Skrevet av Emne: Beskjeder og informasjon (2012 - Låst)  (Lest 10295 ganger)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Beskjeder og informasjon (2012 - Låst)
« på: 05. aug, 2012, 01:03 »
Heisan.

Bak kulissene har jeg sottet og jobbet med et lite con som skal holdes senere i år!
Har passet på å holde det litt tett på brystet da jeg ikke ville annonsere noe før ting er mer sikkert.

Denne tråden vil bli brukt av meg for å annonsere bestemmelser og fremgang angående ting som skjer med connet.

Nedover i denne posten kommer også det meste av informasjon man skulle trenge å vite så kjekt om du passer på å lese denne første posten pluss oppdateringer med jevne mellomrom.



Sted: Klubbhus ved Ski Kommune
Dato: 16. til 18. november.
Aldersgrense: 18 år**
Pris: ca 500kr
Konto NR: 4202 42 51416 (merk betalingen nøye med nicket ditt her på forumet og du må være over 18 eller over for å delta) Etter overføring anser jeg din deltakelse som bekreftet.
webside: (under konstruksjon) www.furthernorth.org
Skjorte salg: Vi trenger å vite skjortestørrelsene deres når dere registrerer dere.
Tilreisebuss: 100kr totalt for begge veiene, må helst også vise interesse i registreringsmail


Twitter : furthernorthcon
FA: http://www.furaffinity.net/user/furthernorth


DJ: Aikho - Står for underholdning av typ audio.
« Siste redigering: 21. nov, 2012, 23:24 av Skarpen »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder
« Svar #1 på: 05. aug, 2012, 01:05 »
I dag har Leophan og jeg vært og sett på con location på Ski, på et sted som heter Siggerud og vi er begge veldig fornøyde med hva vi fant. Stedet er et klubb lokale for en forening i Ski, nær der Leophan bor og slik ting ser ut... så blir dette lokalet vårt. Kommer med en liten film litt senere som viser hvordan ting ser ut inne.

Foreløbig dato er satt til helgen den 16 nov.
« Siste redigering: 05. aug, 2012, 01:08 av Tellos »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder
« Svar #2 på: 05. aug, 2012, 01:13 »
18 års aldersgrense **

**Slik ting står akkurat nå er jeg redd connet vil ha 18 års grense, dette grunnet problematikken rundt ansvar for mindreårige. jeg beklager dette for alle som er under 18 år, men interesert i å delta. Eneste untaket er mindreårige som kommer i samsvar med verge.
« Siste redigering: 05. aug, 2012, 01:45 av Tellos »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder
« Svar #3 på: 05. aug, 2012, 01:49 »
Pris: ca 500kr

Denne prisen inkluderer sted å sove, all underholdning og events, mat og enkel drikke.

Dette gjelder da grunnleggende måltider:
Fredag: Kveldsmat
Lørdag: Frokost, Middag og kvelds
Søndag: Frokost
« Siste redigering: 05. aug, 2012, 02:07 av Tellos »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder
« Svar #4 på: 05. aug, 2012, 01:52 »
Akkurat nå jobber vi med sove-ordninger, men i all hovedsak ser det ut som det blir ligging på gulv. Dette betyr at for nå, trengs det liggeunderlag og sovepose eller varianter av dette.

Jobbes med hytter, skole, andre lokaler i nærområdet for mulig forbedring av sovearealet.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #5 på: 06. aug, 2012, 22:36 »
Da er lokalet bekreftet og det betyr at connet er et definitivt go!

http://www.siggerudil.no/

Kommer video fra innsiden i løpet av de neste par dagene så får dere se hvor stort det ser ut inni!

Vi jobber fortsatt med å forbedre sovelokalene.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #6 på: 06. aug, 2012, 22:41 »
Si hei til Aikho!

Da er det bekreftet.. Aikho er vår DJ for dette connet og dere kan se frem til mye god og variert musikk over helgen.
Fredag blir det mer "pop" musikk og lørdagen.. la oss si vi jobber med å få satt opp en skikkelig konsert.

Noen som kjenner til steder å skaffe skikkelig lys-utstyr? :D PM meg.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #7 på: 07. aug, 2012, 22:13 »
Dagens lille update.

Litt ekstra jobb med location, men ikke noe veldig nevneverdig.
Endringer på musikkanlegg detaljene, men ser ut til å løse seg.
Sove-areale er fortsatt en prosess vi jobber med.

Program vil bli opparbeidet og postet i løpet av kort tid, men vil bli utvidet jo fler deltagere vi får.
Skal sette opp en form for betalings-ordning som vil komme opp i løpet av uken tror jeg.

Etter programmet er satt opp og sovearealene ordnet er det veldig greit om jeg får beskjed om sikre deltakere så kjapt som mulig. Dette vil forenkle prosessen med logistikk, akkomodering og innkjøp av nødvendig utstyr, inkludert potensiell sponsing av mat og drikke til connet. Kommer tilbake med ny oppdatering snart.

I mellomtiden, være så snill og kom med tilbakemeldinger, jeg trenger virkelig all den hjelpen jeg kan få! Og stem på navnet! I morgen kveld stenger jeg voten og da blir navnet offisielt.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #8 på: 08. aug, 2012, 07:27 »
Har blitt gjort oppmerksom på at enkelte er misfornøyd med måten jeg startet dette alene på. Dette ønsker jeg å forklare så det ikke er noen tvil eller spekulasjon lengre.

Jeg har vært innom ganske mange teams som hr villet og som faktisk har klart å arrangere store meets og små cons, men av forskjellige grunner så har mange av de frafalt. Dette er synd, men desverre en realitet. Derfor valgte jeg å gjøre planleggingsfasen helt alene hvor at jeg har skrevet prosedyren for fremgang og organisering av dette første connet. Dagene før annonsering dro jeg inn spesifikke aktører for å finne location, men valgte fortsatt å vente med å annonsere før jeg hadde location og dato.

Jeg sier ikke at jeg ikke trenger hjelp med dette, tvert i mot, er mer at det hjelper ikke å være 20 i crew om ikke disse to tingene er spikret. Jeg trenger crew og støttespillere som et hvert annet con og jeg håper ikke at noen føler seg utelatt.
« Siste redigering: 08. aug, 2012, 07:36 av Tellos »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #9 på: 09. aug, 2012, 21:03 »
Da er con kontoen opprettet.

4202 42 51416 - Further North

Husk.. OM!! du skal sende noe dit, husk å merke forsendelsen nøye med kommentar. Dette helst med nicket du bruker her på forumet. Hvis jeg ikke klarer å identifisere forsendelsen så er det veldig vanskelig for meg å spore opp hvem som sendte den.

Når pengene er på konto anser jeg deg som en definitiv deltaker. I det tilfelle connet blir avlyst (noe som er veldig tvilsomt i skrivende stund) så vil alle dine utlegg på billetten til connet bli refundert.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #10 på: 11. aug, 2012, 10:42 »
Da har connet vært offisielt i en uke og interessen har vært ganske stor. Takker for interessen folkens!

Hva som skjer de neste dagene vil være å få utarbeidet maskoten, en con-profil, signere alle papirene, samle sammen utstyret og få opp nettstedet.

Jeg blir veldig glad om dere holder aktivitet i trådene da de er kilden for alt jeg foretar meg rundt dette connet. Bare se om dere har noe å tilføre og kom med meningene deres rundt det som allerede står der. Føler dere det er en tråd som mangler så vennligst send en PM eller start den selv og få  i gang debatten!

Det har allerede blitt betalt billetter og to personer har donert til connet. Den tidlige betalingen hjelper meg med litt friere tøyler og tillater meg å gjøre arrangeringen kjappere og bedre.

Som sagt, hold aktiviteten oppe og lag en lyd om du har spørsmål.. PM fungerer også!

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #11 på: 12. aug, 2012, 21:42 »
Såh, folkens! Jeg trenger litt hjelp. Jeg trenger en oppramsing av alle organisasjoner, bedrifter og liknende som kan være i stand til å sponse connet økonomisk på noen som helst måte. Det er veldig kort tid igjen og mange av orrganisasjonene trenger en del tid på behandling. Svar under finansierings tråden, være så snill :)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #12 på: 13. aug, 2012, 10:48 »
Da må jeg bare medele at det ikke lengre er noen grunn til at arrangementet skal avlyses.

