Skrevet av Emne: Alder her på norwegianpaws  (Lest 26122 ganger)

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Alder her på norwegianpaws
« på: 14. feb, 2013, 17:26 »
Jeg lurer på hvorfor mange her på norwegianpaws er voksne!Dette er rett og slett merkelig for meg.
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

Saifer

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 100
  • Aldri la meg klage, for jeg lever veldig godt!
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #1 på: 14. feb, 2013, 17:35 »
Hva kvalifiserer voksen???
Det finnes ingen problemer som er så store at du ikke kan ta deg en pause å se på de andre som sliter mer enn deg.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #2 på: 14. feb, 2013, 17:37 »
Hvis du må spørre om noe slikt er du for ung for internett.

Justsayin'

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #3 på: 14. feb, 2013, 18:00 »
Ehm, å hva er det som gjør at det rett og slett er merkelig for deg?

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #4 på: 14. feb, 2013, 18:02 »
er ung selv her , men ikke noen grunn til at voksne ikke kan ha samme interesse  [w-wink] just sayin' :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #5 på: 14. feb, 2013, 18:49 »
Fordi hobbier sjeldent er knyttet til en spesifikk aldersgruppe :)
Eneste forskjellen er at når man blir eldere kan hobbier i enkelttilfeller bli noe man lever av.
F.eks. Jeg har alltid vært veldig interessert i PC, og i dag har jobber jeg med det daglig.

Hvordan tror du ellers vi kunne arrangert bowlinger, furcons og lignende? ;)
Trenger et par "gamlinger" som kan late som de er voksne og myndige... før vi hopper inn i fursuit og lager moro :p
Og siden fursuit/furcon er nevnt, deler av fandomens aktiviteter krever mye frihet (dra på furcons i utlandet) og penger (arrangere events, dra på con i utlandet).

Bare se på fordelingen av alder på den største (og eldste) furry messen i Europa:
http://www.eurofurence.org/regstats/age.html
Hovedgruppen er de som er gamle nok til å reise selv, har inntekt, men også unge nok til å ikke ha fått egne barn.


Kan selv nevne at jeg er 30 (snart 31), og ingen får lov til å si at jeg er for gammel til å drive med ting jeg liker :D

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #6 på: 14. feb, 2013, 18:55 »
Jeg lurer på hvorfor mange her på norwegianpaws er voksne!Dette er rett og slett merkelig for meg.

Skjønner jo tankegangen din forsåvidt  ^^ PÅ en måte som om foreldra mine sku likt ting jeg liker O_O :P Hadde jeg vært vant til d fra starten av så hadde d jo funka  ^^"

Men ja. Du kan jo tenke selv. Blir du å slutte å være furry når du blir eldre bare pga alder ?
 
: ) Nei det er bare å slå deg løs her uansett om du er 10 eller 50 X'D Yay

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #7 på: 14. feb, 2013, 21:11 »
mentalt er det nok ingen "voksne" her inne :) har du en hobby, så varer den som regel livet ut ^^ hvorfor akkurat dette er merkelig undres jeg litt på :p
The more i learn about people, the more i like my dog.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #8 på: 14. feb, 2013, 21:26 »
Spørs hvordan du ligger mentalt, som Arrius sier.

En 10åring KAN være mer voksen enn en 30åring. Kommer ann på hvordan de fungerer mentalt.
og nei til dere 10åringer på forumet, det jeg sier betyr ikke nødvendigvis at dere er voksen jus sayan bro.

Sånn som jeg leser i forumene jeg er ofte innom her inne, så er ikke alle så kjempevoksen her inne at det gjør noe. Men NÅ SKAL JO IKKE JEG SI NOE siden jeg er jo den mest barnslige bortskjemte ungen her inne anyway ;D

bah dah wah så er det enda et "poll-topic" der folk huker av hvilken alder de er, hvis det er interesangt.
(sorry orker ikke finne det fram atm, søk frem "hvor gammel er du" elns i søkefieldet i sidebaren eller noe)

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #9 på: 15. feb, 2013, 07:56 »
jaha, det der forteller meg er at om en 60 åring var på norwegianpaws så er det helt normalt....


 
  ___
 (*,*)     ok,tydeligvis mener alle at det ikke gjør noe om en person er 14 eller 40.
 (><)    Jeg føler meg litt ukomfortabe med akkuratt dette.Men jeg skal ikke bry andre med dette mer.l
  o-o      Alle som vill, kan skrive hva de mener om dette her på siden.
« Siste redigering: 15. feb, 2013, 08:03 av killerfoxdudes »
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #10 på: 15. feb, 2013, 08:02 »
jaha, det der forteller meg er at om en 60 åring var på norwegianpaws så er det helt normalt....


 
  ___
 (*,*)
 (><)
  o-o

Er ihvertfall OK da i d minste  : P

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #11 på: 15. feb, 2013, 08:06 »
Hvis du må spørre om noe slikt er du for ung for internett.

