Skrevet av Emne: Din status!  (Lest 4812517 ganger)

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22325 på: 25. okt, 2016, 22:45 »
Noen som har en spade så jeg kan grave meg ned å forsvinne fra verden ei liten stund?

Har blitt ekstremt plaget med kroppen den siste måneden, og ingenting ser ut til å fungere. Det er nådd det punktet at jeg helst ikke vil bevege meg utenfor huset, men jeg må jo pga skole og jobb. Skal til legen i morgen, men kjenner jeg magefølelsen min rett så er det bare 200,- for å høre noe jeg allerede vet.
*uff, syte syte*


Av.  Hug kan låne spade av meg.  Men er det ikke bedre vis jeg pleier deg.  Komer med sylynsupe å alt det der vis du roter deg ned hit. 


Huf da. Ikke gøy.   Måte du bli bedre snat
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Flame

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • Warning,crazy cat lady!
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22326 på: 26. okt, 2016, 22:57 »
Da skal man i jobb praksis på klesbutikk fra mandag. Vet mange er negative til at jeg skal jobbe. My life my choise k? Trives bedre med arbeidslivet og er ikke syk på jobb,fordi enkelt og greit. Det er lkke like mye press på en arbeidsplass. Ved mindre sjefen og dine kollegaer er ufattelig kjipe da,shit happens.

Har glattkjøring snart også la meg være glad for det. *knurre*
you are only confined by the walls you build yourself.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22327 på: 27. okt, 2016, 06:45 »
Da skal man i jobb praksis på klesbutikk fra mandag. Vet mange er negative til at jeg skal jobbe. My life my choise k? Trives bedre med arbeidslivet og er ikke syk på jobb,fordi enkelt og greit. Det er lkke like mye press på en arbeidsplass. Ved mindre sjefen og dine kollegaer er ufattelig kjipe da,shit happens.

Har glattkjøring snart også la meg være glad for det. *knurre*

glattkjøring er jo gøy da.  Du får ha lykke til med glattkjøringen din.
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22328 på: 27. okt, 2016, 10:01 »
Den lille kattungen vår er endelig blitt komfortabel i leiligheta, hun løper rundt og leker, hun spiser godt og hun er veldig kontaktsøkende og kosete. Hun er forferdelig morsom, også! Og hun er forferdelig flink til å bruke kattekassa si også, lukta godt i morrest ;D

Jeg er kjempeglad for å ha en liten pus i hus, uansett hvor mye arbeid det er :3 hihi.

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22329 på: 28. okt, 2016, 17:48 »
hard uke med mye å Gjøre + nedbemanning pågår på jobben. jobber hardt nok til å få beholde jobben. og ka skjedde nå?. Jeg fikk skriftlig beskjed om at det er fare for betinget permittering.. streik i jobben er mulig. ai ai ai. Kan dette bli værre? *bekymre seg mye*
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22330 på: 30. okt, 2016, 14:47 »
Jeg tror jeg har en traume eller noe sammenkobla med skole. Jeg blir "triggered" (av psykolog definisjonen, ikke tumblr) av skolen. Jeg vil spy, jeg vil gråte, hodepine og muskelsmerter og nummene armer og bein og vondt hjerte, jeg vil hjem, jeg vil ut å røyke konstant sjøl om at jeg just røyka i friminuttet, jeg vill rett og slett bare være en helt annen plass, og gjerne helst hjemme.

Det å gjøre skolearbeid eller lære klarer jeg fint! Hadde vært skikkelig flott å kunne se på en stream av timene, og gjerne være tilstede via en sånn metode, hvor jeg sitter her og på en måte er med likevel. Kunne om så dele skjermen min mens jeg skreiv oppgaver, så kunne læreren se hva jeg gjør. Også ha noen få dager i uken, for eksempel mandag vær uke, hvor jeg er fysisk tilstede. Det hadde vært mye enklere for min psyke.

