Skrevet av Emne: Alder her på norwegianpaws  (Lest 26121 ganger)

AncientMuMu

  • Gjest
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #25 på: 16. feb, 2013, 18:35 »
Hva skal vi gjøre når vi er 70-80 år gamle?

Får delurke litt og si at jeg gleder meg i all fall -
Kan gjerne synes synd på de som var 70-80 år gamle for lenge siden, men på internett vet ingen at du er en olding - så det å gå av med pensjon blir nesten som å være student igjen. Masser av fritid, og ingen bekymringer :)


Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #26 på: 16. feb, 2013, 21:19 »


Men rett som blir sagt  ; ) Men lurer på. Hva har fått deg inn på en slik tankegang. INgen kritikk bare ren nysgjerighet.

var dette til meg eller killerfoxdudes? XD

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #27 på: 16. feb, 2013, 21:29 »
For ung for internett???? Jeg bruker internett 24/7 og har 3 datamaskiner.  ::) ::) ::) ::) ::)

Bare 3 maskiner? o.0 Jeg har 3 servere og 3 stasjonære og 3 bærbare... Men nå studerer jeg jo IKT og har satt opp ett eget hjemmeserver system sånn at jeg kan drive med det vi lærer på skolen til å forberede meg til eksamen ved å gjøre det samme hjemme. Er 18 år by the way,  [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy]

Jeg er 14!!!!! 3 pc'r som 14 åring er mye skal jeg fortelle deg, hvis du nå kjenner em som har fire, så har han brukt jævlig mye penger på de
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #28 på: 16. feb, 2013, 23:58 »


Men rett som blir sagt  ; ) Men lurer på. Hva har fått deg inn på en slik tankegang. INgen kritikk bare ren nysgjerighet.

var dette til meg eller killerfoxdudes? XD

Til Killerfoxdudes

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #29 på: 17. feb, 2013, 00:57 »
For ung for internett???? Jeg bruker internett 24/7 og har 3 datamaskiner.  ::) ::) ::) ::) ::)

Bare 3 maskiner? o.0 Jeg har 3 servere og 3 stasjonære og 3 bærbare... Men nå studerer jeg jo IKT og har satt opp ett eget hjemmeserver system sånn at jeg kan drive med det vi lærer på skolen til å forberede meg til eksamen ved å gjøre det samme hjemme. Er 18 år by the way,  [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy]

Jeg er 14!!!!! 3 pc'r som 14 åring er mye skal jeg fortelle deg, hvis du nå kjenner em som har fire, så har han brukt jævlig mye penger på de
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

jeg er 16 og har hatt tja... 3-4 hp-er, 1 asus 1, fujitsu siemens, 1 acer, 1 Toshiba, 1 apevia gaming pc, en ny gaming pc, 1 dell
 +noe annet gammelt stasjonært fra 90 tallet

HP Pavilion. slimline p-noe, som jeg har gitt til broren min.
HP Pavilion.DV9500  bærbar < kastet
HP Proobook. 4530 < nåværende skole pc
Hp noe ? svart tykk. tja begynnelsen av 2000 < min første bærbare pc < vet ikke

fujitsu siemens. alt jeg vet var at den var grå og hadde Windows 2000 < fikk den < kastet

toshiba n100 < julegave < solgt

acer aspire 5100 < fikk den < knust og kastet

Asus x52jt <kjøpte selv, var en av de første bærbare pc-ene med i7 og 6 gig ram og 750 gig hdd, som jeg fortsatt har.

apevia < kjøpt av en kompis. gaming pc fra 2007 < vraket men ikke kastet

dell, en sånn med stort hvitt kabinett og boks monitor < kastet

Ny pc nå, bygget på komplett.no kostet rundt 15 tusen

Men alder og antall pc-er har lite med erfaring/kunnskap på nettet å gjøre. i prinsippet kan alle være like gode på internett.
« Siste redigering: 17. feb, 2013, 01:00 av Smiling Wolf »

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #30 på: 17. feb, 2013, 08:58 »
 :P  :P :P :-\

Men nå har det pågått en stund.De fleste mener at det gjør ingenting.
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #31 på: 17. feb, 2013, 12:13 »
:P  :P :P :-\

Men nå har det pågått en stund.De fleste mener at det gjør ingenting.

Hva mener du om dette da ang alder ?

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #32 på: 17. feb, 2013, 14:58 »
:P  :P :P :-\

Men nå har det pågått en stund.De fleste mener at det gjør ingenting.

Hva mener du om dette da ang alder ?

emnet heter jo: Alder her på norwegianpaws. Mange bryr seg ikke om de som skriver voksne eller unger er på dette forumet
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #33 på: 17. feb, 2013, 16:07 »
:P  :P :P :-\

Men nå har det pågått en stund.De fleste mener at det gjør ingenting.

Hva mener du om dette da ang alder ?

emnet heter jo: Alder her på norwegianpaws. Mange bryr seg ikke om de som skriver voksne eller unger er på dette forumet

Hun spurte vel egentlig om din mening, da.

Står du fortsatt på din mening om at det er ukomfortabelt?

