Skrevet av Emne: Bosted?Jobb/skole?  (Lest 42637 ganger)

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #75 på: 14. jul, 2015, 16:48 »
er fra yttersia (sommarøy) som da er 6 mil fra Tromsø. men bor nå i tromsø by. fullførte 14 års skolefanskap med 14 år konstant mobbing. fullførte tromsø maritime skole (vgs) og har hatt 50% stilling hos perpetuum som da er det private søppelfirma i tromsø. i 2013 hadde jeg praksis hos Tromsprodukt. nå så skal jeg ut i lærling. vet ikke når jeg får svar. skolen har sakt sia januar at de skal fikse lærlingeplassen for meg. se nå. vi er nesten i midten av den sommerferien og har enda ikke hørt noe fra skolen eller fra lærlingeplassen. nav sier jo at dersom det ikke har kommet svar intil 15 august så er skolen pliktig til å gi meg et tilbud. men jeg skal faen meg ikke tilbake til skolen.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #76 på: 14. jul, 2015, 21:51 »
@Warius  Jeg har også blitt mobba gjennom hele grunnskolen, videregående - forsåvidt utenom et år på et studiekompetansekurs om jeg ser bort ifra en "beskjed" til meg som heller kan tolkes som drapstrussel.. Skole kan være noe dritt fordi, sjøl om ting muligens kan ha blitt bedre nå ift antimobbetiltak enn på min tid; det selvsagt er vanskelig å få bukt med mobbinga men også fordi skolepersonalet/skolepolitikken ikke klarer å hanskes med mobbing. Mobbeofferet må bytte skolen og får ekstrabelastningen istedet mobberne feks og mm. Håper for din del at ting løses før den fristen!
Har du noen som kan uttale seg overfor NAV som er på din side, en psykolog/psykiater eller andre, som kan dokumentere at det er problematisk for deg å vende tilbake til skole og evt kan være med på, et møte med NAV sammen med deg?
Viktig å ha noen på ditt lag så du slipper å måtte stå helt aleine mot NAV, det har jeg gjort i alle år i variende grad - som oftest uten noen på mitt lag på div møter med NAV. Det kan være tungt..
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #77 på: 16. jul, 2015, 00:54 »
@wolfheart bytte skole og reise 9 mil lengre bare for skole? ha gløm det. blir heller hjemme enn å dra på skolen. søstra mi skiftet skole og når hun skiftet skole så ble mobbingen bare værre. jeg fullførte skolen og videregående denne sommeren. no more school. NAV hører ikke på noen annen en staten og staten gir jo faen i alt. jeg har faktisk fått mest støtte fra Furry fandomen. der er det meste av støtten. også har jeg fått mye støtte fra isberget supporterklubb som da er supporterklubben til Tromsø IL. ja kan innrømme at jeg har hatt en tung upvekst men jeg er evig takknemmelig for de folkene som har støttet meg dag og natt
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #78 på: 16. jul, 2015, 01:52 »
@Warius  9mil lenger skolevei er litt i overkant ja! Litt er en underdrivelse.. Det gjør det i praksis umulig om en ikke kan av forskjellige årsaker flytte. Ei heller nødvendigvis enklere å bli akseptert og respektert av nye folk på en helt ny skole heller. Personlig mener jeg de som utfører mobbinga som burde tas ut av skolen og må ta støyten for sine handlinger og ikke ofrene som må flytte som ofte er en ekstrabelastning og skaper mye frustrasjoner.

Jeg skal være den første til å innrømme at NAV er et vanskelig og ofte lite forståelsesfullt system. Jeg er i påvente av en sak hos NAV og har ikke i over et år hørt et pip fra de sjøl om det ble sagt ca8 måneders behandlingstid. Jeg har i bakhuet at jeg må ha advokathjelp for å få NAV til å forstå saken min mer inngående. Som om ikke 15 til 20års dokumentasjon hos NAV er nok... Nå står jeg heldigvis ikke helt aleine mot NAV fordi jeg har psyk med på laget, endelig noen på min side.. Så det er det jeg også anbefaler deg å få en som er på din side sammen med deg overfor NAV, så du slipper å kjempe en lang kamp mot de aleine.

