Skrevet av Emne: Min tegning som tattovering.. hæ?  (Lest 8375 ganger)

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #25 på: 28. des, 2012, 20:35 »
Bare.. slutt å svar spicey. Det virker jo som om det eneste hun er ute etter er drama, drama drama drama.
Unnskyld? Nå har da Spicey ikke gjort noe annet galt enn å presentere og diskutere meningene sine på en ordentlig og saklig måte. x: At dere har en greie dere to er da ikke det samme som at du skal fortelle folk hvem de kan og ikke kan svare.

On-t: Du får ta det som et kompliment, urealistisk. Det er ikke noe mere du får gjort, dessverre

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #26 på: 28. des, 2012, 23:26 »
Bare.. slutt å svar spicey. Det virker jo som om det eneste hun er ute etter er drama, drama drama drama.
Unnskyld? Nå har da Spicey ikke gjort noe annet galt enn å presentere og diskutere meningene sine på en ordentlig og saklig måte. x: At dere har en greie dere to er da ikke det samme som at du skal fortelle folk hvem de kan og ikke kan svare.

On-t: Du får ta det som et kompliment, urealistisk. Det er ikke noe mere du får gjort, dessverre

Rolig.

Send meg PM om jeg sier noe du mener er støtende, enn å skrive det offentlig, spessielt siden det er langt fra on-topic.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #27 på: 28. des, 2012, 23:42 »
Bare.. slutt å svar spicey. Det virker jo som om det eneste hun er ute etter er drama, drama drama drama.
Unnskyld? Nå har da Spicey ikke gjort noe annet galt enn å presentere og diskutere meningene sine på en ordentlig og saklig måte. x: At dere har en greie dere to er da ikke det samme som at du skal fortelle folk hvem de kan og ikke kan svare.

On-t: Du får ta det som et kompliment, urealistisk. Det er ikke noe mere du får gjort, dessverre

Rolig.

Send meg PM om jeg sier noe du mener er støtende, enn å skrive det offentlig, spessielt siden det er langt fra on-topic.

Ikke for å blande meg inn, men du kommneterer jo også på ting du synes er støtende offentlig  : p

Men Urealistisk. Om noen hadde knødd no jeg hadde lga på kroppen sin ville jeg vært stolt  ^^ VELDIG stolt :D Men ja. Watermark kunsten din og skriv i beskrivelse evnt konsekvenser osv.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #28 på: 29. des, 2012, 00:01 »
Bare.. slutt å svar spicey. Det virker jo som om det eneste hun er ute etter er drama, drama drama drama.

Denne typen kommentarer er det som skaper drama her. Ingen grunn til å skyte ned spicey her, hun diskuterer sine meninger i saken.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #29 på: 29. des, 2012, 02:47 »
Urealistisk, sjekk PM. Ville ikke poste info her, post det selv om du føler for eller trenger det.
« Siste redigering: 29. des, 2012, 02:57 av Svedge »

Catya

  • Gjest
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #30 på: 29. des, 2012, 04:04 »
Kommenterte ikke, men ser at alle er fjernet fra FA nå.... :/

Miwa

  • Gjest
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #31 på: 29. des, 2012, 07:28 »
Du trenger ikke å slenge på watermark? Så lenge du har skrevet at du eier arten i bildeteksten, så er det mer en nok til at du har rett på dine tegninger. Leste for noen mnd siden om lignende saker der folk som eide kunsten anmeldte tattovørene. Hadde det hvert meg hadde jeg i allefall ikke latt tyveri gått stille for seg, spesielt når noen stjeler å tar all cred for mitt arbeid. Og om kunden allerede har fått dette festet i huden, burde den som tillot seg å gjøre dette arbeidet legge på seg skjylden. Uansett hva kunden kommer med, skal tattovøren ikke kunne kopiere før de har ordnett rettigheter for det. Og med tanke på måten denne personen skriver, virker han/hun såpass uprofersonell at han /hun neppe har lest igjennom slike regler før hun/han har satt i gang arbeidet sitt.
Grunnen for at folk som f.eks. Disney ikke alltid går henn å anmelder alt de finner der ut, er for at det er som i musikk bransjens fans og problemet der med ulovlig nedlastning. Noen tar ikke tak da de føler det er nytteløst, men starter man ikke en plass kommer flere til å forskyne seg.

Laurence

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 44
    • Vis profil
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #32 på: 31. des, 2012, 08:30 »
Om kunden (Den som ville ha det tatovert på seg) som kom med tegningen og ikke tatovereren så er det HELT feil ende i å kjefte og skjelle ut tatovereren.
Det er rett og slett umulig å gå etter tegninger og finne ut om kunden har lov til å bruke denne eller ei, og det faller ikke på tatovereren heller.
MEN! Dersom tatovereren hadde hentet tegningen og TILBUDT denne til kunden, da stiller saken seg annerledes.

Uansett så mener jeg ikke slikt er noe "tyveri" å bry seg om, da mener jeg heller det som skjer med rFactor og ett visst selskap som TAR innhold som er gitt ut fritt, konverterer det og deretter SELGER det som en MYE verre buisness praksis.
Enda verre når de har ett smutthull i lisensavtalen som gjør at de kan gjøre slikt uten å bli straffet for det.

Miwa

  • Gjest
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #33 på: 31. des, 2012, 17:36 »
Om kunden (Den som ville ha det tatovert på seg) som kom med tegningen og ikke tatovereren så er det HELT feil ende i å kjefte og skjelle ut tatovereren.
Det er rett og slett umulig å gå etter tegninger og finne ut om kunden har lov til å bruke denne eller ei, og det faller ikke på tatovereren heller.
MEN! Dersom tatovereren hadde hentet tegningen og TILBUDT denne til kunden, da stiller saken seg annerledes.

Oups, du har vel rett der ja (:
Uansett burde tattovøren ikke nekte henne i feilen som har blitt gjort, i det minste komme med en unnskjyldning!

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #34 på: 03. jan, 2013, 20:53 »
Jeg har ikke klart å leve med å hatt kunst på kroppen som jeg har fått tattovert der uten tillatelse av orginal eier XD Men det er fordi jeg har stor respekt for tegnere hehe... En kunst jeg gjerne ville lært meg, men som jeg overhodet ikke har tålmodighet eller kreativitet til å gjøre XD Men du, det var en veldig stilig demon wolf ting da :)

Catya

  • Gjest
Sv: Min tegning som tattovering.. hæ?
« Svar #35 på: 06. jan, 2013, 19:20 »
Er derfor jeg tegner mine egne tattooer :3