Føler meg skikkelig rundlurt av min 60 år gamle mor.
I går skulle både jeg og mine foreldre ned på butikken, så jeg dro sammen med de.
Mens jeg gjorde mine vanlige innkjøp kom jeg på at det var årevis siden jeg hadde kjøpt en godtepose.
Når man er snart tredve og styrer sin egen økonomi blir derfor svaret automatisk "Stikker og fyller en pose, jeg" uten å måtte spørre noen.
Men, min sleipe mor gjorde noe som fikk meg til å føle meg liten igjen.
Mens jeg begymte å fylte posen kom hun snikende bakfra og sa med bestemt og med litt småstreng stemme "Nå er det nok". Akkurat på den måten hun sa hvis vi hadde fylt i for mye som småunger.
Dæven, den kommandoen lå langt inn i ryggmargen! Hun fikk en 28 år gammel sønn til å føle seg som en 6 åring som hadde gjort noe galt. Til og med min første tanke var et håpløst "men?...".
Dog det var godt ment. Slekta liker å spøke med hverandre, og hun så et øyeblikk hvor hun kunne ta skikkelig innersvingen på meg (og det er ikke ofte).
Jeg var satt ut i noen sekunder før jeg fortsatte å fylle posen og ga henne et vennlig skubb på skulderen.
Kort oppsummert: Når hele slekta er ganske kjappe i hodet må man passe seg litt når man er ute å gjør innkjøp. La tankene vandre litt og du blir garantert spøkt med
![fox-razz [razz]](/forum/Smileys/default/redfox_razz.gif)