Skrevet av Emne: (Confuzzled) Confuzzled 2012. Inntrykk og slik...  (Lest 2241 ganger)

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
(Confuzzled) Confuzzled 2012. Inntrykk og slik...
« på: 02. jun, 2012, 23:23 »


Så... Har ikke vært på et større Con siden 2006, da jeg og Swandog dro til AnthroCon det året. Hvordan Eurofurence er nå fortiden vet jeg lite om, har ikke vært der siden EF#4...

Så vi ble relativt (heh!!) lykkelige når vi fant ut at vi hadde mulighet til å dra til Confuzzled 2012. Jeg og Swannie er litt sånn brit-o-file, så et con der var ikke noe vi ville si nei til.

Som sagt, sammenlikningsgrunnlaget mot andre cons nå for tiden er litt svakt, men for å gi veldig rask oppsummering, Confuzzled var et FANTASTISK con. Hotellet var som skapt for fursuiting, enkelt layout, alt man trengte på nederste nivå, veldig lett å orientere seg. Connet var veldig godt organisert, og med noen få unntak (ok, når ting skal starte kl 8, bør man ha ting klart kl 8, det ble litt mye køing foran noen events...), var alt perfekt OvO

Reise var enkelt. Egne Conbusser fra flyplassen, eventuelt togstasjon 10 minutter med taxi fra hotellet, og conbussen plukket opp folk der også.

Fursuiting var gøy! Masse plass utenfor hotellet med mulighet til flotte bilder i grønne omgivelser. En annen interesant sport var å stå nær veien som gikk forbi og vinke til bilene. *OvO*

Som musikalsk fur synes jeg det var veldig gøy å se at en fur som Fox Amoore ble valgt som Guest of Honour. Eurofurence har vel hatt musiker som GOH, men dette var så vidt jeg vet ikke en furry.

Confuzzled på kort tid vokst til å bli et stort con. Bare på #5 nå, er de godt på vei til å ta igjen Eurofurence. Med all den organisering de har lagt ned, er det et con som fortjener å bli lagt merke til. Jeg vet at en stor delegasjon norske furries drar til EF hvert år nå. Vi var vel 4 norske på Confuzzled. Det tallet kan gjerne bli større! Samtidig håper jeg virkelig at Conet ikke vokser seg ut av dette hotellet med det første. Det var rett og slett et perfekt con hotell, og det vil være trist om det må byttes ut med et annet, større, mindre praktisk hotell...

Vi kommer iallefall tilbake *OVO*

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: (Confuzzled) Confuzzled 2012. Inntrykk og slik...
« Svar #1 på: 02. jun, 2012, 23:34 »
Vi var vel 6 norske i fjor :3
CF vokser fort og det samme gjør nok ScotiaCon som er i juli! Jeg vet ikke hvordan nye lokalet til CF er men eventer og Pawpet show var like bra som EF og muligens bedre.

CF koster litt mer enn EF, ikke mye! Og er å anbefale etter det jeg opplevde i fjor! CF er det nest største con i europa!

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: (Confuzzled) Confuzzled 2012. Inntrykk og slik...
« Svar #2 på: 02. jun, 2012, 23:47 »
Vi var vel 6 norske i fjor :3
CF vokser fort og det samme gjør nok ScotiaCon som er i juli! Jeg vet ikke hvordan nye lokalet til CF er men eventer og Pawpet show var like bra som EF og muligens bedre.

CF koster litt mer enn EF, ikke mye! Og er å anbefale etter det jeg opplevde i fjor! CF er det nest største con i europa!

Furry fandom i europa vokser jo så mye at det må bli noen store cons til slutt. Å gå fra ett stort con (EF) til 3-4 store cons er nok nødvendig, da selv de store conene ikke kan ta unna for alle som vil dra dit. Og bli cons FOR store, blir de veldig upersonlige. Det er bedre at det spres ut på noen cons av størrelsen 600-1000 personer, enn at det begynner å voske seg opp mot AC størrelse. Siste AC vi var på, 2006, hadde over 2400 besøkende. Det ble rett og slett FOR mye :/ Ohvel, det er iallefall slik jeg føler det, ikke sikkert alle synes det er noe problem OvO