Skrevet av Emne: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)  (Lest 3666 ganger)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« på: 25. jun, 2012, 10:23 »
Heisan.

Da var Desucon vel overstått. Våknet nettopp og nå sitter jeg halvt apatisk med det tomeste hodet i universet, veldig vonde being og føler meg totalt utmattet. Jeg angrer ikke på at jeg tok fri fra jobben i dag :p

Det hele startet med en tråd.. Gorm, min chief approachet forumet og vips var jeg kontakt ansvarlig for de norske furene på desucon. Første møte varte i nøyaktig 1 time og 15 minutter og på den tiden ble hele furry-programet spikret, samt organisering av headless lounge. Jeg var borte i en uke etter dette møtet, men på den tiden fikk vi samlet folk til å fylle 8 events over 2 dager, noe som i seg selv viser til et miljø som yrer etter å presentere seg selv. Jeg har terpet og mast, vært vanskelig og tvær mot desucon chiefs og håper de ikke er for sinte på meg for det, men det er en litt spesiell situasjon hvor jeg representerer det norske miljøet i sin helhet, noe jeg følte var et veldig stort ansvar og tok inn over meg.

Desucon starter litt bumpy. Det var en del uklarheter, noen mindre(og noen større) ting som vi rett og slett ikke hadde forutsett, pluss det faktum at dette var nytt for Desucon på mange måter. I sammenheng med dette så har jeg løpt.. og løpt.... og løpt i 3 strake dager for å få alt dette til og er veldig glad for å kunne si at panelene var vellykket (etter det jeg har forstått) og vi hadde connets mest utsatte panel med 10 minutter.

Møterom 3 (event rommet for oss furries) hadde ikke blitt noe av uten alle de som stilte villig til å holde events og også dere som var villige til å stille som vakter (selv om vaktholdet ble overtatt av desucon sec folk) og i den anledning så ønsker jeg å takke alle som en for deres innsats. Men...

Spesielt ønsker jeg å takke:
Freestyler som troppet opp på veldig kort varsel for å ta over Dax sitt pannel da han ble skadet.
Urealistisk som bare ble kastet inn i et event som hun hadde minimalt med preparasjon for og mindre enn 5 minutter på å gjøre klart.
Nifeline som tok over som lokal ansvarlig i Dax sitt fravær


Etter å ha fått summert litt så kan jeg rapportere med dette. Alle eventene virket som hadde et minimum av 30 deltakere. Alle bookletene jeg trykte opp i denne sammenhengen ble gitt bort. Headless Loungen ble en kjempe suksess og jeg tror at vi furries faktisk fikk demonstrert en side av fandomen, veldig få var klar over at fantes.


Men mynten har en bakside. Dette connet har vært ufattelig vanskelig å holde på beina for min del. Alt som kunne gå galt, har gått galt og jeg har regelrett løpt beina av meg for å fikse problemer som strengt tatt ikke burde vært der. Jeg har jobbet med dette connet sammen med Dax, hver dag fra morgen til kveld i nesten en måned og jeg har måttet tatt veldig mye hensyn til veldig, veldig mye forskjellig og i denne sammenheng fikk jeg den litt tunge beskjeden at vi furries var veldig krevende., uvanlig sådan, men det vanskeligste tror jeg faktisk har vært å jobbe, selv om den eneste tilbakemeldingen jeg har fått under det hele er "could have/should have" og krav til meg eller connet.

Men! Det skal ikke være usagt at dette har vært en uvurderlig stor opplevelse for meg og veldig, veldig lærerikt. Definitivt en erfaring jeg ikke ville vært uten. Slik det virket nå så blir det furry panneler også neste år med mye bedre forberedelses tid pluss.. headless ble et populært rom.. jeg skal jobbe hardt for å i alle fall doble størrelsen på det rommet til neste år. Jeg har hørt lite eller ingen kommentarer i negativ favør angående våre furry deltakere. Det virker som det var veldig mange intereserte på eventene så kanskje vi blir å se litt nye medlemmer fremover?

men uansett.. takker for all hjelpen, for morroa og takk til Templa som tok med suiten min så jeg kunne få prøvd den litt under connet.. Gleder meg til den blir ferdig.

Tellos (Desucon Crew), Out!

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #1 på: 25. jun, 2012, 10:33 »
Og en stor applaus til deg for din innsats!
- og takk til de som holdt foredrag ;3
« Siste redigering: 25. jun, 2012, 10:36 av Wolftale »

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #2 på: 25. jun, 2012, 11:37 »
Tusen takk Tellos og Dax for alt dere gjorde og fikk til på Desucon! *Bukker dypt*

Tusen takk til alle som holdt foredrag på panelene!

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #3 på: 25. jun, 2012, 13:42 »
Chrono dukket opp, så jeg trengte ikke ta over fursuit games panelet like vel, men det
gikk fint :)

Og jeg trodde da jeg gav deg tilbakemeldinger at du var flink? ;A; Og at du burde få kake ;A;
Men ja, Tellos, all takk til deg for at du har holdt ut og alt du har gjort. Du tok ganske mye ansvar
på dine egne skuldre, men jeg synes at du har gjort en kjempejobb. Vi fikk hvilerommet vårt, og
selv om panelrommet var litt gjemt bort, kom det folk. Tegneeventet ble jo helt fyllt opp, så folk
satt seg i gangen.

Og tusen takk for at du printet ut bookletene, det virket som folk så mye i dem og tok dem med
seg hjem. Så ingen av dem i søppla i hvertfall! Til neste år kan vi kanskje få med litt flere tegnere
til å lage en slags booklet igjen?

Men ja, tusen takk til Tellos!

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #4 på: 25. jun, 2012, 14:35 »
Tingen var den at Dax knakk kragebenet rett før eventet og det var han du tok over for.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #5 på: 26. jun, 2012, 00:33 »
Tusen takk til Tellos og Dax for alt arbeidet!

Vi "foran" får jo aldri sett hvor mye arbeid som ligger bak, så kan være lett å ikke være så takknemlig som man bør for all innsatsen som ligger bak.

Hvis noen skulle ønske det kan jeg sikkert prøve å gi noen tilbakemeldinger på de panelene og aktivitetene jeg fikk med meg. Men kanskje best å ta det privat, eller i en annen (mindre offentlig) tråd.

furryfanboy

  • Nykommer
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #6 på: 26. jun, 2012, 00:35 »
Fikk dessverre ikke med meg noen av panelene og furaktivetetene all den tid jeg crewet selv, men det var dritgøy å se dere, og så mange geniale fursuits. Skal prøve å få redigert noen bilder og postet om dere vil ha :)

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #7 på: 27. jun, 2012, 22:47 »
tellos du var amazing ^3^ Nå fortjener du å slappe av! C:
Likte ideen til freestyler om at flere tegnere kan bli med på tegneheftet :) det kan vi tenke på til neste gang! haha!

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #8 på: 29. jun, 2012, 14:42 »
Først av alt, Jøss Tellos du lever?!
Men serr, drit bra jobba.
Oooh, Uff da Dax høres au ut.
Og til dere andre Bra gjennomført, jeg syntes alt gikk over forventning.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Da var Desucon over for dette året. (Oppsumering)
« Svar #9 på: 06. mai, 2014, 11:51 »
Sorry for denne bumpen her men Ja følte jeg måtte kommentere her for dette panelet det som dere gjorde under desu i 2012 var det som dro meg inn i furry miljøet og jeg skylder dere en stor takk og håper det blir flere muligheter for panel og slik i fremtiden. <3