Btw, grunnen til at jeg tror det bare er sammenkobla med skolen, er at da jeg jobba på Nordkapp Museumet og Nordkapp Barnehage, da hadde jeg ikke den forferdelige angsten. Jeg gleda meg til å dra vær eneste dag, og hadde det forferdelig gøy, og jeg følte meg brukbar siden jeg var assistent for de som jobba der. De fikk mer tid til å ta seg en pause i en ellers konstant hard jobb, og det fikk meg til å føle meg bra. Noen dager ble det mye stress da, for eksempel 100 besøkende på museumet, eller en ny jente fra polen som var redd og usikker pga språk og ukjent plass, som bare ville være på fanget mitt og krølle med håret mitt.

Vet vet iallefall at hadde en slik internetskole eksistert, så hadde jeg nok kunne gått ut av skolen med perfekte karakterer, men nå har jeg så mye fravær pga angst migrener, angst-oppgast, generelle muskelsmerter, fatigue, faktisk sykdom som blir litt sterkere pga angst.. osv.

Jeg klarte ikke mer så skal jobbe i klesbutikk nå ._.

Får ikke vondt i hele kroppen,migrene kaster opp og er svimmel av å jobbe O_o
 Blir sykt dårlig av skole. Then again...har ikke råd til privat hjelp,so I"m doomd.

Jeg innser nå at jeg ikke klarte å svare, gitt! jaja, here goes:
Har akkurat samme ønsket. Skulle gjerne gått i jobb i om så klesbutikk, sjøl om klær ikke er helt min forté, bare for å unngå trauma jeg har med skole. Jobb er som regel noe jeg gleder meg fryktelig til å dra til, fordi det er ofte ganske artig, sjøl om det er litt vanskelig.

Men samtidig så tenker jeg også det at å komme ut i jobb etter skolen skulle vært jævlig nydelig. I en jobb jeg har studert til. Mine studier går egentlig ganske rævva akkurat nå, i og med at kroppen min er helt på at jeg IKKE skal dra. Uansett. Om det ikke fungerer å bli kvalm på morgenen, så finner den ut at jeg skal forsove meg, eller sove over alarmen. Eller så finner den på at jeg ikke skal få sove dagen før, også er jeg helt knust om morgenen. Noen dager klarer jeg å komme meg på skolen men det er så unødvendig vanskelig, og jeg har panikkanfall PÅ skolen.

Jeg håper virkelig at jeg kan komme ut av skolen men OK karakterer, men jeg tviler på at det blir å gå så bra ;_; De må minst være god nokk til å komme meg ut i en god jobb. Skulle VIRKELIG ønske jeg hadde samme internet opplegg som vennina mi som bodde i Miami :(

---

Når vi er på det med angst og sånn; jeg hadde en liten diskusjon med meg selv i hodet, hvor jeg tenkte over "hvor gøy er det egentlig å dra alene på conventions? uten noen man kjenner godt der?". Gjennom all tenkinga ble jeg mer redd enn interessert i å dra uten noen jeg kjenner godt fra før....

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #22331 på: 31. okt, 2016, 14:22 »

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22332 på: 01. nov, 2016, 13:58 »
Den følelsen når vikaren fra Peru slenger med leppa som da fører til klager fra kunder. Også får jeg skylda for noe jeg ikke engang har gjort. Kjenner godt at jeg blir skikkelig forbanna
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Koto Wolfir

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
    • Wolfir's Pride Site
Sv: Din status!
« Svar #22333 på: 02. nov, 2016, 13:58 »
Snart Tysklandstur for å feire jul og bursdag med kjæresten min og familien hans... Gleder meg... Kan ikke november gå liiitttt raskere.

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22334 på: 02. nov, 2016, 14:22 »
Snart ferdig på jobb
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22335 på: 02. nov, 2016, 18:56 »
Er koselig å se all hatet mot Donald Trump og Nigel Farage for ingen grunn whatsoever.

For ikke å snakke om mainstream medias dekning av alt fra Russland til Trump.

There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22336 på: 02. nov, 2016, 22:43 »
Er koselig å se all hatet mot Donald Trump og Nigel Farage for ingen grunn whatsoever.

Utdyp?

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22337 på: 02. nov, 2016, 23:14 »
Utdyp?
De to blir kalt alt fra "Islamofob"(Hva nå enn faen dette betyr) til xenofobisk til rasistiske til kvinne-hatere til i bokstavelig stand Hitler. Alt er totalt bullshit, forresten.

Å kalle noen for rasist er IKKE et argument. Ei heller ikke å kalle noen for Hitler, når de vil sparke ut alle illegale immigranter, økonomiske flyktninger, utenlandske kriminelle, terrorister, Islamister, etc.

Å ha ordentlige grenser og sørge for at de som kommer inn ikke er noen av de nevnt ovenfor. Å sette sitt eget folk først. Ingen kompromiss mellom sine egne borgers sikkerhet og å ta inn immigranter. Nasjonalisme er kuren til globalisme og multikulturisme, noe som alltid har feilet oppover årene.

Å snakke om immigrasjon er IKKE tabu. Ei heller å snakke om Islam og terrorisme, og problemet med Islamistisk terrorisme. Ei heller å snakke om at innvandrere tar jobber til de lokale og driver den gjennomsnittlige lønna ned, noe som driver enda flere til å bli uten jobb, verste fall hjemløse.

Å se landet sitt på vei i dass er ikke et velkomment syn. Noe som er grunnen til at Trump løper for POTUS. Han er ikke en villig kandidat, men har mer eller mindre blitt tvunget til det på grunn av hvordan landet hans har blitt og hvordan etablissimentet har behandlet sitt eget folk. Som dritt, og som sauer. Og folk har fått nok av hvordan de blir hver dag behandlet som dritt.

Når det gjelder Nigel Farage har han ikke gjort noe annet de siste 25 årene, halve livet sitt, til å få Referendumet i Britannia. Og vinne. EU blir mer og mer kontrollerende og har gått fra en god idé til et oligarki med ledere som ikke har blitt valgt inn og som ikke svarer til noen når noe går galt eller folk er misfornøyde. Er heller ikke mulig å få dem sparket slik at noen som faktisk vil gjøre jobben sin tar over.

Et perfekt eksempel på hvordan EU gjør ting er Hellas. Tvinge på dem Euroen selv om de hadde en stabil nok økonomi, og nå har vi 2 bailouts, snart en tredje innen 3 år, 25% arbeidsledighet og rundt 70% arbeidsledige ungdommer. Hellas er praktisk talt fanget gjennom Euroen, bundet til de andre landene og kan ikke fikse på økonomien for å komme seg på sine egne bein igjen.

For å sitere George Orwell: "In a time of universal deceit - telling the truth is a revolutionary act."

Alt Trump og Nigel gjør er å snakke sannheten. Og etablissimentet hater sannheten da retorikken og agendaene dems dør som et resultat av at sannheten kommer ut.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22338 på: 03. nov, 2016, 00:46 »
gjorde en commission og fikk bare "Hmm." som svar fra personen som bestilte.

Nå aner jeg egentlig ikke hvordan jeg skal reagere :s Var det bra eller dårlig? Er det noe galt med tegningen? wut D:

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22339 på: 03. nov, 2016, 05:48 »
De to blir kalt alt fra "Islamofob"(Hva nå enn faen dette betyr) til xenofobisk til rasistiske til kvinne-hatere til i bokstavelig stand Hitler. Alt er totalt bullshit, forresten.

Hva med Trump sitt ståsted på abort? Og alle kvinnene som skal ha blitt utnyttet av mannen? Tror du en mann med så mange falne prosjekt bak seg burde få bryne seg på det Hvite Hus som sitt neste prosjekt?

Koto Wolfir

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
    • Wolfir's Pride Site
Sv: Din status!
« Svar #22340 på: 03. nov, 2016, 06:16 »
Da er gave til kjæresten i boks, og venter og gleder seg til december.. November går alt for treg synes jeg.