Og vil du holde på definisjonen din av en voksen?

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #34 på: 17. feb, 2013, 18:48 »
:P  :P :P :-\

Men nå har det pågått en stund.De fleste mener at det gjør ingenting.

Hva mener du om dette da ang alder ?

emnet heter jo: Alder her på norwegianpaws. Mange bryr seg ikke om de som skriver voksne eller unger er på dette forumet

Hun spurte vel egentlig om din mening, da.

Står du fortsatt på din mening om at det er ukomfortabelt?

Og vil du holde på definisjonen din av en voksen?

Var dette jeg mnete ja ;)

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #35 på: 17. feb, 2013, 19:55 »
For ung for internett???? Jeg bruker internett 24/7 og har 3 datamaskiner.  ::) ::) ::) ::) ::)

Bare 3 maskiner? o.0 Jeg har 3 servere og 3 stasjonære og 3 bærbare... Men nå studerer jeg jo IKT og har satt opp ett eget hjemmeserver system sånn at jeg kan drive med det vi lærer på skolen til å forberede meg til eksamen ved å gjøre det samme hjemme. Er 18 år by the way,  [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy] [w-happy]

Jeg er 14!!!!! 3 pc'r som 14 åring er mye skal jeg fortelle deg, hvis du nå kjenner em som har fire, så har han brukt jævlig mye penger på de
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Jeg har ikke brukt noe på mine xD Og har selv ikke rørt konfirmasjonspengene mine (Sparte til ett formål- Å flytte ut av foreldrene mine sitt hus, som nå skjer i sommer :) ) Men for å stoppe skrytinga mi, så er de PCene jeg har, D-R-I-T-T    De fungerte okei som kontor pcer for ca 11 år siden.  Den kraftigste har 2GB RAM og en 2GHz CPU med 1 Kjerne. Den dårligste har 600MB RAM og "Unknown" CPU Faktisk "Unknown" pc merke også.


killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #36 på: 17. feb, 2013, 21:10 »
Min mening er, hvordan kan jeg si det..... forstyrret.

Jeg mener på et vis at dette er litt som facebook hvis mange voksne er her.
men det er greit egentlig, så lenge det ikke skjer noe ''rørende'' her, så er det greit for meg egentlig :D
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #37 på: 19. feb, 2013, 02:47 »
Jeg liker ikke tanken av å bli "voksen" selv om jeg er 20 ._. Jeg oppfører meg vel yngre enn de fleste 20 åringer, men er ganske voksen i hodet selv om det ikke alltid virker sånn, haha xD Men når det gjelder, da kan jeg bli skikkelig voksen, alvorlig og ansvarsfull. Men det er ikke alltid så gøy, så er sånn kun i nødstilfeller.

Hvis datamaskiner definerer voksenheten min så har jeg 2 Mac'er som jeg buker og 3 PC'er som bare ligger der  ::)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #38 på: 19. feb, 2013, 07:35 »
selv om jeg har en funkende alienware, og 3 spare laptops og holder på å bygge en, så føler jeg meg ikke noe særlig voksen.

Jeg føler meg egentlig som en liten kidd, enda :C

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #39 på: 19. feb, 2013, 13:41 »
PC competition you say?  [w-cool]

Har forøvrig 2 stasjonære, 4 skjermer, 2 bærbare og en Samsung Galaxy Tab 2.
You can never have enough devices! Best av alt 90% av det jeg har er kjøpt på tilbud eller brukt! :D

Orker ikke å liste alt av specs, men hovedmaskinen min består av:
GPU: EVGA Geforce GTX 670 (overklokka til gokk: 1.2GHz core clock)
CPU: Intel Core i5 2500k (også overclocka til gokk 4.5GHz :P) Corsair H100i tar seg av kjølinga til hele sulamitten!
Mobo: Asus P8Z68 Deluxe
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8GB
SSD: OCZ Agility 3 120GB
HDD: x2 1TB WD Blue

Aaaanyways, on topic:

Jeg er 17, men hvordan jeg oppfører meg har noe å si hvem jeg er med.
Med venner kan jeg oppføre meg som en unge noen ganger, mens med foreldre og besteforeldre er jeg relativt voksen.
Age is just a number!


« Siste redigering: 19. feb, 2013, 13:55 av Exodai »
FurAffinity          DeviantArt


Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #40 på: 20. feb, 2013, 19:31 »
PC competition. Synes vel ikke helt det definerer alder, kjenner ett barn på 8 med to macer, en iPad og en HP laptop.

Selv er jeg forresten 14, snart 15 om vi skal være spesifikke. Så ja, jeg er fortsatt barn x))
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #41 på: 20. feb, 2013, 19:41 »
PC competition. Synes vel ikke helt det definerer alder, kjenner ett barn på 8 med to macer, en iPad og en HP laptop.