Justsayin'


For ung for internett???? Jeg bruker internett 24/7 og har 3 datamaskiner.  ::) ::) ::) ::) ::)

Hva kvalifiserer voksen???

en kvalifisering av en voksen, er en som er gift og bor med familie.

Det er en kvalifisering for meg.

Spørs hvordan du ligger mentalt, som Arrius sier.

En 10åring KAN være mer voksen enn en 30åring. Kommer ann på hvordan de fungerer mentalt.
og nei til dere 10åringer på forumet, det jeg sier betyr ikke nødvendigvis at dere er voksen jus sayan bro.

Sånn som jeg leser i forumene jeg er ofte innom her inne, så er ikke alle så kjempevoksen her inne at det gjør noe. Men NÅ SKAL JO IKKE JEG SI NOE siden jeg er jo den mest barnslige bortskjemte ungen her inne anyway ;D

bah dah wah så er det enda et "poll-topic" der folk huker av hvilken alder de er, hvis det er interesangt.
(sorry orker ikke finne det fram atm, søk frem "hvor gammel er du" elns i søkefieldet i sidebaren eller noe)

true words



Redigert av administrator, unødvendig dobbelposting.
« Siste redigering: 15. feb, 2013, 16:31 av Miles T.F. Baxxter »
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #12 på: 15. feb, 2013, 08:20 »
Hva kvalifiserer voksen???

en kvalifisering av en voksen, er en som er gift og bor med familie.

Det er en kvalifisering for meg.

Da har vi en, og det er en person den Norske furry fandomen skal være jævli stolte og fornøyde over at de har.
Sayh og  kona Swandog hjalp i begynnelsen norske furs til å finne frem til forumet  og andre norske furs, samt at de var blandt i første i Norge til å ha furmeets.
  De var også de første i Norge som hadde den største samlingen av norske furs og Sayh er interessert i  hjelpe til med å få arrangert furmeet og fursuit events.
« Siste redigering: 15. feb, 2013, 08:22 av Wolftale »

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #13 på: 15. feb, 2013, 09:53 »
Hva kvalifiserer voksen???

en kvalifisering av en voksen, er en som er gift og bor med familie.

Det er en kvalifisering for meg.

Da har vi en, og det er en person den Norske furry fandomen skal være jævli stolte og fornøyde over at de har.
Sayh og  kona Swandog hjalp i begynnelsen norske furs til å finne frem til forumet  og andre norske furs, samt at de var blandt i første i Norge til å ha furmeets.
  De var også de første i Norge som hadde den største samlingen av norske furs og Sayh er interessert i  hjelpe til med å få arrangert furmeet og fursuit events.


Indeeed :D Er jo mange som er forlåva å ^^

 Må jo åsså si at på noen events er d jo bla 18 +++ aldersgrense for å delta på (Pga alkohol som oftest)
Og folk under 18 har jo vanligvis ikke så god råd til å rise rundt på cons/meets heller. Om d kun hadde vært ungdom i furry miljøet ville det ha vært et gaaaaanske lite miljø.
« Siste redigering: 15. feb, 2013, 09:56 av felixcani »

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #14 på: 15. feb, 2013, 13:41 »
Det er som alle sier, ingen aldersgrense for en hobby. En interesse kan vare livet ut. Du skal ikke trenge å føle deg ukomfortabel av den grunn, det er ingen her som vil deg noe vondt. :)

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #15 på: 15. feb, 2013, 20:23 »
Selv er jeg 30, men oppfører meg som en som er mye yngre,..
Er alt forbanslige for alderen, og blir vell sett på som en tulling av de fleste...

>_< untaket er vell på jobb,... enkelte kolegaer har virkelig komenter om at jeg virkelig lever dobblet liv  [laugh]
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #16 på: 16. feb, 2013, 00:38 »
Er nok 22 ja D:  Samboer i 3år og snart ferdig utdannet og greier...eg vil ikke XD

men eg tror kanskje det som var ment med "om du trenger å spørre så er du for ung for internett", ikke var at du ikke hadde tilgang til, men at du ikke var moden nok til å være på.  for å sid et sånn, 90% av sider har 13års grense for å lage profiler, det e utrolig mye "farlig" både av folk/meninger og programmer/sider som du ikke legger merke til før du e en 15-20'ish. Det e mange 10-16åringer på nett, men de er ikke de fleste, spesielt i Norge hvor vi har mye fritid/penger så havner pc'en og forumene hos flere. Så er nok mange mange 20-40'åringer, og så litt ++ :)

Og så er det jo regelen "every girl is a boy, every teen is an adult, every child is a cop". eller bedre kjent som regel 28-30 (rules of the internet; http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/030/662/rules.jpg.jpg?1260852319 )

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #17 på: 16. feb, 2013, 00:54 »
Er nok 22 ja D:  Samboer i 3år og snart ferdig utdannet og greier...eg vil ikke XD

men eg tror kanskje det som var ment med "om du trenger å spørre så er du for ung for internett", ikke var at du ikke hadde tilgang til, men at du ikke var moden nok til å være på.  for å sid et sånn, 90% av sider har 13års grense for å lage profiler, det e utrolig mye "farlig" både av folk/meninger og programmer/sider som du ikke legger merke til før du e en 15-20'ish. Det e mange 10-16åringer på nett, men de er ikke de fleste, spesielt i Norge hvor vi har mye fritid/penger så havner pc'en og forumene hos flere. Så er nok mange mange 20-40'åringer, og så litt ++ :)

Og så er det jo regelen "every girl is a boy, every teen is an adult, every child is a cop". eller bedre kjent som regel 28-30 (rules of the internet; http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/030/662/rules.jpg.jpg?1260852319 )

Rule 34!

