Skrevet av Emne: Koffor valgte du ditt fursonanavn?  (Lest 7929 ganger)

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #25 på: 29. jul, 2012, 16:55 »
Jeg føler at jeg er en av de få som ikke har noen sånn superdyp betydning bak navnet mitt. xD;

Anyways.
Hun het originalt "Pumapews" tidligere i min unge barndom, men det ble fort fjerna mtp.. vel. Det er forferdelig. :p
Skulle registrere meg på dA, men navnet "Puma" var tatt, så da ble det det..
Puma går hun vel fortsatt under, og det har jeg fra ungdomsskolen, da jeg i en periode gikk iført masse Puma-klær, og fikk kallenavnet "Pumajentå" på skolen. :p

Pumzie.. vel.
Husker ikke, men var sikkert noe alá "LOL la oss sette z bak navnet hennes. .. oi, det ble litt catchy jo."
Dermed, Pumzie.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #26 på: 30. jul, 2012, 16:17 »
Tja, det er ikke vanskelig å gjette hvor navnet FreesTyler kommer fra, i hvertfall om du gjør t'en liten x)
Navnet ble laget før karakteren, og det som skjedde var at jeg gikk på tur med hunden, sangen "Freestyler"
dukket opp på ipodden, og denne kattekarakteren dukket opp i hodet mitt.
Når jeg kom tilbake på hytta satte jeg meg ned og tegnet de første designene til Frees. Though, syntes
Freestyler var kanskje litt kjedelig, og gjorde dermed t'en stor siden det virket kult XD Så dermed FreesTyler.

Nå har jeg jo også denne nye karakteren min som er en skapning jeg fant opp til en designkonkurranse. En
sugar glider fruit bat sabertooth feline XD Også bare kaldt for Glider Bat x) Så jeg laget en slik til meg selv også.
Soundcheck som denne lille saken heter, fikk sitt navn fordi jeg elsker musikk, og jeg ville ha et slags navn som
passet til noe som hadde med musikk å gjøre. Til slutt falt jeg bare for Soundcheck.

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #27 på: 31. jul, 2012, 00:05 »
Tror jeg valge meg navnet mitt fra en av  "Gold digger" - freed pery sine characters i serien han lager.
det er jaffal en der som hetter tirga, >_> tror det var etter det jeg begynte å kalle meg for tirga..
før gikk jeg under nicket wacky, men likte det svært dårlig i slutten siden folk sa jeg hadde rappet nicket fra noen andre...  [sad]

Ironisk nok så er ikke Tirga en tiger...
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #28 på: 29. nov, 2012, 15:30 »
Jeg har nok den teteste grunnen på et fursona navn  [w-sniff]. Jeg oppkalte min brian for jeg synes det høres kult ut og passer til en husky ^^

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #29 på: 29. nov, 2012, 15:35 »
Men det betyr " den høye " og har alltid likt høyder / har høydeskrekk



Dette ga egentlig ikke noe mening [laugh]

ScandiYatt

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 229
  • Dumb Mutt
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #30 på: 29. nov, 2012, 16:28 »
Navnet mitt var "Renia" før. ^^'

Hadde planer om å lage ein livestream konto, og den måtte lissom være..."live", og æ hadde da sett på iCarly samme dagen. Navnet for "iRenia" kom egentlig derifra. Men hun skulle egentlig bare være ein livestream navn, men navnet utvikla seg til en karakter med samme navn, og etter det har det egenglit bare utvikla seg til min kommende fursona :3

Pluss at "Renia" den gangen var en Sonic character.

Min andre fusona, Keno.

Kommer vel egnetlig fra noe rart noe som ei veninnve av meg fant på nettet. Skulle søke opp navnene våre og se hva det var fornoe på tegnspråk, blindeskrift ect ect. og fant et hellgolans langt et, med "Keno" helt på slutten...likte det og tok det X3

Keno er meg som en person, mens iRenia er litt sånn...alterego-ish

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #31 på: 29. nov, 2012, 18:30 »
Tja : P Heter vel Christmas fordi jeg liker jul  ^^ Og fordi hun har julefarger  : P <3

Crazyswampert

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 5
  • Gulliver The White Golden Retriever
    • Vis profil
    • Crazyswampert
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #32 på: 29. nov, 2012, 21:10 »
Min fursona heter Swampie, simpelten på grunn av brukernavnet mitt, altså Swampert ble til Swampie X3 For de som ikke vet er Swampert en pokèmon, og jeg var en stor pokèmonfan på den tiden(igrunn fortsatt), derfor ble det Swampie x3

Suppie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 13
  • wow det er lenge siden jeg har vært her
    • Vis profil
    • thunder-paw.tumblr.com
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #33 på: 01. des, 2012, 21:11 »
 [smile] jeg valgte mitt navn fordi at søstra mi skal vere utveksling student i japan og høn lerer språket så jeg tengte navnet tilmin fursona hadde vert kult hvis det var fra et kult språk [w-happy] så jeg prøvde å komme på noe som jeg liker veldig godt og som passer og høres ut som et navn så jeg spurte søstra mi om hun kunne oversette min favoritt smak på japans :3  og det er SUPPIE som betyr SUR-SØT  godteri smak [laugh]  det er hvorfor jeg idag heter Suppie [razz]
Suppie ThunderPaw

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #34 på: 02. des, 2012, 01:17 »
Hvor kommer navnet til den grettne Luxrayen fra? Hvordan kom jeg på Karutora?
Jeg fikk tak i en shiny luxray på.. pokemon platinum, og kalte den Rentora etter det
japanske navnet til luxray. Så skulle jeg jo ha en luxray til når jeg fikk soul silver, og jeg ville
fortsette å bruke tora som en slags familienavn til alle luxrayene mine. Så da måtte jeg ha noe
som passet til tora. Helt randomly kom jeg på Karu, og jeg likte navnet veldig. Så da ble soul silver
luxrayen min, Karutora, sønnen til Rentora :)

Though, historiemessig er det byttet om at Rentora er vanlig farget, mens Karu er shiny x)

Foxchase

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #35 på: 02. des, 2012, 17:20 »
Navnet til min fursona er Raymond, men bruker kallenavnet Foxchase. Kommer fra avataren min på Second Life, som heter Raymond Foxchase. Folk pleide å si "Ray is chasing foxes", så da ble navnet litt "stuck". Navnet Raymond fant jeg bare på fordi jeg synes navnet høres bra ut :p
« Siste redigering: 02. des, 2012, 17:22 av Foxchase »

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #36 på: 03. des, 2012, 13:18 »
Vet jeg har postet i denne tråden før, men jah

Jeg har hatt den samme fursonaen så lenge jeg kan huske, han oppsto som en karakter en gang i barnehagen. Da het han Balto, fordi jeg var supergira på filmen Balto. Nylig tenkte jeg at han ikke kunne hete det, så navnet har jeg endret mange ganger. Han har hett både Shimato og Oroth.
Syntes ingen av delene passet han noe sånn superbra, så til slutt endra jeg det til Screennavnet mitt(Det jeg bruker online) nemlig Seinos, som jeg har hatt en god stund.
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky