Skrevet av Emne: Fur Fashion i offentligheta  (Lest 17020 ganger)

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Fur Fashion i offentligheta
« på: 16. jan, 2013, 08:19 »
Heisann, tipper det er flere furries som går med furry fashion daglig blant ikke-furries. Jeg går med halsbånd overalt, skole, kino, på shopping. Ofte får jeg spørsmålene: "Hvorfor går du med halsbånd?" Jeg vedder på at det er flere som har det sånn, uavhengig om du går med halsbånd, lue med ører, ører, hale eller andre former for furry fashion. Ofte kan det være litt ekkelt å svare på disse spørsmålene når de kommer så direkte. Jeg har det iallefall slik. Nå har det seg slik at jeg har kommet fram til noe å svare dem, som jeg kan være stolt av og som ikke er ekkelt å snakke om.

Men vær forsiktig med å gå med furry fashion i offentligheta. Det finnes de som har negativ tilknytting til furries. Selv i klassen min så er det en person som mener at furry fandom er en fetish.. Går ikke an å fortelle ham annerledes. "Google is the source of all facts" mener ham. Jeg har bestemt meg i å gi total F i alle rundt meg med negativ tilknytting med furries, jeg prøver 1 gang å fortelle dem annerledes, hvis det ikke funker, så kan de bare mene og si hva de vil, jeg gir F.

Håper dette innlegget hjelper dere med noe av frykten deres for å gå med furry fashion blant ikke-furries.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Random person: "Hvorfor går du med halsbånd? Er det for å utrykke at du er submissive og vil bli dominert?"

Rezso Fang: "Grunnen til at jeg går med ett halsbånd er fordi jeg har noe som heter fursona. En fursona er et annet ord for en persona, som er altså en personlighet som jeg ønsker å være, og som jeg utrykker meg selv som i både væremåte og klesstil.. Altså Rezso Fang er min fursona, dermed navnet på halsbåndet. Rezso er en ulv, dermed min personlighet. Jeg går med halsbåndet for å komme nærmere min fursona. Og for å fortelle andre som har en fursona, som kanskje ikke har noe for å vise fram sin  fursona, at det er noen som er lik dem i nærheten. Håper det hjalp deg til å skjønne hvorfor jeg går med halsbånd."

Random person: "Åhh kult."

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #1 på: 16. jan, 2013, 08:48 »
Det var da et veldig spesifikt spørsmål og langt svar.
Vanligvis går jeg ikke med halsbånd, men hvis noe hadde spurt meg hvorfor jeg gikk med halsbånd. så hadde jeg bare svart: "Fordi jeg synes halsbåndet er fint" eller "Fordi jeg liker halsbåndet". Keep it simple.
Kort sagt, jeg ville ikke gitt noe lenger svar enn hvis noen spurte "hvorfor går du med jakke". :)
Personlig opplever jeg at folk flest bare ignorer det, men sånt er avhengig av alder og bosted.

Viktig tips: Hvis noen lurer på angående furry klær og kostymer, så unngå fagspråk som pesten.
En god forklaring bør kun innehold ord folk kjenner fra før.
Selv bruker jeg oftest "tegneserierdyr" og "maskoter" hvis jeg skal snakke om hobbyen min.
Både så jeg slipper detaljerte forklaringer, og fordi ordene er positivt belastet.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #2 på: 16. jan, 2013, 08:51 »
Det var da et veldig spesifikt spørsmål og langt svar.
Vanligvis går jeg ikke med halsbånd, men hvis noe hadde spurt meg hvorfor jeg gikk med halsbånd. så hadde jeg bare svart: "Fordi jeg synes halsbåndet er fint" eller "Fordi jeg liker halsbåndet". Keep it simple.
Kort sagt, jeg ville ikke gitt noe lenger svar enn hvis noen spurte "hvorfor går du med jakke". :)
Personlig opplever jeg at folk flest bare ignorer det, men sånt er avhengig av alder og bosted.

