Skrevet av Emne: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet  (Lest 9357 ganger)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Min første post her på forumet produsert av provokasjon..

Akkurat nå opplevde jeg at en dame oppsøkte meg i køen i butikken og prekte til meg om dyremishandling i matproduksjon, spesifikt rettet mot en pakke med kylling jeg bar på. Jeg kjente jeg ble voldsomt provosert og fikk en voldsom lyst til å provosere henne. Syns dere dette er en korrekt måte å gjøre ting på? Har dere opplevd lignende?

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #1 på: 14. mai, 2013, 17:12 »
Jeg har opplevd noe lignende. Var ute og gikk i Bergen sentrum og ble stoppet på random av to kristne damer, en ung og en eldre. De spurte om jeg trodde på gud. Da jeg svarte nei sa de at jeg kom til å havne i helvete og at de ville be for meg. Jeg har vansker med å si nei, og jeg følte meg litt presset opp i et hjørne, så jeg lot dem. Det hele var egentlig veldig ubehagelig.

Så for å svare på spørsmålet til Tellos: Nei. Folk burde ikke prakke på andre hva de mener om ditt og datt, kommer ingenting godt ut av det. Spesielt siden så mange reagerer negativt på det.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2746
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #2 på: 14. mai, 2013, 17:19 »
Jeg har opplevd noe lignende. Var ute og gikk i Bergen sentrum og ble stoppet på random av to kristne damer, en ung og en eldre. De spurte om jeg trodde på gud. Da jeg svarte nei sa de at jeg kom til å havne i helvete og at de ville be for meg. Jeg har vansker med å si nei, og jeg følte meg litt presset opp i et hjørne, så jeg lot dem. Det hele var egentlig veldig ubehagelig.

Så for å svare på spørsmålet til Tellos: Nei. Folk burde ikke prakke på andre hva de mener om ditt og datt, kommer ingenting godt ut av det. Spesielt siden så mange reagerer negativt på det.

Hørt om det, var en del snakk om dem etter 22 Juli fordi de gikk rundt ved den blå stenen og misjonerte mot de som var der for å legge ned blomster og/eller sørge.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #3 på: 14. mai, 2013, 17:20 »
Jeg har opplevd noe lignende. Var ute og gikk i Bergen sentrum og ble stoppet på random av to kristne damer, en ung og en eldre. De spurte om jeg trodde på gud. Da jeg svarte nei sa de at jeg kom til å havne i helvete og at de ville be for meg. Jeg har vansker med å si nei, og jeg følte meg litt presset opp i et hjørne, så jeg lot dem. Det hele var egentlig veldig ubehagelig.

Så for å svare på spørsmålet til Tellos: Nei. Folk burde ikke prakke på andre hva de mener om ditt og datt, kommer ingenting godt ut av det. Spesielt siden så mange reagerer negativt på det.


Uansett hva religiøse folk sier til deg, så skal de ikke prakke på deg noen ting.
På akkurat samme måte som at Islamske regler og levemåter ikke gjelder for kristne, så gjelder heller ikke kristne regler og levemåter for en som ikke er religiøs.
Har sett akkurat det samme skje med en venn av meg. I mitt hus. En venninne av mor mi som var veldig bestemt på å be for vennen min. Hu drev og ba om at djevelen skulle ut av livet hans...
Han sa til og med nei til å bli bedt til, og han var møkksur etterpå.

passera

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 210
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #4 på: 14. mai, 2013, 18:30 »
har ikke opplevd noe lignende og er ganske imot å prakke religionen på noen , dyremishandling trenger kanskje noen å få vite om men er nok bedre med en bod vedsidenav kjøttdisken elns der du kan snakke til dem som vil vite litt . men ville egentlig hatt litt problemer med å provosere tilbake på religionsfolkene pga er litt lett å gjøre det pluss er irriterende hvis de skulle mast og mast

edit : denner lenken passer vel og til emnet x3 http://static.happyplace.com/assets/images/2013/04/517572655f488.jpg
« Siste redigering: 14. mai, 2013, 19:03 av passera »

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #5 på: 14. mai, 2013, 20:14 »
har ikke opplevd noe lignende og er ganske imot å prakke religionen på noen , dyremishandling trenger kanskje noen å få vite om men er nok bedre med en bod vedsidenav kjøttdisken elns der du kan snakke til dem som vil vite litt . men ville egentlig hatt litt problemer med å provosere tilbake på religionsfolkene pga er litt lett å gjøre det pluss er irriterende hvis de skulle mast og mast

edit : denner lenken passer vel og til emnet x3 http://static.happyplace.com/assets/images/2013/04/517572655f488.jpg

I tillegg mener også kristne at det gamle testamentet ikke gjelder for dem. Leviticus, altså den tredje mosebok, gjelder altså ikke for det kristne folk.
Likevel liker folk å ta inn små deler av den og følge det, uten å i det hele tatt tenke på å følge alt annet som står der.

