Skrevet av Emne: [Retro] Konsoll & Spill  (Lest 14691 ganger)

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #25 på: 12. feb, 2012, 17:30 »
hehe, Det som før gikk utover håndflata går nå utover armene og eventuelle ting som står rundt i rommet? :P

Ja, er ganske fornøyd med prisene egentlig :P N64 prisen er ikke så veldig ille heller.
Gamecuben og PS1en var bare så billig når jeg så det at jeg egentlig ikke kunne si nei når jeg har sjansen  [laugh]

Ja, gamestop vår nå egentlig det. Husker ikke helt hvor mye ekstra jeg måtte betale.. Trur det kanskje var en 500 kr eller no sånt, etter å ha bytta inn PS2 konsoll og 5 spill trur jeg :P
Etter det var det bare å bytte inn flere spill og dermed få nok til et par xbox spill :P
Siden faren min ikke lot meg ha mer enn i konsoll, så ble det nå slik da x3

Når jeg tenker meg om... Golden Eye var også en god klassiker fra N64^^
Husker split-screen var ganske så artig  [laugh] og atmosfæren i selve spillet syntes jeg var utrolig ^_^

Haha, yep! Heldigvis har jeg ennå til gode å ødelegge ting i rommet : P

Har faktisk aldri spilt Golden Eye, selv om jeg har spilt en del Perfect Dark. Men det er vel to relativt like spill, og begge er produsert av Rare. Rare har alltid vært favoritt spillprodusenten min, vel... Helt til de ble kjøpt opp av Microsoft..........     -_-
Men alle Rare spill jeg har spilt til nintendo konsoller har jeg bare elsket! Donkey Kong Country-serien for eksempel, 3 av de beste spillene gjennom tidene spør du meg. Alle tre er i allefall inne på min topp 10 ^^
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #26 på: 15. feb, 2012, 13:56 »
Hvorfor er folk så dårlige til å sjekke mail? >.<
sa i fra til han første N64 selgern at det ikke ble no salg av den.
Var i kontakt med Gamecube og PS1 selgern her på mandag, men det var åpenbart no svindel vil jeg tru, i og med han skulle ha det betalt på forskudd.. han kom med unnskyldninger slik som "det tar for lang tid å få pengene med finn-betalinga" og "det blir dobbelt så dyrt for meg å sende som postoppkrav".. Vel, forskuddsbetaling holder jeg meg unna så ikke no der heller.
Har kontakta en annen N64 selger, og en annen Gamecube selger via mail så klart.. Men ikke no svar, så får ta å sende en sms til dem hver >.<

Det å skaffe seg en konsoll eller to var vanskeligere og mer tidskrevende enn det jeg trudde -.-''

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #27 på: 15. feb, 2012, 14:02 »
Hvorfor er folk så dårlige til å sjekke mail? >.<
sa i fra til han første N64 selgern at det ikke ble no salg av den.
Var i kontakt med Gamecube og PS1 selgern her på mandag, men det var åpenbart no svindel vil jeg tru, i og med han skulle ha det betalt på forskudd.. han kom med unnskyldninger slik som "det tar for lang tid å få pengene med finn-betalinga" og "det blir dobbelt så dyrt for meg å sende som postoppkrav".. Vel, forskuddsbetaling holder jeg meg unna så ikke no der heller.
Har kontakta en annen N64 selger, og en annen Gamecube selger via mail så klart.. Men ikke no svar, så får ta å sende en sms til dem hver >.<

Det å skaffe seg en konsoll eller to var vanskeligere og mer tidskrevende enn det jeg trudde -.-''

Det letteste er egentlig bare å installere emulator, sette spilldisken i pcen og spille. Emulatore er gratis, og eg kjøpte en usb til Playstation kontroller port, så eg kan bruke ka som helst ps kontroller på pcen :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #28 på: 15. feb, 2012, 14:07 »
Det letteste er egentlig bare å installere emulator, sette spilldisken i pcen og spille. Emulatore er gratis, og eg kjøpte en usb til Playstation kontroller port, så eg kan bruke ka som helst ps kontroller på pcen :3

Prøver nå heller å skaffe selve konsollen og spillene, synes det er litt bedre om man først skal ha en liten samling x3
Hvem som helst kan skaffe emulator og rooms, men det er litt mer kult å ha selve konsollene, kontrollene og spillene :P
Har allerede prøvd Emulator og Rooms tidligere med Super Mario 64. Men blir ikke det samma for min del x3

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #29 på: 15. feb, 2012, 14:21 »

Prøver nå heller å skaffe selve konsollen og spillene, synes det er litt bedre om man først skal ha en liten samling x3
Hvem som helst kan skaffe emulator og rooms, men det er litt mer kult å ha selve konsollene, kontrollene og spillene :P
Har allerede prøvd Emulator og Rooms tidligere med Super Mario 64. Men blir ikke det samma for min del x3

Har selv den originale Playstation pluss flere spill, men har egentlig aldri hatt en N64, bare spilte på den hos andre venner, og husker kor gøyt det var. Irriterte meg alltid på Super Mario 64 siden det var så vanskelig da, men er en stund siden no x3

uansett, de fleste pcer takkler N64 og PS1 emulatore og hvis du har den originale kontrolleren (tror det finnes N64 kontroller til usb også) tar det ikke vekk mye av spillopplevelsen, etter min mening hvertfall [laugh]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #30 på: 15. feb, 2012, 19:57 »

Prøver nå heller å skaffe selve konsollen og spillene, synes det er litt bedre om man først skal ha en liten samling x3
Hvem som helst kan skaffe emulator og rooms, men det er litt mer kult å ha selve konsollene, kontrollene og spillene :P
Har allerede prøvd Emulator og Rooms tidligere med Super Mario 64. Men blir ikke det samma for min del x3

Har selv den originale Playstation pluss flere spill, men har egentlig aldri hatt en N64, bare spilte på den hos andre venner, og husker kor gøyt det var. Irriterte meg alltid på Super Mario 64 siden det var så vanskelig da, men er en stund siden no x3

uansett, de fleste pcer takkler N64 og PS1 emulatore og hvis du har den originale kontrolleren (tror det finnes N64 kontroller til usb også) tar det ikke vekk mye av spillopplevelsen, etter min mening hvertfall [laugh]

Jeg synes heller ikke det blir helt det samme med emulatore. Skal jeg først spille noe, så foretrekker jeg å sitte i sofaen og kose meg foran TV-en med en kontroller i hånda. Så klart er det meste mulig å få til med teknologi, men jeg får bare ikke den autentiske følelsen av emulatore x3
Og som Snøkrystall sier er noe av moroa å ha selve konsollen også, den orginale boksen, den søte boksen du alltid har vært så glad i. I allefall for meg : P

Og Snøkrystall; forhåndsbetaling går som regel greit. Selv har jeg i allefall aldri hatt noen problemer med det, så sant jeg har hatt kontakt med selgeren i forkant. Men det er nok ikke 100% trygt, nei. Sånn sett så er jo eBay og qxl fint, i og med at du kan se selgerens karakterer og kommentarer and such. Uansett, hvis du skal kjøpe på finn, er kanskje det enkleste og mest tidssparende rett og slett bare å ringe og avtale. Har blitt rimelig lei av å ikke få svar på mail, sånn ja... fem, sekshundre ganger selv, så ja...  [laugh]
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #31 på: 15. feb, 2012, 22:29 »

Jeg synes heller ikke det blir helt det samme med emulatore. Skal jeg først spille noe, så foretrekker jeg å sitte i sofaen og kose meg foran TV-en med en kontroller i hånda. Så klart er det meste mulig å få til med teknologi, men jeg får bare ikke den autentiske følelsen av emulatore x3
Og som Snøkrystall sier er noe av moroa å ha selve konsollen også, den orginale boksen, den søte boksen du alltid har vært så glad i. I allefall for meg : P