Viktig tips: Hvis noen lurer på angående furry klær og kostymer, så unngå fagspråk som pesten.
En god forklaring bør kun innehold ord folk kjenner fra før.
Selv bruker jeg oftest "tegneserierdyr" og "maskoter" hvis jeg skal snakke om hobbyen min.
Både så jeg slipper detaljerte forklaringer, og fordi ordene er positivt belastet.

AGREE! *tommel opp*

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #3 på: 16. jan, 2013, 09:21 »
Det var da et veldig spesifikt spørsmål og langt svar.
Vanligvis går jeg ikke med halsbånd, men hvis noe hadde spurt meg hvorfor jeg gikk med halsbånd. så hadde jeg bare svart: "Fordi jeg synes halsbåndet er fint" eller "Fordi jeg liker halsbåndet". Keep it simple.
Kort sagt, jeg ville ikke gitt noe lenger svar enn hvis noen spurte "hvorfor går du med jakke". :)
Personlig opplever jeg at folk flest bare ignorer det, men sånt er avhengig av alder og bosted.

Viktig tips: Hvis noen lurer på angående furry klær og kostymer, så unngå fagspråk som pesten.
En god forklaring bør kun innehold ord folk kjenner fra før.
Selv bruker jeg oftest "tegneserierdyr" og "maskoter" hvis jeg skal snakke om hobbyen min.
Både så jeg slipper detaljerte forklaringer, og fordi ordene er positivt belastet.

AGREE! *tommel opp*

Jeg prøvde meg på det simple svaret flere ganger, men da fikk jeg bare negative svar, fordi de fleste synes halsbånd er rart, og når jeg ga dem et sånt svar så ble jeg sett ned på.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #4 på: 16. jan, 2013, 09:29 »
Det var da et veldig spesifikt spørsmål og langt svar.
Vanligvis går jeg ikke med halsbånd, men hvis noe hadde spurt meg hvorfor jeg gikk med halsbånd. så hadde jeg bare svart: "Fordi jeg synes halsbåndet er fint" eller "Fordi jeg liker halsbåndet". Keep it simple.
Kort sagt, jeg ville ikke gitt noe lenger svar enn hvis noen spurte "hvorfor går du med jakke". :)
Personlig opplever jeg at folk flest bare ignorer det, men sånt er avhengig av alder og bosted.

Viktig tips: Hvis noen lurer på angående furry klær og kostymer, så unngå fagspråk som pesten.
En god forklaring bør kun innehold ord folk kjenner fra før.
Selv bruker jeg oftest "tegneserierdyr" og "maskoter" hvis jeg skal snakke om hobbyen min.
Både så jeg slipper detaljerte forklaringer, og fordi ordene er positivt belastet.

AGREE! *tommel opp*

Jeg prøvde meg på det simple svaret flere ganger, men da fikk jeg bare negative svar, fordi de fleste synes halsbånd er rart, og når jeg ga dem et sånt svar så ble jeg sett ned på.

vel... jeg har gått med halsbånd å svarer da med:
'' jeg driver med en fandom som er med dyr mede menesklige trekk, akkurat som maskoter.. eller du kan tenke deg disney karaterer, der det er dyr som snakker og går som menekser, donald duck og mikke mus :D *stort smil* min er min egen karakter og jeg skriver historier og har egen drakt, *vise bilde* er ikke det kult? ''

person: '' aww! så søt den er! O: ''

meg: '' å jeg liker å gå rundt iblant og gjøre folk glade, barn og voksene ^^ *smile mer* det gjør meg åsså veldig glad, og få folk til å smile ^u^ ''

*får masse oppmerksomhet*

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #5 på: 16. jan, 2013, 09:34 »
Det var da et veldig spesifikt spørsmål og langt svar.
Vanligvis går jeg ikke med halsbånd, men hvis noe hadde spurt meg hvorfor jeg gikk med halsbånd. så hadde jeg bare svart: "Fordi jeg synes halsbåndet er fint" eller "Fordi jeg liker halsbåndet". Keep it simple.
Kort sagt, jeg ville ikke gitt noe lenger svar enn hvis noen spurte "hvorfor går du med jakke". :)
Personlig opplever jeg at folk flest bare ignorer det, men sånt er avhengig av alder og bosted.