Kristendommen er full av hull både fra før av, og når folk gjør ting som i dette eksempelet. Da mener jeg ikke "gud fins ikke uansett", siden jeg er en religiøs person selv innenfor en "miks" av både kristen- og jødedommen, men at det de gjør ikke samsvarer med det de står for.

Prøver ikke å skape en religiøs debatt, men hvis noen er uenige så ta det på PM. Vil også fjerne kommentaren om det virker støtende og/eller er upassende.

Bare ikke la superreligiøse folk prøve å gå inn på deg uten at du er med på det. Hvis de ikke aksepterer et nei, så argumentér tilbake med samme grunnlag, så kan du håpe på at de gir seg.
« Siste redigering: 14. mai, 2013, 20:16 av kazookie »

passera

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 210
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #6 på: 14. mai, 2013, 22:33 »

[/quote]

I tillegg mener også kristne at det gamle testamentet ikke gjelder for dem. Leviticus, altså den tredje mosebok, gjelder altså ikke for det kristne folk.
Likevel liker folk å ta inn små deler av den og følge det, uten å i det hele tatt tenke på å følge alt annet som står der.

Kristendommen er full av hull både fra før av, og når folk gjør ting som i dette eksempelet. Da mener jeg ikke "gud fins ikke uansett", siden jeg er en religiøs person selv innenfor en "miks" av både kristen- og jødedommen, men at det de gjør ikke samsvarer med det de står for.

Prøver ikke å skape en religiøs debatt, men hvis noen er uenige så ta det på PM. Vil også fjerne kommentaren om det virker støtende og/eller er upassende.

Bare ikke la superreligiøse folk prøve å gå inn på deg uten at du er med på det. Hvis de ikke aksepterer et nei, så argumentér tilbake med samme grunnlag, så kan du håpe på at de gir seg.
[/quote]

yeah pluss at hvis du motbeviser noe ifra første sier de at det ikke gjelder men hvis de skal vinne noe så bruker de argumenter ifra den boka og x3 (ikke alle ofc)

og ser ikke hvorfor det skulle være støtende

og disclamer ifra meg liker ikke religion men betyr ikke at jeg ikke liker religiøse personer lol

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #7 på: 15. mai, 2013, 00:06 »
Jeg er vel heldig som egentlig ikke har møtt noen sånne som dytter ting på deg. Jeg er vel også en
av de som har vansker for å si nei, så jeg har bare blitt stående med sånne små papirblader med
ting fra bibelen. Men de fleste som har kommet på døra har i hvertfall vært hyggelige.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #8 på: 15. mai, 2013, 03:36 »
Frees, jeg har gått i den fella og  :P, jeg tok imot noen blader fra Jehovas Vitner for å få de til forsvinne (en gang når jeg bodde i Narvik), men etter det kom de tilbake nesten hver uke med nye blader. Endte med at jeg måtte gjemme meg inne når de kom.  Heldigvis flytta jeg til en annen hybel den sommeren og så ikke noe mer til dem.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #9 på: 15. mai, 2013, 17:01 »
er selv veldig god til å ignorere ting, og ikke bry meg mer om det. litt vanskelig å ignorere de som kommer på døren for å selge ting siden jeg kjenner bortimot _alle_ som bor på denne lille plassen, så jeg har instalert et kamera som filmer ingangsdøren..... så jeg kan se hvem som kommer hit ^^

dritt kan de prakke på andre folk, men ikke meg.

og tellos, hadde den dama snakka til meg, så tror jeg at jeg må ha sakt noe i denne dur "og hvorfor skal _du_ bry deg om hva _jeg_ kjøper ? "
The more i learn about people, the more i like my dog.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #10 på: 15. mai, 2013, 18:18 »
Kristne

Kom en gang to personer opp til meg når jeg satt og snakket med en venninne på byen. Hun ene var på min alder sikkert ikke eldre og hun andre var gammel nok til å være moren hennes. De presenterte seg og sa de var fra en eller annen kirke og hadde fått utdelt ett ark i menigheten med ting de skulle se etter og hadde trukket lapper med farger og tall før de hadde dratt på byen for å hjelpe folk. Jeg angret allerede på at jeg hadde vist dem velkommenhet til å konversere med oss fordi jeg trodde de samlet underskrifter til kanskje en verdig sak.

Men ja, hun yngste hadde fått i oppgave skulle se etter noen i rosa i følge lappene og det var guds hånd som førte henne til å se meg i de rosa vottene mine og derfor måtte snakke med meg.

Jeg sa jeg ikke var religiøs, men hun fikk fylle dagen med det om hun ville og ønsket henne lykke til på skattejakten sin. Religion har jeg ikke interesse i annet en ifra et historisk perspektiv. De ble stille og jeg prøvde å ta opp samtalen jeg hadde med venninna mi.