Flybillettene er i boks, ble 1600,- ikke så verst for en tur retur billett utenlands! :3

Blir nokk ikke jule/nyttårsfeiring, siden hans familie har aldri liksom feiret den ndagen noe skikkelig, men blir nokk å ta de med ut på resturang! Uansett så skal det bli en kjekke tur til Berlin! :3

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Din status!
« Svar #22341 på: 03. nov, 2016, 11:51 »
Utdyp?
De to blir kalt alt fra "Islamofob"(Hva nå enn faen dette betyr) til xenofobisk til rasistiske til kvinne-hatere til i bokstavelig stand Hitler. Alt er totalt bullshit, forresten.

Islamofobi er det samme som homofobi, bare rettet mot en annen gruppe. Det er et irrasjonelt hat og en frykt mot alle muslimer. Det er et reelt ord som står beskrevet i store norske leksikon, så det er ikke så vanskelig å finne ut av hva det betyr. https://snl.no/islamofobi

Om du mener det ikke stemmer får være deg om det, men uh.. han vil banne alle muslimer fra å komme inn i landet. Det høres ikke helt rasjonelt ut for meg.


Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22342 på: 03. nov, 2016, 13:55 »
Hva med Trump sitt ståsted på abort? Og alle kvinnene som skal ha blitt utnyttet av mannen? Tror du en mann med så mange falne prosjekt bak seg burde få bryne seg på det Hvite Hus som sitt neste prosjekt?
Han ser ut til å være pro-life, men foretrekker at det blir tatt på et statlig nivå. Ser også ut til å være fleksibel på emnet selv om han er kristen.

Når det gjelder kvinnene som har blitt "utnyttet" har du noen bevis på dette? Når det gjelder alle anklagene har de allerede blitt motbevist og debunked. Noe jeg ikke kan si om Bill Clintons sine voldtektsofre.

Anklage ≠ Dom/sak

En anklage er bare det: En anklage. Tror du noen er skyldige fordi noen blir anklaget tror de ikke på "innocent until proven guilty", "uskyldig inntil bevist skyldig".

Hvorfor kom disse anklagene sånn plutselig etter mange mange år etter at den private videoen hvor han snakker med venna sine og sier "grab'em by the pussy"? Det lukter ugler i mosen.

Og hva mener du med "falne prosjekter"?
Islamofobi er det samme som homofobi, bare rettet mot en annen gruppe. Det er et irrasjonelt hat og en frykt mot alle muslimer. Det er et reelt ord som står beskrevet i store norske leksikon, så det er ikke så vanskelig å finne ut av hva det betyr. https://snl.no/islamofobi

Om du mener det ikke stemmer får være deg om det, men uh.. han vil banne alle muslimer fra å komme inn i landet. Det høres ikke helt rasjonelt ut for meg.
Irrasjonel OG hat? Når ble en fobi definert som irrasjonel OG hat? Araknofobi er IKKE et hat mot edderkopper. Så hvorfor er det mangel på sammenheng her?

For å ta hva som står i SNL: "Islamofobi, begrep benyttet om anti-muslimske fordommer, hatretorikk og propaganda, tilsvarende antisemittisme slik det benyttes om jødehat. Begrepet brukes også som samlebetegnelse for fordommer mot, og diskriminering av muslimer."

Så hvorfor har vi ikke "ateistfobi" og "heterofobi" også? Tar ikke lang tid å legge dem til i ordboka. For ikke å snakke om når den ene skal eksistere så skal den andre eksistere. Du kan ikke ha et ord eksistere mens det motsatte/noe liknende ikke.

En fobi er IKKE hat. Hat er hat. Fobi er fobi. Fobi er ikke propaganda, hatretorikk eller fordommer.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fobi
^ Baseordet, "Fobi". Noe jeg ikke kan fordra er inkonsistens/mangel på sammenheng med baseords definisjoner. En "Fobi" er definert som irrasjonel eller ulogisk frykt for noe. Noe "Araknofobi" har klart men ikke disse nye "fobiene" som har dukket opp. Som "homofobi", "Islamofobi" og "transfobi". Det minste de burde klart er å holde det konsistent/i en ordentlig sammenheng med baseordene sine.