Sant det, men når en f.eks vil spille det på bussen kan en ta opp laptoppen og spille det der x3

Selv spiller eg de fleste playstation 1 spillene på pspen min,
funker purrfekt og minner meg veldig om den oiginale konsollen :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #32 på: 15. feb, 2012, 22:38 »

Jeg synes heller ikke det blir helt det samme med emulatore. Skal jeg først spille noe, så foretrekker jeg å sitte i sofaen og kose meg foran TV-en med en kontroller i hånda. Så klart er det meste mulig å få til med teknologi, men jeg får bare ikke den autentiske følelsen av emulatore x3
Og som Snøkrystall sier er noe av moroa å ha selve konsollen også, den orginale boksen, den søte boksen du alltid har vært så glad i. I allefall for meg : P


Sant det, men når en f.eks vil spille det på bussen kan en ta opp laptoppen og spille det der x3

Selv spiller eg de fleste playstation 1 spillene på pspen min,
funker purrfekt og minner meg veldig om den oiginale konsollen :3

Det er jo litt kjekt da. Men tar i utgangspunktet ikke buss mer enn jeg må : P

Which reminds me... Jeg må VIRKELIG se å få tatt lappen snart x3
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #33 på: 15. feb, 2012, 22:46 »

Det er jo litt kjekt da. Men tar i utgangspunktet ikke buss mer enn jeg må : P

Which reminds me... Jeg må VIRKELIG se å få tatt lappen snart x3

xD samme her.

men tenkte egentlig ellers hvis du bare ser etter å spille noe spill på laptoppen x3
(bruker selv nesten aldri laptop på buss utenom det er veeeldig lange reiser)
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #34 på: 15. feb, 2012, 22:56 »

Det er jo litt kjekt da. Men tar i utgangspunktet ikke buss mer enn jeg må : P

Which reminds me... Jeg må VIRKELIG se å få tatt lappen snart x3

xD samme her.

men tenkte egentlig ellers hvis du bare ser etter å spille noe spill på laptoppen x3
(bruker selv nesten aldri laptop på buss utenom det er veeeldig lange reiser)

Yeah, det ville jo vært ypperlig på togreiser i såfall. Tog er så utrolig mye bedre enn buss anyway.
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #35 på: 29. feb, 2012, 19:16 »
http://www.pressfire.no/nyheter/3DS/4787/men-super-nintendo-var-ikke-dd

Tror denne kan være til interesse for noen her. :D

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #36 på: 29. feb, 2012, 19:20 »
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Mr. Splaat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #37 på: 29. feb, 2012, 20:38 »
Kult, flere samlere [ureshii]

Har en del konsoller selv, som jeg har skaffet over lengre tid, men flere blir det.
Akkurat nå har jeg:

PS
PSone
PS2
PS3 Slim
PS Vita
Xbox Crystal
Xbox 360
Game Boy
Game Boy Color
Game Boy Advance
Sega Master System
*sigh*

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #38 på: 01. mar, 2012, 11:48 »
"PS Vita"

Yay, Vita! :D Fant akkuratt ut att du kan lage ABSOLUT hvilke som helst karrakter i spillet Modnation Racers, så akkuratt no lager eg Chrono, ready to race hehe x3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #39 på: 09. mar, 2012, 09:57 »
http://www.pressfire.no/nyheter/3DS/4787/men-super-nintendo-var-ikke-dd