Som deg har jeg også hatt en tung oppvekst; jeg kasta ut faren min da jeg var 17år pga alkoholisme og mishandling. Å ikke få den støtta en skulle ha fått i tilstrekkelig grad hjemmefra gjør ofte ting vanskeligere seinere i livet sia barndom og oppvekst er fundamentet ens. Så derfor er det supert at du får støtte fra TIL-supporterne og et nettverk rundt deg!
Furry fandommen er etter mitt inntrykk veldig inkluderende og åpne for folk med ulike erfaringer/opplevelser/diagnoser eller ikke diagnoser osv. Og jeg er ikke det minste overraska over at du har fått mye støtte fra fandommen etter mine observasjoner her i det halvanna året jeg har lest her inne - mye forståelse for andre og åpenhet for at man er ulike og anderledes for den saks skyld!  :)  Det er viktig å finne et miljø eller type personer en trives med!
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Boostie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 45
  • Spirtually, Everything should be turbocharged
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #79 på: 18. jul, 2015, 19:32 »
Bor i Ottestad, Stange 2km fra Hamar:p lærling på Sulland Elverum som bilmekaniker

Og er det noen hefra rundt Hamar, Stange?  [w-happy]

Farad

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 46
  • Blep
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #80 på: 19. jul, 2015, 22:22 »
Bosted: Egersund, Rogaland
Er mye på Klepp, Rogaland også i helgene.
Fast jobb i butikk, og driver liten nettbutikk ved siden av som hobby.

yeahsure0

  • Gjest
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #81 på: 20. jul, 2015, 16:02 »
Jeg bor i Lommedalen. https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zXKVWnNkT8Zs.k08E8zsA1V0Q
(Dette er et kart over hvor noen av medlemmene på Norwegian Paws bor. Feel free to edit  :D)

Hanne

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #82 på: 05. aug, 2015, 21:24 »
bor inst i Hardanger. skal begynne på VG1 studiespesialisering med formgivingsfag i Åsane

eg har gått eit år på Voss frå før av på Restaurant og matfag (fant ut at eg ville noko anna) ;D

BlackDragony

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 157
    • Vis profil
    • FA
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #83 på: 13. aug, 2015, 17:18 »
Bor i Buvika som er i Skaun kommune :) Jobber som lastebilsjåfør og kjører langtransport :3

Ningendo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 20
  • Dæven ell, gutta
    • Vis profil
    • Tumblr'n min hvor jeg poster "kunst" og klager i ny og ned
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #84 på: 13. sep, 2015, 23:30 »
Gjøvik, Røyken, Tofte, Raufoss, Uvdal.
Bor for tiden på Gjøvik (Teknisk sett Østre Toten, men er så nærme Gjøvik att jeg heller kaller det Gjøvik), men er født & oppvokst på Raufoss. Flytta tilbake til Toten-området for ett år siden, da jeg har bodd på Tofte i Hurum kommune (samt Verket i samme kommune) fra 5 til 10 klasse, Røyken i Røyken kommune fra 10 til 2.vgs, og Uvdal i Nore & Uvdal kommune i 3.vgs.
Gikk påbygg, men jeg faila, så jeg prøver å komme inn på påbygg igjen for og rette opp some shit, men det er ikke bare bare når man ikke har ungdomsrett.
Målet mitt er å studere pedagogikk, kanskje ved universitetet i Lillehammer, for og så bli en barnevernspedagog. Men, da alle har problemer med att de dropper ut, har jeg problemer med å droppe inn, så for tiden besøker jeg nav 2 dager i uken, søker hvilke jobber jeg kan & speller. Er ett artig liv jeg lever.
Life is too short to play without your player 2.

