Skrevet av Emne: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den. (2012 - Låst)  (Lest 3159 ganger)

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Hei!

Jeg jobber jo som noen av dere vet i Hi-Fi Klubben, og vi fører Cerwin-Vega, et høyttaler-merke som lager høyttalere og forsterkere for Bil-, Hjemme- og Scene-bruk og de er veldig kjent for at det trykker veldig godt!

Det er på grunn av dette og at det tilfeldig vis står litt og bare tar plass i et lager i Oslo at jeg har klart å skaffe en avtale ang. dette oppsettet_
4x Cerwin-Vega CVA-28
2x Cerwin-Vega CVHF-A21S

Det eneste minuset med dette er at CVA-28'ene kanskje burde stå på stativ, men det har de ikke stående på lageret der høyttalerne er. Jeg skal fortsette å undersøke dog, så et eller annet skal vi få til. En annen ting er at de ikke har kabling til det, men jeg skal fikse opp et koblings-skjema i løpet av de kommende dagene, så finner jeg ut nøyaktig hva vi trenger og siden kabler ikke veier et tonn kan jeg trolig få ordnet en avtale med sjefen min her i Trondheim når det gjelder dem.
De kan ved lave volum kunne funke på en 16A krets, men siden den samlede effekten vil variere mellom 4400 og 7200W, med et strøm nett på ~230V vil vi da egentlig trenge 2 16A kurser for å kunne bruke det hele.

Spesifikasjonene finnes her_
CVA-28 (400W (Peak: 800W))
CVHF-A21S (1200W (Peak: 2400W))

Det vi da mangler er kablingen og evt. stativ_
6x XLR kabler fra 1m (Mellom toppene på hver side) og opp til det som blir avstanden mellom DJ kontrolleren min til subbene og fra subbene til toppene.
4x Strømkabler Typen klosser som også brukes til PC
2x Daisychain strømkabler Typen med den tre-pols pluggen i begge ender (M-F) for å kjøre mellom de to toppene på hver side.
« Siste redigering: 20. nov, 2012, 20:51 av Tellos »

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den.
« Svar #1 på: 21. aug, 2012, 16:16 »
pokker at jeg ikke bor nærmere :p ellers kunne jeg jo ha laget stativet :) blir formye å dra meg seg nedover fra nordland til Sør-norge med tog :/
The more i learn about people, the more i like my dog.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den.
« Svar #2 på: 21. aug, 2012, 17:40 »
Håper det er strøm nok i lokalet, men går ut fra at du og Tellos har kontroll på det :)

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den.
« Svar #3 på: 21. aug, 2012, 18:03 »
noen fluffs her må da være elektrikere :p
The more i learn about people, the more i like my dog.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den.
« Svar #4 på: 21. aug, 2012, 23:09 »
Har nok av XLR-kabler. Og multikabel om det trengs.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den.
« Svar #5 på: 22. aug, 2012, 08:35 »
pokker at jeg ikke bor nærmere :p ellers kunne jeg jo ha laget stativet :) blir formye å dra meg seg nedover fra nordland til Sør-norge med tog :/

Det skal også være noen knotter under toppene, så de skal også kunne stå på noe, men jeg tror to tripods med to fester på ville vært best. Evt. fire tripods med ett feste.


Håper det er strøm nok i lokalet, men går ut fra at du og Tellos har kontroll på det :)

Det er nettopp derfor jeg postet opp dette. Jeg kan finne ut litt mer om subbene siden vi har en i demo i butikken her i trondheim, men den linken jeg postet er alt jeg vet om toppene. Vi må nemlig vite om det er nok med den eller de (husker ikke helt om det var en eller to) tilgjengelige 16A kursen(e).


Har nok av XLR-kabler. Og multikabel om det trengs.

Har du lange nok XLR kabler, da? Hvis du har det så er det billigere enn å finne et annet sted å leie dem fra.

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den.
« Svar #6 på: 22. aug, 2012, 17:26 »
Håper det er strøm nok i lokalet, men går ut fra at du og Tellos har kontroll på det :)

enkelt nok å finne ut om er nok men da må man vite hvor mange og hvor stærke kurser, og effekt forbruket til alt av utstyr som skal være på samtidig + eventuelt hvilke type sikringer det er om er veldig på maksen til kursene, da det går somregel bedre hvis er trege sikringer siden forsterkere ikke trekker maks konstant men i topper. :P

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den.
« Svar #7 på: 23. aug, 2012, 18:47 »
Alle XLR-kablene jeg har er på 6 meter. Har også 16-kanals multikabel på 30 meter, men denne er sabla dyr og er bygget inn i veggen min, så tar den ikke med medmindre det blir absolutt nødvendig.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Lyden! Rettere sagt, det som skal gjengi den.
« Svar #8 på: 24. aug, 2012, 12:55 »
6 meter holder i massevis. Men som sagt trenger vi dog trolig og forhåpentligvis ikke mer enn 1 meter mellom toppene i hvert par, altså et par på 1 meter. Mer enn det vil bli langt og upraktisk.

Oppdatert den første posten litt, forresten.
« Siste redigering: 24. aug, 2012, 13:00 av Aikho »