Skrevet av Emne: Videospill hjørne..  (Lest 10539 ganger)

StormCrow

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Videospill hjørne..
« på: 02. okt, 2008, 02:10 »
Noen spill du har spilt i det siste eller noen spillopplevelser du vill dele?

Jeg kan ikke vente til det nye "Fallout 3" kommer ut, tror det blir veldig bra. Det eneste jeg ikke likte med det var at "Gameplayet" er altfor likt "the elder scrolls IV: Oblivion" og at de i det minste ikke tok med de stemmende som var med i "Oblivion". Bare synes det er rart at man kan ta piller for å få bedre skill-level i f.eks elektronikk hvis man trenger å hacke en bombe til å gå av, mens i "Oblivion" er det det samme bare at man bruker potion i istedenfor..

Kjøpte meg også "Super Mario Galaxy" i dag og spillte det en god stund, så langt er det ett av de beste spilla jeg har spillt på Wii-konsolen  :D

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #1 på: 02. okt, 2008, 08:31 »
Noen spill du har spilt i det siste eller noen spillopplevelser du vill dele?

Jeg kan ikke vente til det nye "Fallout 3" kommer ut, tror det blir veldig bra. Det eneste jeg ikke likte med det var at "Gameplayet" er altfor likt "the elder scrolls IV: Oblivion" og at de i det minste ikke tok med de stemmende som var med i "Oblivion". Bare synes det er rart at man kan ta piller for å få bedre skill-level i f.eks elektronikk hvis man trenger å hacke en bombe til å gå av, mens i "Oblivion" er det det samme bare at man bruker potion i istedenfor..

Kjøpte meg også "Super Mario Galaxy" i dag og spillte det en god stund, så langt er det ett av de beste spilla jeg har spillt på Wii-konsolen  :D


Fallout 3... arrrg er lei av å vente :P jeg bare håper de ikke har overforenkla det for mye fra Fallout 1 og fallout 2, de var best games ever ^^. tja man hadde piller for det meste i alle fallout spilla ^^ og bøker for å få mere gun skill osv :P. Det jeg er mest redd for er at de skal ha overforenkla ting og gjorte det litt for ... sånn masseprodusert feel på spillet, og ha fjærnet for mye frihet følelse.

men jaja får se da om 30 dager ^^

Ellers venter jeg jo på Diablo 3 og Starcraft 2 og Red Alert 2. men må vel kjøpe ny pc om jeg skal henge med lenger :P

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #2 på: 02. okt, 2008, 09:06 »
Må innrømme at jeg  venter på World of Warcraft - Wrath of the Lion King... Eh, mener Lich King  [laugh] Pluss at Diablo 3 ser også interessant ut..  ellers er det vel lite spill som egentli interesserer meg o.O (Må få spilt Zelda snart!!)

Fiaru

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 11
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #3 på: 02. okt, 2008, 12:35 »
Fikk meg Trommesett til Xbox360 min i går, så nå er det Rock Band som er yndlings spillet mitt de neste par ukene ihvertfall  [ureshii]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #4 på: 02. okt, 2008, 13:33 »
Ser frem til StarCraft 2 selv, men vil nok være en stund til det vil være tilgjengelig til en rimelig penge (og må jo først bli utgitt).

Spilte nylig i gjennom Clive Barker's Jericho. Forferdelig spill. Anbefales ikke.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #5 på: 02. okt, 2008, 14:08 »
Nå for tiden holder jeg mest på med Rock Band til Xbox360, synes det er drit kult å holde på med trommer :P men klarte å brekke pedalen på lørdag (uke 39) x3 jeg spiller på expert både på trommer og gitar/bass :P og pedalen tålte ikke mye  expert spilling x3 hihi :P

Nå ser jeg egentlig bare fram til Guitar Hero: World Tour
Mhm, jeg elsker rytme spill x3

StormCrow

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #6 på: 03. okt, 2008, 13:25 »
Jeg prøvde wow en gang og syntes det var ganske bra,hadde faktisk tenkt å begynne med det, men ombestemte meg i siste liten. Har aldri prøvd Giutarhero men ser ganske moro ut, kanskje spørre en jeg kjenner som har det om å spille det en gang. Har ikke spilt Fallout 1 eller 2 er det Bethesta Sorftworks som har lagd de også?