Viktig tips: Hvis noen lurer på angående furry klær og kostymer, så unngå fagspråk som pesten.
En god forklaring bør kun innehold ord folk kjenner fra før.
Selv bruker jeg oftest "tegneserierdyr" og "maskoter" hvis jeg skal snakke om hobbyen min.
Både så jeg slipper detaljerte forklaringer, og fordi ordene er positivt belastet.
Så mye dette!
Om korte simple svar ikke er bra nok, er det egentli et problem for de som spør :p
Men nå er jeg selv ikke så ekstremt interesert i å kle men i furry stuff andre steder enn på furmeet :)

passera

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 210
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #6 på: 16. jan, 2013, 13:25 »
Well jeg går med halsbånd hele tiden , sover tilogmed med det x3 har egentlig svart utifra om det virker som de behøver å vite mye eller lite men spørs hva du foretrekkerv^^ og er for det meste mer kjente folk som har spurt megwhy :P men så ser jeg jo "emo" ut og såbgår vl med stilen min xD

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #7 på: 16. jan, 2013, 14:50 »
Jeg gikk med halsbånd en stund, men slutta med det i og med at idioter (veldig sterke/raske idioter) tok tak i det og sprang av gårde, med meg på slep. Det ble veldig vondt rundt nakken og halsen etterhvert. I tilleg fikk jeg en del ekle kommentarer fra ALT og ALLE.

Gikk med hale på butikken en gang just for fun, og folk dro i den, kalte meg ting osv osv. Folk har også klart å finne frem til brukernavnet mitt her inne, og ropte det etter meg på en ekkel måte <_< Så anbefales ikke.

De gangene jeg har gått med hele drakta i byen, så har jeg fått både positive og negative kommentarer. Verste er jo at de verste kommentarene kommer fra unger xD under 10... xD..

Ellers har jeg gått med Spirithood, og med den får jeg bare koselige kommentarer og spørsmål, som "Åh nice! er den varm? jeg vil og ha en sånn! den er dritkul :)". Men så er ikke den direkte furry heller.

Ellers går jeg med hettegensere med ører på og sånn, og det funker OK.
---

Men jeg har aldri nevnt furry fandom om noen spør, mest fordi jeg syns det er bedre at de ikke vet hva det er, hva det heter så de googler det. Jeg er forhatt nok fra før av xD Det er veldig få her oppe som vet hva det er.

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #8 på: 16. jan, 2013, 15:23 »
reszo?  ;D hvordan fikk du et halsbånd med ditt navn på ? C:

btw , merklige greier her skjedde for en stund siden fant et hundebånd frosset fast i bakken xD

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #9 på: 16. jan, 2013, 15:38 »
Jeg gikk med halsbånd en stund, men slutta med det i og med at idioter (veldig sterke/raske idioter) tok tak i det og sprang av gårde, med meg på slep. Det ble veldig vondt rundt nakken og halsen etterhvert. I tilleg fikk jeg en del ekle kommentarer fra ALT og ALLE.

Gikk med hale på butikken en gang just for fun, og folk dro i den, kalte meg ting osv osv. Folk har også klart å finne frem til brukernavnet mitt her inne, og ropte det etter meg på en ekkel måte <_< Så anbefales ikke.

De gangene jeg har gått med hele drakta i byen, så har jeg fått både positive og negative kommentarer. Verste er jo at de verste kommentarene kommer fra unger xD under 10... xD..

Ellers har jeg gått med Spirithood, og med den får jeg bare koselige kommentarer og spørsmål, som "Åh nice! er den varm? jeg vil og ha en sånn! den er dritkul :)". Men så er ikke den direkte furry heller.

