Jeg vet ikke om jeg skal le eller være forbanna.
I sommer bestilte jeg 4 bokser med spraymaling fra Italia, siden de ikke produseres eller selges i Norge lengre. I allefall ikke slik jeg har sett.
Jeg tok kontakt med selger og spurte om han kunne frakte de til Norge, ettersom de er ulovlige på fly, og da kanskje hadde en mulighet om å sende pakken via båt.
.. noe jeg kanskje regna med, siden han sa ja og frakten alene var på bortimot 400kr.
Så jeg betalte og malinga ble sendt, og den havna i Kristiansand etter en 3-4 ukers tid (noe jeg tok som en slags bekreftelse på at den ble sendt via skipsfart).
Men etter det, så jeg ingenting. Den var stuck. Spurte også damen på det lokale postkontoret om hun hadde sett eller kunne sjekke opp, men den gang ei.
Jeg regna kanskje med at dette var en glipp fra posten sin side, så jeg venta for å se om jeg fikk hentelappen min snart.
Etter å ha vært stuck i Kristiansand siden den 22 september, tok jeg idag kontakt med posten per telefon og lurte på hva som hadde skjedd.
Hun kunne informere meg om at den hadde blitt destruert.
Postbudet sjekket, og så ikke at navnet stemte med adressen på pakken (da mellomnavnet var kuttet), og bestemte seg for å destruere den på flekken.
Vi fikk ingen beskjed, heller ikke han som sendte pakken.
Vanligvis skulle vi enten fått beskjed om at vi har en pakke med tvilsomt innhold, og skulle ha møtt opp og henta den, ELLER fått telefon om den.
.. iallefall fått BESKJED om at en pakke til en verdi av nærmere 1000 kroner ble satt fyr på. Ingenting. Ikke noe lapp, ikke mail, ikke telefon.
Damen på andre enden av telefonen beklaga seg dypt og dette var en rekke av feil fra deres side. Levna igjen både personnummer, adresse, epost og telefonnummer og fikk igjen et saksbehandlings-nummer. Om selgeren var villig til å sende en ny forsendelse, skulle hun garantere at den kom frem. Om ikke, så får vi forhåpentligvis beløpet refundert.
Hele greia er så LATTERLIG PATETISK og så dumt at jeg får vondt. :<
/rant
... det som var enda artigere var posten som sendte sms etter telefonsamtalen.
"Hei!
På en skala fra 0 til 10, hvor stor er sjansen for at du vil anbefale bring/posten til familie eller venner?"
.... DERE SATT FYR PÅ PAKKEN MIN TIL MANGE HUNDRE KRONER, selvfølgelig vil jeg anbefale posten til alle og en hver.
>:IIIIIII