Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4812706 ganger)

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21975 på: 30. apr, 2016, 14:03 »
Katta blir ikke noe bedre -.-"
Vi har hatt den i 3 uker nå og den er jo spikk spenna gæren!

Prøvde å høre om det gikk å omplassere og slikt,siden tror ikke jeg orker mer om hun skal holde på slik...

de sa jo bare at vi må avlive den,men for ffs da.

når f skal jeg få fred fra negativitet i live mitt.

;^;

Om jeg skulle flytte inn i en leilighet med lov til dyrehold så hadde jeg tatt katten med en gang!

Er kanskje tam innen den tid? Hun MÅ ha det helt rolig med få mennesker rundt seg, Ikke annen katt eller  folk som tror det er lurt å løfte på henne så hun blir livred(faren min) 

Skal sansynligvis bo hos ziggy fåreløpig da det går helt fint med liten leilighet og 1 menneske.

neste mnd har hun lov å gå utendørs,om det er så lurt da høhø. Da får jeg vel katt så det holder.
you are only confined by the walls you build yourself.

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21976 på: 30. apr, 2016, 14:05 »
Kan noen hjelpe meg å stå opp?

Du må skaffe sånn ringeklokke som mister en del når den ringer, og den eneste måten å slå den av på er å finne den og sette den på plass igjen 8D
Problemet er ikke å våkne, men å faktisk orke å stå opp av senga. Hadde kanskje funket med en sånn som ruller avgårde når den ringer, fordi jeg har sånn køyeseng - ish. Da må jeg ned for å stoppe den, så d løser litt av problemet cx

Edit: Glemte pennen til tegnebrettet hjemme og får kanskje ikke gjort ferdig en tegning med frist i morgen. Fuuuuuuuuuuuu >A<

skaff deg kattunge ,skriker deg i ansiktet og maler  kl 7 om du ikke forer :D!
you are only confined by the walls you build yourself.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21977 på: 30. apr, 2016, 20:10 »
Flame: "Villkatter" tar det LANG tid å få helt sosialiserte. Jeg og eksen tok inn en kattunge som var 4-ish måneder som bare hadde bodd innelåst på et bad og hatt 0 sosialisering med mennesker. Vi bodde i en 50kvm stor leilighet, og den første tiden gjemte hun seg bare der hun kunne, og ville ikke komme frem når vi var i rommet. Gi det tid, ingen er en lost cause, men man må være _veldig_ tålmodig. Bare å sitte i samme rom som katten hjelper. Ikke pushe på den. Når hun var blitt 2 år var hun innekatt og sosialisert til meg og typen, men usikker på fremmede og hadde samme greia med at hun gjemte seg når vi hadde besøk. Hun ble en kjempefin pus, helt vi skulle flytte og klarte å komme seg ut fra leiligheten. Borte vekk. Slipper du ei "villkatte" ut kan du være sikker på at den ikke kommer igjen, som er en fæl quickfix på problemet ditt hvis du ikke orker ta deg tid til dyret.
« Siste redigering: 30. apr, 2016, 20:13 av Zef SpiceyF »

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21978 på: 01. mai, 2016, 15:29 »
Flame: "Villkatter" tar det LANG tid å få helt sosialiserte. Jeg og eksen tok inn en kattunge som var 4-ish måneder som bare hadde bodd innelåst på et bad og hatt 0 sosialisering med mennesker. Vi bodde i en 50kvm stor leilighet, og den første tiden gjemte hun seg bare der hun kunne, og ville ikke komme frem når vi var i rommet. Gi det tid, ingen er en lost cause, men man må være _veldig_ tålmodig. Bare å sitte i samme rom som katten hjelper. Ikke pushe på den. Når hun var blitt 2 år var hun innekatt og sosialisert til meg og typen, men usikker på fremmede og hadde samme greia med at hun gjemte seg når vi hadde besøk. Hun ble en kjempefin pus, helt vi skulle flytte og klarte å komme seg ut fra leiligheten. Borte vekk. Slipper du ei "villkatte" ut kan du være sikker på at den ikke kommer igjen, som er en fæl quickfix på problemet ditt hvis du ikke orker ta deg tid til dyret.

Egentlig er den for mye arbeid for oss ..så angrer :/

you are only confined by the walls you build yourself.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21979 på: 01. mai, 2016, 16:26 »
Flame: "Villkatter" tar det LANG tid å få helt sosialiserte. Jeg og eksen tok inn en kattunge som var 4-ish måneder som bare hadde bodd innelåst på et bad og hatt 0 sosialisering med mennesker. Vi bodde i en 50kvm stor leilighet, og den første tiden gjemte hun seg bare der hun kunne, og ville ikke komme frem når vi var i rommet. Gi det tid, ingen er en lost cause, men man må være _veldig_ tålmodig. Bare å sitte i samme rom som katten hjelper. Ikke pushe på den. Når hun var blitt 2 år var hun innekatt og sosialisert til meg og typen, men usikker på fremmede og hadde samme greia med at hun gjemte seg når vi hadde besøk. Hun ble en kjempefin pus, helt vi skulle flytte og klarte å komme seg ut fra leiligheten. Borte vekk. Slipper du ei "villkatte" ut kan du være sikker på at den ikke kommer igjen, som er en fæl quickfix på problemet ditt hvis du ikke orker ta deg tid til dyret.

Egentlig er den for mye arbeid for oss ..så angrer :/


Det burde du egentlig skjønt med det første du fikk den. Du fikk vell beskjed om at katten ikke var tamm? Sånn som jeg har forstått det så har du mye og deale med, for så å få ei vill katte i hus å ta vare på går ikke ann. Om du ikke kan ta vare på alt annet i livet ditt helt enda, så kan du iallefall ikke ha en katt, SPESIELT en som ikke vet hvordan man oppfører seg enda.

Som Spicey sier, så tar det LANG, _LANG_ tid før man får temt ei katte som det. Har sjøl trent mine egne katter (og hunder som vi hadde før i tiden) som var sånn halvkomplisert, og de var tamme allerede fra før. Jeg går sterkt utifra at ei katte som ikke skjønner hvordan ting helt fungerer absolutt ikke kommer til å bare hoppe rett inn i huskattmodus.


-----

Ellers har jeg vært sjukt trøtt de siste dagene. Kanskje endelig kan jeg komme tilbake til å sove normalt 8 timer som før? Har bare klart å sove opp til 4 timer de siste nettene, og kanskje 2-4 midt på dagen... :C

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21980 på: 01. mai, 2016, 16:32 »
Flame: "Villkatter" tar det LANG tid å få helt sosialiserte. Jeg og eksen tok inn en kattunge som var 4-ish måneder som bare hadde bodd innelåst på et bad og hatt 0 sosialisering med mennesker. Vi bodde i en 50kvm stor leilighet, og den første tiden gjemte hun seg bare der hun kunne, og ville ikke komme frem når vi var i rommet. Gi det tid, ingen er en lost cause, men man må være _veldig_ tålmodig. Bare å sitte i samme rom som katten hjelper. Ikke pushe på den. Når hun var blitt 2 år var hun innekatt og sosialisert til meg og typen, men usikker på fremmede og hadde samme greia med at hun gjemte seg når vi hadde besøk. Hun ble en kjempefin pus, helt vi skulle flytte og klarte å komme seg ut fra leiligheten. Borte vekk. Slipper du ei "villkatte" ut kan du være sikker på at den ikke kommer igjen, som er en fæl quickfix på problemet ditt hvis du ikke orker ta deg tid til dyret.

Egentlig er den for mye arbeid for oss ..så angrer :/


Det burde du egentlig skjønt med det første du fikk den. Du fikk vell beskjed om at katten ikke var tamm? Sånn som jeg har forstått det så har du mye og deale med, for så å få ei vill katte i hus å ta vare på går ikke ann. Om du ikke kan ta vare på alt annet i livet ditt helt enda, så kan du iallefall ikke ha en katt, SPESIELT en som ikke vet hvordan man oppfører seg enda.

Som Spicey sier, så tar det LANG, _LANG_ tid før man får temt ei katte som det. Har sjøl trent mine egne katter (og hunder som vi hadde før i tiden) som var sånn halvkomplisert, og de var tamme allerede fra før. Jeg går sterkt utifra at ei katte som ikke skjønner hvordan ting helt fungerer absolutt ikke kommer til å bare hoppe rett inn i huskattmodus.


-----

Ellers har jeg vært sjukt trøtt de siste dagene. Kanskje endelig kan jeg komme tilbake til å sove normalt 8 timer som før? Har bare klart å sove opp til 4 timer de siste nettene, og kanskje 2-4 midt på dagen... :C

Nei jeg fikk ikke noe somhelst beskjed -.-"

Men forstår hvorfor forige eier omtrent prakket den på oss. De ville ikke ha ansvaret.
you are only confined by the walls you build yourself.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21981 på: 01. mai, 2016, 17:48 »
Da har jeg fullført Yo-Kai Watch etter tilsammen 18 timer og 22 minuter. Siste bossen holdt jeg pusten mye for det var så intens.



Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21982 på: 01. mai, 2016, 21:59 »
var en tur i byen i dag og hørte blant annet at media spredte rykte som sies at det blir å komme en drage på alfheim stadion. 16 mai. *ser på kampdag* det er jo på en helligdag. og det er jo krigen om nordnorge.. jas. denna dragen må vist på alfheim stadion i FURSUIT
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21983 på: 02. mai, 2016, 04:41 »
Vokna just nå med lavt blodsukker. Klarte vist nok å dra helt ned i kjelleren for å hente opp kvikklunsjen mamma har stæsja i et skap der nede. Når hun finner ut at den er borte, om hun i det hele tatt tenker over det, så kommer huset til å bli snudd på hodet.

Jeg hater kjeft, og jeg fatter at jeg ikke får lov til å bare hente ting som ikke er mitt. Men en må da forstå at hjernen min literally SLÅR SEG AV BIT FOR BIT jo lengre ned blodsukkeret går! Jo lavere glukose level, jo mindre energi blir sent til hjernen, og den går i "strømspare-modus". Da ender jeg opp som en hjernedød zombie på reint instinkt som løper rundt og prøver å holde hodet over vann. Så sant jeg enda har energi nok i hjernen til å klare å tenke kritisk, så tar jeg heller en skive brød. Men når jeg går på instinkt så vil jeg bare ha det med mest mulig sukker i, som da ikke er en skive brød med leverpostei, liksom.

Jeg aner ikke helt hva jeg skal gjøre... 2 måneder igjen though og jeg blir aldri å se dette huset igjen. Skal mine foreldre se meg igjen så får de komme til meg siden jeg blir ikke å ha penger til å bare reise nordover hver ferie, og det har jeg ikke stort lyst til anyway. I tillegg så er det mye mer å gjøre i for eksempel Oslo eller Hamar, enn her i lille Honningsvåg. Om foreldra mine ville dra på restaurant eller kafé, så er det så mange flere ting å velge mellom, og man kan faktisk gå dit uten å bli blåst over av den iskalde stikkende vinden vi har her i byen. I tillegg er det flere måneder med sommer, eller iallefall koselig vær i forhold til her. Da kan man gå ut å sole seg, eller kanskje dra ut å grille eller fiske uten å måtte kle seg i en klumset kjeledress eller liknende...

-----

edit: Vokna klokka 7 og jeg tror jeg har så mye angst at jeg får vondt i magen og vil kaste opp :x Jeg vil absolutt ikke dra på skolen. Muligens fordi lærerne blir så sure når mine klassekamerater kødder med dem til det punktet at de må levne klasserommet fordi de blir så sint, og da blir jeg redd pga ptsd og liknende ting. Jeg blir sittende i klasserommet med tårer i øynene og klarer ikke konse på noe som helst annet enn "var det min feil? jeg forstår ikke hva han prøver å lære meg, jeg er redd for å spørre om hjelp... jeg vil dra hjem ;_;"

I tillegg er jo klassekameratene mine gale, de kaster rundt skarpe ting som skrutrekkere og andre ting, og mye av det havner i min retning. Det er alltid dritskummelt, og jeg er alltid redd for at en skrutrekker skal treffe meg i skallen eller kanskje havne inni dataskjermen min...

Jeg er på skolen for å lære, ikke for å ha så mye angst at jeg spyr.... :C
« Siste redigering: 02. mai, 2016, 08:08 av Six »

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21984 på: 02. mai, 2016, 08:39 »

Jeg er på skolen for å lære, ikke for å ha så mye angst at jeg spyr.... :C
Har begynt å kaste opp pga angst igjen etter ca ett år, to ganger sist uke, begge pga skole vel og merke. >.<

Bluie

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 36
  • Be proud of who you are
    • Vis profil
    • FA Profil
Sv: Din status!
« Svar #21985 på: 02. mai, 2016, 12:40 »
Ser på foredrag om ekstremisme når jeg egentlig vil ut på tur med hale

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21986 på: 03. mai, 2016, 06:26 »
Åpne opp laptoppen min for å se om jeg kunne fjerne noe støv og kanskje fikse noen komponenter som var teite, these are some of my finds:



ÆSJ :C

PS: har ikke brukt den laptoppen på en stund, plus jeg var ung og turte ikke åpne den før da jeg faktisk brukte den. Etter elektro har jeg litt mer tiltro til meg selv. MEN ÆSJ DAE.
« Siste redigering: 03. mai, 2016, 06:28 av Six »

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Din status!
« Svar #21987 på: 03. mai, 2016, 14:00 »
Dax og jeg skal ha middag ute i kveld <3 gleder meg veldig <3

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #21988 på: 03. mai, 2016, 14:56 »
Ringte inn syk på jobb i går, føler meg mye bedre igjen i dag.

