Skrevet av Emne: Fursuit hjelp  (Lest 2158 ganger)

Nekoshiba

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 37
  • knife wife.
    • Vis profil
    • FurAffinity
Fursuit hjelp
« på: 29. jun, 2012, 20:25 »
Etter jeg lagde min første fursuit tilbake i 2009 sitter jeg igjen med ganske mye pels. :I
Det er den halvlange pelsen fra stoff og stil i hvit og svart. Jeg fant den igjen her om dagen når jeg begynte å lage Fionna cosplay til desucon-
og jeg hadde allerede planlagt å lage en Jenna fursuit denne sommeren. Så hadde kjøpt inn masse foam og utstyr til det.
jeg er litt rusten i fursuit laging og tenkte at jeg kanskje kunne bruke resten av pelsen til å lage en partial suit for trening!

Så jeg trenger noen tips. Hva er greit å huske på? Har noen design forslag? Hvor kan jeg få tak i en balaclava? etc.
Skal jeg lage ett hundedyr eller kattedyr?? aah, evige spørsmålet.. kanskje best med hund siden Jenna er det?

Jeg takler ikke artistisk frihet veldig bra... :c

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Fursuit hjelp
« Svar #1 på: 29. jun, 2012, 20:56 »
Øh er selv ikkeså flink til sånnt men du kan jo sjekke www.matrices.net, den er ganske bra :3 og pelsen til stoff og stil er ikke så bra så anbefaler at du børster den da blir den mye finere :3

Nekoshiba

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 37
  • knife wife.
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Fursuit hjelp
« Svar #2 på: 29. jun, 2012, 21:02 »
Øh er selv ikkeså flink til sånnt men du kan jo sjekke www.matrices.net, den er ganske bra :3 og pelsen til stoff og stil er ikke så bra så anbefaler at du børster den da blir den mye finere :3
Jeg har ikke den lange pelsen deres som ser ut som et ullteppe- men den andre som er litt kortere og mykere. Fortsatt ikke noe pels som er veldig bra- men jeg må jo nesten bruke den opp. Stoff og stil har dårlig pels til høy pris :/

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Fursuit hjelp
« Svar #3 på: 29. jun, 2012, 22:45 »
gå for hundedyr av noe slag ^^

for tips og forslag, ting å huske, samt hvor man får tak i diverse greier. så mener jeg at det er flere som har postet tråder om dette på denne fursuit seksjonen : )
er selv håpløst uvitende denne type formfag, men trøster meg med at jeg kan mye annet rart xD

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Sv: Fursuit hjelp
« Svar #4 på: 01. jul, 2012, 20:37 »
KAttedyr!  [ureshii]
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann