Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4812180 ganger)

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #22250 på: 29. aug, 2016, 16:10 »
På besøk hos nav igjen. Det gikk overraskende bra, og jeg er mer positiv enn noen gang. Nå har jeg to personer som jeg skal møte hver uke og snakke om jobb, CV, psykisk helse, osv. Har troen på at det kommer til å gå fint.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22251 på: 29. aug, 2016, 21:47 »
hatt atter en fantastisk skoledag egentlig, folk er så hyggelige! Men jeg sliter litt med å forstå bussene. Hvis noen forstår hvordan bussene i Hamar fungerer, please help.
Jeg gikk inn på en app som viser bussruter her i Hamar og Hedmark in general, og fant en buss som gikk rett fra Hamar katedralskole til Espern, og ville gjerne ta den. Gikk til buss stoppet og det sto at den skulle dra derifra, men det kom aldri noe buss?? selv om det sto på skjermen inne i buss stoppet og på appen... I am confus.. kanskje den gikk fra bussholdeplassen rett utenfor skolen, jeg bare ikke så den? hmm... får prøve å se om den går derifra i morgen da.

Jeg og kjæresten tok oss også en tur på butikken, for å se hvor langt unna det er og hvilke andre butikker som er rundt. Fant ut at det ikke var så veldig langt og gå, og i samme slengen som vi gikk fikk jeg klekkt to egg i pokemon go! det var interesant. Kjøpte en del mat og ting vi trengte hihi :3

Det er veldig gøy å ha egen leilighet. Det gir en liten følelse av luksus, sjøl om leiligheta er bitteliten. Vi har altså soverom, kjøkken, stue og datakrok i samme rommet. Eneste separate rom vi har er bad og gang. Også har vi veranda da. Men jeg syns det er perfekt! Jeg kan bo her frem til at jeg er ferdig med lærling tiden og kanskje mer, no prob! Og naboene våre er litt søte, vi hadde kjøpt en stor milka oreo sjokolade i ungarn, + noen shotglass med noen nasjonale blomster som vi ga til de, og ungene ble ekstatiske over sjokoladen, og foreldrene elsket shotglassene :D

Jeg syns det er koselig å vaske klær, rydde, ta oppvasken og lage mat sammen med kjæresten også. Det er kjempeflott :3 hihi. Vi har forsåvidt en deal hvor jeg vasker klær, så tar han oppvasken, også rydder vi og lager mat sammen :D hihi.

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22252 på: 02. sep, 2016, 10:01 »
Skolen går dritt og jeg blir allerede mobba,da går alt som normalt.
you are only confined by the walls you build yourself.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22253 på: 02. sep, 2016, 10:51 »
Skolen går dritt og jeg blir allerede mobba,da går alt som normalt.

deng mobberne med en treplanke med masse spiker og se om de stopper..
rererere i'm a tromso dragon. rawr

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Din status!
« Svar #22254 på: 02. sep, 2016, 18:20 »
Skolen går dritt og jeg blir allerede mobba,da går alt som normalt.

Hvordan tapere går i klassen din? >.< Er virkelig ikke greit, og håper noen tar tak i det asap :c

--

Blir sikkert min 7 bursdag/konfirmasjon imorgen iløpet av 1 måned. Hvis jeg dør, så skjer det i kaker og krem :l

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22255 på: 03. sep, 2016, 00:40 »
Nja...tror ikke folk tar tak i det ved mindere man kommer med noe bedre grunn enn at man blir latteligjort fordi man ikke passer inn. Altså det er jo ingen som liker ting jeg liker,eller går rundt alene. Alle går rundt med en person minst. Argumentere for hvorfor det er slemt å le av folk fordi de er livredde og har angst fordi de sliter med å bli kjent med noen er nok ikke en god grunn. Føler egentlig litt press på at man "Må" være med noen for å passe inn ._. Ellers er du rar
you are only confined by the walls you build yourself.

Sam

  • Gjest
Sv: Din status!
« Svar #22256 på: 04. sep, 2016, 20:44 »
Skolen går dritt og jeg blir allerede mobba,da går alt som normalt.

deng mobberne med en treplanke med masse spiker og se om de stopper..

Hvordan hjelper det å drepe en person for å stoppe mobbere?

Min anbefaling er å vokse tjukkere skalle og prøve å forsvare seg selv istedet for å forvente at andre skal gjøre det for deg hele tiden. Det er en grunn til at man blir plukket på og det er av å være feig. Det betyr ikke at det er dumt å spørre om hjelp om noen plager deg, men helst prøv å ta igjen om noen ypper seg, selv om man ikke lykkes så er det en bedre ting.
« Siste redigering: 04. sep, 2016, 20:46 av Sam »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Din status!
« Svar #22257 på: 05. sep, 2016, 07:33 »
Min anbefaling er å vokse tjukkere skalle og prøve å forsvare seg selv istedet for å forvente at andre skal gjøre det for deg hele tiden. Det er en grunn til at man blir plukket på og det er av å være feig. Det betyr ikke at det er dumt å spørre om hjelp om noen plager deg, men helst prøv å ta igjen om noen ypper seg, selv om man ikke lykkes så er det en bedre ting.

Ikke helt enig der. Sånn varierer veldig fra situasjon til situasjon.
I min egen erfaring var det stilletiende aksept fra andre som gav det grobunn. Var selv helt alene om å forsvare meg.
Det er vanskelig å forsvare seg i en "en mot mange" situasjon.
Holdt på å følge meg da jeg gikk over til videregående, men ble stoppet brått da folk oppdaget at skolen hadde nulltoleranse for det.

Men du er inne på noe. Mobbing får veldig god grobunn hvis det er ingen konsekvenser for det.

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22258 på: 05. sep, 2016, 16:10 »
Sjeldent man kommer noe vei med akuratt dette problemet uten at de hakker mer på deg om du sier noe. Vil ikke akuratt si noe til "normale" folk om hva dette er....

Av grunnlag at de ofte faktisk ikke klarer sette seg inn i det.
you are only confined by the walls you build yourself.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22259 på: 05. sep, 2016, 23:32 »
Sjeldent man kommer noe vei med akuratt dette problemet uten at de hakker mer på deg om du sier noe. Vil ikke akuratt si noe til "normale" folk om hva dette er....

Av grunnlag at de ofte faktisk ikke klarer sette seg inn i det.

Da jeg gikk i barnehagen, så var det en unge på samme alder som alltid sparka meg i ryggen mens jeg lekte i sandkassa og satt på kanten. Etter noen uker ble jeg fryktelig lei av den jævla sparkinga og blåmerkene på ryggen, at jeg knekkte nesa hans. Jeg fikk jo skylda for alt og ble sendt hjem, men pappa gav meg ros.

Etter det var det som regel bare verbalt alt av plaging, og etterhvert klarte jeg å slå tilbake med mer vittige setninger, og de ble stående stille uten noe klokt å si. Etterhvert slutta de i og med at de ikke kom noen vei.

Generelt sett på min mentale helse så hjalp det ikke så mye. Jeg satt enda med depresjon og angst, men jeg fikk dem i det minste til å stoppe. Det var mange ganger jeg fikk kommentarer utenfor skolen fra ungdommer som var mye mer eldre, og voksne. Det stakk tusen ganger mer en hva skolekameratene kom med. I nordkapp skjønner du, så virker det som de aller fleste er 100% rasshøl fordi de kan. Mens her i Hamar virker det som at alle er kjempegreie.

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22260 på: 06. sep, 2016, 11:04 »
Jeg gikk på en bygdeskole med opp mot 30 elever fordelt på 1. til 7. klasse og ble både fysisk mobbet av guttene (banking, lugging, biting, klyping etc) og psykisk av jentene (utfrysing, ryktespredning, stygge kallenavn osv) fra jeg begynte der til jeg selv gikk i 7, uten at jeg den dag i dag (fylte 29 i sommer) kan sette fingeren på en forklaring på hvorfor alle plukka ut meg som offer den gang. Granted, jeg var kanskje mer lesehest enn de andre og leste om alt mellom himmel og jord og utenfor (overnaturlige og mørke ting) og sånt men jeg hverken så eller snakket noe annerledes enn dem så...

Forsøkte jeg å si ifra til en lærer fikk jeg som regel høre at "sladrehank skal selv ha bank", ble jeg banket opp midt utpå fotballbanen vi hadde så jeg lærerne snu seg bort og la være å gripe inn osv. Lot jeg være å si noe i mot mobberne hjalp det ikke. Prøvde jeg å ta igjen på noe vis fikk jeg som regel kjeften for hele greia (for da løp den andre parten og sa ifra) og det hjalp heller ikke noe. Det hendte en sjelden gang at jeg fikk være med å leke ett friminutt eller to, men plutselig var jeg utestengt igjen uten forklaring.

At foreldrene mine dro dette opp på hvert foreldremøte hjalp heller ikke noe, mamma fortalte en gang at moren til en av de verste guttene (som mente at hennes elskede engel av en sønn ALDRI kunne finne på å slå noen) hadde sagt at jeg løy og skadet meg selv for å få oppmerksomhet og at mamma og pappa måtte se på sin egen oppdragelse av meg! Da rant det over for mamma og hun svarte med at hun ikke skulle si sånt for jeg var ikke så myk at jeg kunne klare å bite meg selv på ryggen! I tre omganger sluttet jeg å spise pga mobbingen, åt ikke noe på en uke f.eks, drakk kun melk eller vann, noe som førte til hurtig vekttap og at jeg ble zombie-ish, fikk ikke med meg noe på skolen og bare lå og fløt rundt forbi hjemme for jeg hadde ikke energi til noe, siste gangen jeg gjorde det ble jeg truet med sykehus og slanger ned halsen, så jeg tok opp igjen spisingen.

Så, for å overleve, endte jeg opp med å bli hard, EKSTREMT HARD og bygde x antall vegger og murer slik at folk ikke slipper innpå da de aller aller fleste er ikke til å stole på, bestevenner eller bestevenninner har jeg kun et vagt teoretisk konsept av hva skal være. Det nærmeste folk kommer er som regel status som bekjente. Kjæresten/samboeren min gjennom 10 år nå er vel den eneste som har kommet helt igjennom armouren min bortsett fra familiemedlemmer.

Jeg håper bare så inderlig at ikke sønnen min går igjennom det samme, jeg kommer til å være ekstremt påpasselig med tegn som jeg kan kjenne igjen...

------

Over til noe annet, jeg håper mamma er litt mer våken og frisk i dag nå når hun er koblet fra respiratoren...

Pancake

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 165
  • I am the Coon-King!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22261 på: 07. sep, 2016, 09:24 »
-Rant kinda-

Meeeeget nydelig start på dagen med billettkontroll på bussen og dama sier at jeg kjøpte billetten for seint. Tydeligvis må du kjøpe billetten din leeeenge før du går på bussen og ikke etter at du er på den.

satt meg på bussen, kjøpte billett og et stopp senere kommer kontroll med en mega regning i fleisen min .-.

så sykt irriterende for ikke bare fikk jeg regning men jeg kjøpte billetten også, moar mony 4 rutr
The raccoons will rule the world! But first we nap

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22262 på: 07. sep, 2016, 09:34 »
alle vet at Fenris er deppa. men ingen spør seg hvorfor fenris er deppa. 
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #22263 på: 07. sep, 2016, 11:02 »
Dødsfall i familien så jeg reiste til Bergen i går. Jeg har det relativt greit, sett bort i fra at jeg er utrolig trøtt.
« Siste redigering: 07. sep, 2016, 11:04 av Atrox »

Oxy Monstercat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 46
  • Nyæh, kattepus!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22264 på: 07. sep, 2016, 12:41 »
Veldig letta etter å få bilen tilbake, og få vite at forsikringen skal ta seg av regningene.

En av de derre motorbeltene røk (ikke timing-beltet, heldigvis) midt på Autobahn, som er ganske skummelt, men klarte heldigvis å komme oss av før det gikk galt. Fikk en helt OK VW Polo for et par dager, og en regning på 500 euro for reparasjon. Nekta det, kjøpte et belte selv for 15 euro, og fikk en kar jeg kjenner som vet om sånt til å fikse det gratis, på 15 minutter og et google-søk.

Yay for å ha penger til mat og sånt.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22265 på: 07. sep, 2016, 13:40 »
Er syk i dag. Hoster til jeg kaster opp og er generelt dårlig, no energy og makeknip. Hosta også på meg en hodepine. HURRA.

Men pga det skjedde det noe positivt da. Fant ut at legekontoret jeg skulle på er i tredje etasje over mcdonalds og gamestop. Fikk legeerklæring for i dag og i morgen in case jeg fortsatt er syk, så dro jeg og kjæresten rett ned på gamestop. Der fant vi Bioshock infinite til 1 krone, og XCOM med pre-purchase dlc til 49 kroner, kjøpte de to spilla til kjæresten. Har aldri vært på gamestop før, men viste kind of at de hadde brukte spill der så tenkte kanskje vi kunne finne en bra deal hehe.

etterpå dro vi å handla 15 burgere på mcdonalds, fordi cheap. Og litt lett å få i meg når jeg er syk.

Vi hadde en bra dag så langt sjøl om jeg er syk da. Koselig tur på stortorget :3 Eneste som var litt synd er at vi måtte ta bussen ned og bussen opp, som kosta litt..

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Din status!
« Svar #22266 på: 07. sep, 2016, 23:17 »
-Rant kinda-

Meeeeget nydelig start på dagen med billettkontroll på bussen og dama sier at jeg kjøpte billetten for seint. Tydeligvis må du kjøpe billetten din leeeenge før du går på bussen og ikke etter at du er på den.

satt meg på bussen, kjøpte billett og et stopp senere kommer kontroll med en mega regning i fleisen min .-.

så sykt irriterende for ikke bare fikk jeg regning men jeg kjøpte billetten også, moar mony 4 rutr

Wat..? Det der høres helt teit ut. Hvordan kjøpte du billett egentlig? Selv med mobilapp, så burde den jo være gyldig så lenge den er betalt før du skal av. Kan jo skjønne det hvis den ikke hadde rukket å bli registrert før hun sjekket det, så det virket som du betalte når du så henne komme på. Men likevel, jeg ville ha klaget.

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22267 på: 07. sep, 2016, 23:59 »
-Rant kinda-

Meeeeget nydelig start på dagen med billettkontroll på bussen og dama sier at jeg kjøpte billetten for seint. Tydeligvis må du kjøpe billetten din leeeenge før du går på bussen og ikke etter at du er på den.

satt meg på bussen, kjøpte billett og et stopp senere kommer kontroll med en mega regning i fleisen min .-.

så sykt irriterende for ikke bare fikk jeg regning men jeg kjøpte billetten også, moar mony 4 rutr

Men rutter appen sier jo at når du har skjøt bilet er omborstigning tilat sel om di tom mina har got til bileten er gyldig.   Men jeg vile nok ha lat meg for vane å skøpe bileten før du går om bor på bussen.  Foriksempel jør det nåe du ser bussen.   Min erfarin er at det går fot i rutter appen. 
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Pancake

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 165
  • I am the Coon-King!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22268 på: 08. sep, 2016, 12:15 »
-Rant kinda-

Meeeeget nydelig start på dagen med billettkontroll på bussen og dama sier at jeg kjøpte billetten for seint. Tydeligvis må du kjøpe billetten din leeeenge før du går på bussen og ikke etter at du er på den.

satt meg på bussen, kjøpte billett og et stopp senere kommer kontroll med en mega regning i fleisen min .-.

så sykt irriterende for ikke bare fikk jeg regning men jeg kjøpte billetten også, moar mony 4 rutr

Wat..? Det der høres helt teit ut. Hvordan kjøpte du billett egentlig? Selv med mobilapp, så burde den jo være gyldig så lenge den er betalt før du skal av. Kan jo skjønne det hvis den ikke hadde rukket å bli registrert før hun sjekket det, så det virket som du betalte når du så henne komme på. Men likevel, jeg ville ha klaget.

Har klaget, så får bare vente. Har veldig ikke råd til å betale boten so .-.
The raccoons will rule the world! But first we nap

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22269 på: 08. sep, 2016, 14:45 »
det å røyke mens blodsukkeret er på tur opp etter is og sjokolade er jaggu en opplevelse.

uff.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22270 på: 09. sep, 2016, 00:08 »

Har klaget, så får bare vente. Har veldig ikke råd til å betale boten so .-.
[/quote]
--
"Your ticket must be activated when you start your journey."

Sitter på bussen nå og leste på reglene som henger på veggen. Skjønner at det suger å få bot for det, med tanke på at du har billett, men den må bli kjøpt før reisen starter (teller også om du har busskort du må pipe).

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22271 på: 09. sep, 2016, 12:03 »
endelig fredag. Lite å Gjøre.  sitter ute i godværet å følger med på trafikken. flire ganske godt av utlandske sjåfører som gir blaffen i alt av vikeplikt og skilting.. Også har du nobina som absolutt skal præsse seg fram overalt. Det er komiskt å se.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22272 på: 09. sep, 2016, 15:49 »
Sjeldent man kommer noe vei med akuratt dette problemet uten at de hakker mer på deg om du sier noe. Vil ikke akuratt si noe til "normale" folk om hva dette er....

Av grunnlag at de ofte faktisk ikke klarer sette seg inn i det.

Da jeg gikk i barnehagen, så var det en unge på samme alder som alltid sparka meg i ryggen mens jeg lekte i sandkassa og satt på kanten. Etter noen uker ble jeg fryktelig lei av den jævla sparkinga og blåmerkene på ryggen, at jeg knekkte nesa hans. Jeg fikk jo skylda for alt og ble sendt hjem, men pappa gav meg ros.

Etter det var det som regel bare verbalt alt av plaging, og etterhvert klarte jeg å slå tilbake med mer vittige setninger, og de ble stående stille uten noe klokt å si. Etterhvert slutta de i og med at de ikke kom noen vei.

Generelt sett på min mentale helse så hjalp det ikke så mye. Jeg satt enda med depresjon og angst, men jeg fikk dem i det minste til å stoppe. Det var mange ganger jeg fikk kommentarer utenfor skolen fra ungdommer som var mye mer eldre, og voksne. Det stakk tusen ganger mer en hva skolekameratene kom med. I nordkapp skjønner du, så virker det som de aller fleste er 100% rasshøl fordi de kan. Mens her i Hamar virker det som at alle er kjempegreie.



Har vært inne på tanken om å stikke vekk et annet sted  etter dette skole året, altså  folkehøyskole pga angsten...ikke vanlig folkehøyskole da, gjøre noe kreativt :c
Eller finne en jobb et chill sted.Er større sannsynlighet for å kunne få en jobb med referanser, attester og fullført vgs + bil lappen.

Er ikke mye knyttet til dette fylket akkurat.



you are only confined by the walls you build yourself.

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22273 på: 09. sep, 2016, 20:42 »
Akkurat kommet hjem fra byen (les Skien) etter å ha besøkt mamma på sykehuset. Godt at hun har kommet nærmere hjem enn Rikshospitalet og at hun er på bedringens vei.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22274 på: 10. sep, 2016, 08:27 »
du vet når du er voksen og har immense mageknip så du legger deg ned litt, ikke for å sove, men kanskje for at magepinen skal gå bort, men så får du kos av værdens søteste hyene kjæreste også blir du så beroliget at du sovner? o3o