Skrevet av Emne: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?  (Lest 2645 ganger)

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« på: 24. jan, 2013, 12:41 »
Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette emnet, men here goes...

Lurte på om noen av dere her på forumet kanskje vet noen om dette:

Ok, så jeg var inne på youtube, da nettleseren min plutselig går til en side der det står noe sånt som "downloading file", og dette skjedde helt uten videre. Jeg har ikke peil på hvorfor dette skjedde, eller hvordan det kan ha skjedd. Jeg lukket selvfølgelig nettleseren da dette virket litt fishy. I loggen står det tydeligvis at siden er kalt "DRIVE downloader" og nettadressen er "downloadfileshere [dot] com" (etterfulgt av en lenger del av adressen, tilsynelatende til en filnedlastning). Jeg sjekket adressen med et par online link scannere (Norton SafeWeb og URLVoid), og i følge dem er adressen helt safe, helt clean, ingen nedlastere, ingenting, men jeg forblir skeptisk. Det har i allefall ikke dukket opp noen mistenkelige filer i nedlastningsloggen min. Jeg bruker forresten Chrome som nettleser, og gratis-versjonen av AVG kjører.

Er det noen som har noen forklaring på dette? Noen som har opplevd noe lignende? Er det noen grunn til bekymring? : P
« Siste redigering: 24. jan, 2013, 12:46 av Laffe the Fox »
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

MouseClick

  • Gjest
Sv: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« Svar #1 på: 24. jan, 2013, 13:58 »
Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette emnet, men here goes...

Lurte på om noen av dere her på forumet kanskje vet noen om dette:

Ok, så jeg var inne på youtube, da nettleseren min plutselig går til en side der det står noe sånt som "downloading file", og dette skjedde helt uten videre. Jeg har ikke peil på hvorfor dette skjedde, eller hvordan det kan ha skjedd. Jeg lukket selvfølgelig nettleseren da dette virket litt fishy. I loggen står det tydeligvis at siden er kalt "DRIVE downloader" og nettadressen er "downloadfileshere [dot] com" (etterfulgt av en lenger del av adressen, tilsynelatende til en filnedlastning). Jeg sjekket adressen med et par online link scannere (Norton SafeWeb og URLVoid), og i følge dem er adressen helt safe, helt clean, ingen nedlastere, ingenting, men jeg forblir skeptisk. Det har i allefall ikke dukket opp noen mistenkelige filer i nedlastningsloggen min. Jeg bruker forresten Chrome som nettleser, og gratis-versjonen av AVG kjører.

Er det noen som har noen forklaring på dette? Noen som har opplevd noe lignende? Er det noen grunn til bekymring? : P
Jeg har brukt Chrome siden den kom ut og aldri opplevd noe slikt. Kanskje du har har lastet ned en youtube fra en side som har installert en utvidelse til nettleseren din?
Prøv å avinstaller chrome og deretter re-installer det :) Det hjelper mot de fleste feil :P

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« Svar #2 på: 24. jan, 2013, 14:19 »
Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette emnet, men here goes...

Lurte på om noen av dere her på forumet kanskje vet noen om dette:

Ok, så jeg var inne på youtube, da nettleseren min plutselig går til en side der det står noe sånt som "downloading file", og dette skjedde helt uten videre. Jeg har ikke peil på hvorfor dette skjedde, eller hvordan det kan ha skjedd. Jeg lukket selvfølgelig nettleseren da dette virket litt fishy. I loggen står det tydeligvis at siden er kalt "DRIVE downloader" og nettadressen er "downloadfileshere [dot] com" (etterfulgt av en lenger del av adressen, tilsynelatende til en filnedlastning). Jeg sjekket adressen med et par online link scannere (Norton SafeWeb og URLVoid), og i følge dem er adressen helt safe, helt clean, ingen nedlastere, ingenting, men jeg forblir skeptisk. Det har i allefall ikke dukket opp noen mistenkelige filer i nedlastningsloggen min. Jeg bruker forresten Chrome som nettleser, og gratis-versjonen av AVG kjører.

Er det noen som har noen forklaring på dette? Noen som har opplevd noe lignende? Er det noen grunn til bekymring? : P

At den gjorde det av seg selv høres litt fishy ut ja, alt som skjer automatisk av nedlastninger er fishy for meg... Men Youtube bør være ganske trygg, fordi det er et system som Google samarbeider med. Og du bruekr Chrome som er kjent for utvidelser. Du bruker AVG, så du skal være trygg. Jeg mener du har ingen ting å bekymre deg for.

