Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4829467 ganger)

Shef_the_shep

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20900 på: 25. jul, 2015, 19:22 »
sitter bare for tiden å hører på musikk, og nå er det jo tomorrowland tid også :) http://live.tomorrowland.com/int/en
min steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561198039648123/ (spiller for det meste CS:GO og black ops 3)
min skype: yeknom.pwn
snapchat: oleeeeeeeeee      <--- det er 10 e'er                                                   http://www.furaffinity.net/user/sheftheshep/ <--- min FA

Soda.

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 316
  • Fluffiest Dragoness
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #20901 på: 25. jul, 2015, 20:42 »
Nå har jeg holdt på hele dagen med vasking, hvor er enden -.-

Shepbrur

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 235
  • Telegram: @Shepbrur
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20902 på: 25. jul, 2015, 20:59 »
Deilig å være ferdig med en åtte timers arbeidsdag. Nå skal det chilles i tre dager før jeg må opp klokka fem for å jobbe fra klokka sju!  [w-happy]
Shepbrur - Hotaru - Shepbrur - Hotaru

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Din status!
« Svar #20903 på: 25. jul, 2015, 21:31 »
føler meg super! blir mer og mer tegne-artist <3
og fått super kule klær jeg liker åsså Aweesome. selv om været er blææh. x3 blir søvnig når det er lavtrykk >3<

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20904 på: 26. jul, 2015, 14:40 »
fikk returnert en pusetatt til sin rettmessige eier i dag ;A;

Hørte fra andre at det var en katt som hadde gått rundt bærumsveien hele gårsdagen. Gikk ute sent på kvelden og den var det fortsatt, veldig flokete og skitten så fikk stelt den. Vi hadde den i kjelleren i natt og dro til vetrinærhøyskolen i oslo i dag for og se om den hadde chip. (den hatet bilturen :c) fant så ut at den tilhørte noen som ikke bor så langt unna oss. Da vi ringte ble de veldig glad x3 hadde tydligvis vært borte siden fredag morgen.. var jo bare 2 år gammel lille Mio ^^

fikk en gratis rødvin også *danser*

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20905 på: 26. jul, 2015, 15:38 »
Jeg dør litt på meg fordi folk går ut ifra at bare fordi jeg er god på å tegne så kan jeg ikke gjøre noe annet bra. Så hører de meg synge en sang jeg klarer å synge uten å knekke stemmen, og de bare "åja ok du er ikke autistisk da I guess".

using autistisk that way makes me feel sick.

Boostie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 45
  • Spirtually, Everything should be turbocharged
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20906 på: 26. jul, 2015, 16:41 »
Jeg dør litt på meg fordi folk går ut ifra at bare fordi jeg er god på å tegne så kan jeg ikke gjøre noe annet bra. Så hører de meg synge en sang jeg klarer å synge uten å knekke stemmen, og de bare "åja ok du er ikke autistisk da I guess".

using autistisk that way makes me feel sick.


Folk som.bruler autistisk som et skjellsord på den måten gjør meg kvalm... At folk ikke har mer respekt.. om folk har noe som hemmer dem i livet så gjør det ikke dem noe dårligere eller bedre enn oss, skjønner ilke hvorfor folk ikke bare kan respektere andre for slik dom er

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20907 på: 26. jul, 2015, 16:59 »
Enig med dere Skyee og Boostie!

Dessverre er media flinke til å komme med spekulasjonener og feilinformasjon og folk danner seg inntrykk derfra. Dermed blir det også lettere å bruke feks autistisk på en nedlatende måte som nevnt av dere. Det blir lett en oss mot "dem" holdning, og folk omtaler andre på, lignende måte som Skyee nevner her. Folk burde hatt bedre psykologisk innsikt og empati..
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20908 på: 26. jul, 2015, 17:28 »
Folk burde hatt bedre psykologisk innsikt...
Her er jeg veldig enig, det burde være mye mer om psykisk helse i skoleundervisning. Allerede på barneskolen.

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20909 på: 26. jul, 2015, 18:13 »
hmm  [w-cry] etter 2 dager med masse digital tegning så funker ikkje håndleddet mitt
jaja  bra at eg har ein skinne som hjelper mot senebetennelse

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20910 på: 26. jul, 2015, 18:34 »
@Paxy  (Skulle hatt tommel opp-smiley her..) Ja iallefall noe fag eller tema i et fag som tok opp litt grunnleggende "hverdagspsykologi".

Empatifakta er noe som opptar meg. Man har kognitiv empati og affektiv empati den kognitive går ut på evne til å forstå mekanismene bak det å sette seg inn i en annen persons perspektiv.  Affektiv empati er rett og slett sympati, medfølelse.
Et par eksempler; en person med antisosial personlighetsforstyrrelse (tidligere kjent som psykopati) har lite av den affektive empatien, altså medfølelse. Men vedkommende har kognitiv empati, altså ikke fravær av empati(!). Fordi; for å være manipulativ og vite hvordan bedrive nedpsyking/psykisk terror av en annen må en vite hvordan en skal få den andre til å gjøre eller reagere slik en vil. Da må en kunne sette seg inn i en annen persons perspektiv. Men altså det går ikke følelsesmessig inn på en at den andre blir såra osv.
For en person med autismespekterforstyrrelse vil forholdet være motsatt; kan ha stor evne til affektiv empati (medfølelse) men slite med den kognitive delen. Men det vil ofte endre seg fra en er barn og modnes med åra, men ofte kommer det ikke like automatisk men noen ganger gjennom å lære "på den harde måten". Men når vedkommende har lært mekanismene bak den kognitive delen så kommer den affektive delen lettere fram. Noen ganger nærmest for mye..

Detta var kanskje litt avsporing fra temaet og ikke nødvendigvis aktuellt ift hva @Skyee skrev, men ofte leser man i media at noen manglet empati ol og det irriterer meg at journalister skriver det slik fordi det er unyansert og bidrar til mye dårlige holdninger og syn fra folk mot enkelte grupper mennesker. Media har også et ansvar for holdninger i et samfunn.
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20911 på: 26. jul, 2015, 19:23 »
hjemme fra hytta, er helt ør i hode av maset, fikk ikke sove i natt fordi jeg ble klikka på å fikk kjeft hele tiden. Seriøst, de forstår seg ikke på om folk er mentalt slitne på grunn av at andre oppfører seg som de gjør .Er endelig ferdig å klar til å flytte hjem igjen snart,kan ikke si jeg ønsker leilighet alene igjen med det første....
you are only confined by the walls you build yourself.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20912 på: 26. jul, 2015, 19:37 »
Kan nevnes at det var min psykolog på et mental institutt som kom fram til det fordi han viste jeg var god å tegne.

Men han overså alle mine andre ferdigheter som språk, sang, gaming, og det å være like utholden som jeg er mot fysisk og psykisk smerte (føler det er et talent). I følge han var jeg autistisk fordi jeg var "veldig god på bare en ting" og "bare hadde en ekstrem interesse" og at jeg var "veldig dårlig på å være sosial". Jaja, okay.

Men det å bruke autisme som et skjellsord gjør meg litt dårlig, og.

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20913 på: 26. jul, 2015, 20:07 »
@Skyee Med denne psykologens uttalelse så er det mange som kunne vært i autismespekteret. Det er mange flere kriterier enn å ha en eller noen få sterke interesser. Men diagnosen kan påvirke intensiteten i interessa forsåvidt. Hos jenter med Aspergers feks kan interessene være flatere, ift gutters, men selvsagt variasjon her. Men en diagnose gis ikke på grunnlag av en sterk interesse for noe, men summen av funksjonsnedsettelse ift det som regnes som normalområdene.
Synes det er rart han overså andre interesser, jeg ville mene en kartlegging av evt flere interesser er essensiellt ift hva man kan og hvilke kunnskaper en har feks.

Det å bruke autisme som skjellsord er akkurat på samme linje som å kalle noen for "mongo"(jeg liker ikke engang å skrive det..).
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20914 på: 26. jul, 2015, 20:15 »
^ som diabetiker så har jeg sett en del folk bruke diabetes som sjellsord eller beskrivende ord. "Jeg drakk 6 bokser cola.. I feel diabetic!!" eller "damn jeg har spist mye dritt i dag, tror jeg har diabetes by now" etc. Jeg konfronterer dem og ber dem gi faen, da blir de sint.

Jeg vet ikke helt hva han tenkte den doktoren men jeg tror nok ikke at jeg har Autisme basert på bare de tre grunnene han ga meg.

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Din status!
« Svar #20915 på: 26. jul, 2015, 21:29 »
Tror jeg må innse et nedelag og sette ned vanskelighetsgraden på Witcher 3 ned ett hakk :< ..kanskje

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20916 på: 26. jul, 2015, 21:41 »
Har nylig dusja, I feel great uw u

tok på meg liksom, faktiske klær istede for pysj. I håp om å føle meg litt bedre med depresjonen min. Føles egentlig ikke så veldig mye bedre, annet enn at jeg ikke ser ut som en latsabb.

Boostie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 45
  • Spirtually, Everything should be turbocharged
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20917 på: 26. jul, 2015, 22:00 »
sett på sånn 20 episoder av one piece siden jeg kom hjemmat lol... er så lite å gjøre :( venter bare på få lønn nå så jeg kan stikke til Askim å hente meg en bil der som jeg skal ordne [w-happy]

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20918 på: 27. jul, 2015, 00:57 »
^ som diabetiker så har jeg sett en del folk bruke diabetes som sjellsord eller beskrivende ord. "Jeg drakk 6 bokser cola.. I feel diabetic!!" eller "damn jeg har spist mye dritt i dag, tror jeg har diabetes by now" etc. Jeg konfronterer dem og ber dem gi faen, da blir de sint.

Jeg vet ikke helt hva han tenkte den doktoren men jeg tror nok ikke at jeg har Autisme basert på bare de tre grunnene han ga meg.


Det er flåsete sagt og folk kan bli såra av den type prat.

For å bli diagnostisert men en elller annen autismediagnose så er det en ganske omfattende utredningsprosess som ligger til grunn, ikke kun en påstand fra en doktor. De fleste utredninger gjøres på DPS eller man kan få gjort det hos en psykolog. Jeg hadde endel utredningstimer bak meg ifm utredning av aspergers, men jeg husker ikke hvor mange. Det var en mengde spørsmål og noen praktiske tester.
Egentlig synes jeg det er litt uprofesjonelt av legen å komme med påstander på den måten uten mer bakgrunn for å uttale seg.
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20919 på: 27. jul, 2015, 13:07 »
hey no sitter eg har og tegner mens eg passer nevøen min :P     og skall starks i fjeren og leite etter krabber med han :P

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20920 på: 28. jul, 2015, 12:41 »
Er helt knust og tom etter at jeg mista hunden min Rime igår etter at hun ble akutt dårlig med lammelse delvis i rygg og helt i ene bakbeinet sitt. Hun var gammel og ikke forsvarlig å operere heller. Utsiktene var for dårlige, hun kunne ikke komme på do sjøl uten å måtte dra daglig til dyrlegen og dope henne ned for å tømme blære og tarm. Sammen med store smerter, prolapslammelse og det høye stresset hun har hos dyrlegen generelt pluss at hun ville ikke bli bra nok til at det var dyrevelferdsmessig forsvarlig å la hun fortsatt leve så fikk hun slippe. Jeg fikk tatt ordentlig farvel med henne i hele igår, men det er så tomt nå. Jeg visste på mange måter at det ikke hille gå bra da jeg kom ut på morran og så til hun, hun likte å ligge ute på sommeren. Det må ha skjedd noe iløpet av natta med henne for hun var som vanlig for hun i det siste dagen før. Hun responderte ikke som hun pleide da jeg klappet hun, og jeg fikk ganske raskt mistanke til en lammelse i ene beinet. Innerst inne visste jeg at dette ikke kom til å gå bra.. Hun ble 12år og 2måneder..

Hvil i fred jenta mi ♥

https://www.dropbox.com/s/9nqqzqy5v81p7di/DSC03247.jpg?dl=0
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

SnowHug

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #20921 på: 28. jul, 2015, 12:48 »
^

Kondolerer :c det var en nydelig hund.

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20922 på: 28. jul, 2015, 13:01 »
Takk for det Snowhug!
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #20923 på: 28. jul, 2015, 15:02 »
kondolerer wolfheart, var en veldig veldig fin hund ^^
--.
er sliten etter å drive å stresse med skoleinntak : c fant ut nå at andre inntaket for Osloskoler er ikke før 10. august, ETTER at jeg ble sykt stressa fordi jeg trodde jeg ikke kom inn.. i tillegg har jeg kommet in på andrevalget og er litt skuffet fordi jeg vil mer inn på tredjevalget... men vet også at andrevalget er "bedre".

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Din status!
« Svar #20924 på: 28. jul, 2015, 15:07 »
Sliten AF, har hvertfall fått redigert ferdig den nyeste videoen til meg og Hanna (https://youtu.be/q-v2-lZxPe0), nå må jeg på Ikea og kjøpe ting til den nye leiligheten