Når du har 75%+ av alle terroraksjoner bli begått av EN religiøs gruppe, aka Muslimer, og den største delen av der de blir begått er i Muslimske land er det da ikke logisk å stenge innvandring derifra midlertidig? Inntil problemet med terrorisme har blitt tatt tak i?

https://carm.org/islamic-muslim-statistics-on-violence-rape-terror-sharia-isis-welfare
^ Noen interessante statistikker du kanskje burde lese på.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battles_and_other_violent_events_by_death_toll#Terrorist_attacks
^ Hvilken gruppe går igjen mest? Bare spør jeg.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22343 på: 03. nov, 2016, 14:47 »
^ islamofobi er ikke irrasjonel i det hele tatt. Jeg er redd for terrorister og isis, og å bli voldtatt i sverige av muslimer, og det er ikke irrasjonelt.

nå skal det sies at jeg ikke er et komplett rasshøl heller. Har venner som er muslimer, de og familien deres har jobba hardt for å bli integrert, og de oppfører seg veldig bra i forhold til de unge mennene som kommer rømmende fra Syria osv.

Jeg er helt for å ta inn refugees, om de oppfører seg. Om man ser litt dypere inn i hva krigs rømlingene holder på med når de fikk lov å komme inn hit i europa, så tror jeg ikke dere heller ville hatt dem her.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22344 på: 03. nov, 2016, 15:27 »
^ islamofobi er ikke irrasjonel i det hele tatt. Jeg er redd for terrorister og isis, og å bli voldtatt i sverige av muslimer, og det er ikke irrasjonelt.

nå skal det sies at jeg ikke er et komplett rasshøl heller. Har venner som er muslimer, de og familien deres har jobba hardt for å bli integrert, og de oppfører seg veldig bra i forhold til de unge mennene som kommer rømmende fra Syria osv.

Jeg er helt for å ta inn refugees, om de oppfører seg. Om man ser litt dypere inn i hva krigs rømlingene holder på med når de fikk lov å komme inn hit i europa, så tror jeg ikke dere heller ville hatt dem her.
En genuin frykt er ikke en fobi. Det er verken irrasjonelt å frykte Sharia eller å bli voldtatt fordi du ikke tilhører en spesifikk religion. Ifølge Sharia er det LOVLIG å voldta ikke-muslimske kvinner. Og folk som vil forlate religionen skal henrettes. De liker heller ikke homoseksuelle, trans folk, sex utenfor ekteskap, ateister og HATER jøder.

Humanitær støtte er viktig. Men å ha åpne grenser uten å vite hvem som kommer inn, hvem de har kontakt med, om de er krimelle, terrorister, etc, er demografisk selvmord og total idioti. For ikke å snakke å ta inn tusenvis av mennesker som sannsynligvis ikke deler våres verdier, kultur, syn på rettigheter og ytringsfrihet.

Skal de immigrere hit vil jeg ha det klart og tydelig om de aksepterer og følger våres verdier, kultur, friheter og rettigheter eller ikke. Hvis de for eksempel ikke aksepterer ytringsfrihet lurer jeg da på om de faktisk burde være her. De skal ikke ta med seg alt av kultur og verdier, de skal legges igjen i landet de kom fra. De er her for å ASSIMILERE seg inn i våres kultur. Ikke omvendt. Dere tilpasser dere oss eller har å stikke fra landet. Er ikke interessert i å bruke ressurser på noen som hater oss og våre verdier og friheter.

Jeg vil ha det forstått om hvilke kontakter de har/har hatt. Er de en økonomisk flyktning? Da har du ikke noe her å gjøre i første omgang. Kriminell og kommer til Norge? Hvorfor kommer du hit? Jeg vil ikke ha deg her og skape enda mere dritt. Dra tilbake til der du kom fra.

Tyskland, Frankrike, Britannia og Sverige er gode eksempler på hvordan man ikke skal gjøre det, da Sverige er nå et høl med over 300 ghettoer/no-go soner. Frankrike og Tyskland ser ukentlige massevoldtekter, aka "Taharrush". Britannia har en by hvor over 1400 unger har blitt voldtatt og misbrukt, og de som har drevet med det er fortsatt på frifot. For frykt over å bli kalt rasistisk. Rotherham er navnet på byen hvis du lurer.