Selv er jeg forresten 14, snart 15 om vi skal være spesifikke. Så ja, jeg er fortsatt barn x))

et barn med så mye apple produkt(er jo dyrere en gull i kilospris!!) er  bortskjemt :p it's just sad.
The more i learn about people, the more i like my dog.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #42 på: 20. feb, 2013, 20:00 »
^ haha xDD

Da jeg var 8 hadde jeg og broren min en TV, Nintendo 64 og en Playstadion (1). SÅEH.

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #43 på: 20. feb, 2013, 20:35 »
PC competition. Synes vel ikke helt det definerer alder, kjenner ett barn på 8 med to macer, en iPad og en HP laptop.

Selv er jeg forresten 14, snart 15 om vi skal være spesifikke. Så ja, jeg er fortsatt barn x))

et barn med så mye apple produkt(er jo dyrere en gull i kilospris!!) er  bortskjemt :p it's just sad.

No kidding. Verste er at familien klager over dårlig råd dag ut og dag inn. Well damn... ;P
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #44 på: 24. feb, 2013, 18:53 »
Hvorfor ramser alle opp pcer som et svar på hvor voksne de er? Just what. Når ble eiendeler et fasittsvar på om en er voksen eller ikke?

Jeg vil si det er en glidende overgang fra barn til voksen, og at jo flinkere du er til å ta ansvar (ikke minst for deg selv) desto mer voksen er du. Det avhenger IKKE av om du har bil, ektefelle, barn og rekkehus.  Det finnes mennesker som aldri gifter seg og som aldri får barn. Det gjør dem ikke mindre voksne.

Og for å ta for meg det faktiske emnet: jeg gir nå f i hvor gamle folk er. Kommer jeg godt overens med dem, spiller det ingen rolle hvor gamle de er. Om du har problemer med at en person er mye yngre/eldre enn deg, så er det ingen her inne som tvinger deg til å ha noe med denne personen å gjøre.
« Siste redigering: 24. feb, 2013, 18:55 av Atrox »

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #45 på: 24. feb, 2013, 20:09 »
Hvorfor ramser alle opp pcer som et svar på hvor voksne de er? Just what. Når ble eiendeler et fasittsvar på om en er voksen eller ikke?

Jeg vil si det er en glidende overgang fra barn til voksen, og at jo flinkere du er til å ta ansvar (ikke minst for deg selv) desto mer voksen er du. Det avhenger IKKE av om du har bil, ektefelle, barn og rekkehus.  Det finnes mennesker som aldri gifter seg og som aldri får barn. Det gjør dem ikke mindre voksne.

Og for å ta for meg det faktiske emnet: jeg gir nå f i hvor gamle folk er. Kommer jeg godt overens med dem, spiller det ingen rolle hvor gamle de er. Om du har problemer med at en person er mye yngre/eldre enn deg, så er det ingen her inne som tvinger deg til å ha noe med denne personen å gjøre.

kunne ikke sakt det bedre selv ^^ please add this as a fasit svar!
The more i learn about people, the more i like my dog.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #46 på: 25. feb, 2013, 06:49 »
Altså det er like mange forskjellige grunner til å være i fandomen som det er medlemmer av den. At man vokser opp betyr vel ikke at man skal forsake alt man er glad i, syns er morsomt eller finner interesse av, gjør det? Å være ung og i fandomen har et litt "døgnflue" syndrom for mange, hvor man blir med, er der en stund og mister interessen, men så er det plutselig de som blir lengre enn andre og da dukker det plutselig opp de som gjør slikt som Swan og Sayh, som jobbed hardt i starten for å samle folk, Miles som satte i gang dette forumet sammen med et håndfull mennesker, musikere, kunstnere og så videre. Nå skal det også sies at for en del er fandomen faktisk litt en livsstil. For andre er den kanskje en måte for vanskeligstilte å finne artsfrender.

Hvis man skal stigmatisere voksne og eldre mennesker for å være i fandomen så tror jeg kanskje den hadde blitt noe litt kjedelig :p Da kunne vi lagt ned Eurofurence, FurtherNorth, kuttet ut over halvparten av den gode kunsten i fandomen (det tar mange år å trene opp ferdigheter i kreative hobbyer, som i alt annet)

Nå er jeg kanskje litt partisk sett at jeg er 28 selv og med den holdning tendensen som kommer frem her føler jeg meg litt gammel x.x

Det norske furry miljøet er "unormalt" åpent og velkommen og "Normalt" i forhold til i mange andre land, det tror jeg vi skal være veldig glad for.
« Siste redigering: 25. feb, 2013, 06:52 av Tellos »

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #47 på: 25. feb, 2013, 06:52 »

Det norske furry miljøet er "unormalt" åpent og velkommen og "Normalt" i forhold til i mange andre land, det tror jeg vi skal være veldig glad for.

Svært så enig  : )

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #48 på: 25. feb, 2013, 09:26 »

Det norske furry miljøet er "unormalt" åpent og velkommen og "Normalt" i forhold til i mange andre land, det tror jeg vi skal være veldig glad for.

Svært så enig  : )

Skal si meg svært enig i dette her.

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Alder her på norwegianpaws
« Svar #49 på: 25. feb, 2013, 15:12 »
dette går vist over på pcer isteden for det emnet er   ;)

ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p