Tror denne kan være til interesse for noen her. :D

wtf xD
Artig link :P

Men argh -.- jeg begynner å bli lei folk som skal selge ting på finn.no!
Skulle ha meg en N64, siden det var det eneste nokså rimlige jeg fant, samt at jeg ikke fant no særlig av de andre konsollene..
Men nok om det, så jeg sender no e-mail til hu dama som skal selge meg N64, med et par kontroller og noen spill..
Avtaler postoppkrav og slikt, virker greit.. En som endelig ikke MÅ ha forskudd (de som skal ha på forskudd går jeg aldri vidre med)...
Men det skal vise seg at det tydligvis ikke ble no salg alikevell. Lørdagen en uke etter at det var avtalt, får jeg ny mail av hu... Hu finner ikke konsollen og sier at jeg kan få kontroller og spill for en del billigere..
Greit nok, svarer og sier at jeg tar det.. for hey, er greit med litt ekstra utstyr samt noen ekstra spill til samlingen tenkte nå jeg :P
Men det gikk nå et par uker.. ingenting i posten, ingen nye mail fra hu... Så på onsdag sendte jeg mail tilbake (I litt dårlig humør etter en ganske stressende dag på jobb, som var perfekt for å sende mail x3) og sa at hu kunne bare glemme det.. >.<

Gawd! Hvorfor..hvorfor..hvorfor! Hvorfor er det så vanskelig for folk på Finn.no å gjøre følgende;
- Betaling via finn.no eller postoppkrav
- SENDE det man skal selge! (FFS!)

Nåja, med årsavgift på bil og lignende denne måneden, så trur jeg at jeg skal vente med hele prosjektet mitt for en stund.. >.<

Gray Fang

  • Gjest
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #40 på: 21. mar, 2012, 12:16 »
Kult, flere samlere [ureshii]

Har en del konsoller selv, som jeg har skaffet over lengre tid, men flere blir det.
Akkurat nå har jeg:

PS
PSone
PS2
PS3 Slim
PS Vita
Xbox Crystal
Xbox 360
Game Boy
Game Boy Color
Game Boy Advance
Sega Master System

damn :P er ikke akkurat noe konsol person jeg da, men har vel hatt minst likemange gamer pcer ^^
dog har jo Sega Mastersystem II, Super Nintendo, Playstation, Gameboy og Color, PSP, og Xbox360

PSP, den første da.. nice til å hackes ^^ alle spill gratis og med emulatorer til alle konsoler opp til gamecube kan kjøres ganske bra på dem ^^

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #41 på: 21. mar, 2012, 12:44 »
Miles, CD-I.. Åssen er den egentlig? :P har sett videoer av AVGN hvor han viser CD-I fram og hvor mye han hater konsollen x3

Den er... ikke særlig bra. Men litt morsom, med det rette selskapet. Hadde en CD-i kveld med noen venner i fjor, som var ganske morsomt. Endte opp med at vi brukte halvparten av kvelden på å spille Cluedo spillet. Lagde en liten video ut av kvelden, som finnes her.

Ulvi Yuitza

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #42 på: 20. mar, 2013, 07:29 »
Har en del samlinger selv  [laugh]

PS1
PS2
PS3
PSP
PS Vita
SNES
Gameboy Advance

Og alt for mange horror spill   :P
Life is too short. Enjoy it to the fullest. Keep doing what makes you happy~

Repthyl

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #43 på: 20. mar, 2013, 10:54 »
As a kid we had an Atari 5200, it was awesome! Then we had a Commodore Amiga, which was like a PC. Couple of years later my sister won a NES, played alot on that xD  After that we got a Pentium 90 computer which we overclocked to 100mhz (omg), played mostly on that.

Then my brother got a modded playstation 1 (somewhere in 1997 I think), so we had alot of games! After that I didn't really use consoles anymore as we got our first Pentium 4 computer which was just epic.

Nowadays I game on my laptop :P

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [Retro] Konsoll & Spill
« Svar #44 på: 21. mar, 2013, 13:10 »
Hvis noen har Klonoa: Door to Phantomile i Pal versjon i perfekt stand med manual og alt er eg interessert,
så gi meg ett ord hvis noen har det og ikke vil ta vare på det selv! xD
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky