Skrevet av Emne: Trenger hjelp til cosplay  (Lest 5486 ganger)

Bluetwoen

  • Gjest
Trenger hjelp til cosplay
« på: 22. mar, 2012, 16:04 »
Jeg skal lage cosplay, av karakteren fra Journey, et indiespill som kom ut for ikke så lenge siden. Den ser slik ut:




Som dere ser er det en ganske enkel karakter. Den skal brukes ute, kanskje inne om jeg bruker den flere ganger.

Det jeg trenger hjelp til, er hva slags stoff jeg burde bruke. Noen som har peil? Det skal ikke være fleece, heller ikke noe for tynt. Det skal ikke bli for varmt (som dere ser er den rimelig heldekkende, så burde være litt pustende)

En annen ting er den gullringen karakteren har på hodet. Hvis noen vet hvor jeg kan finne sånt hadde jeg blitt kjempeglad. :)

Og så er det mønstrene. Jeg tenkte på tekstilmaling. Er dette en god idé? Hvis ikke, hva kan jeg bruke?

Nocturnal

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 15
  • Brukernavn på Skype: GoblinsandBodyparts
    • Vis profil
    • Goblins and Bodyparts
Sv: Trenger hjelp til cosplay
« Svar #1 på: 06. apr, 2012, 21:17 »
Høres ut som et morsomt prosjekt. Jeg prøvde å se etter karakteren på youtube å greier....

Sånn som jeg ville gjort det:
- Gått i en tekstil forretning å funnet et passende stoff i riktig farge, kan gjerne være tynt. Da kan man sy en fõring inni så den blir litt tykkere og får et mer kvalitetsmessig preg.
Og brukt enten papp eller madrass-skum til å forme de spisse "ørene"

-Til gullmønstrene ville jeg ha kjøpt gull bånd, kan sikkert kjøpes på butikker som Panduro, Nille, forskjellige tekstil forretninger. Kan sikkert limes på, men å sy hadde nok sett bedre ut.

- Karakteren har et "svart ansikt" med gule(?) øyne. Der ville jeg ha brukt svart "see-through" materiale, i hele ansiktet. det som brukes til fursuit hodene. Øynene er jeg litt usikker på, men kunne sikkert ha fungert å brukt gullbåndene der å ;)

Til ringen kan du enten sy en selv, eller kjøpe gull hårbøyle!!! fungerer sikkert kjempe bra, bare man fester den til antrekket. - Håper dette vil hjelpe ^^


Lykke til! :D

Bluetwoen

  • Gjest
Sv: Trenger hjelp til cosplay
« Svar #2 på: 06. apr, 2012, 21:35 »
Tusen takk for alle tipsene! Skal huske dem, de var til god hjelp. ^-^

Nocturnal

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 15
  • Brukernavn på Skype: GoblinsandBodyparts
    • Vis profil
    • Goblins and Bodyparts
Sv: Trenger hjelp til cosplay
« Svar #3 på: 06. apr, 2012, 21:44 »
Bare hyggelig :)

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Trenger hjelp til cosplay
« Svar #4 på: 03. mai, 2012, 00:33 »
Nå vet jeg ikke hvor langt du har kommet med prosjektet ditt, men jeg kom plutselig over disse bildene og tenkte de kanskje kunne gi noen ideer elns, som f.eks det med gullringen karakteren har på hodet.
Ogsåå.. Stretch er jo et veldig tynt og lett stoff, men det ser ikke så bra ut.





EDIT: meep, samme brukeren med bildene postet denne tutorialen nettopp x)
http://turnonred.tumblr.com/post/22304756914/okay-that-took-forever-im-sorry-heres-the
« Siste redigering: 03. mai, 2012, 23:11 av SpiceyFeline »

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Trenger hjelp til cosplay
« Svar #5 på: 02. sep, 2012, 08:49 »
Nå vet jeg ikke hvor langt du har kommet med prosjektet ditt, men jeg kom plutselig over disse bildene og tenkte de kanskje kunne gi noen ideer elns, som f.eks det med gullringen karakteren har på hodet.
Ogsåå.. Stretch er jo et veldig tynt og lett stoff, men det ser ikke så bra ut.

Veldig fine mønstre og sydd godt. o,o Bra avatar å lage vis du har erfaringer.
Kan sikkert også være gøy vis du er ny i dette.
« Siste redigering: 02. sep, 2012, 08:50 av Wolf »