Felix

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 598
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #7 på: 03. okt, 2008, 14:11 »
Venter i spenning på "Mirrors edge" som kommer i November(?) Tror det kan bli morro
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

StormCrow

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #8 på: 03. okt, 2008, 15:33 »
Venter i spenning på "Mirrors edge" som kommer i November(?) Tror det kan bli morro

Har ikke sett så mye til det spillet men fra det jeg har sett så ser det ganske bra ut på diverse mange måter  [cool]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Video Game Vault: Lion King
« Svar #9 på: 07. okt, 2008, 02:32 »

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #10 på: 07. okt, 2008, 08:11 »
Jeg prøvde wow en gang og syntes det var ganske bra,hadde faktisk tenkt å begynne med det, men ombestemte meg i siste liten. Har aldri prøvd Giutarhero men ser ganske moro ut, kanskje spørre en jeg kjenner som har det om å spille det en gang. Har ikke spilt Fallout 1 eller 2 er det Bethesta Sorftworks som har lagd de også?

Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics og en fjerde ble alle utgitt av Interplay tror jeg og litt Blackisle. Men serier var eid av Interplay til de solgte rettighetene til Fallout 3+ noe til Bethesta.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #11 på: 07. okt, 2008, 12:30 »
me want fallout 3. :P
Wuffen min fikk meg hekta. hehe

OG så vil jeg ha de nye gta spillene når de kommer på data. ^^

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Videospill hjørnet
« Svar #12 på: 08. okt, 2008, 23:01 »
Lurte litt på om jeg skulle poste dette på yiff underforumet, men...

Dark Room Sex Game.

StormCrow

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #13 på: 08. okt, 2008, 23:21 »
Lurte litt på om jeg skulle poste dette på yiff underforumet, men...

Dark Room Sex Game.

Skjønte ikke helt meningen med det spillet...

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #14 på: 11. okt, 2008, 04:11 »
Team Fortress 2..

Enough said!

*maler*  [w-happy]

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #15 på: 11. okt, 2008, 04:32 »
The World Ends With You. Herregud så elskbart spill. <3 Det er til DS for de som lurte.
Spillkonseptet, grafikken, musikken, karakterer og spillhistorien er bare... Argh. Sykt deilig. <3

Så har vi jo Kingdom Hearts-serien og Final Fantasy-serien. :3 Hihi. Elskelskelsk.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #16 på: 12. okt, 2008, 17:01 »
Hva Villdyr sa.

Warcraft III: Regin of Chaos er også braaa. <3

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #17 på: 14. okt, 2008, 00:31 »
Hmmm.. Spill.. Nam nam!


Civ 4, med expansions. Civ 4 Colonization. Dawn of War med expansions. DoW 2: Soulstorm. Gears of War. Halo. Halo 2. C&C3 + Kanes Wrath. Neverwinter Nights (1&2 m/expansions). KOTOR 1&2. Age of Empires helt opp til 3 (3 sugde.. Eneste bra var 3D grafikk :S)


Ett lite utdrag av hva jeg liker av spill :D


Jeg bare ELSKER Real Time Strategy (RTS) spill!

Hvis du trenger å få anbefalt noen RTS er det bare å spørre! (Er RTS jeg har holdt på med mest.. Men har andre godbiter også!)

Spill jeg venter på er Red Alert 3 (Under en måned til nÅ!) og Star Craft 2 ( 10000 år til :( )

Fallout 3 kan også være noe, 1 og 2 var bra, men akkurat den får vi vente å se på!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #18 på: 14. okt, 2008, 01:49 »
MoonTiger! Anbefal meg noe RTS.

Skal vel helst ha noe med bra én-player og handling, og helst ikke noe som er alt for realistisk. Gjerne romvesener og troll og gudene vet hva - ja, gjerne guder også!

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #19 på: 14. okt, 2008, 10:52 »
MoonTiger! Anbefal meg noe RTS.