Ellers går jeg med hettegensere med ører på og sånn, og det funker OK.
---

Men jeg har aldri nevnt furry fandom om noen spør, mest fordi jeg syns det er bedre at de ikke vet hva det er, hva det heter så de googler det. Jeg er forhatt nok fra før av xD Det er veldig få her oppe som vet hva det er.

svært så voldlige folk er i nordland...nesten som en 'baby with gun' Oo

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #10 på: 16. jan, 2013, 16:18 »
Jeg gikk med halsbånd en stund, men slutta med det i og med at idioter (veldig sterke/raske idioter) tok tak i det og sprang av gårde, med meg på slep. Det ble veldig vondt rundt nakken og halsen etterhvert. I tilleg fikk jeg en del ekle kommentarer fra ALT og ALLE.

Gikk med hale på butikken en gang just for fun, og folk dro i den, kalte meg ting osv osv. Folk har også klart å finne frem til brukernavnet mitt her inne, og ropte det etter meg på en ekkel måte <_< Så anbefales ikke.

De gangene jeg har gått med hele drakta i byen, så har jeg fått både positive og negative kommentarer. Verste er jo at de verste kommentarene kommer fra unger xD under 10... xD..

Ellers har jeg gått med Spirithood, og med den får jeg bare koselige kommentarer og spørsmål, som "Åh nice! er den varm? jeg vil og ha en sånn! den er dritkul :)". Men så er ikke den direkte furry heller.

Ellers går jeg med hettegensere med ører på og sånn, og det funker OK.
---

Men jeg har aldri nevnt furry fandom om noen spør, mest fordi jeg syns det er bedre at de ikke vet hva det er, hva det heter så de googler det. Jeg er forhatt nok fra før av xD Det er veldig få her oppe som vet hva det er.

svært så voldlige folk er i nordland...nesten som en 'baby with gun' Oo

Dude hun bor Ikke i Nordland. Nord Norge ja, men ikke Nordland

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #11 på: 16. jan, 2013, 16:33 »
Tror ikke nordland er så andeledes.

Husker da jeg flytta derfra, alle der var ekle på skolen uten grunn, men da jeg flytta hit var alle så hyggelige xD Høhø.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #12 på: 16. jan, 2013, 16:34 »
Tror ikke nordland er så andeledes.

Husker da jeg flytta derfra, alle der var ekle på skolen uten grunn, men da jeg flytta hit var alle så hyggelige xD Høhø.

*Shrug* Folk ta d nå greit her. Fått masse fine kommentar ang lua mi osv. Så *shrug* må vel være en person greie.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #13 på: 16. jan, 2013, 17:01 »
wolfglow: du trenger å komme deg til et større sted.. x:

Ellers går jeg ikke i noe særlig .. furryklær. Ikke at jeg helt vet hva som defineres som furryklær tho. Har en bukse med snøleopardmønster, gjelder det? Hadde jeg gått på en annen skole enn det jeg gjør nå, hadde jeg sikkert skaffet meg noe luer med ører eller noe spirithood-opplegg, but alas, det funker ikke helt her. Ikke at jeg lider så mye over det, jeg har ikke et sterkt behov av å gå med slikt, annet enn at jeg syns det er søtt :b Og om jeg hadde gått med det, og folk hadde spurt, hadde jeg bare sagt at jeg syns det er søtt, syns dyremotiver er kult osv. Ikke liker jeg å identifisere meg med grupper, og ikke trenger hele verden å vite alle mine interesser. :b

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #14 på: 16. jan, 2013, 19:22 »
Føler ikke noe trang til å gå i furry klær, men har ikke så mye heller da. Hadde tenkt på halsbånd, men trur ikke det passer meg så veldig godt. Har ikke noe hundefursona akkurat heller.
Hadde vært greit å ha gått i "furry klær" da, men vet ikke helt hvordan folk ville ha reagert, om de hadde reagert stort uansett.

Skal se på det, da. Hadde vært fint med en fin t-skjorte. Skal nok bo i trondheim resten av livet etter året i førstegangstjenesten, så når jeg får meg jobb blir det klart lettere å tenke på noe spesiell mote. Går jo for det meste i vanlige rutete skjorter og svarte jeans. Ikke så mye hettegensere nå lengre.

bassofthe

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 125
  • Eira
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #15 på: 17. jan, 2013, 06:51 »
Jeg har gått med halsbånd siden det kom i posten på nyttårsaften. Min mor kalte meg Fido og diverse andre stereotypiske "hundenavn", og foreslo å gå tur med meg i bånd. Ellers er det to andre som har kommentert på det; den ene spiller i bandet til Trashwolf og vet dermed hva hele greia går ut på, den andre greide å argumentere seg selv fram til at halsbånd er bra for å beskytte seg mot eksplosjoner.

Det er dermed bevist at det å gå med halsbånd ikke fører til negative reaksjoner fra omverdenen. Dere som er redde for folks reaksjoner; det er ingenting å være redd for.
Meow =^^=

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #16 på: 17. jan, 2013, 07:31 »
Når pappa så meg med halsbånd for første gang, så sa han: "Kom her Rezso, kom kom, nå skal vi ut på tur." Så fant han frem hunde båndet og begynte å flire :) Vi gikk ikke tur men hele reaksjonen var så komisk.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #17 på: 17. jan, 2013, 07:33 »
Jeg har gått med halsbånd siden det kom i posten på nyttårsaften. Min mor kalte meg Fido og diverse andre stereotypiske "hundenavn", og foreslo å gå tur med meg i bånd. Ellers er det to andre som har kommentert på det; den ene spiller i bandet til Trashwolf og vet dermed hva hele greia går ut på, den andre greide å argumentere seg selv fram til at halsbånd er bra for å beskytte seg mot eksplosjoner.

Det er dermed bevist at det å gå med halsbånd ikke fører til negative reaksjoner fra omverdenen. Dere som er redde for folks reaksjoner; det er ingenting å være redd for.

Mer redd for kvelinga, imo. Som jeg nevnte tidligere :P

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #18 på: 25. jan, 2013, 22:43 »
Eg går ikke med halsbånn, men nå er jo ikke Gauper husdyr heller da.

Tsjorter med furry eller furry-ish motiv derimot, det går eg en god del med. Eneste komentarene eg pleier å få så langt er "den var søøøt" eller noe i den duren ^^

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #19 på: 26. jan, 2013, 15:47 »
Jeg går med halsbånd fordi jeg syntes det er stilig :)

Tar det av når jeg trenger å se bra ut. Folk tror halsbånd er en fetish og det skjønner jeg godt de gjør, det er ikke en eneste gjenstand i dag som ikke er bundet til en eller annen fetish.


UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #20 på: 05. feb, 2013, 17:47 »
Det var da et veldig spesifikt spørsmål og langt svar.
Vanligvis går jeg ikke med halsbånd, men hvis noe hadde spurt meg hvorfor jeg gikk med halsbånd. så hadde jeg bare svart: "Fordi jeg synes halsbåndet er fint" eller "Fordi jeg liker halsbåndet". Keep it simple.
Kort sagt, jeg ville ikke gitt noe lenger svar enn hvis noen spurte "hvorfor går du med jakke". :)
Personlig opplever jeg at folk flest bare ignorer det, men sånt er avhengig av alder og bosted.

Viktig tips: Hvis noen lurer på angående furry klær og kostymer, så unngå fagspråk som pesten.
En god forklaring bør kun innehold ord folk kjenner fra før.
Selv bruker jeg oftest "tegneserierdyr" og "maskoter" hvis jeg skal snakke om hobbyen min.
Både så jeg slipper detaljerte forklaringer, og fordi ordene er positivt belastet.

Hvis man må forklare seg er jeg enig i at man bør holde det kort og enkelt, ellers går man liksom litt i forsvarsposisjon ._. Prøv å si det på en glad, morsom og positiv måte så er det større sjanse for at man får et smil tilbake Ihvertfall :3

Personlig føler jeg ikke noe behov for å gå med "furry-klær" i offentligheten. Det er noe jeg for det meste holder for meg selv eller kun viser i passende sammenhenger. Innimellom bruker jeg bare noen klær med søte furry motiver, men folk flest tror det er pokemon, eller så tenker de ikke noe over det ^^"

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #21 på: 06. feb, 2013, 00:06 »
Det var da et veldig spesifikt spørsmål og langt svar.
Vanligvis går jeg ikke med halsbånd, men hvis noe hadde spurt meg hvorfor jeg gikk med halsbånd. så hadde jeg bare svart: "Fordi jeg synes halsbåndet er fint" eller "Fordi jeg liker halsbåndet". Keep it simple.
Kort sagt, jeg ville ikke gitt noe lenger svar enn hvis noen spurte "hvorfor går du med jakke". :)
Personlig opplever jeg at folk flest bare ignorer det, men sånt er avhengig av alder og bosted.

Viktig tips: Hvis noen lurer på angående furry klær og kostymer, så unngå fagspråk som pesten.
En god forklaring bør kun innehold ord folk kjenner fra før.
Selv bruker jeg oftest "tegneserierdyr" og "maskoter" hvis jeg skal snakke om hobbyen min.
Både så jeg slipper detaljerte forklaringer, og fordi ordene er positivt belastet.

Hvis man må forklare seg er jeg enig i at man bør holde det kort og enkelt, ellers går man liksom litt i forsvarsposisjon ._. Prøv å si det på en glad, morsom og positiv måte så er det større sjanse for at man får et smil tilbake Ihvertfall :3

Personlig føler jeg ikke noe behov for å gå med "furry-klær" i offentligheten. Det er noe jeg for det meste holder for meg selv eller kun viser i passende sammenhenger. Innimellom bruker jeg bare noen klær med søte furry motiver, men folk flest tror det er pokemon, eller så tenker de ikke noe over det ^^"

Nå var jo den som spurte meg ganske sær og spesiell... En som trenger å få alt inn med ei teskje. Jeg svarte kort og enkelt i starten men det vr for lite info for ham xD

Catya

  • Gjest
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #22 på: 06. feb, 2013, 01:01 »
Jeg går ofte med halsbånd. Har lagt merke til at folk ser på meg, men så lenge de ikke sier noe, er det greit. Var ute med to venner en gang og hun ene sa "Du er modig som kan gå med hodet høyt i den stilen!" og at folk har stirret.

De jeg bruker mest er en rosa med diamanter (lagd selv av et rosa armbånd jeg fikk av en venn, som tilfeldigvis passet rundt halsen min ^^), et svart med lange nagler og en hengelås, en svart og grønn som jeg kjøpte på Collarfactory, et med hodeskaller og et med noen mindre nagler.

Har også veldig lyst å lage mine egne som jeg kan selge, men vet ikke hvor jeg finner falskt skinn som er tykk nok (enkelte er ganske kraftige).

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #23 på: 06. feb, 2013, 13:37 »
Har jeg muligheten, går jeg med furry relatert T-skjorte, ellers kan det bli halebruk på furmeets.  [smile]

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Fur Fashion i offentligheta
« Svar #24 på: 28. apr, 2014, 15:30 »
*relevant bump*

Da jeg gikk på videregående hadde jeg et naglehalsbånd og en tykk, fluffy kattehale jeg gikk med hver dag. Klassen min syns det var awesome, noe jeg syns var litt snålt siden jeg gikk på en av de mer sossete skolene. Folk i andre klasser truet meg, men de aller verste var gamle damer på bussen. Seriøst, gamle damer på bussen er de mest uhøflige personene jeg har vært borti. De ville peke og le fult vitende om at jeg så dem, og en av dem gikk til og med så langt som å dra meg i halen. Skulle tro gamle folk hadde mer vett enn som så, men de vokste opp på en annen tid, I guess.