Ja det finnes Muslimer som oppfører seg, men hva med resten som ikke oppfører seg? Driver med alt fra voldtekt til mord. Og har garantert drevet med det i hjemlandet sitt også. De vil jeg ikke ha her. Men oppfører du deg, viser litt ydmykhet og ikke minst respekt ovenfor landet og dets folk, da har jeg ikke noe problem.

Men står du bare stille og ser på mens en minoritet ødelegger for majoriteten, aka deg, er du like skyldig i det minoriteten driver med. Den stille majoriteten er verre enn den aktive minoriteten.

Er du flyktning? Da har du faen meg å oppføre deg i landet du midlertidig oppholder deg i. Vi er gavmilde og hjelper dere i en nødsituasjon. Hjelper lite å oppføre seg som totalt dritt og ødelegge for de genuine flyktningene.
« Siste redigering: 03. nov, 2016, 15:29 av Yakamaru »
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Din status!
« Svar #22345 på: 03. nov, 2016, 15:41 »
Oi, plutselig politikk! Vel, her er en listen liste over noen grunner til hvorfor jeg er mindre begeistret over Trump. Kunne fordoblet den med litt mere tid (det er jo Trumps syn på- og uttalelser om bl.a. atomvåpen og kvinner).
  • Indirekte oppfordret folk til å drepe Hillary Clinton.
  • Sagt at Obama ikke var født i USA, selv etter at han ga bevis (og så skyldte på Hillary Clinton for "birtherism" bevegelsen).
  • Sagt at Obama hjalp til med å starte ISIS.
  • Sagt at Hillary Clinton har slåss mot ISIS hele hennes voksne liv (som ikke er mulig hvis Obama hjalp til med å starte ISIS).
  • Sagt at den meksikanske staten sender voldtekstmenn og drapsmenn til USA, så derfor skal det bygges en fysisk mur som den meksikanske staten skal betale for selv.
  • Ikke offentliggjort sin selvangivelse (som aller amerikanske presidentkandidater har gjort i moderne tid for å vise at de ikke har interessekonflikter), og har gitt løfter om at han skal gjøre det samtidig som han har gitt ulike unnskyldninger for hvorfor han ikke har gjort det.
  • Fornærmet McCain og andre krigsveteraner som var krigsfanger.
  • Sagt at han har en brilliant, bombesikker plan for å beseire ISIS, som han ikke vil dele med andre fordi han er redd for at andre skal stjele den.
Forandring kan være morsomt, og det amerikanske politiske system bør definitivt få seg en liten overhaling. Men Trump er ingen løsning, han vil bare gjøre vondt verre og vil bidra til den fordummende populistiske bølgen som har fått medfart i den vestlige verden.

Ellers har jeg selvfølgelig fått vondt i halsen igjen. Håper det går over fort og ikke eskalerer til feber og full sykdom.

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22346 på: 03. nov, 2016, 17:00 »
"Indirekte oppfordret folk til å drepe Hillary Clinton."
Nei, han siktet til 2nd Amendment. Hillary er verken begeistret for den første eller den andre Amendment og vil redusere om ikke fjerne begge. Den første er om frihet den andre om retten til å bære våpen. Og fjernes begge er det Hadet til ytringsfrihet og retten til å forsvare seg selv. Alt fra BLM(er allerede regnet som en "domestic terrorist group") til terrorister og mordere kan drepe folk vilt.

Trump spilte på ordene sine. De som liker og bruker 2nd Amendment vet hva han snakker om, at Hillary vil ta fra dems rett til å bære våpen og forsvare seg selv. Var en ganske snikete måte å si "A vote for Hillary is a vote to take away your 2nd Amendment".

På den første Amendmenten:
http://www.wnd.com/2016/09/wikileaks-chief-warns-hillary-clinton-a-threat-to-1st-amendment/
På den andre Amendmenten:
http://www.breitbart.com/big-government/2016/06/05/hillary-clinton-plan-abolish-second-amendment/

For å sitere Hillary på våpen og dødsfall: "More than 33,000 Americans are killed by guns each year. It’s time to act." Noe som er statistisk feil. Det er 3x mer enn hva det faktisk er i forhold til FBI statistikker.

https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2014/crime-in-the-u.s.-2014/offenses-known-to-law-enforcement/expanded-offense

"Sagt at Obama ikke var født i USA, selv etter at han ga bevis (og så skyldte på Hillary Clinton for "birtherism" bevegelsen)."
Trump vet godt hva han skal si for å tirre på og erge massemedia. Han nevnte at Obama KANSKJE ikke var født i Amerika. Og de falt helt pladask for det. Han VET at Obama var født i Amerika. Og massemedia fant ut senere at han hadde spilt kortene sine nydelig. Han vet godt å si noe han ikke mener for å få media til å nappe på som faen.

https://www.youtube.com/watch?v=fjHPDzUOe2U

Og når det gjelder "birtherism" driten var det Hillary i 2008 som startet hele sølamitten i første omgang.

http://www.thepoliticalinsider.com/7-news-stories-2008-prove-hillary-started-obama-birtherism/

"Sagt at Obama hjalp til med å starte ISIS."
Han snakker sant.

http://www.thepoliticalinsider.com/hillary-isis-admitted-obama-created-isis-flashback/

"This is Hillary Clinton admitting that America created al-Qaeda, which is the precursor of ISIS. The same Islamic terrorists who are committing deadly terrorist attacks throughout the world."

"Sagt at Hillary Clinton har slåss mot ISIS hele hennes voksne liv (som ikke er mulig hvis Obama hjalp til med å starte ISIS)."
Nope, denne er sant. Hillary Clinton har ikke slåss mot ISIS hele livet hennes. Alle gjør feil. "A slip of the tongue" som de sier på engelsk. Fortsatt ikke et gyldig argument.

"Sagt at den meksikanske staten sender voldtekstmenn og drapsmenn til USA, så derfor skal det bygges en fysisk mur som den meksikanske staten skal betale for selv."
Med 12 millioner ILLEGALE immigranter, om ikke mange fler(4%+ av den totale befolkningen i Amerika), den største delen av dem fra Mexico, et land med allerede mye vold og kriminalitet er det ikke rart Trump reagerer når mange illegale driver og dreper, selger narkotiske stoffer, voldtar og driver med annen kriminalitet?

http://cis.org/vaughan/ice-releases-19723-criminal-aliens-2015

19,723 illegale immigranter. Og det var kun de som ble TATT. Hvorfor driver 4% av den totale befolkningen, om ikke fler, og oppholder seg der ulovlig? Det er imot loven å bare flytte til et land uten å gå igjennom de offisielle/lovlige kanalene.

"Ikke offentliggjort sin selvangivelse (som aller amerikanske presidentkandidater har gjort i moderne tid for å vise at de ikke har interessekonflikter), og har gitt løfter om at han skal gjøre det samtidig som han har gitt ulike unnskyldninger for hvorfor han ikke har gjort det."
Selvangivelse? Seriøst? I motsetning til her i Norge er selvangivelsen privat, noe du ikke slipper ut med mindre du har gitt tillatelse.

1. Det er ikke obligatorisk å slippe den ut.
2. Han brukte lovlige smutthull som i 90-åra ble laget for millionærer og som Hillary selv har brukt. Og Hillary sitter på rundt $250 millioner, en del av dem som støtte fra land som Saudi Arabia, et land som blandt annet IKKE er kjent for menneskerettigheter og frihet. Spesielt ikke et positivt syn på kvinner.

Ingen planer om å snakke om de $25+ millionene som Saudi Arabia sendte til Hillary Clinton i kampanjen?

"Fornærmet McCain og andre krigsveteraner som var krigsfanger."
Hæ? Han sa at de som var sterke kom ut av krig forandret. De som ikke var sterke nok endte med å lide fra PTSD, aka "Shell Shock" som det originalt het helt ifra FØRSTE verdenskrig.

Hadde administrasjonen/regjeringen faktisk gjort noe istedet for å bare snakke om det ville ikke Trump tatt det opp i første omgang.

