Skrevet av Emne: Aicon  (Lest 3762 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Aicon
« på: 17. jun, 2009, 21:54 »
Til lørdagen er det Aicon i Oslo, en messe for shonen ai, en sjanger innen anime og manga som sentrerer rundt parforhold mellom gutter. Informasjon om messen hentet fra messens forum:

Sitat
Aicon er Norge sitt sitt første convention for alt som har med "Boyslove" å gjøre, også kjent som Shonen-Ai. Boyslove og Shonen-Ai er den delen av japansk populærkultur som bygger fascinasjonen ved homofile forhold mellom menn. Det mest brukte navnet på dette er "Yaoi", selv om yaoi egentlig er den mer seksuelt rettede grenen av sjangeren.

Vurderer selv å dra, men blir ikke akkurat oppfordret når de fleste på messens forum ser ut til å være under tyve og er mest interessert i å kle seg ut som sine favoritt karakterer og å møte diverse venner fra deres eget online miljø. Det finnes heller ikke noe program for messen på deres nettsider, og inngangsprisen er på 70 kroner.

Hvis jeg hadde fysikken til det, en del penger til overs, og en mer utagerende personlighet enn min nåværende, så ville jeg vært fristet til å møtt opp utkledd som Hard Gay.