Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4812203 ganger)

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21025 på: 20. aug, 2015, 16:11 »
har starta med å lage min egen fursuit. gjorde halve duct tape dummien men gikk tom for teip F*** har bare å bestille masse pels og sy utsyr og skomgummi. legger ut bilder etter torucon. gleder meg til å få komme i gang med litt fursuit sying.
Et tips jeg kom over, som jeg tenker å bruke selv, er å lage ferdig dt-mønsteret til hode, hender og føtter og en prøvedrakt i et annet stoff. Da kan man legge det ut på gulvet og se hvor mye pels man trenger. Tenkte å gjøre det sånn fordi jeg ikke fant noe klart mål på hvor mye pels det gikk til en suit, og for å slippe å bestille alt for mye.


takk førr tips. hovedmålet med fursuiten er å få den ferdig til desucon neste år :p det er vel nokk tid regner jeg med. min fursuit blir ikkje partial men full suit. anbefales det ikkje å ha en anna person til hjelp dersom du skal lage en full duct tape dummy?
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Tigern

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21026 på: 20. aug, 2015, 17:29 »
Syntes litt synd på de som har full suit på EF i dag. Det er 23 grader der nå, må være et lite helvete.

Men på den andre siden så er de jo superheldige for å være der  [w-happy]

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21027 på: 20. aug, 2015, 17:34 »
Syntes litt synd på de som har full suit på EF i dag. Det er 23 grader der nå, må være et lite helvete.

Men på den andre siden så er de jo superheldige for å være der  [w-happy]

når jeg var på desucon  i slutten av juni i år så var det bortimot 30 grader og ingen vind. husker diskoen alt for godt. ble jaggu jennomblaut av svette
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21028 på: 20. aug, 2015, 18:11 »
anbefales det ikkje å ha en anna person til hjelp dersom du skal lage en full duct tape dummy?

joooo veldig, eller du må. er umulig og få den til og bli helt bra selv vil jeg regne med (har ikke prøvd). burde helst ha to andre der som tar på teipen men en annen går sikkert fint ^^

---

Har begynte og få tilfeldige anfall igjen, fuck meg

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21029 på: 20. aug, 2015, 19:12 »
Snart ferdig med første uke på jobb etter tre ukers ferie, det skal bli godt med helg!

Og til dere som har eller er i ferd med å lage suit av en eller annen type: hva slags skumgummi er det snakk om å bruke?

Det høres kanskje noe rart å spørre om det, men jeg har sett at det er x antall ulike skumgummi-typer med f.eks ulike typer tykkelse og tetthet, og det kan vel ha noe å si for hvordan man kan bruke den.

Kan skumgummi fra en skumgummimadrass brukes, for eksempel? Og hvor er det lettest å få tak i skumgummi til suits?


Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #21030 på: 20. aug, 2015, 23:07 »
Syntes litt synd på de som har full suit på EF i dag. Det er 23 grader der nå, må være et lite helvete.
Men på den andre siden så er de jo superheldige for å være der  [w-happy]

Det er ingen synd. Hotellet har kraftig kjøleanlegg.

Tigern

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21031 på: 20. aug, 2015, 23:49 »
Det var bra å høre  ;D

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21032 på: 21. aug, 2015, 07:30 »
bararara! kofferten og sekken er pakket. været er 19 grader og knallsol. og enda 2 timer til avgangen til trondheim. kan sei at detta blir bra. Torucon here i come
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Chesta

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 749
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21033 på: 21. aug, 2015, 20:46 »
Folkens sjekk Norske talenter [w-happy]
En fyr i fursuit var og opptrede ;D

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21034 på: 21. aug, 2015, 23:31 »
Folkens sjekk Norske talenter [w-happy]
En fyr i fursuit var og opptrede ;D

var det deg kanskje?
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Fujoshiprincess

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 109
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Din status!
« Svar #21035 på: 21. aug, 2015, 23:39 »
Folkens sjekk Norske talenter [w-happy]
En fyr i fursuit var og opptrede ;D

var det deg kanskje?