(Just had to!)

Men rett som blir sagt  ; ) Men lurer på. Hva har fått deg inn på en slik tankegang. INgen kritikk bare ren nysgjerighet.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #18 på: 16. feb, 2013, 01:57 »
Er litt grepet av noe peter-pan opplegg med tanke på alder. Hva skal vi gjøre når vi er 70-80 år gamle?
Blir litt lei meg når jeg tenker på slikt. Virker som at fandomen er best tilpasset de minste. Etter hvert kommer det jo til å være en stor eldrebølge når vi blir eldre. Kommer vi til å bli akseptert og respektert? Blir vi etter hvert glemt vekk blandt nye furries, slik som musikken ofte blir?

Det er slike ting som skremmer meg.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #19 på: 16. feb, 2013, 10:43 »
Er litt grepet av noe peter-pan opplegg med tanke på alder. Hva skal vi gjøre når vi er 70-80 år gamle?
Blir litt lei meg når jeg tenker på slikt. Virker som at fandomen er best tilpasset de minste. Etter hvert kommer det jo til å være en stor eldrebølge når vi blir eldre. Kommer vi til å bli akseptert og respektert? Blir vi etter hvert glemt vekk blandt nye furries, slik som musikken ofte blir?

Det er slike ting som skremmer meg.

Eller vi blir heret kanskje ?  : D Som veteraner  ?

Sodax

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 404
  • Icon laget av chimmy :D
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #20 på: 16. feb, 2013, 11:06 »
Er nok 22 ja D:  Samboer i 3år og snart ferdig utdannet og greier...eg vil ikke XD

 
 22? du ser jo ut som du er 17 spør du meg  ;D like snill og grei som alltid du  :D

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #21 på: 16. feb, 2013, 11:32 »
Er litt grepet av noe peter-pan opplegg med tanke på alder. Hva skal vi gjøre når vi er 70-80 år gamle?
Blir litt lei meg når jeg tenker på slikt. Virker som at fandomen er best tilpasset de minste. Etter hvert kommer det jo til å være en stor eldrebølge når vi blir eldre. Kommer vi til å bli akseptert og respektert? Blir vi etter hvert glemt vekk blandt nye furries, slik som musikken ofte blir?

Det er slike ting som skremmer meg.

Da sitter vi på første rad på EF, som foreldrene til Uncle Kage gjorde  [wink].

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #22 på: 16. feb, 2013, 11:36 »
Er litt grepet av noe peter-pan opplegg med tanke på alder. Hva skal vi gjøre når vi er 70-80 år gamle?
Blir litt lei meg når jeg tenker på slikt. Virker som at fandomen er best tilpasset de minste. Etter hvert kommer det jo til å være en stor eldrebølge når vi blir eldre. Kommer vi til å bli akseptert og respektert? Blir vi etter hvert glemt vekk blandt nye furries, slik som musikken ofte blir?

Det er slike ting som skremmer meg.

Da sitter vi på første rad på EF, som foreldrene til Uncle Kage gjorde  [wink].
Sku vært en "like"-button her.
<3

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #23 på: 16. feb, 2013, 17:25 »
Er litt grepet av noe peter-pan opplegg med tanke på alder. Hva skal vi gjøre når vi er 70-80 år gamle?
Blir litt lei meg når jeg tenker på slikt. Virker som at fandomen er best tilpasset de minste. Etter hvert kommer det jo til å være en stor eldrebølge når vi blir eldre. Kommer vi til å bli akseptert og respektert? Blir vi etter hvert glemt vekk blandt nye furries, slik som musikken ofte blir?

Det er slike ting som skremmer meg.

Da sitter vi på første rad på EF, som foreldrene til Uncle Kage gjorde  [wink].
Sku vært en "like"-button her.
<3

Haha you sir have my like! :P

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #24 på: 16. feb, 2013, 18:01 »
For ung for internett???? Jeg bruker internett 24/7 og har 3 datamaskiner.  ::) ::) ::) ::) ::)

Bare 3 maskiner? o.0 Jeg har 3 servere og 3 stasjonære og 3 bærbare... Men nå studerer jeg jo IKT og har satt opp ett eget hjemmeserver system sånn at jeg kan drive med det vi lærer på skolen til å forberede meg til eksamen ved å gjøre det samme hjemme. Er 18 år by the way,  [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy]