Skrevet av Emne: Hallois!  (Lest 2367 ganger)

CaldCat

  • Gjest
Hallois!
« på: 18. jun, 2012, 14:09 »
Nå har jeg luska rundt på dette forumet i (veldig) lang tid, så jeg tenkte det var på tide å legge igjen en liten introduksjon.

Navnet mitt er Fjalljon, og jeg er en sjenert gepard som har tilbringet foreløpig hele livet sitt på en liten plass i Hardanger, Hordaland. Er 18 år, og begynner i tredje klasse studieforberedende til høsten. Interesser jeg har involverer spill (MASSE spill), musikk, data, fotball (er Brann-frelst), samt skriving.

Furry fandommen er langt ifra noen upløyd mark for meg. Det har vel egentlig lagt i kortene hele livet mitt at jeg var en furry, siden jeg alltid har hatt en sær interesse for dyr og anthropomorfiske vesener. Jeg har også alltid vært fascinert av idèen om menneske-til-dyr-transformasjoner. Mye av dette kan vel skyldes av at jeg i tillegg til å være furry, også er en theriantrop. Jeg skal ikke gå så mye innpå det akkurat nå, annet enn å si at det har stor innflytelse på min furry-fascinasjon. Når det gjelder aktiviteter innenfor fandommen, går det en del i skriving. Har også så smått begynt å tegne nå nylig, så vi skal ikke se bort ifra at dette er noe jeg vil fortsette med =^-^=

Så, jaudå... Håper jeg treffer mange nye venner her, og kan ha noen saftige diskusjoner om fandommen på norsk, for en gangs skyld. Er aktivt medlem av FurAffinity m.m, så er allerede godt etablert i communityet ^^

Svarer gjerne på spørsmål, siden jeg helt sikkert har glemt å nevne et eller annet. Ellers snakkast vi :)

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Hallois!
« Svar #1 på: 18. jun, 2012, 14:13 »
velkommen ^___^

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Hallois!
« Svar #2 på: 18. jun, 2012, 14:52 »
Hei og velkommen, Fjalljon! Håper du trives her og at vi får se mere til deg fremover, og bare å spørre hvis det skulle være noe. Og kan jo spørre deg om din art. Tror vi har et par geparder her fra før av! Med mindre de er leoparder... Blander alltid de sammen.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hallois!
« Svar #3 på: 18. jun, 2012, 15:14 »
Oh noes. Tora OG Miles postet før meg :-( **Går i skammekroken**

Hei hei, Fjalljon ^^

Jeg tror du vil passe ganske god inn i gjengen her. Både som furry, therian og alt annet.
Jobber selv med data, så trenger ikke å si hvor interessene mine ligger :P

Siden du holder til i Hardanger er du ikke langt unna Bergensfursa.
En liten sosial gjeng du bør bli kjent med.
Alternativt si fra hvis du en eller annen gang er innom Oslo.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hallois!
« Svar #4 på: 18. jun, 2012, 15:25 »
Velkommen skal du være! Hm, får jeg lov til å spørre hva en theriantrop er?  ???

CaldCat

  • Gjest
Sv: Hallois!
« Svar #5 på: 18. jun, 2012, 15:41 »
Takk for varme velkomster alle sammen!  8)

Velkommen skal du være! Hm, får jeg lov til å spørre hva en theriantrop er?  ???

Det heter vel "therianthrope" på engelsk, kom ikke på noe bedre å kalle det på norsk :P Uansett vil det si at man identifiserer seg med et dyr på et spirituelt eller psykologisk nivå. I mitt tilfelle vil det si at jeg ser på meg selv som en gepard, med alle fordeler og ulemper det medfører. Selv er jeg ikke noen tilhenger av noe som helst spirituelt, så har heller en mer logisk oppfatning av det, selv om jeg respekterer ethvert syn andre måtte ha :)

Bare å google på det hvis du er interessert i å vite mer om det. Er vel egentlig et ganske misforstått tema, så er mange rare oppfatninger der ute om hva "Therianthropy" er.

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Hallois!
« Svar #6 på: 18. jun, 2012, 16:38 »
Velkommen ^^

Er det noe spesielt innenfor musikk du driver med? Spiller selv basstrombone og litt piano/gitar/etc...

CaldCat

  • Gjest
Sv: Hallois!
« Svar #7 på: 18. jun, 2012, 16:43 »
Velkommen ^^

Er det noe spesielt innenfor musikk du driver med? Spiller selv basstrombone og litt piano/gitar/etc...

Heisann :) Egentlig går det bare i å høre på musikk, og da går det mest i elektronika (Röyksopp etc.) og en del annet. Har for tiden dilla på et band som heter Foster The People, men liker det meste egentlig.

Spilte trommer på ungdomsskolen, og eier også en el-gitar, men etter en stund fant jeg ut at det ikke var helt min greie :P

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Hallois!
« Svar #8 på: 18. jun, 2012, 23:34 »
Yay enda en gepard, og i nærheten av Bergen! ^^
Velkommen skal du være! :3

Hvis du er innom bergen en tur så kan vi kanskje arransjere et lite meet, så kan eg ta med meg resten av gjengen. :)

CaldCat

  • Gjest
Sv: Hallois!
« Svar #9 på: 19. jun, 2012, 00:02 »
Yay enda en gepard, og i nærheten av Bergen! ^^
Velkommen skal du være! :3

Hvis du er innom bergen en tur så kan vi kanskje arransjere et lite meet, så kan eg ta med meg resten av gjengen. :)

... Felles gepard... OG hordalending? :D

Henger ofte i Bergen jeg, så hadde jo ikke vært helt umulig med et treff. Har du forresten Skype? Legg til trueblue155 hvis du vil ta en chat :)

Bird

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 396
  • Gnarly
    • Vis profil
Sv: Hallois!
« Svar #10 på: 19. jun, 2012, 00:14 »
Velkommen hit til Norpaws! :3

CaldCat

  • Gjest
Sv: Hallois!
« Svar #11 på: 19. jun, 2012, 20:07 »
Velkommen hit til Norpaws! :3

Danke! :3

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Hallois!
« Svar #12 på: 24. jun, 2012, 13:40 »
Velkommen skal du være! Håper du vil trives her  [w-happy]
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.