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #21989 på: 03. mai, 2016, 15:02 »
Sov til kl 2 i dag, og hadde ikke viljestyrke til å protesterer når det ble foreslått å spise ute. Pizza til frokost/lunsj/middag it is then

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21990 på: 03. mai, 2016, 16:12 »
Jeg ble ganske så fornøyd med å fjerne mye gunk fra laptoppen min både fra innsida med støv og kattehår, og ved å purge alt av programmer og filer. Nice <3 Skulle ønske jeg kunne rydde opp i alle andre filer og, men den nekter å gjøre en full reset :C

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #21991 på: 03. mai, 2016, 19:33 »
Jeg ble ganske så fornøyd med å fjerne mye gunk fra laptoppen min både fra innsida med støv og kattehår, og ved å purge alt av programmer og filer. Nice <3 Skulle ønske jeg kunne rydde opp i alle andre filer og, men den nekter å gjøre en full reset :C

.. What o: Hva slags operativsystem er det snakk om? Hvordan nekter den?

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21992 på: 03. mai, 2016, 22:20 »
Jeg ble ganske så fornøyd med å fjerne mye gunk fra laptoppen min både fra innsida med støv og kattehår, og ved å purge alt av programmer og filer. Nice <3 Skulle ønske jeg kunne rydde opp i alle andre filer og, men den nekter å gjøre en full reset :C

.. What o: Hva slags operativsystem er det snakk om? Hvordan nekter den?

oppdaterte til w10, så ville jeg resette via Recovery options, men den hadde ikke lyst. Stappa inn en USB jeg hadde ordna MediaCreationTool på, og nå kjører den en full reset ^^ yay.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #21993 på: 03. mai, 2016, 23:47 »
Downside: Der var pengene jeg fikk tilbake på skatt brukt opp før jeg har fått dem.

Upside: Juni slår jeg to fluer i en smekk på bucket listen min. Helgetur til London og endelig får treffe artisten som har designet fursonaene mine og tegnet forlovelsesgaven til Tora.
Kjent artisten i over 5 år, men kun holdt kontakt over nettet. Skal bli hyggelig å endelig få truffet henne og kjæresten hennes :)

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Din status!
« Svar #21994 på: 04. mai, 2016, 16:48 »
Kjenner at det snart nærmer seg tid for sommerferie, men dat moment når du ikke har ferie før neste år. .-.
FurAffinity          DeviantArt


Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21995 på: 04. mai, 2016, 20:28 »
Den følelsen når du kommer hjem fra jobb etter en 12 timersvakt. Trøtt og sov 6 timer. Vurderer å ha en tegnehangout senere i kveld. Legger ut link
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #21996 på: 04. mai, 2016, 22:40 »
Den følelsen når du kommer hjem fra jobb etter en 12 timersvakt. Trøtt og sov 6 timer. Vurderer å ha en tegnehangout senere i kveld. Legger ut link

Kjenner den. Har langvakt førstkommende fredag (aka. innklemte dagen). Spurt om jeg kan følge den opp via VPN og hjemmekontor, så jeg slipper å sitte alene i et tomt bygg.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21997 på: 06. mai, 2016, 08:15 »
Hatt to deilig treningsdager med jentene mine! Deilig å komme tilbake til hundemiljøet etter en delvis lang pause.
Så vurderer litt å dra på Dogrun til Søndagen, men har ikke helt lyst til å dra alene... :d

Uansett, på tide å dra på jobb før det blir helg igjen!

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21998 på: 06. mai, 2016, 08:30 »
jammen KLOKKA VAR JO 2 BARE NOEN MINUTTER SIDEN.

Jaja. Wildstar er artig. xD..

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #21999 på: 06. mai, 2016, 12:58 »
Har en nabo som er russ. Fester stortsett hele natten. De spiller såpass høydt at veggene på soverommet mitt rister konstant. Det å si ifra hjelper ikke fordi musikken er for høy
rererere i'm a tromso dragon. rawr