyro »

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #5 på: 21. mai, 2012, 08:29 »
jupp, skifterom og pauser til å hvile litt, sugerør til drikkevarer *nikke* heheheh~ ^_^

 tenke kanskje en vifte eller to til å kjøle seg ned åsså hadde vært en god ide, myu~ O.o

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #6 på: 21. mai, 2012, 09:00 »
Håper Tellos kan komme med noen smarte ideer :3 han pleier å være flink til sånt.
Jeg regner med at som drar holder oss oppdatert.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #7 på: 21. mai, 2012, 09:03 »
Det skal vi Wolftale.
Samtidig får folk bare poste forslag her. Alternativt sende PM :)

Cyber Sheppie

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • May the music of my soul never fade
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #8 på: 21. mai, 2012, 10:04 »
eg husker at eg brukte et spesiellt sugerør i fjord, og noen slike ville passet veldig bra.

Det bestod av to deler: et litt langt hard plastikk rør og en lengre gummi slange.

og skifterom vil være en god ide.
In Soviet Russia, table flips you.
┬─┬ ︵ /(.□. \)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #9 på: 21. mai, 2012, 12:23 »
Et furry FAQ panel kunne jo også vært noe ja, som Wolftale nevner. Kanskje gått i gjennom miljøets historie litt - både nasjonelt og internasjonalt - og nevnt noen populære furry ressurser - både nasjonalt og internasjonalt.

Et Løvenes Konge panel! Ermh, eller noe om furry media generelt, med anbefalinger og diskusjon rundt diverse serier, filmer, og bøker.

Kanskje et uhøytidelig spør en rufs panel, hvor hvem som helst kan spørre om hva som helst til én eller flere i fra det norske pelsmiljøet.

Og kanskje noe om å finne sin egen fursona, eller en mer generell workshop rundt tegning.

Bare noen løse, raske ideer. Kan kanskje være et lite problem å finne folk som er både interesserte i og egnede til å lede alle ulike panel og foredrag, men et panel om fursuiting (hvordan anskaffe / lage en drakt, hvordan oppføre seg i drakten, hvordan oppføre seg rundt en med drakt, miljøets "uskrevne" regler, hvorfor fursuite, myter og fakta) burde i hvert fall være mulig.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #10 på: 21. mai, 2012, 12:29 »
Tror som du sier Baxx, at medier i fandomen kunne vært noe :)
Sånn at det ikke virker som vi bare flyr rundt i fursuit :P
Spør en furry kan føre til mye rart, men kunne jo verdt et forsøk.

Også litt nysgjerrig, hvor mye tid vurderer Desu å sette av til furry fandomen? Hvis det er no begrensning da

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #11 på: 21. mai, 2012, 13:50 »
Dette høres bra ut. Har lenge ventet på at Desucon skal få opp øynene for oss som fursuiter :)

Som alle de andre til nå har sagt, skifterom er nok det høyeste på listen, for en fursuiter trenger ofte nedkjøling, og å sitte midt i en skokk med folk på den tiden er ikke så veldig gøy. Pluss at om det rommet kan være ganske nedkjølt med viffter hadde jo det også vært et stort pluss!

Det har også ofte vært at det blir veldig veldig fullt på Desucon, noe som lager mye varme og veldig tett luft. For oss som fursuiter, eller også andre cosplayere som går i tunge, heldekkende klær, Halo drakter.. det blir ekstremt varmt, noe som gjør at pauser må tas enda oftere. Så kanskje et slags pause/skifterom for de som har store kostymer? Fursuitere, eller cosplayere som også går i ekstremt store kostymer med hjelmer og diverse. Hodet er jo tross alt der varmen går ut, og dekker man det til, så blir det fort varmt.

Og ja, et panel som kan gi litt info om suiting! Da tror jeg det er ganske viktig å ta for seg hvordan man skal oppføre seg rundt en fursuiter, fordi disse glompeglade cosplayerne kan gjøre mye skade på både fursuiten og suiteren inni. Det var jo et cosplay 101 i fjor var det ikke? Så et fursuit 101 hadde vel passet?

