Skrevet av Emne: Kan Skumgummi Råtne?  (Lest 3098 ganger)

Somij

  • Nykommer
  • Innlegg: 4
    • Vis profil
Kan Skumgummi Råtne?
« på: 29. nov, 2012, 17:42 »
Hi.
jeg trenger litt hjelp. jeg skal begynne på min første fursuit å jeg vil gjerne at alt skal bli perfekt.
Jeg kan vel kalle meg selv litt perfeksjonist, men uansett jeg lurer på om skumgummi råtner?
fordi jeg går på en folkehøgskole å på denne skolen har vi fomepit altså et stort lager av skumgummi men det ligger ute. selvfølgelig så ligger det jo en presenning over men det har jo ligget ute å har en sånn gul farge over seg..

Vis dere ikke synes jeg skal bruke dette....
kunne dere være så snill fortelle meg hvor jeg får tak i skumgummi??
-puppy eyes- <33

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #1 på: 30. nov, 2012, 00:05 »
nå er jo ikke eg en ekspert, men mener det kan ta skade ihvertfall. Men vet ikke hvorvidt det kun er "litt ekkelt" v.s. "vises på suiten og muligens helefarlig". Du skal vel ha skumgummi med hodet og? så da må du spørre de selv hva du puster inn xD

Eg fant min madrass på ..ehm.. husker ikke butikken, men tror det var princess. Gardiner, sengetøy madrasser osv. Ganske dyrt der 300,- men hørte en annen kjøpte en barnemadrass fra Jysk til 150,-  Er også fra Jysk eg kjøper når eg skal ha en helt basisk tynn madrass til 99,- og 199,-  (kjøper de til hunden, når hun strekker seg så er hun like lang som en voksen person XD ) 2

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #2 på: 30. nov, 2012, 06:11 »
Om du skal lage et hode av foam, vil jeg anbefale å kjøpe ordentlig foam i steden for
sånn madrass foam. Mye lettere å arbeide med, siden madrassen vil gi etter og er kjempemyk,
så å klippe og kjære i den er veldig mye mer tidkrevende en det trenger.
Om jeg husker riktig kan du kjøpe mer ordentlig foam fra stoff og stil.

Og foam can råttne om jeg ikke husker feil. Det er derfor det også er viktig og vaske inne i hodet
for å få vekk bakterier og svette som vil ødelegge, og at man skal tørke etter man har vasket fordi
foam og vann er ikke gode venner.

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #3 på: 30. nov, 2012, 08:57 »
Men hvis man har en balaclava eller hals / finlanshette under da?  [ureshii]

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #4 på: 30. nov, 2012, 14:56 »
Som Freestyler nevner, hygiene er viktig for at skumgummien skal holde.
Balaclava er en god start, da den både gjør suitingen mer utholdbar (brukt uten balaclava en gang, never again) og for å minske hvor mye svette som blir igjen i hodet.

Tørk hodet ordentlig, oppbevar den på en tørr og varm plass og gjerne få tak i febreeze (eller en sprayflaske hvor du blander ut teknisksprit med vann).

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #5 på: 30. nov, 2012, 17:22 »
Kunne du sendt en link til dette produktet ?
Vet ikke så mye om hvordan man skaffer det skjønner du ^^

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #6 på: 30. nov, 2012, 18:03 »
Har faktisk nå fått den informasjonen at Febreeze er skadelig for foamen over lengre tid, og at det er
anbefalt og bruke sånn alkoholgreie(de nevne også billig vodka lol) ting og blande med vann på sprayflaske. De kaller
det rubbing alcohol, hakke peiling hva det er på norsk XD Men det skal visst gjøre susen uten å skade noe som helst
i hodet, så lenge du ikke kommer borti øynene.

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #7 på: 30. nov, 2012, 22:43 »
litt ute av topic her. men vet du hvordan febreeze er på et hode i resin? (lite skum for fylde, men solid resing på insiden). for eg har brukt det på mitt etter noen tøffe dager xD

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #8 på: 01. des, 2012, 03:23 »
Teksisk sett er febreeze noe du bruker for å ta vekk lukt. Det er ikke så store mengder
antibakterielle middler inni der til å gjøre det helt rent ville jeg tro. På resin ville jeg nå tro at
det funker likt om du har balaclava inni, man trenger ikke spraye rett på resin, for det er bare å vaske.
Men skal prøve å finne noe til å bytte ut febreezen med for å vaske hodet skikkelig, for jeg merker
at febreezen ikke funker bra nok XD

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #9 på: 01. des, 2012, 05:09 »
hehe, har bare brukt det 3 ganger :P svipet det med antibaktriel gél en gang, (en syk 11 åring tok og prøvde det på -__-) men får ta å kjøpe meg litt Vodka da :D men skummelt.. min samboer er pols, så godt mulig vodkaen forsvinner til annet bruk XD

anyways... tror det smarteste er å kjøpe seg en billig skummadrass, eller kjøpe det fra stoff og stil som Freestyler sa :D

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #10 på: 04. des, 2012, 20:22 »
Som sagt, skumgumi madrassene er noe herk å jobbe med fordi de er så myke. Man bruker
mye tid og krefter på å få skjært og klippet i dem. Det blir nok mye bedre med ordentlig skumgummi
som man skal kunne få fra stoff of stil. Kanskje ikke det beste som finnes, men mye bedre enn madrassene XD

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Kan Skumgummi Råtne?
« Svar #11 på: 05. des, 2012, 13:15 »
brukte bare de madrassen til digi beina og til å gi litt fylde til resin hode, men ja - om eg hadde laget hodet av det hadde det seget,revnet og generellt vært en dårlig ide xD for meg ihvertfall