Skrevet av Emne: Den store boktråden!  (Lest 36565 ganger)

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Den store boktråden!
« på: 13. okt, 2008, 23:59 »
Første tråden.. Blir spennende å se hvordan dette går.. : d


Men uansett.



Velkommen til det som forhåpentligvis kommer til å bli den store boktråden!
Som de av dere som har lest introduksjonstråden min kanskje har fått med seg, liker jeg bøker. Første dagen på jobb i bokhandel i forrige uke.

Jeg har lyst til å få igang en tråd hvor alle bokelskere kan foreslå, og snakke om bøker.

Jeg vil selv så ofte jeg kan, og får til, poste bokanbefalinger/bokanmeldelser.







Personlig så liker jeg mange typer bøker. Krim, fantasy, sci-fi, humor, ja egentlig allt mulig. Men mest interessert i fantasy/sci-fi.

Jeg liker veldig godt Robert Jordan, og Asimov, og har en en del bøker av dem, så hvis noen vil ha en fantasy eller sci-fi bok anbefalt, er det bare å spørre.

Ellers så går det i allt jeg finner interessangt egentlig (Har en tendens til å velge bøker primært etter utseende.)


« Siste redigering: 14. okt, 2008, 00:00 av MoonTiger[55] »

Tayakayuoki

  • Gjest
Sv: Den store boktråden!
« Svar #1 på: 14. okt, 2008, 00:10 »
Robert Jordan er SÅ elsk <3 Jeg ble sykt lei meg da han døde.. [sad]
Leser mest Fantasy, leste akkuratt ferdig The Magickers av Emily Drake. Det er en fin serie, men lame slutt. Med mindre det ikke kommer en 5'er da, har enda ikke hørt snakk om det. :/
Skal også snart ta fatt på De Fire Og Han Som Gjør Galt Værre. GENIAL serie, siste boken har endelig komt ut etter MYE venting.. ^^,
Har så klart lest Harry Potter-serien. Flere ganger. Er oppe i 108 til sammen med alle nå, and counting. x) Fan ultima...

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #2 på: 14. okt, 2008, 00:20 »
Robert Jordan er SÅ elsk <3 Jeg ble sykt lei meg da han døde.. [sad]
Leser mest Fantasy, leste akkuratt ferdig The Magickers av Emily Drake. Det er en fin serie, men lame slutt. Med mindre det ikke kommer en 5'er da, har enda ikke hørt snakk om det. :/
Skal også snart ta fatt på De Fire Og Han Som Gjør Galt Værre. GENIAL serie, siste boken har endelig komt ut etter MYE venting.. ^^,
Har så klart lest Harry Potter-serien. Flere ganger. Er oppe i 108 til sammen med alle nå, and counting. x) Fan ultima...

Uff ja.. Veldig synd.

Har ikke fått lest The Magickers, men ser litt interessang ut.. Lame slutt sier du? Ødelegger den så mye at det ikke er noe vits i å kjøpe? (Liker å eie bøker.)

De fire og han som gjør galt værre ja..  :-* . Hadde tenkt å skrive litt om den serien imorrgen eller noe. Har de to første, og som ansatt på Norli i tønsberg tror jeg at jeg kan låne med meg den Slutten hjem så jeg kan få lest den! :D

Harry Potter..
Personlig så synes jeg at de tre siste er de beste. 7,6,5. I den rekkefølgen.
Rowling skrev bare bedre og bedre etter min mening.
(Vil bare nevne at filmene burde slaktes. Ihvertfall når de sammenlignes med sine respektive bøker. De duger, men leser bøkene omigjen i stedetfor. Samme med His Dark Materials serien til Philip Pullman)


GLEMTE Å NEVNE PHILIP PULLMAN I OP Blasfemi deluxe!

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #3 på: 14. okt, 2008, 00:21 »
Har en tendens til å velge bøker primært etter utseende.
Den dagen man ikke kan dømme etter utseende er dagen jeg begynner å ha et problem!
Uhm.. ja.

Asimov er veldig bra. Jeg liker veldig Robots serien (Caves of Steel, The Naked Sun, The Robots of Dawn, Robots and Empire) og robotnovellene hans.

Robert Jordan syntes jeg ble temmelig langtekkelig etter en stund.

Siste boka jeg leste var Fight Club. Artig skrevet. Ganske lik filmen, men med en annerledes slutt som var veldig fornøyelig. Akkurat nå er jeg på Luke Rhinehart's The Search for the Dice Man, oppfølgeren til The Dice Man. Litt morsomme de.

Ellers er jeg en stor tilhenger av Lemony Snicket. A Series of Unfortunate Events er en helt brilliant bokserie.

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #4 på: 14. okt, 2008, 00:25 »
Har en tendens til å velge bøker primært etter utseende.
Den dagen man ikke kan dømme etter utseende er dagen jeg begynner å ha et problem!
Uhm.. ja.

Asimov er veldig bra. Jeg liker veldig Robots serien (Caves of Steel, The Naked Sun, The Robots of Dawn, Robots and Empire) og robotnovellene hans.

Robert Jordan syntes jeg ble temmelig langtekkelig etter en stund.

Siste boka jeg leste var Fight Club. Artig skrevet. Ganske lik filmen, men med en annerledes slutt som var veldig fornøyelig. Akkurat nå er jeg på Luke Rhinehart's The Search for the Dice Man, oppfølgeren til The Dice Man. Litt morsomme de.

Ellers er jeg en stor tilhenger av Lemony Snicket. A Series of Unfortunate Events er en helt brilliant bokserie.

Hehe, ja, må nok si meg enig i at det kunne bli et problem hvis man ikke kunne dømme etter utseende.

Robotnovellene synes jeg også er utrolig bra.. Men har dessverre ikke lest alle. :O

Jeg kan godt forstå hva du mener med at det kan bli litt langtekkelig med Jordan, men personlig så merker jeg ikke så veldig mye til deg. Jeg er jo tross allt en blodfan.  [laugh]

Lemony Snicket er jo alltid bra! :D

Kan ikke si at jeg har hørt om noen av de bøkene du nevner på slutten der. Er de noe bra? Verdt å lese? :D

Tayakayuoki

  • Gjest
Sv: Den store boktråden!
« Svar #5 på: 14. okt, 2008, 00:38 »
Det er for all del vits i å lese dem, de er kongebra <3 Har alt lest dem to ganger, men jeg syns bare slutten kunne vært bedre. Den kom ikke omtrent, den bare gikk. xP
har også lest Phenomena-bøkene av Ruben Eliassen. Disse er mer barnslige, men liker du fantasy er det verd det. ^^

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Den store boktråden!
« Svar #6 på: 14. okt, 2008, 01:43 »
Er generelt ikke så interessert i "nerdelitteratur" (  [wink] ) som sci-fi og fantasy, men noe her og der virker jo ganske interessant, og jeg leser jo litt selv. Faktisk er vel det jeg regner som min favoritt bok innenfor sci-fi sjangeren, nemlig den russiske romanen We. Regnes visstnok for å være den første romanen innenfor sjangeren futuristisk dystopisk satire. Anbefales. Litt tung å lese, men boken har vel gitt meg det nærmeste jeg har kommet en slags litteratur orgasme.

Skulle gjerne lest litt Asimov, helst hans serie The Foundation. Men litt dyrt om man skal kjøpe alle bøkene, og de ser heller ikke så attraktive ut; krysser labbene for en fin og rimelig priset hardcover samling en gang i den nære fremtid.

Er interessert i Paul Auster, en av de mer kjente av de postmoderne forfatterne, og skulle gjerne lest mer av ham. Synes Timbuktu var veldig fin, samt hans selvbiografi.

Og liker Terry Pratchetts Discworld bokserie svært godt. Har vel ca. ti uleste bøker i den serien på hyllen som jeg bør få pløyet meg i gjennom...

