Generelt > Litteratur

Den store boktråden!

(1/12) > >>

Moonie:
Første tråden.. Blir spennende å se hvordan dette går.. : d

Men uansett.

Velkommen til det som forhåpentligvis kommer til å bli den store boktråden!
Som de av dere som har lest introduksjonstråden min kanskje har fått med seg, liker jeg bøker. Første dagen på jobb i bokhandel i forrige uke.

Jeg har lyst til å få igang en tråd hvor alle bokelskere kan foreslå, og snakke om bøker.

Jeg vil selv så ofte jeg kan, og får til, poste bokanbefalinger/bokanmeldelser.

Personlig så liker jeg mange typer bøker. Krim, fantasy, sci-fi, humor, ja egentlig allt mulig. Men mest interessert i fantasy/sci-fi.

Jeg liker veldig godt Robert Jordan, og Asimov, og har en en del bøker av dem, så hvis noen vil ha en fantasy eller sci-fi bok anbefalt, er det bare å spørre.

Ellers så går det i allt jeg finner interessangt egentlig (Har en tendens til å velge bøker primært etter utseende.)

Tayakayuoki:
Robert Jordan er SÅ elsk <3 Jeg ble sykt lei meg da han døde.. [sad]
Leser mest Fantasy, leste akkuratt ferdig The Magickers av Emily Drake. Det er en fin serie, men lame slutt. Med mindre det ikke kommer en 5'er da, har enda ikke hørt snakk om det. :/
Skal også snart ta fatt på De Fire Og Han Som Gjør Galt Værre. GENIAL serie, siste boken har endelig komt ut etter MYE venting.. ^^,
Har så klart lest Harry Potter-serien. Flere ganger. Er oppe i 108 til sammen med alle nå, and counting. x) Fan ultima...

Moonie:

--- Sitat fra: Tayakayuoki på 14. okt, 2008, 00:10 ---Robert Jordan er SÅ elsk <3 Jeg ble sykt lei meg da han døde.. [sad]
Leser mest Fantasy, leste akkuratt ferdig The Magickers av Emily Drake. Det er en fin serie, men lame slutt. Med mindre det ikke kommer en 5'er da, har enda ikke hørt snakk om det. :/
Skal også snart ta fatt på De Fire Og Han Som Gjør Galt Værre. GENIAL serie, siste boken har endelig komt ut etter MYE venting.. ^^,
Har så klart lest Harry Potter-serien. Flere ganger. Er oppe i 108 til sammen med alle nå, and counting. x) Fan ultima...

--- Slutt sitat ---

Uff ja.. Veldig synd.

Har ikke fått lest The Magickers, men ser litt interessang ut.. Lame slutt sier du? Ødelegger den så mye at det ikke er noe vits i å kjøpe? (Liker å eie bøker.)

De fire og han som gjør galt værre ja..  :-* . Hadde tenkt å skrive litt om den serien imorrgen eller noe. Har de to første, og som ansatt på Norli i tønsberg tror jeg at jeg kan låne med meg den Slutten hjem så jeg kan få lest den! :D

Harry Potter..
Personlig så synes jeg at de tre siste er de beste. 7,6,5. I den rekkefølgen.
Rowling skrev bare bedre og bedre etter min mening.
(Vil bare nevne at filmene burde slaktes. Ihvertfall når de sammenlignes med sine respektive bøker. De duger, men leser bøkene omigjen i stedetfor. Samme med His Dark Materials serien til Philip Pullman)

GLEMTE Å NEVNE PHILIP PULLMAN I OP Blasfemi deluxe!

Kal:

--- Sitat fra: MoonTiger[55] på 13. okt, 2008, 23:59 ---Har en tendens til å velge bøker primært etter utseende.

--- Slutt sitat ---
Den dagen man ikke kan dømme etter utseende er dagen jeg begynner å ha et problem!
Uhm.. ja.

Asimov er veldig bra. Jeg liker veldig Robots serien (Caves of Steel, The Naked Sun, The Robots of Dawn, Robots and Empire) og robotnovellene hans.

Robert Jordan syntes jeg ble temmelig langtekkelig etter en stund.

Siste boka jeg leste var Fight Club. Artig skrevet. Ganske lik filmen, men med en annerledes slutt som var veldig fornøyelig. Akkurat nå er jeg på Luke Rhinehart's The Search for the Dice Man, oppfølgeren til The Dice Man. Litt morsomme de.

Ellers er jeg en stor tilhenger av Lemony Snicket. A Series of Unfortunate Events er en helt brilliant bokserie.

Moonie:

--- Sitat fra: Kal på 14. okt, 2008, 00:21 ---
--- Sitat fra: MoonTiger[55] på 13. okt, 2008, 23:59 ---Har en tendens til å velge bøker primært etter utseende.

--- Slutt sitat ---
Den dagen man ikke kan dømme etter utseende er dagen jeg begynner å ha et problem!
Uhm.. ja.

Asimov er veldig bra. Jeg liker veldig Robots serien (Caves of Steel, The Naked Sun, The Robots of Dawn, Robots and Empire) og robotnovellene hans.

Robert Jordan syntes jeg ble temmelig langtekkelig etter en stund.

Siste boka jeg leste var Fight Club. Artig skrevet. Ganske lik filmen, men med en annerledes slutt som var veldig fornøyelig. Akkurat nå er jeg på Luke Rhinehart's The Search for the Dice Man, oppfølgeren til The Dice Man. Litt morsomme de.

Ellers er jeg en stor tilhenger av Lemony Snicket. A Series of Unfortunate Events er en helt brilliant bokserie.

--- Slutt sitat ---

Hehe, ja, må nok si meg enig i at det kunne bli et problem hvis man ikke kunne dømme etter utseende.

Robotnovellene synes jeg også er utrolig bra.. Men har dessverre ikke lest alle. :O

Jeg kan godt forstå hva du mener med at det kan bli litt langtekkelig med Jordan, men personlig så merker jeg ikke så veldig mye til deg. Jeg er jo tross allt en blodfan.  [laugh]

Lemony Snicket er jo alltid bra! :D

Kan ikke si at jeg har hørt om noen av de bøkene du nevner på slutten der. Er de noe bra? Verdt å lese? :D

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning