Skrevet av Emne: Hund og fyrverkeri  (Lest 8542 ganger)

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Hund og fyrverkeri
« på: 31. des, 2012, 14:00 »
Her kan du poste hvordan hunden, eller dyrene dine oppfører seg når det smeller ute, og kanskje noen hundeeiere eller noe har noen ideer for å gjøre det lettere for dyrene på denne dagen :)

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #1 på: 31. des, 2012, 14:01 »
Jeg har to hunder :) Ingen av dem er spesielt redd fyrverkeri hehe. De er vant til smell lyder siden de har vært ofte på tur nært en skytebane når jeg har vært på konkuranser.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #2 på: 31. des, 2012, 14:08 »
Har hund selv, men den vifter med halen når den ser fyverkeri : p
Kattene mine derimot løper og gjemmer seg under senga, stakkars.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #3 på: 31. des, 2012, 14:11 »
Vi har fire.
To bryr seg ikke, (den ene står og ser på fyrverkeriet, den andre surrer rundt å prøver å finne grunnen til smellene).
De to andre tar jeg med meg ned i kjelleren (rommet mitt), hvor vinduet er dekt, høy musikk og masse godteri - slik at de skal få fokuset vekk fra fyrverkiet.  Hvis de er oppe under skyting flyr den ene forskremt rundt og den andre ligger på fanget å skjelver (+ boffer).

men også minne på at skudd fra gevær ikke er det samme som fyrverkeri :P Alle mine fire tåler skudd lyder, men kun to av dem takler fyrverkeri.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #4 på: 31. des, 2012, 14:19 »
Har hørt man ikke skal ha altfor høyt på musikken, vet ikke om man skal eller ikke, men jeg tror man ikke skal ha altfor høyt siden hunder er høylytt.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #5 på: 31. des, 2012, 14:24 »
Har hørt man ikke skal ha altfor høyt på musikken, vet ikke om man skal eller ikke, men jeg tror man ikke skal ha altfor høyt siden hunder er høylytt.
Høylytt? Jo hunder bjeffer mye.
Du mener nok at de har god hørsel?
 Når de kan ligge ved siden meg når jeg spiller musikk i det volumet til hverdagen og har fri mulighet til å stikke når de kan så tror jeg det går bra på nyttårsaften også :) Samt at de begge har utmerket hørsel hver gang de er hos veterinæren :) (selv om ho ene hører syner).

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #6 på: 31. des, 2012, 14:28 »
Hunden våres er livredd for fyrverkeri, bare noen få lyder får han til å skjelve.
Han er jo litt nervøs av seg ellers, men noen må altid være hjemme med han, ja det er litt kjipt.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #7 på: 31. des, 2012, 14:32 »
Har hørt man ikke skal ha altfor høyt på musikken, vet ikke om man skal eller ikke, men jeg tror man ikke skal ha altfor høyt siden hunder er høylytt.
Høylytt? Jo hunder bjeffer mye.
Du mener nok at de har god hørsel?
 Når de kan ligge ved siden meg når jeg spiller musikk i det volumet til hverdagen og har fri mulighet til å stikke når de kan så tror jeg det går bra på nyttårsaften også :) Samt at de begge har utmerket hørsel hver gang de er hos veterinæren :) (selv om ho ene hører syner).
*God hørsel*
Samme råd for katter som hunder?
Lykke til :3

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #8 på: 31. des, 2012, 14:34 »
Har hørt man ikke skal ha altfor høyt på musikken, vet ikke om man skal eller ikke, men jeg tror man ikke skal ha altfor høyt siden hunder er høylytt.
Høylytt? Jo hunder bjeffer mye.
Du mener nok at de har god hørsel?
 Når de kan ligge ved siden meg når jeg spiller musikk i det volumet til hverdagen og har fri mulighet til å stikke når de kan så tror jeg det går bra på nyttårsaften også :) Samt at de begge har utmerket hørsel hver gang de er hos veterinæren :) (selv om ho ene hører syner).
*God hørsel*
Lykke til :3
Takk takk ^^,
Det regner her i kveld (i hvertfall meldt det), så smelllene blir i hvertfall redusert. Så håper det holder med digg og isolasjon.


Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #9 på: 31. des, 2012, 15:38 »
Det blir første nyttårsaften til beistet i år, så er litt spent på hvordan det skal gå. Hu er veldig var for lyder, men de gangene naboene har prøveskutt har det brydd a' omtrent midt på stjerten. Hun lå bare som en liten kalkun midt på stuegulvet.