Og prøver å få fatt på det meste jeg kan av filosofen Peter Singer. Eller omfatter tråden bare skjønnlitteratur/fiksjon?

Forresten så finnes det alt en lignende tråd her.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Den store boktråden!
« Svar #7 på: 19. nov, 2008, 11:30 »
Av rufsete litratur kan jeg anbefale

Tor Aage Bringsverd- Ker-shus
Settingen er i en postapoc verden der meneskene har basically nuka hverandre i hjel og enkelte har bynt å mutere om til anthropomorfiske vesener .
Boka omhandler en dude som tusser rundt og forsøker å overleve og finne ut hva som egentlig skjedde med verden. Mens han og de rufsete vennene/elskerne hans forsøker å ungå de merklige vesenene som hovrer rundt i gedigene lysende romskip og hakker folk vilkålig ned med lyssabler.  Boka er godt skrevet og inneholder en god koselig dose med sex og vold, og tar deg med på en emosjonell dverg og galbane fra ahhh til aaaarghhh!


Redwall: av Brian Jacques
Kan også anbefale Redwall serien som jeg har starta en egen tråd på, av litt andre grunner.
Uansett den første boka sparker hale. Den har en real dose vold, action og spenning og en liten dose romanse.
Serien omhandler en rekke anthropomorfiske vesener som lever i en middelalder-ish verden der de sloss seg i mellom.
Og må ofte beskytte seg mot onde røvere eller krigsherrer som er ute etter sakene deres. Får litt DnD Ringenesherre følse av den.
Det som er så uhorvelig kult er at de gode er så gjennom syra søre og uskyldige og det hele kan minne om en slack sommersdag med fugle kvitter og somerfuggler med hippier ligende på plenen og snakke om hvor mye de elsker naturen og hele den sulamitten der.
Hvor de onde er hardbarka sykopater som kverkerhverandre for en ostebit, og gjør brutale ting jeg trur det er best jeg ikke nevner her på forumet.


Hva annet av ikke fult så rufsete literatur kan jeg anbefale
Eaters of the dead.
Som handler om en muslim som kommer for å lære om vikingene og blir dratt inn i en kamp mot udøde vesener som vell ja som tittlen sier spiser døde folk.

De fleste Steven King bøkene er bra.

Jeg gidder ikke nevne Ringenes herre Silmarillion og Hobbiten siden de er obligatoriske uansett.

Burde serriøst sjekke ut midnatgrøsser serien. Mange bra bøker som får det til å gå kaldt neover halen.




« Siste redigering: 19. nov, 2008, 11:36 av Ziggy_wolf »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Den store boktråden!
« Svar #8 på: 22. des, 2008, 01:59 »
En liste over diverse fiksjonsbøker jeg har i hyllene som er uleste. Teller ikke med akademiske eller fakta bøker. Har nok utelatt et par også.

ULESTE BØKER

Men At Arms av Terry Pratchett
Jingo av Terry Pratchett
Feet Of Clay av Terry Pratchett
Witches Abroad av Terry Pratchett
Equal Rites av Terry Pratchett
Small Gods av Terry Pratchett
Sourcery av Terry Pratchett
Interesting Times av Terry Pratchett
Eric av Terry Pratchett
Guards! Guards! av Terry Pratchett
Red Dog av Lous de Berniéres
Sap Rising av A.A. Gill
The Rackham Files av Dean Ing
I Am Charlotte Simmons av Tom Wolfe
The Wolf av Joseph Smith
The Girl Who Loves Tom Gordon av Stephen King
Weaveworld av Clive Barker
The Picture Of Dorian Gray av Oscar Wilde
War With The Newts av Karel Capek
Tombs av diverse forfattere

Så, hvilke uleste bøker har dere?

StormCrow

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #9 på: 29. des, 2008, 23:02 »
Har ikke vært så veldig begeistret for bøker, har bare fullført en bok. Men til forsvar var det en veldig lang bok på over 1000 sider, nemlig "Ringenes Herre boka"  [w-cool]
Grunnen til at jeg bare har lest en bok var fordi jeg vekket interessen etter å ha sett ringenes herre filmen. Var på farmandsredet i Tønsberg i dag og kjøpte meg noen nye ting, blant annet en bok som heter "The Amber Spyglass" av Philip Pullman. Etter å ha lest handlingen ble jeg veldig interessert, men når jeg så at Tolkien (Forfatter av Ringnes herre boka) var med på denne boken far det garantert at jeg ville kjøpe den. Har ikke begynt å lese den enda, tenkte jeg skulle begynne etter nyttår..
« Siste redigering: 29. des, 2008, 23:04 av StormCrow »

Felix

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 598
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #10 på: 29. des, 2008, 23:25 »
Er det ikke en fordel å starte med bok #1 i trilogien framfor den siste? The Amber Spyglass er siste bok i "His dark materials" serien, som begynte med "Northern lights (The golden compass, som den het på kino)".

Og bokserien ble skrevet på slutten av 90 tallet, så Tolkien har ikke hatt noe med dem å gjøre.. Annet enn eventuell inspirasjon. AFAIK
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

StormCrow

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #11 på: 30. des, 2008, 01:11 »
ok, da må jeg ha missforstått det med Tolkien. Vi får se det med de andre bøkene, er den bra kan jeg like godt slutte å lese del 3 og starte fra begynnelsen ;)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Gratis bok (nesten)
« Svar #12 på: 19. feb, 2009, 00:51 »
Outland, som nok de fleste her kjenner til (og for de som ikke gjør det: det er en liten kjede med butikker som selger "nerdemedia" som tegneserier, bøker, anime-DVDer, rollespill, osv.), har en ordning hvor man får hver åttende bok man kjøper der gratis. Det vil si, så lenge prisen ikke overskrider 200 NOK.

Jeg har nå kjøpt syv bøker, og kan nå få en "gratis" bok. Men! Hvilken bok bør jeg velge?

For øyeblikket vurderer jeg enten boken Necronomicon: The Best Weird Fiction of H.P. Lovecraft eller The Complete Lewis Carroll. Jeg har ikke lest noe av hverken av forfatterne, men de skal vel begge være gode.

Så, hvilken bør jeg gå for? Eller er det eventuelt en helt annen bok du ønsker å anbefale? Merk at Outland for det meste selger fantasy, sci-fi og horror litteratur - altså det som kanskje bredt kan kalles fantastisk litteratur, i motsetning til realistiske samtidsromaner, krim, osv.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Den store boktråden!
« Svar #13 på: 06. apr, 2009, 12:26 »
Lovecraft: tru meg du kommer ikke til å bli skuffa

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Den store boktråden!
« Svar #14 på: 06. apr, 2009, 16:51 »


Likte denne veldig. :)

RefleXio

  • Gjest
Sv: Den store boktråden!
« Svar #15 på: 08. apr, 2009, 12:13 »
Ei genial bok som æ vil anbefale alle sammen her sterkt å lese:
The Zombie Survival Guide: Complete Protection from the Living Dead


Meget godt skrevve, du begynne faktisk å lure på om forfattern va seriøs da han skreiv det eller ikke =P

Samme med denne boka, The Art Of War av Sun Tzu


Om du like litt mere seriøse/faglitterære/spirituelle bøker, så vil æ anbefale den Satanistiske Bibelen, av Anton Szandor LaVey

Happy bedtime stories =D

Alle tre av disse bøkene anbefales sterkt og finnes på Outland i Trondheim, synes jeg å huske
Omnomnom
Go get =D
« Siste redigering: 08. apr, 2009, 12:23 av RefleXio »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #16 på: 21. apr, 2009, 10:54 »
His Dark Materials av Philip Pullman
En grei serie, underholdende og litt givende i bok 2 - Jeg må si bok to var den beste.
Bøkene i serien: The Golden Compass/Northern Lights, The Subtle Knife og The Amber Spyglass. Anbefales hvis du liker å lese - å igjen bok mye  bedre enn film.

Driver for tiden med Twilight serien av Stephenie Meyer, har lest igjennom Twilight nå og har begynt på New Moon. Bok 1 er ikke akkurat imponerende men av en eller annen grunn klarer man ikke å legge den i fra seg O.O OMG, å ser ut som Bok 2 har samme effekten. I serien er det 4 bøker; Twilight, New Moon, Eclipse og Breaking Dawn.
 Filmen forhold til boken er overraskende ikke skuffende O.O

Desperat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 11
  • vest europeisk drage
    • Vis profil
    • My Deviant
Sv: Den store boktråden!
« Svar #17 på: 21. apr, 2009, 12:08 »
tja, jeg leser vel egentlig ikke så mange bøker... eller... vel jeg leser alltid en eller annen bok, men det går veldig treigt, 10-30sider dagen eller noe..

men noen bøker jeg som liker er jo Eragon 1,2,3. de fleste vet vel kansje at det er en film som heter Eragon, men den filmen er ikke noe i nærheten av boken, det er så veldig mye som er kuttet ut og elementer fra bok 2 er tatt med i historien til bok 1 (altså filmen), uansett, Eragon er en historie om en gutt som finner en stein (egg :P) i skogen mens han er på jakt, men etter en stund så klekker steinen og eventyret starter.

en annen litt mindre kjent bok som jeg leste for en stund siden er Dragonmaster av Chris Bunch 1,2,3 XD den boken handler om en fyr som ønsker å drive med drager, noe han selvfølgelig får til XD. vet ikke hvordan jeg kan si mer uten å ødelegge historien for dere :\

jeg leser egentlig bare drage bøker, har rundt 30bøker som venter på å bli lest atm, men som sagt... jeg bruker lang tid på å lese XD, men jeg kan i allefall anbefale dragonmaster og eragon, jeg like dem veldig godt i allefall XD

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #18 på: 22. apr, 2009, 07:43 »

jeg leser egentlig bare drage bøker, har rundt 30bøker som venter på å bli lest atm, men som sagt... jeg bruker lang tid på å lese XD, men jeg kan i allefall anbefale dragonmaster og eragon, jeg like dem veldig godt i allefall XD

tja, hvis det er dragerelaterte bøker du er interesert så er nok holder nok dragon lance bøkene en viss interesse for deg tror jeg. ^^

Desperat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 11
  • vest europeisk drage
    • Vis profil
    • My Deviant
Sv: Den store boktråden!
« Svar #19 på: 22. apr, 2009, 08:40 »

jeg leser egentlig bare drage bøker, har rundt 30bøker som venter på å bli lest atm, men som sagt... jeg bruker lang tid på å lese XD, men jeg kan i allefall anbefale dragonmaster og eragon, jeg like dem veldig godt i allefall XD

tja, hvis det er dragerelaterte bøker du er interesert så er nok holder nok dragon lance bøkene en viss interesse for deg tror jeg. ^^
trur jeg har en eller to av dem liggende, har bare ikke startet på dem enda :)

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #20 på: 22. apr, 2009, 17:25 »
Jeg er mer glad i bøker som er sanne jeg da. Hehe. Som f.eks "23 salen" som er om Lier sykehus og "Et slags liv" som ikke er kjent i det hele tatt. Jeg finner veldig lite av sånne bøker da.
23 salen er ganske bra, men trodde det skulle være mer om Lier sykehus da. Hehe.. Handler hvertfall om en fyr som begynner å jobbe der og finner ut hva dem driver med der og synes det er helt forferdelig.
Et slags liv er jo om ei jente som begynner med narkotika og sånn. Den er virkelig spenende. Når man leser det får man vite at man kan ikke stole på alle vennene sine som driver med narko.
Jeg anbefaler å lese de to bøkene, men jeg kan ikke love dere at dere finner dem.  [laugh]

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #21 på: 23. jul, 2009, 13:59 »
Jaja, da har jeg lest igjennom alt, Vel Jeg har lest en god del bra saker *knar seg i potene og ler* Jeg har lest Inheritence serien av Christopher poallini (Eragon om folk ikke skjønte ;D )

Robert jordan serien er genial og jeg elsker det at den er så lang, Jeg er også en blodfan! Jeg er bare så spent på hva forfatteren som skal skrive sisteboken: "A memory of light" får til, og om at han får til å gjøre det likt Robert jordan sin stil.