"Sagt at han har en brilliant, bombesikker plan for å beseire ISIS, som han ikke vil dele med andre fordi han er redd for at andre skal stjele den."
"Citation needed" som de sier på godt norsk. Han er ikke i militæret. Han er en sivilist. En økonom. En businessmann. Å tro at Trump selv har gode idéer når det gjelder strategi og taktikker er å ta i litt for mye. Spesielt når det gjelder militæret.


Ellers: Cola! <3
« Siste redigering: 03. nov, 2016, 17:17 av Yakamaru »
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22347 på: 03. nov, 2016, 20:05 »
frustret
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22348 på: 04. nov, 2016, 01:46 »
Han ser ut til å være pro-life, men foretrekker at det blir tatt på et statlig nivå. Ser også ut til å være fleksibel på emnet selv om han er kristen.

At så mange støtter en mann som er pro-life over pro-choice er ikke annet enn skremmende. Ved å være pro-life gir man et foster flere rettigheter enn en kvinne, og tar fra dem retten over egen kropp. Det er flere sider ved presidentdebatten enn bare innvandringspolitikken. Han vil /straffe/ kvinner som velger å ta abort, og har hele sitt voksne liv kommet med nedverdigende uttalelser som som oftest koker ned til at kvinner bare er "til pynt". Blir spennende å se hva som skjer på tirsdag! :D

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Din status!
« Svar #22349 på: 04. nov, 2016, 03:21 »
At så mange støtter en mann som er pro-life over pro-choice er ikke annet enn skremmende. Ved å være pro-life gir man et foster flere rettigheter enn en kvinne, og tar fra dem retten over egen kropp. Det er flere sider ved presidentdebatten enn bare innvandringspolitikken. Han vil /straffe/ kvinner som velger å ta abort, og har hele sitt voksne liv kommet med nedverdigende uttalelser som som oftest koker ned til at kvinner bare er "til pynt". Blir spennende å se hva som skjer på tirsdag! :D
Notér ordet: Kristen. Er veldig mange pro-life kristne amerikanere. Trump er også kristen. Pleier å få folk til å ha et litt annerledes syn på ting.

Av alt som er sagt oppover ukene i debatten henger du deg opp i abort og hva som blir påstått at Trump har sagt om kvinner. Mulig å få noen sitater(video bevis er høyt velkommen) om hva Trump har sagt som er "nedverdigende" om kvinner? Så langt har jeg sett tonnevis med video med Trump og talene hans. Han har ikke sagt et fnugg av verken nedverdigenhet eller sexisme mot kvinner som jeg har lagt merke til. Det er nå ditt valg å henge deg opp i et eller to emner. Men som du sa: Presidentdebatten er mye mer enn bare immigrasjonspolitikk. For ikke å snakke om mer enn bare abort og hva som blir påstått at noen sier om kvinner.

Har du planer om å sitere til den private videoen som ble tatt opp 11 år siden, stjålet og lagt ut ulovlig hvor han sier "grab'em by the pussy" er det ingen vits. Det er ikke et argument. Var det umodent? Ja. Er det ulovlig? Nei. Er det uvanlig? Nei. Er det et problem? Nei. Bare viser at han er en MANN som alle andre. Jordnær. Og det er en av grunnene til at han har så mye støtte.

For a sitere Trump om abort: "The primary responsibility of the federal government is to protect the rights of its citizens. Life is the most fundamental right. The federal government should not diminish this right by denying its’ protection. I am opposed to abortion except for rape, incest and life of the mother. I oppose the use of government funds to pay for abortions."

^ En mening er verken riktig eller galt med mindre det strider direkte imot fakta. Og emnet om abort vil mer eller mindre alltid være en mening den ene eller andre retningen. Det finnes ikke noen absolutt riktig på det.

Er ikke enig om hans syn på abort, men det betyr ikke at jeg kommer til å ignorere alt det andre. Det er bare idioti.

Den beste politikeren er en som ikke er villig. En som blir tvunget til å bli en.

https://worldwide.vote/hillary-vs-trump/#/results/total

^ Spiller ingen rolle for selve valget, men viser hvilken kandidat som er mer ønsket rundt om kring i verden.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.