Var det ikke Nikolai Johnsen? Synes jeg leste det på facebooken hans ^^

AntiVanter

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 518
  • Wolfamute
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #21036 på: 22. aug, 2015, 00:59 »
Gleder meg til å henge med folk i morgen <3

Avatar by Fujoshiprincess <3

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21037 på: 22. aug, 2015, 02:03 »
Folkens sjekk Norske talenter [w-happy]
En fyr i fursuit var og opptrede ;D

var det deg kanskje?

Var det ikke Nikolai Johnsen? Synes jeg leste det på facebooken hans ^^

Jeg må se det omg hhahah

edit: http://www.tv2.no/v/948503/

dør
« Siste redigering: 22. aug, 2015, 02:15 av Skyee »

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Din status!
« Svar #21038 på: 22. aug, 2015, 12:28 »
Folkens sjekk Norske talenter [w-happy]
En fyr i fursuit var og opptrede ;D

var det deg kanskje?

Var det ikke Nikolai Johnsen? Synes jeg leste det på facebooken hans ^^
Syns det var kult jeg :)
Life is boring when you don't know how to live it.

Wolfheart

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
  • AaooOOoooOOoooååh!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21039 på: 22. aug, 2015, 12:54 »
Så det tv2-klippet på nettet. Ikke det at jeg er så opptatt av dans eller slike programmer men syns de var raske til å trykke på den røde knappen, han fikk jo knapt prøvd seg!
Liker ikke slike programmer, de som har talent klarer å komme videre med det uten idol og norske talenter - de klarte det før disse programmene dukka opp iallefall..
"Hvis en skapning ikke kan leve i pakt med sin sanne natur, så dør den - det samme gjør mennesket" - Henry David Thoreau

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21040 på: 22. aug, 2015, 14:13 »
Jeg ser ikke så mye på sånt selv, men synes det var dårlig at han ikke fikk fremføre mer.

Av det lille jeg har sett av slike programmer selv så er det veldig mye rart som får holde på lengre enn det der som er mye dårligere/dummere/villere etc...

Tigern

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21041 på: 22. aug, 2015, 21:02 »
Jeg ser ikke så mye på sånt selv, men synes det var dårlig at han ikke fikk fremføre mer.

Av det lille jeg har sett av slike programmer selv så er det veldig mye rart som får holde på lengre enn det der som er mye dårligere/dummere/villere etc...

De aller dårligste er jo de folk vil se.

Jeg liker ikke disse typer programmer. De utnytter folk, og mesteparten av tiden så blir deltagerene bare latterligjort på TV. Noe skikkelig umoralsk dritt  [w-mad]

Nikolai Johnsen virket veldig flink da, det skal han ha.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21042 på: 22. aug, 2015, 23:32 »
sitter på hotellrommet i trondheim å chiller. satan førr en dag dragen har hatt i dag. startet dragen med å besøke en gammel barndommsvenn også deretter gå seg bort i trondheim og komme 1 time forseint til crew oppmøtet. gikk litt rundt på torucon og der traff jeg jaggu noen fra Norpaws. var vakt drage i dag *dragesmil* så etter cosplay konkuransen runde 2 så kom en person bort til meg å sa ''yay! meire Tromsøværinga'' så viste det viste sæ å være en venn av søstra si bestevennine sin ex som  jeg møtte. så seinere så traff jeg jo selve shookie og han begynte å snakke med meg siden han selv er fra karasjok. ikkje nok med å snakke. næi næi. han tok jo F*** selfie i lag med meg. hadde en liten samtale med han og han fortalte det at han hadde tenkt seg på desucon 11 og han sa at han håper å se fursuiten min done in time.

TromsøDragen går bestandig med TIL skjerf. det gir gode resultater for meg fordi andre tar mye lettre kontakt.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21043 på: 23. aug, 2015, 00:48 »
super koselig dag med Soda, Exo og Delta på nesodden cx fursuitet på en strand med masse unger (litt for mange må jeg si, og et par av dem var ganske frekke <.<) men nå har jeg opplevd det også xD flere var hyggelige da og andre folks om var på stranda ^^ spiste pizza hos soda etterpå som var super nom o3o
virket ikke som om det var 26 grader ute og suitet i ca to timer og kunne godt hold på i to timer til o3o

vinde

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 386
  • kinda hard to learn how to drwa :P
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21044 på: 23. aug, 2015, 01:25 »
super koselig dag med Soda, Exo og Delta på nesodden cx fursuitet på en strand med masse unger (litt for mange må jeg si, og et par av dem var ganske frekke <.<) men nå har jeg opplevd det også xD flere var hyggelige da og andre folks om var på stranda ^^ spiste pizza hos soda etterpå som var super nom o3o
virket ikke som om det var 26 grader ute og suitet i ca to timer og kunne godt hold på i to timer til o3o

skulle ønske eg var med som ein handler :P    høres ut som dåke har hatt ein fantastisk dag

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21045 på: 23. aug, 2015, 02:50 »
Jeg må se det omg hhahah

edit: http://www.tv2.no/v/948503/

dør

*cringe*

De er ute etter å lage ~TV~ forresten, så hvis man ikke klarer å fange oppmerksomheten ganske tidlig har man ikke så mye på TV å gjøre tbh.
Ripper litt fordi jeg ikke fikk med meg Torucon i år heller. All work and no play.. Setter forøvrig nesen tilbake til byen etter senvakt på jobb i morgen, så skal jeg ikke jobbe mer før om to uker<3

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Din status!
« Svar #21046 på: 23. aug, 2015, 12:42 »
Må lade opp på hotell rommet, helt utslitt. Går 10-20km hver eneste dag. Suitet i 4-5 timer igår med ett par korte pauser i fursuit loungen. Leggene mine støle og vonde. *Whimpers*

Har i det minste greid å holde alko inntaket på et fornuftig nivå uten å bli wasted eller fyllesjuk.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21047 på: 23. aug, 2015, 22:38 »
*gjesp* dag 2 på torucon er over og jaggu er jeg førnøyd med connet. ikke bare møtte jeg noen fra forumet her men jeg traff også masse andre hyggelige mennesker. var på et foredrag med ei som driver å lager cosplay costymer og slike ting. hun ga meg masse tips siden jeg skal lage min egen suit. gledes så mye. men sånn i rykk og napp så har dagen i dag vært mer rolig enn den var i går. gikk med TIL skjerf for å symbolisere at jeg ikke er trønder. det var en veldig god ide... traff en haug med nordlenninger og masse folk fra finnmark området og noen stykker fra Tromsø by. gikk til narvesen for å kjøpe meg noe å spise og jaggu stopper en nokas vekter å spør meg ''er du sommarøyværing?'' jeg svarte da ''ja og æ høre at du e senjaværing'' så det va kjempe koslig. selve høydepunktet med connet var at jeg pratet mye med shookie og jeg var faktisk så heldig at jeg fikk ta selfie sammen med han. bilde kommer senere  8) skulle ønske at jeg kunne komme på EF men jeg kunne ikke. men men. gleder meg allerede til neste con som mest sannsynligvis blir Nordicfuzzcon.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Woofi

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #21048 på: 24. aug, 2015, 00:37 »
får ikke soveee D: er så varmt >.<

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #21049 på: 24. aug, 2015, 02:37 »
Satt akkurat å snakket litt om en suit commission til en venn, og oppdaget nettopp at det er salg på fursuitsupplies.com Men det er sikkert over før han ser meldingen min, og eventuelt får bestilt noe. Skulle sett det litt før... Irritert