Skrevet av Emne: Resten av drakta, borte?  (Lest 3157 ganger)

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Resten av drakta, borte?
« på: 01. jan, 2013, 17:56 »
Jeg bestillte hender, føtter og armer til fursuiten min, men det virker som om jeg er blitt svindlet.
Betalte med PayPal til en som heter Shengoh, men han har ikke begynt i det hele på tingene mine (det har gått over et år.)
Shengoh svarer ikke på noen av meldingene mine eller kommentarene, derfor blir jeg litt frustrert.
Aner ikke om tingene passer fortsatt eller om jeg får noe igjen.
PayPal sier de ikke kan gi penger tilbake pga. at det måtte være før 45 dager etter bestillingen at jeg skulle tatt beskjed. Virker litt rart,
men jeg får i hvertfall ingen penger.
Websider av Shengoh: http://www.furaffinity.net/user/shengoh/, http://escapingreality.net og http://twitter.com/escapingrlty
Håper på litt veiledning eller hjelp...

Betalingsmåte: Paypal, visa
Bestillingen: Hender, armer og føtter (til fursuiten)
Når jeg bestilte: 2011 sen desember
Prosess: Har fått melding fra hu om jeg vil ha penga tilbake, vi får se om eg får dei.
Bilder av bestillingen: Ingen bilder
« Siste redigering: 16. mar, 2013, 14:45 av Wolf »

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #1 på: 01. jan, 2013, 18:00 »
Har fått melding av PayPal etter å ha kontaktet dem:

Thank you for contacting PayPal regarding your item not received.

I understand from your email that you want to know if you can open a dispute after 45 days. You cannot open a dispute after 45 days.

This timeframe is outlined in our legal agreements and as such, we cannot investigate this transaction. We cap the timeframe for opening a buyer complaint to let sellers know that they should keep their postal information and other relevant transaction details for this period. We have found that in most cases 45 days is a sufficient timeframe for a buyer to notify PayPal that they have not received their item, or that there is a problem with the item that they have received.

Although we cannot investigate this transaction, I would like to advise you to open a buyer dispute. Your dispute will be noted on the seller's records. This may encourage your seller to communicate with you and try to reach a resolution in this matter. In some exceptional cases, we may be able to investigate the claim at a later time. This normally only occurs if we receive a large volume of complaints against the seller.

PayPal’s Buyer Protection offers an additional layer of security and does not affect your standard consumer rights. You also have the option of asking your country's Consumer Advice agency for further advice and information.
« Siste redigering: 01. jan, 2013, 18:03 av Wolf »

ScandiYatt

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 229
  • Dumb Mutt
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #2 på: 01. jan, 2013, 20:18 »
Dette synes jeg var rart..  :-\
Paypal-en er grei, men at du har bestilt den såpass tidlig og enda ikke fått noe..ja..tror heller du skal prøve å få tilbake pengane da.

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #3 på: 01. jan, 2013, 20:56 »
Jeg ville sendt vedkommende en note om problemet ditt og legge han/henne ut på artistsbeware-bloggen om du ikke får svar eller pengene tilbake.
Forøvrig kan det hjelpe på å nevne dette til personen for å unngå drama, samtdig så de er klar over at det er "srs business".

http://artists-beware.livejournal.com/

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #4 på: 01. jan, 2013, 21:25 »
Jeg ville sendt vedkommende en note om problemet ditt og legge han/henne ut på artistsbeware-bloggen om du ikke får svar eller pengene tilbake.
Forøvrig kan det hjelpe på å nevne dette til personen for å unngå drama, samtdig så de er klar over at det er "srs business".

http://artists-beware.livejournal.com/

Dette^
hvis personen sier det er shippet så spør etter tracking nummer for å få bevis på at den faktisk er sendt, eventuelt kvittering. Er mye som forsvinner i posten også.. hvis det har forsvunnet i posten er det ikke selgeren sin skyld.