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« Svar #3 på: 24. jan, 2013, 14:49 »
Jeg har brukt Chrome siden den kom ut og aldri opplevd noe slikt. Kanskje du har har lastet ned en youtube fra en side som har installert en utvidelse til nettleseren din?
Prøv å avinstaller chrome og deretter re-installer det :) Det hjelper mot de fleste feil :P

Takker for svaret! Litt usikker på hva du mener med "lastet ned en youtube". Kan legge til at dette skjedde rett etter jeg hadde gått på youtube og gjort et søk. Jeg har heller ingen programmer for nedlastning av youtube-videoer installert. Dette har foreløpig bare hendt den ene gangen, men forhåpentligvis vil en re-installasjon forhindre at det skjer igjen i allefall. ^^


At den gjorde det av seg selv høres litt fishy ut ja, alt som skjer automatisk av nedlastninger er fishy for meg... Men Youtube bør være ganske trygg, fordi det er et system som Google samarbeider med. Og du bruekr Chrome som er kjent for utvidelser. Du bruker AVG, så du skal være trygg. Jeg mener du har ingen ting å bekymre deg for.

Takk! True dat, høres logisk ut. Men derfor er det også så ulogisk at det skjedde. x)
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« Svar #4 på: 24. jan, 2013, 17:23 »
Etter litt nærmere research virker denne siden Chrome plutselig åpnet svært lite legit. (Ikke det at den gjorde det i utgangspunktet, haha.) Nåvel, jeg fortsetter i den tro om at ingen skade er skjedd, da jeg ikke har åpnet noen filer, tilsynelatende ikke lastet ned noe ukjent, eller funnet noe mistenkelig på pc-en. Hvis noen har idéer om hva dette kan skyldes, vil jeg fortsatt gjerne høre hva dere tror.
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Rei

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 128
  • Mjau
    • Vis profil
Sv: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« Svar #5 på: 24. jan, 2013, 17:38 »
skjedde det samme med meg.. xP
Har ikke vært aktiv siden 2014 oisann

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« Svar #6 på: 24. jan, 2013, 18:27 »
skjedde det samme med meg.. xP

Hmm, merkelig. Bruker du også Chrome som nettleseren din? Eller var du også inne på youtube da det skjedde?
Prøver å finne ut av hva det kan være. Hvis dette har skjedd flere, er det også rart jeg ikke finner noe om det.
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« Svar #7 på: 24. jan, 2013, 18:51 »
hmm.. har ikke vært med på at vinduet eg jobber med har byttet til en annen side, men har jo et problem med pop-up vinduer xD Dette har jo mye med at eg er på semi-skeptiske streamings sider (Anime og tv-serier altså xD), så når eg trykker play til neste pleier eg få få 1-3 pop-ups.

Eneste tips eg kan tenke meg er å re-instalere å se om det hjelper ja, og bare være obs på at du leser lenkeadressen til ting. Det var noen som prøvde å scamme folk fra passordet ved å sende de til en side som så ut som den offisielle Youtube, men var rett og slett et falsk forum som tok passordet ditt når du prøvde å logge inn.

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Noen som kan svare på et PC-relatert spørsmål?
« Svar #8 på: 24. jan, 2013, 19:04 »
hmm.. har ikke vært med på at vinduet eg jobber med har byttet til en annen side, men har jo et problem med pop-up vinduer xD Dette har jo mye med at eg er på semi-skeptiske streamings sider (Anime og tv-serier altså xD), så når eg trykker play til neste pleier eg få få 1-3 pop-ups.

Eneste tips eg kan tenke meg er å re-instalere å se om det hjelper ja, og bare være obs på at du leser lenkeadressen til ting. Det var noen som prøvde å scamme folk fra passordet ved å sende de til en side som så ut som den offisielle Youtube, men var rett og slett et falsk forum som tok passordet ditt når du prøvde å logge inn.

Haha : P
Takker for tipset! Er vanligvis veldig obs med tanke på hvilke sider jeg klikker og lignende. I dette tilfellet hadde jeg selv skrevet inn adressen til youtube i adressefeltet, og var uansett ikke logget inn.
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.