C:
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #10 på: 31. des, 2012, 16:44 »
Monsteret mitt pleier å være fasinert, vi kan gjerne ta en tur ut og hun ser på ting og logrer. Et år ble hun litt nervøs av at noen prøvde å sende en tank mellom beina på henne- etterfulgt av et batteri ble fyrt av 5m vekke. Året etter var hun helt fin igjen. Ny leilighet nå så får se hvordan det går :)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #11 på: 31. des, 2012, 17:17 »
Har ikke hund, men hunden vi hadde før plaserte vi nedi kjelleren så hun ikke raserte stua og liknende, og ute kunne hun ikke være siden da hadde hun stokki av pga stress xD (gammel hund). Hun brukte å være med ut tidligere år though, men da hadde hun ingen vei å stikke av heller (stor hage, langt fra biler etc)

hun fant ut at det var dritkult å pisse i senga til stebroren min xD... aww poor doggie.

har en katt though. Hun blir vettskremt, og hun har vært et nervevrak de siste dagene fordi de jævla naboene FAEN ikke klarer å la være med de rakettene klokka 2:30, 3, 4, 5 og 6 om mårran >:I dsjiafhi

Miwa

  • Gjest
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #12 på: 31. des, 2012, 17:29 »
Til faren og stemoren der vi har flest dyr (2 hester, 2 hunder og 4 katter) bor vi så langt ut for oss selv på landet. De nermeste rakketene er så langt unna at dyrene kanskje blir oppmerksom på lyset mer en lydene. Vi reiser til byen å er over natten og sørger for at dyrene har nok med mat og vann, og nylig tatt seg en god luftetur før vi drar  :D

Rue Redpanda

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
  • Nope.
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #13 på: 31. des, 2012, 18:39 »
Jeg har en hund og en katt. Hunden bryr seg ikke om smellene men katten blir livredd og løper og gjemmer seg.

Jeg vet det finnes maaaange hunder og katter som er redd for fyrverkeri, torden osv. mitt beste tips er å forholde seg rolig selv. Jeg vet at hunder er ofte redd hvis du er redd og sint hvis du er sint osv. det er ikke sånn hele tiden men det skjer ofte. Så hold deg rolig i nærheten av dyrene dine idag! Det hjelper litt :)
Without me it's just aweso.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #14 på: 31. des, 2012, 19:44 »
Nå ligger hunden under sengen min og virker egentlig ganske rolig. Hun liker ikke fyrverkeri, men
å ligge under sengen gjør henne tryggere. Hun skal ikke være nede i hvertfall.

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #15 på: 31. des, 2012, 21:23 »
Ha lav musikk på bruker å hjelpe ganske mye.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #16 på: 01. jan, 2013, 00:11 »
katten min ligger anspent, men rolig i sammenkrøllet i fanget mitt mens jeg holder rundt henne, og spiller oldschool rock x3 tror hun har det fint.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #17 på: 01. jan, 2013, 00:40 »
Fyverkeriet er nesten over nå og det gikk sånn passe bra.
Hunden ble litt nervøs og bjeffet, men ikke mye, og den ene katten var både redd og nysgjerrig,
mens den andre ikke brydde seg i det hele.
2013 :>

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #18 på: 01. jan, 2013, 00:45 »
Godis fôring funket supert i år for min del, hadde fire vakre hunder som satt i ring rundt meg mens det smalt som verst og var 100% fokus på godisen ^^,
Så ingen  musikk eller mørke rom var nødvendig ^^

Godt nyttår

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #19 på: 01. jan, 2013, 01:21 »
katten min ligger anspent, men rolig i sammenkrøllet i fanget mitt mens jeg holder rundt henne, og spiller oldschool rock x3 tror hun har det fint.

går mye bedre nå, nå har hun breiet seg fint ut over fanget mitt mens jeg ser på film. Hun purrer lett mens hun halvsover og blir koset på.

har vært kjempe lei meg i hele dag siden jeg har sett hvor redd, anspent og nervøs hun har vært.. glad det er over :( <\3

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #20 på: 01. jan, 2013, 13:38 »
Beistet mitt bjeffet når det var som verst, men ellers gikk det greit. Nabobikkja derimot, gjemte seg under sofaen og nekta å komme ut igjen..
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #21 på: 01. jan, 2013, 13:59 »
gikk bra for monsteret mitt og, på det verste gikk hun til vinduet og så litt ut.
Gikk tur i 8-tiden og hun logret fint med sin rosa sløyfe på halen :D vanligvis så får hun 1t tur, men begynnte å bli litt skeptisk etter 30min så vi gikk hjem igjen ^~^

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #22 på: 01. jan, 2013, 21:16 »
Molly kunne ikke bry seg mindre :) Første gangen hun hørte fyrverkeri sørget jeg for å overse henne totalt. og fra den dag av var det ikke noe spennende :D hah

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #23 på: 03. jan, 2013, 02:56 »
Godt nyttår alle tobeinte og firbeinte med pels, scales og fjær. Var litt sent å si dette men har vært litt busy :)

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Hund og fyrverkeri
« Svar #24 på: 03. jan, 2013, 03:08 »
Kun noen få boff fra voffen min i 21-22-tiden 31.des, ellers var stille.