Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4812481 ganger)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22125 på: 20. jun, 2016, 13:47 »
Må rydde vekk ting slikat jeg får plass på rommet mitt... 2/3 av kanin pynt må pakkes vekk, hvordan vil folk vite hva jeg liker nå :C

Familie hunden vår demonstrerer mine følelser


Katta mi demonstrerer mine følelser, også.

xD

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22126 på: 20. jun, 2016, 21:10 »
Fullført utdanning, klar for en spenningsfull ferie med desucon til helga, konsert på Giske neste uke, bli myndig om noen få uker og Slottsfjell festival rett etterpå, deretter blirre flytting til Bærum for å gå på folkehøyskole. Alt for klar for alt dette xD

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22127 på: 21. jun, 2016, 18:36 »
Eh. Skal tegne ny leiekontrakt for leiligheten. Denne gangen gidder jeg ikke bindingstid for 1 år. Tar det heller fortløpende.

Ellers skjer det ikke mye, bortsett fra at jeg er på vei til å totalt kutte mamma ut av livet mitt.

Å ja. Fikk tak i en del spill også under GoG.com salget! Masse diggbart der.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #22128 på: 22. jun, 2016, 13:09 »
Gjøre voksenting er skummelt..
Skulle endre på skattekortet mitt, men innser at jeg ikke har nok opplysninger til å føre det inn rett. Fordi ingen sa at jeg burde ta vare på lønnslipper, og jeg ikke tenkte på det, så aner jeg ikke hva jeg har blitt trukket i skatt hittil i år. Siden stedet jeg jobbet er lagt ned, er det ikke helt lett å finne noen å kontakte heller >.<
Hvorfor lærer man ikke hvordan arbeidslivet og skattesystemet funker på skolen? Spesielt når man går en yrkesfaglig linje?!

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Din status!
« Svar #22129 på: 22. jun, 2016, 13:22 »
Gjøre voksenting er skummelt..
Skulle endre på skattekortet mitt, men innser at jeg ikke har nok opplysninger til å føre det inn rett. Fordi ingen sa at jeg burde ta vare på lønnslipper, og jeg ikke tenkte på det, så aner jeg ikke hva jeg har blitt trukket i skatt hittil i år. Siden stedet jeg jobbet er lagt ned, er det ikke helt lett å finne noen å kontakte heller >.<
Hvorfor lærer man ikke hvordan arbeidslivet og skattesystemet funker på skolen? Spesielt når man går en yrkesfaglig linje?!

Hvorfor i alle dager kaster du lønnslipper :0?
Jaja. Gjort er gjort.  :/ synd.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22130 på: 22. jun, 2016, 13:37 »
jeg HATER hunde eierne i byen.

Naboen vår som bor literally rett under vinduet mitt har fått seg valp, og de har ikke peiling på hvordan de tar vare på den.

De levna huset rundt klokka 10, og de levna valpen på verandaen, og nå har den skreket og bært seg i 3,5 timer, fordi den er alene og redd og ikke aner hvor folka dens er. Hvem i faen får seg valp om de må levne den alene i flere timer? OG SPESIELT plage ALLE naboene sine ved å ikke ta vare på den?

Min søte mamma gikk tydeligvis over dit tidligere og prøvde å snakke med dem, men de var vist ikke hjemme.

Jeg kommer til å literally rive dem ned når de kommer hjem igjen... I swear to you.

Ganske mange folk som har hund i byen skulle aldri hatt hund.

Gjøre voksenting er skummelt..
Skulle endre på skattekortet mitt, men innser at jeg ikke har nok opplysninger til å føre det inn rett. Fordi ingen sa at jeg burde ta vare på lønnslipper, og jeg ikke tenkte på det, så aner jeg ikke hva jeg har blitt trukket i skatt hittil i år. Siden stedet jeg jobbet er lagt ned, er det ikke helt lett å finne noen å kontakte heller >.<
Hvorfor lærer man ikke hvordan arbeidslivet og skattesystemet funker på skolen? Spesielt når man går en yrkesfaglig linje?!

Jeg har fått beskjed av foreldre å ta vare på alt av papirer jeg får, for de kan bli viktige. Eneste er vell regninger som er betalt jeg ikke trenger å ta vare på. Men jeg skjønner den altså, skulle virkelig lært en god del ting som dette på skolen. Vi lærte om å lage CV og sånn da, og det var jo nice. Men grunnen til at jeg lærte meg om det, var fordi jeg gjorde ferdig alt raskt, og dermed fikk jeg ekstraoppgaver som ingen andre fikk. Så med andre ord er jeg den eneste som lærte om CV i norsktimen på skolen xD
« Siste redigering: 22. jun, 2016, 13:40 av Six »

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #22131 på: 22. jun, 2016, 16:03 »
Gjøre voksenting er skummelt..
Skulle endre på skattekortet mitt, men innser at jeg ikke har nok opplysninger til å føre det inn rett. Fordi ingen sa at jeg burde ta vare på lønnslipper, og jeg ikke tenkte på det, så aner jeg ikke hva jeg har blitt trukket i skatt hittil i år. Siden stedet jeg jobbet er lagt ned, er det ikke helt lett å finne noen å kontakte heller >.<
Hvorfor lærer man ikke hvordan arbeidslivet og skattesystemet funker på skolen? Spesielt når man går en yrkesfaglig linje?!

Hvorfor i alle dager kaster du lønnslipper :0?
Jaja. Gjort er gjort.  :/ synd.
Jeg kasta dem ikke. Vi måtte selv gå inn på pcen på kontoret og skrive de ut. Men uerfarne, naive meg viste vel ikke at jeg kom til å trenge de senere etter å ha lest gjennom de. Hvordan i alle dager skal jeg vite at jeg trenger lønnslipper fra et halvt år tilbake, om ingen forteller meg det? Jeg kan jo ingenting om skattekort eller noe, og hadde ikke mamma sagt det, hadde jeg vel fortsatt gått på frikort etter at jeg var fylt 18 også. Det er her jeg mener skolen kunne gjort noe. Det er jo ikke alle som har foreldre som er like tilstede for dem som det jeg har. Vi lærte å skrive søknad og CV og sette opp budsjett. Det er ikke akkurat nok til å klare seg på egenhånd synes jeg.

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22132 på: 23. jun, 2016, 00:45 »
Er alene på desucon i år,cuz I'm emo.
Jk,men noe ligger det i det også,jeg har mistet mesteparten av venna mine pga depresjon seff -.-"

Det visste jeg kom til å skje uansett

Litt av hovedgrunnen  til at jeg velger å dra for å kanskje bli kjent med noen nye folk...


Kan være veldig greit å slippe å bli judged for den tiden man ikke jobbet og var enda mer nede enn nå!
« Siste redigering: 23. jun, 2016, 02:21 av Flame »
you are only confined by the walls you build yourself.

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22133 på: 23. jun, 2016, 01:49 »
Da var digitigrade fullsuiten min ferdig, etter mange timer med syying og blodslit [ureshii]. Han debuteres på lørdag, på Desucon ^^

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #22134 på: 24. jun, 2016, 09:27 »
Høre at Storbritania skal forlate EU. Stikker en tur over der for å finne ut hva som skjer.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22135 på: 24. jun, 2016, 14:39 »
Da kan man ta helg med god samvittighet. Etter ei uke med overtid hver dag og brukt mye av arbeidsdagen til å reparere utstyr som utenlandske trailersjåførere ikke håndterer med måte. Har byttet drivhjul på 2 sniler. samtidig fikset lasterampen siden alle glemmer å ta den av. Slik blir det mye slitasje og skade.. jaja. Det blir som min bestefar pleier å si. Det blir bare mer penger i buret jo mer man jobber overtid
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22136 på: 24. jun, 2016, 16:13 »
Høre at Storbritania skal forlate EU. Stikker en tur over der for å finne ut hva som skjer.

Min skotske venn er ikke så glad for det. Når han forklarte det så forsto jeg godt hvorfor, også :P

---

Jeg hater kjedelig tørr spaghetti og kjøttdeig. Det er så sykt kjedelig, og jeg er ikke helt for smaksløs spaghetti som er litt "sticky". Kok spaghetti i saus, det er skikkelig nice! Eller gjør noe liknende av hva søstra til kjæresten gjorde, det var første gangen jeg noen gang hadde spist vanlig billig spaghetti og det smakte godt, fordi hun kokte det i en saus hun lagde for hånd <3

Jeg er ikke så glad i spaghetti saus heller. Jeg er kanskje lei av den smaken, idk, plus jeg er ikke så veldig begeistra for løkbitene som ofte er i de billigpakkene med spaghettisaus <_< Når jeg flytter ut for meg selv blir jeg nok å lage minimalt med spaghetti, men om jeg gjør det så lager jeg egen spaghettisaus heller. Når jeg flytter for megselv så blir jeg å prøve å lage ting søstra til kjæresten lærer bort :D Ungarnsk mat er virkelig en ny og artig opplevelse for meg! Og jeg vil veldig gjerne ha muligheten til å lage samme typen mat, til og med mat som kanskje høres ganske ekkelt ut men kan være kjempegodt! Kjæresten har en oppskrift fra ungarn som han vil oversette for meg, som har egg og eddik i, en eggsuppe eller noe. Jeg syns det så og hørtes egentlig forferdelig ut, men jeg kan jo prøve likevel! Hvis jeg ikke liker det så skal jeg ikke måtte spise det hehe :D

Nå som jeg tenker over det, så kan mitt hat for spaghetti komme fra den tida da jeg var veldig liten og vi bodde med min stemor som er litt rar i toppen. Vi hadde spaghetti litt for ofte, sikkert fordi hun syns det var lett og lage, og kanskje hun likte det veldig godt. Før den tida så hadde jeg null problem med det. Men etter et par år med spaghetti litt for ofte, også det faktum at hun ikke klarte å vaske opp etter middagen så det ble stående ute og muggle og stinke... ikke sånn kjempeinteresert i spaghetti lengre <_<

Men for some reason, så er den blikkboksen med spaghetti a la capri kjempegod... hm. Kanskje fordi spaghettien er liksom "submerged" i saus hele tida, så den ikke bare smaker vann?

Woofi

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #22137 på: 24. jun, 2016, 21:55 »
Bein blir ikke-fungerende etter Desucon :c
Er slitsåmt å gå! >:C

TO DAGER TÆLL THOUGH YAY! :D

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22138 på: 24. jun, 2016, 22:00 »
Sitat
Min skotske venn er ikke så glad for det. Når han forklarte det så forsto jeg godt hvorfor, også :P
Gi dem noen måneder eller to så går det nok sikkert over. Tilknytningsproblemer er en fase ^^. Det positive er at nå kan kanskje flere land melde seg ut av EU byråkratiet inkludert oss som er med i en EØS avtale :D
Sitat
Da var digitigrade fullsuiten min ferdig, etter mange timer med syying og blodslit [ureshii]. Han debuteres på lørdag, på Desucon ^^
Er den til visning på Norpaws siden ;)
« Siste redigering: 24. jun, 2016, 22:09 av Avark »

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #22139 på: 25. jun, 2016, 00:21 »
Man, jeg er så touchy-feely for tiden. Skal typ ingen kritikk eller motgang til før jeg bare ";_;". Begynner å bli litt slitsomt :c

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22140 på: 25. jun, 2016, 02:12 »
Man, jeg er så touchy-feely for tiden. Skal typ ingen kritikk eller motgang til før jeg bare ";_;". Begynner å bli litt slitsomt :c

Føler den, sliter litt med det samme. Jeg liker å tro at det har med stressnivået akkurat nå i min egen situasjon, men idk :s

Elmer

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 345
  • My Fursona's: Elmer, milo, and (D)Jay
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22141 på: 25. jun, 2016, 11:56 »
gruleder meg til DESUCON!!! [ureshii]
blis skummelt i suit (i publikum) for andre gang... :-\

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22142 på: 25. jun, 2016, 13:13 »
Høre at Storbritania skal forlate EU. Stikker en tur over der for å finne ut hva som skjer.
Vil bli et av de beste tingene Storbritannia vil gjøre på lenge. Komme seg ut av EU og dems stagnante økonomi.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22143 på: 26. jun, 2016, 00:34 »
Men for some reason, så er den blikkboksen med spaghetti a la capri kjempegod... hm. Kanskje fordi spaghettien er liksom "submerged" i saus hele tida, så den ikke bare smaker vann?
Den boksen inneholder null næringsstoffer, masse sukker og e-stoffer, og kjøttet er MUK. Så ja nei.

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22144 på: 26. jun, 2016, 00:51 »
Spaghetti à la crappy?  :D

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Din status!
« Svar #22145 på: 27. jun, 2016, 00:31 »
Ser jeg ikke har postet status her på en god stund :l Var en kort tur på Desucon idag, og møtte masse nye og gamle folk. Nå er det også sommerferie (uten jobb!!), så er deilig å gjøre det man vil istedet for å hele tiden stresse med stuff man burde gjort Dx Ohoh, reiser til Japan om noen uker! Hyyype..

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22146 på: 27. jun, 2016, 11:40 »
Kjenner godt jeg angrer på at jeg ikke tok spansk på ungdomsskolen. Fordi i dag kom det en utenlandsk trailer  selve traileren var fra Russland. mens sjåføren var jo spansk. Ingen engelsk. Kun flytende spansk.. jaja sånn kan det gå
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22147 på: 27. jun, 2016, 12:19 »
Kan ikke bøndene sende sauene på fjellet nå??? Snøen er helt vekke der de skal gå og det er grønt!
Vil gå på tur uten å passe på at hunden ikke eter avføring fra sauene.



Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22148 på: 27. jun, 2016, 16:12 »
Gah! Er så irriterende når man finner noe på finn.no man vil kjøpe eller man vil spørre selgeren noe, og man får IKKE logget inn på brukeren sin på PC'en og heller IKKE får sendt melding via mobilappen etter å ha kunnet logge inn der pga tekniske problemer!

Får bare håpe at noen andre ikke kommer meg i forkjøpet...

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22149 på: 27. jun, 2016, 16:35 »
Gah! Er så irriterende når man finner noe på finn.no man vil kjøpe eller man vil spørre selgeren noe, og man får IKKE logget inn på brukeren sin på PC'en og heller IKKE får sendt melding via mobilappen etter å ha kunnet logge inn der pga tekniske problemer!

Får bare håpe at noen andre ikke kommer meg i forkjøpet...
Tror jeg leste på facebook at Finn har noen tekniske feil idag. Håper og at det går over snart.