archalla

  • Gjest
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #85 på: 21. sep, 2015, 14:47 »
Bor I Storgata i Oslo, studerer på Westerdals Act c:

SnowHug

  • Gjest
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #86 på: 22. sep, 2015, 23:52 »
Bor I Storgata i Oslo, studerer på Westerdals Act c:

Jeg går 2. året på Westerdals :o
Bor i Oslo. :3

Cookie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 48
  • Gaming and space plz!
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #87 på: 26. sep, 2015, 12:15 »
Eg bor selv på jørpeland(ca 1t fra stavanger med ferje) og eg går i 10. klasse. [smile]
SPACE! Yeah!

Snowtail

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 71
  • Heisann alle sammen
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #88 på: 08. okt, 2015, 12:10 »
Bor Ca 1 time øst for tromsø, jobber nå i IT avdelingen på en videregående skole i målselv. ^^

HumaneWolf

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 122
  • Hi I'm Mane
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #89 på: 08. okt, 2015, 12:19 »
Bor i Sandefjord og går VG3 Studiespesialiserende ^_^

Micael

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 46
  • m3m3s
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #90 på: 09. okt, 2015, 21:47 »
Bor i Tønsberg som er i Vestfold fylke XD går i 9. klasse

EDIT: noo jeg skrev Vestfold KOMMUNE istede for fylke..jfc
« Siste redigering: 04. nov, 2015, 16:15 av Micael »

Pancake

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 165
  • I am the Coon-King!
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #91 på: 10. okt, 2015, 23:53 »
bor midt i Groruddalen og har begynt på VG1 helse og oppvekst ^^
The raccoons will rule the world! But first we nap

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #92 på: 17. okt, 2015, 03:03 »
Bor og studerer på Writtle College i England, Animal Management (companion and zoo), andre år o3o

Gollie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 13
  • yo
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #93 på: 17. okt, 2015, 22:33 »
Bor i Sykkylven.. Går i 10.klasse.. Er nok sikkert ingen furs i Sykkylven

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #94 på: 18. okt, 2015, 01:56 »
Bor i Egersund, er 20 og studerer barnehagelærer (1. trinn) ved Universitetet i Stavanger. Veldig få furries her, kjenner Farad som litt lenger oppe her, men ellers snakker jeg med ingen i området. Ønsker jeg kjendte flere furs her i Rogaland.

Saifer

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 100
  • Aldri la meg klage, for jeg lever veldig godt!
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #95 på: 31. okt, 2015, 20:49 »
Bor på strømmen stasjon.
Jobber på geardemon som robot psykolog. =)
Det finnes ingen problemer som er så store at du ikke kan ta deg en pause å se på de andre som sliter mer enn deg.

Seff

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 119
  • [Cynical Foxbot]
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #96 på: 31. okt, 2015, 22:41 »
Bor i kjellern din skogen utenfor Ændal (Arendal).
Jobbet tidligere som musikklærer. Jobber nå for tiden som uavhengig spilljournalist.

Brewsky

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
  • Life is what you make it
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #97 på: 02. nov, 2015, 19:14 »
Jeg bor i fredrikstad og går nå første året på videregående skole

Zachory

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
  • *woof*
    • Vis profil
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #98 på: 02. nov, 2015, 22:41 »
Jeg bor i Sandefjord, og går i 10. klasse ;)
\^.^_
_^.^/
\^.^/

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Bosted?Jobb/skole?
« Svar #99 på: 02. nov, 2015, 23:45 »
Bor ca. en halv time unna Tromsø sentrum og jobber på Åhlens på Jekta. Burde vel egentlig få sparket ræva i gir og prøve å finne meg en lærlingplass snart, siden sjappa stenger dørene om en fire måneders tid. Om jeg ikke finner en plass her i Tromsø, blir det vel å vurdere å flytte på meg. Utvalget av bedrifter som er aktuelle som lærlingplass for kostymefaget er ikke så veldig stort her akkurat.