Skrevet av Emne: Copy paste suits  (Lest 2455 ganger)

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Copy paste suits
« på: 24. okt, 2012, 15:40 »
Hva er deres meninger om copy paste suits ? For dem som ikke helt vet hva det er mener jeg suitmakers som lager suiter som ligner en good del på hverandre. Kan være atter som ser ut som samme katt bare annet mønster osv. samme form og setup øyne etc.
Jeg rakker ikke ned på suitmakers med dette for all del, men personlig synes jeg at suitene virker mindre unik når noen andres ligner nesten helt på den en selv har.

Eks er.

Don't hug Cacti
http://www.furaffinity.net/full/8225701/

OneFurAll
http://www.furaffinity.net/full/9024447/

MadeFur you
http://www.furaffinity.net/full/8951159/

KodiMade:
http://www.furaffinity.net/full/8236202/

Masse av de samme utrykkene om og om igjen samt samme type øyne og samme munn : / Sure det er jo kanskje noe kunden vil, men synes fortsatt at det blir for likt.
Ta deg gjerne tid til å si hva du mener om saken  ; ) Er jo alltids noen untak der kunden tydelig har bedt om mer unike øyne eller ører etc.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Copy paste suits
« Svar #1 på: 24. okt, 2012, 16:06 »
Ville ikke kalle det copy paste, men heller at det er slik stilen til suitmakeren er. Folk kjøper jo av dem fordi de synes stilen er fin, og
de vil ha noe av det samme. Hadde en maker alltid laget noe nytt, så ville det jo være vanskelig å vite hva man ville få.

Templa

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
    • Templa Creations
Sv: Copy paste suits
« Svar #2 på: 24. okt, 2012, 17:53 »
Jeg har litt blandede følelser. Jeg syntes det blir litt kjedelig å se samme utrykket og hodefasong på allesammen, men som Frees sier så er dette stilen som folk vil ha fra den makeren.
Hvis suit making er noe jeg kommer til å holde på med i en del år, så både håper og ikke håper jeg å få en stil som folk vil kjenne igen ved et blikk.
Men jeg liker best når figurer er unike med forskjellige ansikts trekk og karakter.


såm ja.. heh, blnda følelser X) ikke helt sikker på hva jeg syntes.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Copy paste suits
« Svar #3 på: 24. okt, 2012, 18:39 »
 Jeg syns nå at det er synd når mange har så copy past stil at man knapt klarer å skille ei katt fra en hund eller lignende
Men det selger, så da skjønner jeg jo at fursuit makerne gjør det samt at det også er et trademark av et slag.
*Shrugs*
Nå syns jeg unikt er litt artig xD om ikke 100% unikt men i det minste litt unik.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Copy paste suits
« Svar #4 på: 24. okt, 2012, 18:57 »
Er jo det samme med Q. Du ser kanskje fort hva som er en Q suit, men det er jo fordi det ikke er veldig
mange som lager så hyperrealistiske suits der ute.
Kan jo være mange som comissioner en suitmaker sier "jeg vil den skal se glad ut", eller sint osv, og da har
kanskje ikke makeren så mye annet å gå på enn det som er laget før. Så er kanskje litt opp til den som
comissioner også og spørre etter et spesiellt uttrykk, kanskje lage en referanse som ikke ser ut som alt
annet osv.

Som wolftale sier er det synd når man ikke kan se forskjell på hva dyr det er. Brant meg selv litt der med Frees,
siden de fleste tror først det er en hund .__.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Copy paste suits
« Svar #5 på: 24. okt, 2012, 19:20 »
Er jo det samme med Q. Du ser kanskje fort hva som er en Q suit, men det er jo fordi det ikke er veldig
mange som lager så hyperrealistiske suits der ute.
Kan jo være mange som comissioner en suitmaker sier "jeg vil den skal se glad ut", eller sint osv, og da har
kanskje ikke makeren så mye annet å gå på enn det som er laget før. Så er kanskje litt opp til den som
comissioner også og spørre etter et spesiellt uttrykk, kanskje lage en referanse som ikke ser ut som alt
annet osv.

Som wolftale sier er det synd når man ikke kan se forskjell på hva dyr det er. Brant meg selv litt der med Frees,
siden de fleste tror først det er en hund .__.


Frees: Conclution. If u dunno which animal it is supposed to be look at the tail. If the tails tell u nothing then just stand there and smile  :D *hugs*


Ja Q sine suits er fine men og lett å se hvem som har laget av dem men flesteparten der er unike selv om de som er helt vanlige dyr som ulver ligner en del ellers er de veldig unike.

Templa:  Ja det er vel fint å ha noe folk VET er ditt, men er jo å kult å la suitene være ulik/unik i stil og få fler folk til å ønske seg noe unikt. Sure noen vil sikkert at en suit skal ligne på en som allerede er laget, men kanskje med annerledes munn eller et annet dyr. Eks. En Bjørn med samme fjes/utrykk som Tellos.


Wolf: Man bør absolutt la det være lett å se hva slags dyr det er. (Though maange kanskje ikke har sett alle dyr som finnes da X'D Spurte ei i klassn om hva Christmas var: Rev, koala, vaskebjørn, hund, katt...Ja  ^^)

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Copy paste suits
« Svar #6 på: 24. okt, 2012, 20:38 »
Det er jo litt samme som med tegnestil, om du er sterkt inspirert av en person sitt arbeid så bruker en det gjerne som målestokk for eget arbeid - noe som kan gjøre det veldig likt.
No e eg jo ikke en pro suitmaker, men eg vet at ansiktet til den eg lager no kommer til å ligne på DVC sine. dette er fordi eg har DVC kjevesett som skal passe og eg allerede eier et DVC hode som eg brukte til å måle proposjoner og størrelser på. Håper jo at den blir unik, men blir nok fortsatt tungt inspirert