Har lest en bok i Dragonlance serien og jeg elsket den boka så mye at jeg kjøpte tre til :D

Jeg har også Lest Hele artemis fowl serien og parasittjegerne fra Eoin colfer, Er fantasy/scifi. Deilig men litt barnselig samtidig.

Ijgenn en litt barnselig forfatterstil, Sigbjørn mostue's serie Alvetegnet som man sikkert skjønner at er en fantasyserie.

Hele Phenomena serien av ruben eliassen er også noe jeg kan si at jeg har lest en del ganger, god serie det også :)

Ble litt skuffet at ingen nevnte en av de beste Fantasyseriene jeg har lest: Books of shannara av Terry brooks. Det er Masse fantasy med en liten klatt Sci fi :D

Jeg har selvsagt lest Dan brown sine bøker, Engler og demoner og iskaldt bedrag, daog har ikke lest Davinci koden men jeg eier den så det er ikke så farlig, har god tid :D

Har selvsagt lest hele harry potter serien flere ganger både på Norsk og på Engelsk.

Har hele phillip pullman's serie hittestil daog har ikke fått tid til å lese den tredje boka i serien enda.

Selvsagt kan jeg ikke si at jeg har lest ferdig en bok i Terry pratchet sin serie Discworld men jeg har lest litt i førsteboka og jeg liker den humoren han presanterer gjennom sine verk :D

Jeg vil gjerne få Introdusere en Rimelig bra Sci fi-Pro apocalyptic serie Den heter Lusjons plater og hittestil har jeg bare fått lest en liten del av den fantastiske serien av B. Andreas Bull-Hansen, Ekstremt mørkt fremsyn men bra :3

Jah, hva mer har vi da? Er sikkert en hel del bøker jeg ikke har nevnt som jeg ikke har skrevet opp her
(Jeg også tar Ringenes herre som standard for enhver Fantasy litteratur elsker :D)

Jeg vil også si at jeg har lagt ut på facebook forslag på hvordan min bokserie Ori magicus skal starte :D (Nybegynnerforfatter her ;D)
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #22 på: 27. jul, 2009, 03:14 »
Jeg har en bok om drager jeg :D Deilig i grunn, selv om den er litt barnselig :D ;)
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #23 på: 04. aug, 2009, 16:10 »
x3 jeg leser ikke så mye, men en bok jeg ble veldig glad i var "ulvene på ulvehøyden" eller noe sånt. det handlet om en ulveflokk, men jeg husker ikke så mye... må lese den på nytt elns. men jeg ble veldig glad i den :3

Seleni

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 21
    • Vis profil
Sv: Den store boktråden!
« Svar #24 på: 11. aug, 2009, 11:20 »
Paul Auster

<3 Paul Auster, og hans litteratur, er... helt umulig å... si noe om.. uten å.. gjøre han og boka urett. Har bare lest City of Glass, men fingra sitrer etter å lese resten av serien.

Oh, og så vil jeg anbefale Mengele Zoo, som jeg leser for øyeblikket. Har selv blitt anbefalt Afrodites Basseng, og vil gjerne anbefale det videre, for alle dystopiske sjeler her på forumet.

Stemmer og i for Lovecraft, og Terry Pratchett.. Haunter of the Dark... Whispers in darkness, The Cats of Ulthar (for alle kattedyra her), Music of Eric Zahn, The Thing on the Doorstep... Shadow out of Time, The Colour out of Space, åhåhå.