Takket være early bird deltaker betalinger og noen generøse sjeler som har donert til arrangementet, er vi over økonomisk minstegrense. Skulle det skje at connet får røde tall så er det nå på et slikt nivå at jeg kan dekke resten ut av egen lomme. Skal sies at slik interessen har vært så finnes det lite til ingen sjans for at connet går i rødt. Atter en gang vil jeg takke inderlig for alle sin interesse og deltakelse. Men vit, vi kan ikke hvile enda. Jeg trenger fortsatt assistanse til kontakt med organisasjoner for støtte. Jeg akter å bruke alt vi kommer over nå til å utstyre connet og å forbedre opplevelsen for deltakerne.

I ettermiddag skal jeg prøve å ha en midlertidig oversikt over programmet klart.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #13 på: 13. aug, 2012, 23:16 »
Virker som folk plukker opp små tidbits av informasjon over alt og er morsomt å se at folk allerede har watched Further North på FA http://www.furaffinity.net/user/furthernorth - Her vil kunst, noen announcements og liknende komme opp.

Nå har vi også en Twitter : furthernorthcon

Mer info vil komme. Igjen, takker til alle sammen for den voldsome interessen dere viser. Dette gjør jobben lettere for oss stakar som skal prøve å få dette opp og gå.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #14 på: 14. aug, 2012, 21:33 »
La meg bare si dette så det ikke er noen tvil. Akkurat nå er sove-mulighetene litt reduserte. For nå blir det liggeunderlag og soveposer, evt madrasser eller liknende så vi får gå litt social camping innendørs :D Jobber for tiden med å utvide sovearealet så det ikke blir for sosialt :p Kommer tilbake med mer info etterhvert som jeg har det tilgjengelig.
« Siste redigering: 14. aug, 2012, 22:11 av Tellos »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #15 på: 18. aug, 2012, 11:23 »
Da er det bare 10 dager igjen til EF og veldig mye av fokuset til crew (og meg) går i den retningen, men det er fortsatt noen ting jeg trenger å få på plass før vi kan ta en pause.

Venter fortsatt på papirene fra lokalet for signering og betaling.
Websiden må oppdateres.
Websiden må få et midlertidig program, info, art osv opp på engelsk (og kanskje på norsk)
Siste kontakt med skoler og lokallag må gjennomføres.
Venter på prøve-sett fra Aikho.
Venter på musikk-anlegg priser.
Venter på endelig pris på lyspakke (om vi skal ha det)
Maskoten MÅ på plass asap. Mulig jeg legger ut for commissions av karakteren på EF da vi trenger å få inn litt fyll på FA kontoen vår. Om andre kan gjøre det samme så hadde det vært utrolig fint. Templa virker som har en ide på maskoten som er basert på inspill fra alle dere så jeg gleder meg til å se.
Crew liste må opp, men da må jeg be igjen om at dere som sier dere villige til å være i crew, nå kan betale så jeg får en nøyaktig oversikt over de som er i stand til å arbeide på connet. Betaling er den eneste bekreftelsen jeg har på at folk dukker opp og jeg baserer mye av innlån og innkjøp nøyaktig på dette.

Det er VELDIG viktig at vi holder aktiviteten oppe i trådene da jeg baserer alle mine valg på hva som står i de. Jo mer dere ber om, maser og spør, jo bedre bilde får jeg av deres ønsker. Vennligst ikke vær redd for å uttale dere.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #16 på: 19. aug, 2012, 12:09 »
Fikk en veldig fin beskjed fra Aikho.

Virker som connet får leie billig et.. VELDIG... heftig anlegg.. Vi snakker konsert-aktig utstyr for haller.. Tror kanskje ikke vi skal skru opp på max, men med et slik anlegg må vi begynne å vurdere å leie inn lys.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #17 på: 25. aug, 2012, 18:08 »
Beskjed til alle betalende!

Grunnet stygg nettbank hos Sparebank 1, må jeg be om at dere skriver til meg deres fulle navn da kommentarene med markeringene deres ikke kommer frem..

Skriv det på PM til meg her! Eller på furthernorthcon@gmail.com - Vil uansett kreve fullt navn på alle deltakere av sikkerhet og ansvarsgrunner.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #18 på: 27. aug, 2012, 23:53 »
Da er det dags for EF. Jeg vil takke alle for deres insats for dette connet.. det er blitt gjort VELDIG VELDIG mye og det er al takket være dere. Det gjenstår fortsatt voldsomt mye, men alt fra nå av og ut er faktisk bare småting, detaljer og penger :p

Dere får ha en fin uke folkens, så kommer jeg sterkt tilbake.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #19 på: 19. sep, 2012, 20:41 »
Heisan. Tok litt tid, men jeg er i live igjen. Har jobbet med litt småting i bakkant her og har vært ganske stille av meg (da jeg selvfølgelig ble syk igjen).  Nå er det mindre enn 2 mnd igjen til connet starter og det er fortsatt mye som skal på plass. Akkurat nå er det ferdigstilling av program, mer crew og sjåfører til å kjøre utstyret vi skal frakte.

Websiden nærmer seg oppe. Mangler bare litt informasjon og finpuss. Maskoten tror jeg vi har tatt et valg på, men trenger å gå gjennom noen detaljer først. Depositum på location er betalt, soveplasser er nå i orden og økonomien shaper seg til ganske bra. Ser ut som jeg kanskje slipper å legge ut for mye ut av egen lomme :p

Hvis noen har noe å påpeke, klage på eller generelt trenger å si noe, send meg en PM her, på MSN eller på skype. Jeg svarer gjerne. Kan hende jeg har oversett noe og da er det fint om jeg har et par ekstra øyne med meg.

To måneder folkens! Vi er på oppløpet nå!

oh.. melding til alle som er crew, eller som vil være crew. Send meg en PM, få skypen min og kom inn i crew samtalen.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #20 på: 23. sep, 2012, 18:14 »
har vært dårlig på å bekrefte betalingen fra deltakere, men vil gjøre noe med dette nå. Setter meg i kveld og går gjennom og sørger for å sende beskjed til samtlige.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #21 på: 03. okt, 2012, 23:05 »
http://furthernorth.org

DA er den nye versjonen av websiden oppe! All informasjonen er ikke på enda, logoen er ikke oppe enda, men endelig er websiden her. Takk til Kal for en fantastisk programmerings jobb og takk til Templa for en fantastisk design jobb! Og nå får dere også sett hva vi endelig landet på av maskot. Det tok mye lengre enn antatt, men har brukt den siste tiden på å fikse en god del prekære, veldig viktige detaljer rundt connet så noe har måttet vente.

Jeg håper dere liker den. Har dere noen inspill, vær så snill og bruk forslagstråden eller send meg en PM!

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #22 på: 09. okt, 2012, 21:05 »
Heisan.

Fra og med den 1. november setter vi opp prisen på connet til 600kr. Dette fordi det er temmelig vrient å planlegge et con når man ikke har nøyaktig tall på hvor mange som kommer og håper dette blir en motiverende faktor for at dere registrerer litt tidligere. I tillegg vil registrering bli stengt fra og med den 5. November. Resten av tiden trengs til innkjøp av mat og annet materiale som krever deltakertall for å bli riktig. Dette er ikke en løsning jeg ønsker, men har sett at det er nødvendig for å sikre at deltakerne får best mulig kvalitet på connet.

Angående stenging, hvis du VET du skal dit, men av en eller annen grunn ikke er i stand til å betale før, gi en beskjed så kan vi klare å utarbeide noe.

Cliffnotes på programmet tror jeg kommer opp i løpet av kvelden/natten så hold et øye åpent.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #23 på: 19. okt, 2012, 00:03 »
Da kan jeg med glede presentere den ferdige logoen!

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Beskjeder og informasjon
« Svar #24 på: 21. okt, 2012, 13:04 »
Morn folkens! En kjapp oppdatering.

Det strømmer faktisk på ganske bra med registreringer, men hører fra veldig mange at de ikke rekker deadline for prisøkning og registrerings-stop.. Dette er ikke noe problem for som jeg har sagt før, HVIS dere sier i fra til meg via furthernorthcom@gmail.com eller via PM her på forumet (evt også sms, skype, msn, yahoo eller IRC) så kan dere få en kort utsettelse. Det blir ikke en uendelig utsettelse, men hvis timingen er et problem så vil ikke jeg sette en stopper for at dere kan delta.

Slik tom ting går nå så er vi VELDIG nærme å ha den største samlingen av norske furs på ett sted.. noen sinne!

Til alle dere andre så ønsker jeg veldig sterkt at dere får registrert dere asap. Det er veldig vanskelig å planlegge ting når jeg ikke vet hvor mange som kommer. Deadline står som de er, men ville bare vært veldig til hjelp om jeg fikk et mest mulig nøyaktig bilde av ting ganske kjapt.

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!