Skrevet av Emne: ART BLOCK  (Lest 2356 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
ART BLOCK
« på: 22. nov, 2012, 00:15 »
Hei tenkte å lage en tråd om et problem som ofte rammer oss kunsntere. Art block.
For min del får jeg rett og slett ikke til å tegne lenger, eller rettere jeg klarer ikke å helt få til å utrykke den ideen jeg har i hodet riktig. Alt jeg tegner for tiden blir til dritt, så jeg har følt at jeg har inntet annet valg enn å gå tilbake til det grunleggende. Noen som har noen tipps?

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: ART BLOCK
« Svar #1 på: 22. nov, 2012, 14:12 »
Har ofte art blocks selv i perioder. Kan noen ganger gå ukesvis uten at jeg får produsert noe særlig, det kan være ganske slitsomt.

Har jeg en idé eller et konsept jeg sliter med å uttrykke, pleier jeg ofte å gjøre kroki/hurtigskissing, tvinge meg selv til å gjøre positurer på eksempelvis 5, 10 og 30 sekunder, så avansere til 2, 5 og 10 minutter. Jeg synes det kan hjelpe veldig med å frigjøre seg fra "outlines," og definere essensen av posituerer/gester som er enten vanskelige eller uvanlige. Når det gjelder å finne hvilke bilder å uttrykke enkelte konsepter og ideer er vel framgangsmåten høyst subjektiv, og er vidt forskjellig fra person til person. For min del består det ofte i å lytte og meditere til emosjonellt ladet musikk og å vandre hvileløst rundt i sirkler på det lille jeg har av gulvplass. xI