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #5 på: 01. jan, 2013, 22:36 »
umm rart , :C eg har heller ikke fåt mine labber han har lagd de som han har sakt og sendt de men de kom aldri frem, så tok eg kontakt med han igjen og så skulle han lagge et nyt par men vet ikke om han er ferdig eller har begynt på de. men han svarer ganske seint på meldingene prøv å send en ny note
tsuna ^^

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #6 på: 01. jan, 2013, 23:05 »
PayPal har sagt at de ikke kan hjelpe meg.
For å få pengene tilbake fra PayPal må du sende en "dispute" innen 45 dager etter betaling og der får du kontakt med selgeren i 20 dager.
Vis dere ikke blir enige, kommer PayPal til å ta saken i sine egne hender og bestemme hvem som har rett.
Jeg var villig til å vente lengre for å få tingene og derfor får jeg ingen penger.

Har prøvd å kontakte Shengoh, men svarer aldri, så får bare holde ut. Vurdere å anmelde hun (politianmeldelse?)
Tror PayPal har adressen til Shengoh, men skal sjekke flere detaljer. For meg virker det som hun ikke har begynt i det heletatt og tror ikke
jeg kommer til å få tingene (flere som ikke får svar fra selgeren.) PayPal sier de ikke kan gjøre noe for å få pengene tilbake.
Får håpe saken løser seg.
« Siste redigering: 01. jan, 2013, 23:17 av Wolf »

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #7 på: 01. jan, 2013, 23:22 »
PayPal kommer i hvertfall ikke til å gi meg pengene tilbake.
Har prøvd å kontakte Shengoh, men svarer aldri, så får bare holde ut. Vurdere å anmelde hun (politianmeldelse?)
Tror PayPal har adressen til Shengoh, men skal sjekke flere detaljer. For meg virker det som hun ikke har begynt i det heletatt og tror ikke
jeg kommer til å få tingene (flere som ikke får svar fra selgeren.) PayPal sier de ikke kan gjøre noe for å få pengene tilbake.
Får håpe saken løser seg.

Du skal ikke finne deg i at du ikke får updates, eller noe som helst svar når du spør om ting fra noen som du har betalt å gjøre service for deg.
Send vedkommende en note med at du vil legge han/henne ut på bloggen jeg linket deg med mindre du får svar eller noen oppdateringer snarest.
Det kan virke litt harmløst, men artists-beware er enormt og det er veldig mange aktive der, så dette vil redusere hans eller hennes sjangser å få flere kunder i fremtiden.

Det er det eneste og beste du kan gjøre foreløbig, tror politiannmeldelse er lite vits i og med at hun mest sannsynlig er utenfor disse landegrensene? Tror saken blir hennlagt ganske fort.


Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #8 på: 01. jan, 2013, 23:38 »
PayPal har sagt at de ikke kan hjelpe meg.
For å få pengene tilbake fra PayPal må du sende en "dispute" innen 45 dager etter betaling og der får du kontakt med selgeren i 20 dager.
Vis dere ikke blir enige, kommer PayPal til å ta saken i sine egne hender og bestemme hvem som har rett.
Jeg var villig til å vente lengre for å få tingene og derfor får jeg ingen penger.

Har prøvd å kontakte Shengoh, men svarer aldri, så får bare holde ut. Vurdere å anmelde hun (politianmeldelse?)
Tror PayPal har adressen til Shengoh, men skal sjekke flere detaljer. For meg virker det som hun ikke har begynt i det heletatt og tror ikke
jeg kommer til å få tingene (flere som ikke får svar fra selgeren.) PayPal sier de ikke kan gjøre noe for å få pengene tilbake.
Får håpe saken løser seg.

ja eg :/ , tror poletiet hjelper lite side han ikke er norsk og at han bor i utlande
tsuna ^^

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Resten av drakta, borte?
« Svar #9 på: 15. jan, 2013, 22:23 »
Er litt skuffa, har fått noen tibakemeldinger, men så stoppet det igjen.
Hun sa at datan hennes var korrupt og at hun ikke hadde tilgang til internett og at hun kunne gi pengene tilbake.
Vet ikke helt om jeg skal tro på det eller ei.