Skrevet av Emne: Prosjekt S  (Lest 5688 ganger)

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Prosjekt S
« på: 11. jul, 2012, 21:21 »
Trangen for å renovere Sivi the Bunny har har heile tiden dratt meg i ørene.
Eg mener se her:

2008/09 modell og første maske(Alt ble limt på >y<).
Så i starten lurte jeg på om jeg skulle bare skrape fram det jeg hadde og bare bestille partiel fra noen, men det klødde i fingrene å lage/jobbe med noe.
Og etter nesten ett år fant jeg en stil som jeg selv syns kunne passe for Sivi.
Men hun hadde ikke åpnet, men holdt øye med personens FA og tilslutt stod det i en journal at hun måtte selge noen resin base.
Sendte en note om hun hadde noen kortsnute som enten katt eller lignende.
Og det hadde hun [ureshii]
Og dette eksemple sendte hun meg:

Hun sa hun hadde bare rovdyr tenner, men jeg sa det var greit for det passet utrolig bra at Sivi the bunny er halvt gaupe og har faktisk rovdyr tenne etter sin mor.
Noen kroner fattigere fikk jeg kjøpt resinbasen fra Crystumes(FA), ferdig kuttet, hinged og med øyer/tenner/tunge med på kjøpet.
Dette er det siste bilde hun sendte meg før hun skal sender den til Norge (Kunne heller ikke la være å tegne over X3) :


Så her skal jeg holde oppdatert mens jeg jobber med Sivi 2.0!

Må nå finne ut om hvor jeg kan få en liten batteri dreven mini vifte (>y<)




Catya

  • Gjest
Sv: Prosjekt S
« Svar #1 på: 12. jul, 2012, 03:27 »
Søt :3

Kan jeg få låne den andre på neste furmeet da? Jeg har også en kanin fursona jeg MÅ få lage en suit av snart....*lat*

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Prosjekt S
« Svar #2 på: 12. jul, 2012, 04:03 »
Wooooo! blir spennende.. owo
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Prosjekt S
« Svar #3 på: 12. jul, 2012, 15:40 »
Lykke til ^^
Blir moro å se Sivi versjon 2

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #4 på: 12. jul, 2012, 18:11 »
Omg! x3

Ser litt spooky ut uten pels O.O, men tegningene ser utrolig bra ut.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #5 på: 12. jul, 2012, 19:21 »
Søt :3

Kan jeg få låne den andre på neste furmeet da? Jeg har også en kanin fursona jeg MÅ få lage en suit av snart....*lat*

Vis den passer da ;3
Den er jo tilpasset min skalle X3



Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #6 på: 12. jul, 2012, 19:21 »
Wooooo! blir spennende.. owo

Ja 8D



Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #7 på: 12. jul, 2012, 19:22 »
Lykke til ^^
Blir moro å se Sivi versjon 2

Takk ^y^
Håper hun blir ferdig til Desucon 8 ialle fall XD



Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #8 på: 12. jul, 2012, 19:26 »
Omg! x3

Ser litt spooky ut uten pels O.O, men tegningene ser utrolig bra ut.

Er ikke vi kaniner søte uten pels da?



Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #9 på: 22. jul, 2012, 11:24 »
Funnet pels fargene:


Den lyse fra Rainbow Tekstil og den mørke fra Stoff og Stil. Har litt hvit langhåret igjen. Litt skuffet at den mørke er litt kortere.
Har ikke bestilt ennå, for jeg lurer på om andre vet kvaliteten fra de to sidene.
Vet jeg har vært skuffet over the langhåret pels fra Stoff og Stil, har litt svart pels fra der(korthåret) og tålte ikke å bli vasket, vart en helt annen kvalitet.



Zoxeb

  • Gjest
Sv: Prosjekt S
« Svar #10 på: 22. jul, 2012, 12:47 »
Funnet pels fargene:


Den lyse fra Rainbow Tekstil og den mørke fra Stoff og Stil. Har litt hvit langhåret igjen. Litt skuffet at den mørke er litt kortere.
Har ikke bestilt ennå, for jeg lurer på om andre vet kvaliteten fra de to sidene.
Vet jeg har vært skuffet over the langhåret pels fra Stoff og Stil, har litt svart pels fra der(korthåret) og tålte ikke å bli vasket, vart en helt annen kvalitet.

Vet at rainbow tekstil pelsen er ræva. Ugjevne farger, tynn og pistrete. Ser bunnen igjennnom pelsen.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #11 på: 22. jul, 2012, 14:59 »

Vet at rainbow tekstil pelsen er ræva. Ugjevne farger, tynn og pistrete. Ser bunnen igjennnom pelsen.

Damn! De er den eneste som jeg fant den brun fargen jeg trenger og...   [sad]



Zoxeb

  • Gjest
Sv: Prosjekt S
« Svar #12 på: 22. jul, 2012, 15:33 »

Vet at rainbow tekstil pelsen er ræva. Ugjevne farger, tynn og pistrete. Ser bunnen igjennnom pelsen.

Damn! De er den eneste som jeg fant den brun fargen jeg trenger og...   [sad]

Tror ikke den andre er noe fin heller :c

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #13 på: 22. jul, 2012, 15:43 »
Tror ikke den andre er noe fin heller :c

Men da har jeg intet  [sad]



Zoxeb

  • Gjest
Sv: Prosjekt S
« Svar #14 på: 22. jul, 2012, 16:11 »
http://www.mendels.com/fur2.shtml Punky muppet skal vist være bra. De har noen brune farger der. Du kan få 5 gratise prøvelapper, så du kan vel se?


Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #15 på: 22. jul, 2012, 16:31 »
http://www.mendels.com/fur2.shtml Punky muppet skal vist være bra. De har noen brune farger der. Du kan få 5 gratise prøvelapper, så du kan vel se?



Har du kjøpt noe der før eller kjenner noen som har?



Zoxeb

  • Gjest
Sv: Prosjekt S
« Svar #16 på: 22. jul, 2012, 16:46 »
http://www.mendels.com/fur2.shtml Punky muppet skal vist være bra. De har noen brune farger der. Du kan få 5 gratise prøvelapper, så du kan vel se?



Har du kjøpt noe der før eller kjenner noen som har?

Har ikke kjøpt, men tror det er mange som har pels derfra i suitene sine. Lurker mye på http://fursuit.livejournal.com/

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #17 på: 22. jul, 2012, 17:03 »
Sitat

Har ikke kjøpt, men tror det er mange som har pels derfra i suitene sine. Lurker mye på http://fursuit.livejournal.com/

Syns siden virkeret litt uhm...
Trur jeg skal vente til jeg har kommet på romerike, hvem vet kanskje kostyme skulen har noe extra eller vet noe.



SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #18 på: 22. jul, 2012, 17:19 »
Tull, stoff og stil sin pels er kjempefin. Har kjøpt svart og hvit pels derfra, og den hvite pelsen var kjempefin og myk. Den svarte var ikke like myk og pusete, men dårlig var den ikke.

Rainbow tekstil derimot hadde jeg holdt meg unna. De har rask leveringstid og lave priser, men lave priser og kvalitet går hånd i hånd. Da jeg bestilte oransje derfra fikk jeg noe som ikke så ut som bildet i det hele tatt, og den var tynn og kjentes ekstremt plastikk ut.

Du kan alltids sende de en mail og spørre etter varprøve fra siden du tenker å bestille fra. De fleste tekstilsider er behjelpelige med sånt :3

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Prosjekt S
« Svar #19 på: 22. jul, 2012, 17:22 »
Ellers så har man Fabric.com, Distinctive fabric, CrsCraft

Bare styr unna alt som heter fun fur. Og få stoffprøver før du bestiller for å se om det er noe bra. Selv har jeg aldri bestilt pels, siden jeg fikk masse fint stoff fra skolen når de skulle kaste det. Skriver bare ting jeg har hørt blitt sagt/skrevet og sett på andres suiter.
« Siste redigering: 22. jul, 2012, 17:25 av Zoxeb »

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #20 på: 22. jul, 2012, 18:53 »
Tull, stoff og stil sin pels er kjempefin. Har kjøpt svart og hvit pels derfra, og den hvite pelsen var kjempefin og myk. Den svarte var ikke like myk og pusete, men dårlig var den ikke.

Rainbow tekstil derimot hadde jeg holdt meg unna. De har rask leveringstid og lave priser, men lave priser og kvalitet går hånd i hånd. Da jeg bestilte oransje derfra fikk jeg noe som ikke så ut som bildet i det hele tatt, og den var tynn og kjentes ekstremt plastikk ut.

Du kan alltids sende de en mail og spørre etter varprøve fra siden du tenker å bestille fra. De fleste tekstilsider er behjelpelige med sånt :3

Synd at de ikke har den vanlige brune lenger for den gyldne blir for lys og den virker å være den krøllete sorten på stoff og stil. Får prøve å finne butikken en dag i Oslo og se. Vil helst unngå å bestille så langt fra USA eller England.



Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Prosjekt S
« Svar #21 på: 26. sep, 2012, 20:01 »
Da er masken min endelig sendt etter ett par glemte datoer =__=
Så rekner med om en uke eller to så er den på plass.

Også har jeg kjøpt inn pels:

Den mørke brune var vel litt for mørk men vart finere når jeg fikk børstet den litt.
Skal starte med potene senere.