Skrevet av Emne: Koffor valgte du ditt fursonanavn?  (Lest 7932 ganger)

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« på: 23. jul, 2012, 00:01 »
Mitt fursonanavn, "Pilosus", e latin for "Den hårete" eller "Den loddne". Eg valgte navnet fordi eg alltid har likt langt og fyldig hår/pels.

Så ett lite avsnitt for dem som liker språk:
"Pilosus" e den beskrivende varianten av "Pilos", som e bestemt flertall av "Pilus". "Pilus" kan oversettes til ett enkelt hårstrå. Derfor kan "Pilosus" direkte oversettes til "Han med de mange hårstråene". En variant eg også vurderte var "Pellicius" (som direkte betyr "Den pelsete"), men "Pellis" reffererer mer konkret til selve skinnet/huden og i mindre grad til håret som vokser ut av den.

Så hvordan har du kommet frem til navnet på din eller dine fursonaer?

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #1 på: 23. jul, 2012, 00:06 »
Eltanin er navnet på en stjerne. Det kommer fra det arabiske ordet al'tinnin som betyr the great serpent. Jeg har alltid vært fascinert av alt astronomi, og eltanin er jo en drageformskifter så.. The great serpent var liksom perfekt


Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #3 på: 23. jul, 2012, 00:24 »
Wolfie navnet kom av ordet wolf, men det er ikke så veldig kreativt igrunn eheheh

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #4 på: 23. jul, 2012, 00:40 »
Fursonaen min har ikke noe navn, det er bare forkortelser av PapayaShark. Som paya, Papaya, PayShark ovs.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #5 på: 23. jul, 2012, 01:29 »

Gjett 3 ganger?
Og nei du fåkke bomme en zigg av meg!

Piro

  • Gjest
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #6 på: 23. jul, 2012, 05:56 »
Piro = Navn på hund(er) som jeg har vært så heldige å møte ^^ Syntes det hørtes litt sånn "fransk romantisk ut", vurdert å bytte til Pierro, av en eller annen grunn.

Rife = Fire stokket om, tok det etternavnet etter en RP jeg hadde på et annet internasjonalt fur forum for en stund siden (RP navnet var FieryTail og yeah... magi og greier. Du kan jo gjette hvilket element)

Det var det ^^

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #7 på: 23. jul, 2012, 08:52 »
Navnet på min Fursona er Oroth. Jeg tenkte på det mens jeg tegnet en gang, og synes det passet. ^^
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #8 på: 23. jul, 2012, 09:58 »
Veldig tilfeldig.

Dax: Jeg ramset opp en haug med navn som enten passet dyrearten eller personligheten hans og valgte det som hørtes mest riktig ut.
Ble valgt siden det er lett utale uavhengig av nasjonalitet. Skyldes at RL navnet mitt er veldig "hæææ" utenfor Norge :p

Minos: En referanse til minotaur.

Garma: Lånt av min female orc DK fra WoW.
Fungerte greit som navn på en kvinnelig karakter der, så bruker det videre :)

Slektsnavnet Cyro: Var egentlig andre valget jeg hadde for fornavn til Dax.
Brukte det som etternavn for å få navnet hans unikt nok, og fordi jeg viste at jeg kom til å lage flere karakterer senere. Bruker slektsnavn for å vise at de tilhører meg.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #9 på: 23. jul, 2012, 10:47 »
Har valgt de navnene jeg har fordi jeg liker de. :P beste grunn evar!

Jade - Grønn rød panda, hvorfor fordi det var fint
Emerald - Spirit pf the forest, hvorfor; øyen fargen til suiten
Wolftale - Polar folf, hvorfor; det første nicket jeg skapte var veldig oppbrukt så valgte et som passet meg bedre og ved tanke på at jeg skrev en del i den perioden ble navnet der etter.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #10 på: 23. jul, 2012, 18:27 »
Det er latin og betyr terrible, cruel, horror.

En har også adjektivet atrocious.

Før likte jeg å mislike megselv fordi jeg var "grusom", etc. Jeg har gått bort fra de tankene nå, i hvert fall 90%, men jeg liker fremdeles klingen av navnet.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #11 på: 23. jul, 2012, 19:17 »
Leophan er satt sammen av det latinske navnet fir løve, Phantera Leo.

Begynte egentlig med at jeg satt og skulle registrere meg her og tenkte "Hva i all verden vill jeg hete". Å bruke noe latin slo meg og jeg søkte opp løve på wikipedia. Leophan slo ned i hodet mitt med en gang jeg så hva løve het på latin, og det var instant love :)

NamNam

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 223
  • Meow.
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #12 på: 23. jul, 2012, 20:04 »
NamNam var en av de første karakterene mine, fordi jeg likte det liksom. Men jeg har endt opp med at det er det som er "Meg", så endte karakteren opp i papirkurven.
 :P Etterhvert som jeg ble litt kjent rundt på nettet, er det ikke alle steder hvor det er mulig å hete NamNam, derfor putta jeg inn "Pawpjus", som nr2 navn.  :D

Fusty er hovedkarakteren min (til nå). Aner ikke hvorfor, men jeg er da utrolig dårlig på navn. Jeg slengte inn noen forslag, og dette var det jeg syntes passet best til karakteren.  :)
Nå prøver jeg å lage en karakter til, men altså jeg aner ikke hvilken vei det vil gå enda, har ikke navn eller tegning. Har bare noen ideer for hvilket dyr jeg vet at det skal være, og litt mønster. (Dette blir noe lignende av et rådyr, med vinger.. :3)   [laugh]
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.


Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #13 på: 24. jul, 2012, 11:03 »
Sivi the bunny er oppkalt... etter meg, Siv bare med en i på slutten...
Ær ikke no intresangt i dæ hæil tatt 6_9



VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #14 på: 24. jul, 2012, 19:59 »
VVolfsong er nicket jeg bruker når jeg spiller, og siden min Fursona representerer (en noe idealisert utgave av) meg selv, så fikk han det navnet.

Originalt så kalte jeg meg Snowball, men etterhvert så fikk jeg lyst på noe som hørtes litt mindre harmløst ut når jeg spilte på LAN parties, og jeg byttet til Darkwolf. Så fikk jeg internett og jeg fant fort ut at det fantes ett par millioner Darkwolf'er der ute, så jeg byttet ut w'en med to V'er i ett forsøk på å skille meg litt ut. Etterhvert så fant jeg ut at det fantes noen hundre tusen DarkVVolf'er og, så på jakt etter inspirasjon så kikket jeg bort på ulvekalendern min som hang på veggen. Den het Wolfsong, så jeg tok det og beholdt to V'er i stedet for en W.

CrissyKatt

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 348
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #15 på: 26. jul, 2012, 01:38 »
Lololol, Crissy er det nye kallenavnet mitt, med ny fursona.

Crissy.
Det er bare ett klengenavn. Hele navnet er Nicholas Christer.
Nicholas siden det minner om mitt gamle navn (da jeg var jente derp), Nicky.
Christer fordi det minner om min eldre bror, Christopher. Og hele familien min har kristne navn, kinda.
Nicholas Christer.
Crissy.
Kamilrazee

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #16 på: 26. jul, 2012, 02:30 »
Tatchu@DeviantART skulle lage bruker til meg på dA da jeg var noob til internet (10/11 år). Hun bare spurte om Wolfglow var greit, og jeg bare "Ja ehe". og det har vært stuck sia da I guess.
SmidgeFish er bare et lite tullenavn en venn i California lagde for meg. Ehe lillefisk.

Glow kommer av brukernavnet jeg hadde da jeg lagde henne, og fordi en venn av meg bare nevnte at det var et fint navn.
Tigre kommer fra min første karakter som jeg lagde lenge før jeg begynte på dA, mest for å kunne ha en karakter å tegne sammen med Tatchu og de på dA. Hun ble kraftig redesigna i fjor da. På den tida var tigere og ulver mine favs (er fortsatt det tho), og Tigre er spansk for tiger hvis jeg husker riktig.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #17 på: 26. jul, 2012, 06:28 »
Øh... ja o.o
Flame, flamme rev, pokemon fan
« Siste redigering: 29. nov, 2012, 22:44 av Flame »

TheQueen

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #18 på: 27. jul, 2012, 16:02 »
Min furry heter Frexie, men kaller henne bare for Frex. Jeg valgte dette navnet da jeg flikk flere navn som forslag. Ville ha et tøft, men sjeldent navn :3

Cyber Sheppie

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • May the music of my soul never fade
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #19 på: 27. jul, 2012, 16:09 »
Aapur = Raeg Type for brukernavin i et spill fra flere år siden. har brukt det navnet siden
In Soviet Russia, table flips you.
┬─┬ ︵ /(.□. \)

Olilonia

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 6
  • Beginner character designer & fursuit maker :)
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #20 på: 27. jul, 2012, 16:14 »
jeg kalte min fursona for Suppie fordi det betyr   sur,søt smak på japansk  [w-happy] fordi jeg liker den smaken [w-cool]

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #21 på: 27. jul, 2012, 16:26 »
Aapur = Raeg Type for brukernavin i et spill fra flere år siden. har brukt det navnet siden
Hehe ;3 husker det. Hvis eg hadde gått for det samme hadde eg vel hett "Per1992" X3 Skal ikke røpe hvilket spill [ureshii]

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #22 på: 27. jul, 2012, 20:32 »
Min fursona heter Laffe the Fox fordi jeg vil den skal representere en del av meg selv på ulike måter i og med at jeg også vanligvis kalles Laffe. Syntes også det kunne være greit at navnet viser litt hvor i verden jeg kommer fra. "The Fox" valgte jeg selvfølgelig fordi min fursona er en rev, men også fordi min favoritt spill-karakter, Tails, ofte refereres til som "Tails the Fox", i alle fall blant fans. Mangel på kreativitet er også en stor grunn til at det falt på "Laffe the Fox".  [laugh]
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

MouseClick

  • Gjest
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #23 på: 28. jul, 2012, 03:52 »
Hmmm Mouseclick kommer fra en gang for ufattelig mange år siden, hvor jeg trengte ett brukernavn. Alt jeg prøvde var opptatt, så jeg så på datamusa mi og det ble dermed Mouseclick xD Har hatt det siden x3

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Koffor valgte du ditt fursonanavn?
« Svar #24 på: 29. jul, 2012, 01:54 »
Atheros. Blei innspirert av de tre musketerer sine navn  : P Portos, Athos og aramis  ^^

Niri var vel bare et helt tilfeldig navn : P

Neelaa. Et hindi navn fordi jeg kommer fra India. Navnet betyr blå som også er øyenfargen til Neelaa : )

Må si jeg likte denne tråden veldig godt. Det og høre om meningen bak navnet er egentlig ganske fint  :D