Skal vel helst ha noe med bra én-player og handling, og helst ikke noe som er alt for realistisk. Gjerne romvesener og troll og gudene vet hva - ja, gjerne guder også!

Jeg husker ingen spill som omhandler romvesener og troll, sånn 'at the top off my head'. Og har ikke mulighet til å sjekke spillkoleksjonen min.(Er på skolen.. Får se når jeg kommer hjem.)

(Du kan evt sjekke Star Craft 2, som kommer.. Engang håper jeg.. Hvis det er halvparten så bra som det ser og høres ut som, er det ett must-buy for alle som liker singleplayer, multiplayer eller begge deler.
Samme med Red Alert 3, som ettersom jeg har forstått kommer om en 2-3 uker.)

Men var litt artig at du skulle nevne det med guder, for da vil jeg personlig anbefale Black&White/Black&White 2.

Du er en gud, og påvirker verden rundt deg, og stammen din, i form av en hånd.. Man får også en skapning ganske tidlig i spillet, som man kan lære opp til en skapning som hjelper folk, sammler mat og bygger bygninger. Eller på den andre siden, en blodond skapning som spiser folk som snacks.

Du har også, som den guden du er, tilgang til diverse mirakler.. Allt fra fireballs og lyn, for de onde, til magi som lager trær og vanner jordene / slukker ting som du kanskje for morro skyld satte fyr på.


Er ikke RTS, men synes det er et spill folk definitivt burde finne ut mer om. [ureshii]

PS:

Vil bare nevne at ifølge det jeg har lest, så synes folk at B&W1 var vanskelig.. Da snakker vi også om godt voksne gamere som har spillt en del..
Akkurat det kan jeg ikke helt forstå. Jeg spilte det da jeg var.. Jeg vet ikke, 8-9 år gammel, og hadde ingen problemer som helst med å spille, og nyte det.

:)

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #20 på: 18. okt, 2008, 01:37 »
Jada jada, da er det rundt regnet 2 uker igjen til RA3 release dere!

Noen som har planlagt anskaffelse? Mer en opp for co-op campaign med den som måtte ønske! ^_^

AndyPandy

  • Gjest
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #21 på: 20. okt, 2008, 14:02 »
Hu ha! Spill ja!  ;D Hehe..hmm, blant kategoriene jeg liker best velger jeg strategi og action ^^
Spill jeg digger: Warcraft 3 RoC og FT, Halo 1, 2 og 3, Star wars battlefront 2 og andre star wars spill generelt, Dawn of war, alle seriene, og pokemon pearl^^
Spillystemer jeg har: PC, DS, X-box, og Nintendo 64 8D
Spill jeg ser fram til å prøve: Star wars, The Force unleashed. Holy crap, det må være sååå rått!  [eek]  ;D ;D

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #22 på: 20. okt, 2008, 14:32 »
Hihi, du er søt når du prater om Star Wars, Andy. :33

As for me? Eg liker RPG-baserte spill. En klar favoritt er Dark Cloud 2 (eller det egne navnet det fikk; Dark Chronicles)
Favorittkarakteren min derifra er Max
http://www.lerpg.com/wallpapers/darkchronicle/3.jpg
Det er gutten med de grønne klærne og den kjempetøffe hatten (om noen vet hvor eg kan skaffe meg en slik hatt, do tell!) ^-^

Klikketiklikk :D

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #23 på: 31. okt, 2008, 09:07 »
Da var Red Alert 3 Premier edition i hus, og jeg har såvidt begynt med campaign..

Men er litt kjedelig å holde på med deg alene, igrunn.. 

Er det noen som har lyst til å benytte seg av co-op campaign muligheten?   

^_^


(Er også med på 1v1, og kanskje t.o.m 2v2.. Men co-op campaign hadde vært mest artig!)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Videospill hjørne..
« Svar #24 på: 31. okt, 2008, 14:14 »
Fikk Okami på Wii for ikke så lenge siden. har ikke fått spilt det så mye, men jeg tror a bruke wii control til å angripe med kan bli en utfordring for min del