Skrevet av Emne: Dreper dyr for kunst  (Lest 4726 ganger)

Catya

  • Gjest
Dreper dyr for kunst
« på: 09. jan, 2013, 13:15 »
http://www.change.org/petitions/bring-animal-killing-artist-katinka-simonse-to-justice Denne kvinnen har sluppet unna med å drepe flere titalls med  dyr for å lage "Kunst" og har aldri blitt straffet for det. Signer denne og spre den videre.

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #1 på: 22. jan, 2013, 18:13 »
Det er forferdelig , begynner nesten å gråte på tenke med det hun har gjort  :-[

Saifer

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 100
  • Aldri la meg klage, for jeg lever veldig godt!
    • Vis profil
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #2 på: 22. jan, 2013, 18:54 »
WOW... det er så forskrudd... KUNST!!!
Hvem i sine villeste fantasier ville anset det som kunst? Jeg vet vi har apstrakt, samtids og noræn... som ikke er i nærheten av å være kunst, men om PELS kunst som faktisk bruker PELS blir en ting... da gir jeg opp verden. Da har ikke lenger mennesker noe her å gjøre lenger.

(Også det er intresangt at seriemordere starter med å torturere og drepe dyr.) "Just saying"
Det finnes ingen problemer som er så store at du ikke kan ta deg en pause å se på de andre som sliter mer enn deg.

Catya

  • Gjest
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #3 på: 23. jan, 2013, 19:26 »
Den hadde mange signaturer når jeg fant den....hvor ble de av???

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #4 på: 23. jan, 2013, 20:28 »
signert... hmm, fikk litt følelsen av kognitiv dissonans fra henne når jeg hørte hennes uttalelse om det. Hun hadde liksom noen relativt forståelige meninger, om samfunnsnormer om hvilke dyr vi skal synes synd på, hvordan man ikke tenker to ganger før man eter en burger, eller et egg, som er fremstilt under begredelige omstendigheter... Sånn sett synes jeg det var ganske interessant og tankevekkende, om enn sjokkerende, det det hele hadde begynt med, at hun laget en veske av sin avdøde katt (som det viste seg at hun ikke hadde drept selv, og som hadde vært syk). Det er på mange måter bedre enn å kjøpe en veske, hvis produksjon i seg selv krever et liv.

men
når hun begynner å makulere kyllingunger og lignende, skremmende kreative grusomheter, og sier hun ikke engang har dårlig samvittighet for det, og anskaffer seg dyr som om det var materiell, da slår hun liksom hull på sitt eget påberopte budskap, og psykopatien trer frem. *grøss*

passera

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 210
    • Vis profil
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #5 på: 23. jan, 2013, 21:12 »
bah just fack her xD definitivt signert x3 selv om jeg ikke signerer stuff på nettet vanligvis x3

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #6 på: 23. jan, 2013, 23:07 »
WOW... det er så forskrudd... KUNST!!!
Hvem i sine villeste fantasier ville anset det som kunst? Jeg vet vi har apstrakt, samtids og noræn... som ikke er i nærheten av å være kunst, men om PELS kunst som faktisk bruker PELS blir en ting... da gir jeg opp verden. Da har ikke lenger mennesker noe her å gjøre lenger.

(Også det er intresangt at seriemordere starter med å torturere og drepe dyr.) "Just saying"

Ikke dra all kunst som bruker deler av dyr under en kam. Pels har blitt brukt i kunst veldig lenge. Taxidermy, smykker ovs.

REX

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 299
  • REX
    • Vis profil
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #7 på: 28. jan, 2013, 15:33 »
:( gråter når jeg ser det ! helt forferdelig:(
Voff voff:) Hei heter Rex :) Er en glad hund som liker å bli kjent med nye folk.
Skype:Rexthedog5

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #8 på: 28. jan, 2013, 23:14 »
Ikke dra all kunst som bruker deler av dyr under en kam. Pels har blitt brukt i kunst veldig lenge. Taxidermy, smykker ovs.

Jeg har ikke noe i mot taxidermy så lenge dyret ikke døde på grunn av at noen ville lage kunst ut av det. Dette der i mot er noe helt annet.
Det blir som pelsfarmer som bare aler opp dyr for å drepe dem og ta pelsen. Mange kuer og sauer og sånn (i hvertfall her i norge), får faktisk gått fritt,
enten utti skauen og på fjell osv før de blir slaktet, og vi bruker både kjøtt og pels. Dette er ikke annet enn mord av dyr for å lage makaber kunst. Nei,
hun her burde ikke få være i nærheten av dyr.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #9 på: 03. feb, 2013, 21:59 »
ble litt rystet, vet ikke hvor jeg skulle poste denne, men her må det vel passe inn.. les og bli skremt! http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10119616
The more i learn about people, the more i like my dog.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #10 på: 04. feb, 2013, 16:48 »
Ikke dra all kunst som bruker deler av dyr under en kam. Pels har blitt brukt i kunst veldig lenge. Taxidermy, smykker ovs.

Jeg har ikke noe i mot taxidermy så lenge dyret ikke døde på grunn av at noen ville lage kunst ut av det. Dette der i mot er noe helt annet.
Det blir som pelsfarmer som bare aler opp dyr for å drepe dem og ta pelsen. Mange kuer og sauer og sånn (i hvertfall her i norge), får faktisk gått fritt,
enten utti skauen og på fjell osv før de blir slaktet, og vi bruker både kjøtt og pels. Dette er ikke annet enn mord av dyr for å lage makaber kunst. Nei,
hun her burde ikke få være i nærheten av dyr.

No shit. Jeg er fult klar over det her. Jeg er bare litt provosert over at Saifer skriver at kunst som bruker pels er galt.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Dreper dyr for kunst
« Svar #11 på: 10. feb, 2013, 18:51 »
Mennesker dreper oftest dyr av praktiske grunner, men når går over til unødvendig tortur sånn som her så har jeg null forståelse for det, å verdsette tanker/ideer høyere enn liv burde egentlig være en forbrytelese i nesten alle tilfeller uansett. Dessuten når man først absolutt har et behov for å ta et liv, burde man minimalisere smerten, uansett tilfelle.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.