Så vet jeg ikke hvor mange som trengs på det møtet, men selv om jeg ikke bor i Oslo, så er jeg ganske rett uttenfor. Så om det trengs, så kan jeg joine på møtet jeg også om det trengs :)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #12 på: 21. mai, 2012, 15:02 »
Også litt nysgjerrig, hvor mye tid vurderer Desu å sette av til furry fandomen? Hvis det er no begrensning da

Hvis det er snakk om et helt programspor, slik som Steampunk har i år, så er det jo plass til mye. Men kanskje bedre å begynne mer nøkternt og forsiktig, kanskje prøve ut mellom ett til tre furry paneler i år og se hvordan det går, snarere enn å fylle på med alt man klarer å komme på.

Desucon Event

  • Nykommer
  • Innlegg: 3
  • Desucon Event Crew!
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #13 på: 21. mai, 2012, 15:20 »
Tusen takk for massiv respons! Mange gode idéer er kommet inn, men det er fortsatt plass til fler, så fortsett å poste. ;)
Vi kommer til å ha møte med Dax og Tellos i morgen, og forhåpentligvis får vi lagt opp et bra opplegg. jeg kan røpe såpass at Baxxter er inne på noe, men flere eksterne til å holde poster hadde vært ønskelig. (som ekstern får man fri adgang, hint hint ^^). Dette skal dog diskuteres videre med Dax og Tellos i morgen.
« Siste redigering: 21. mai, 2012, 15:21 av Desucon Event »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #14 på: 21. mai, 2012, 15:41 »
Takker for raskt svar. Jeg har videreformidlet adressen og telefonnummer til Tellos. :)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #15 på: 21. mai, 2012, 16:51 »
Kunne jo også vært mulig om vi kunne hatt en form for "stand"/"workshop" fra Norwegian Paws, slik at noen alltid er der slik at folk kan komme med spørsmål eller tanker når de føler for det. Dog vet jeg at det er slemt å forslå slike ting når jeg antagelig ikke kan være med på det selv..

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #16 på: 21. mai, 2012, 18:09 »
Ingen feil med det, Wolftale :)
Forslag først, så finner man ut hvem som har mulighet.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #17 på: 21. mai, 2012, 18:17 »
Vi må få trykt opp flere buttons, pronto! Eller visittkort (som jeg har ønsket å få prøvd ut en stund nå).

som ekstern får man fri adgang, hint hint ^^

Hrm, fristende...

Cyber Sheppie

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • May the music of my soul never fade
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #18 på: 21. mai, 2012, 19:32 »
Vi må få trykt opp flere buttons, pronto! Eller visittkort (som jeg har ønsket å få prøvd ut en stund nå).

Alle trenger en "Official Norwegianpaws Furry" Button :D
In Soviet Russia, table flips you.
┬─┬ ︵ /(.□. \)

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #19 på: 21. mai, 2012, 19:34 »
Vi må få trykt opp flere buttons, pronto! Eller visittkort (som jeg har ønsket å få prøvd ut en stund nå).

Alle trenger en "Official Norwegianpaws Furry" Button :D

De med logoen på er penere :p

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #20 på: 21. mai, 2012, 21:13 »
Tenker vel også skifterom som en står ganske høyt, hvor fursuitere kan skifte ut og inn av suitene uten å gjøre det i public. Doene syns jeg ikke funket så bra på Coscon i fjor :P + Sugerør <3

Helt enig, og det er vel ikke bare furries som kan ønske seg et skifterom. Jeg vil gjerne ha med suit på Desu, men det er voldsomt tricky å ta på seg, og er ikke noe gøy å gjøre i public...

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #21 på: 22. mai, 2012, 07:20 »
*nikker* mhm..

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #22 på: 22. mai, 2012, 08:13 »
Vi må få trykt opp flere buttons, pronto! Eller visittkort (som jeg har ønsket å få prøvd ut en stund nå).

Alle trenger en "Official Norwegianpaws Furry" Button :D

De med logoen på er penere :p
Enig har selv ikke en da men =<

hvor lenge varer det møtet i dag foresten?
« Siste redigering: 22. mai, 2012, 08:16 av Wolftale »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #23 på: 22. mai, 2012, 08:54 »
Til det er ferdig :p

Desucon Event

  • Nykommer
  • Innlegg: 3
  • Desucon Event Crew!
    • Vis profil
Sv: Desucon trenger DERES hjelp!
« Svar #24 på: 22. mai, 2012, 15:33 »
Til det er ferdig :p

What he said. :3