Men hun ga seg ikke, for den unge jenta begynte å studere meg og sa noe som "gud sier til meg at du er plaget med ting, fysiske og mentalt, kanskje". Jeg hadde på i det øyeblikket lyst til å heve stemmen og si at "Nei det gjør ikke gud, du ser det og det er tydelig hva det er som feiler meg alene", istedet ramset jeg opp alle tingene jeg plages meg, bortsett fra den mest åpenbare og sa "dessverre sånn har det blitt. Men jeg skylder ikke på noen eller forventer at andre enn meg selv skal ordne opp. Jeg er i live og optimistisk og trenger ikke gud."

Da begynte de å skulle ha meg til å be sammen med dem for det ville gjøre alt i livet mitt så mye bedre enn jeg allerede hadde poengtert at det var, vi måtte be om at alt skulle rettes opp og bli bra for meg. Jeg sa nei, men de insisterte. Jeg la opp stemmen ig understrekket igjen at jeg ikke var religiøs, jeg mener å be ikke på noen måte er løsningen på mine problemer.

De tittet nervøst på venninna mi som skulte olmt på dem og så gikk de gikk endelig. I ettertid har jeg kommet på masse artig jeg kan si for å fucke med hodene til sånne neste gang de kommer opp mot meg.


Mormonere

Jeg har også hatt mormonere på døren da jeg bodde i Rana, jeg sa det ikke passet at de kom inn, igjen og igjen kom de og jeg sa jeg ikke har noe i mot dem, men de insisterer på å snakke med meg selv om jeg håndterer at ********** har ******** *******-********** til *************.

Men de fortsatte å komme, en kveld kom de når jeg hadde sagt det ikke passet, jeg var i dusjen og kom opp til dem i døra uten klær og vått hår, etter det så jeg dem aldri igjen. x)


Mormonere 2

Mormonere er noen gang påtrengende i gatene her i Trondheim. Se for deg at vi er ute og gå og blir stoppet vennene mine blir snakket til, men de ignorer meg, jeg tror ikke de annerkjenner meg på grunn av livsstilen.


Avisselgere

Jeg skulle til Oslo og hadde en avtale der, men jeg hadde noen timer å slå ann så jeg skulle gå langs Karl Johan, lengre enn at jeg passerte tigeren måtte jeg en mann som ville selge abonnement til Aftenposten. Jeg hadde tid og kunne godt stoppe og han var godt kledd og virket interessert i å snakke med meg. Men jeg hadde en litt dårlig magefølelse. Var interessert i avisen men ikke representanten som solgte den.

Vi diskuterte fordelene og jeg sa jeg var interessert siden jeg bare hadde Byavisa hjemme å lese. Jeg dro fram bankkortet mitt for ID og kuken begynte å si ting som "Er det virkelig sant?", "Du ser ikke ut som en Sarah". Nice move, dude. (Føler meg lite ønsket som kunde når du gjør sånn)

Så kom vi oss forbi dette og jeg signerte. 250 kr for en måned og 2 måneder gratis etter det var greit nok til å holde ut det. Jeg signerte bare. Og skulle fylle inn en x i ruten student abonnement. Jeg ga ham studentkortet mitt og han freaka ut og sa det går ikke, det er juks. Det er uhyre rart siden det er gyldig å få studentrabatt på reisekort og Eplehuset bl.a. Akkurat da var avtalen og fyren like uønsket av meg som jeg tydelig var for ham.

Men han satte meg opp som ungdom istedet, nesten samme pris da og ga meg kvitteringen og et gratiseksemplar av dagensavis og dets helgemagasin. Bare gikk unna

Det kom aldri aviser frem til leiligheten vår, men de sendte regninger og purringer i hytt og pine selv om jeg stadig sendte meldinger om at jeg aldri fikk noen aviser og at jeg vil kansellere abonnementet mitt. Etter andre måned med purringer og inkasso ga de seg heldigvis.

Skulle stolt på magefølelsen.


Seksualitet

Merker ofte at det har blitt vanlig å presentere seg "Hei jeg heter Bob Loblaw, er XX år og er BIIIIISEXUAL! ;);););););):D"

Jeg kunne godt tenkt meg å vite hvilken rase furries identifiserer seg med eller hva de jobber studerer før jeg trenger å vite hva du liker seksuelt. X) Skal jeg vite det i tilfelle du forventer at jeg skal ha lyst til å stikke deg med en strapon? XP

"Hei jeg heter Bob Loblaw, er XX år og en ganske smart skunk som skriver blogg om lover siden jeg jobber i jus. Her er en link til Bob Loblaw Lawblog: (...)"
« Siste redigering: 15. mai, 2013, 20:51 av SarahLynx »

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #11 på: 16. mai, 2013, 00:46 »
Jeg for min del er litt interessert i å høre på hva de påtrengende idiotene som blir håndforet av folk som kan det å kontrollere/manipulere.

Men er egentlig fucka å gjøre sånt som det de eksemplene gjør over.

Det finnes bedre måter å gi informasjon videre på enn å prøve å angripe folk med dine/de du jobber for sine meninger om dritt som de ca 50-90% av gangene ikke bryr seg om i det heletatt.

Har en del erfaring både med svindel og folk som er påtrengende, som dørvakt så ser du mye av byen som du ellers ikke ville sett, folk kan være kreative både når det gjelder svindel og når det gjelder hvordan de skal få frem sine meninger.

Synes det er en uting egentlig men er jo samfunnet som lar dem få holde på som de gjør.
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #12 på: 17. mai, 2013, 20:28 »
Hver gang noen prøver å få meg til å innse at det finnes en overordnet bevissthet e.l. bruker jeg å putte fingrene i ørene og hyle.

Av og til må jeg vinke dem bort for at de skal forstå at jeg ikke eier interesse for pissprat.. Som om blokkering av hørsel + gauling ikke beskriver 'DO NOT WANT' godt nok for dem.


Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #13 på: 17. mai, 2013, 22:31 »
Møtte merkelig nok en fra PETA i min egen bygd en gang mens jeg tur med en av kaninene mine. Da hun så meg med kanina i band vart ho så sindt og komanderte meg til å slippe fri den stakkars kanina. Kanina eg gikk tur med var En-øyde teddy som var helt blind på ene øye og halvblind på det andre og han var så vidt 6 måndter og trengte ennå bad den gangen. Jeg plukket opp Teddy og peikte på det blinde øye og sa;"Ønsker du å sende en stakkars blind kanin opp i en skog fullt av skabbrever og villkatter og tro at han vil klare seg når han ikke klarer å vaske seg sjøl?" så snudde eg og gikk min veg. Såg aldri den dama igjen for hun slo opp med kjæresten sin og flyttet her i fra.



Piro

  • Gjest
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #14 på: 01. jun, 2013, 20:44 »
Jeg for min del er litt interessert i å høre på hva de påtrengende idiotene som blir håndforet av folk som kan det å kontrollere/manipulere.


^ This

Det ender alltid med (uansett hva slags budskapsspredere det er snakk om) at jeg ønsker de lykke til videre, men sier jeg ikke er interessert. Hvis noen virkelig hadde thrustet hjernen min repetetivt med propaganda og jeg ikke hadde vært i dårlig humør fra før, så kunne det blitt en veeeeeldig interessant halvtime-time ^^

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #15 på: 02. jun, 2013, 18:44 »
Jeg bare forteller dem hva jeg føler jeg om det blir for påtrengende.

Men, når det kommer til religion, elsker jeg å prate om det..

Hadde to Jehovas Vitner eller noe sånt som kom til meg hver søndag..Jeg satt ute med dem, drakk kaffe og pratet, de var ganske hyggelige di der.

Men om noen skal bli påtrengende, da kan jeg bli ganske stygg og rå i språkbruken og går etter å likvidere deres meninger i den mest brutale måten..Er en liten flaw med meg..Men klarer ikke å beherske meg der..


ScandiYatt

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 229
  • Dumb Mutt
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #16 på: 03. jun, 2013, 21:20 »
Mange ganger..
Stefaren min har ein tante som e skikkelig relgiøs..nesten til å daue av.

Hu va på besøk i noen dager, mamma og stefaren min va på fest den kvelden. Så d va bare meg, søstra mi og hu tanta hans.
Æ satt å så på TV, på heilt randome greier heilt t hu spurte mæ om æ va kristen. *facepalm*
Æ sa nei, og hu begynte med alt mulig om at æ kommet til helvete og bla bla & masse stuff om det der. Blei så irritert at æ svarte hu, sikkert litt stygt av mæ, men måtte bare få hu t å stoppe.

Mitt svar.
"Javel, vil du være me å møte han (Djevelen) når den tid kjem?"

Angrer ikkje på at æ sa det, siden hver gang hu e på besøk så ska hu presse relgionen opp på folk.

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #17 på: 03. jun, 2013, 21:35 »
Je ghar funnet ut en ting, du kan ikke diskutere med Kristene så fort de drar Gud-kortet...For, du "fornærmer dem" med din mening siden du ikke tror på Gud..

"Sorry, ejg tror ikke på en skummel all-mektig inkompetent pappa oppi himmelen som ser allt det du gjør til ennhver tid og egentlig ikke bryr seg..Og sender deg til ett sted med tortur, brenning og evig pining, men, han elsker deg"

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #18 på: 04. jun, 2013, 19:06 »
Je ghar funnet ut en ting, du kan ikke diskutere med Kristene så fort de drar Gud-kortet...For, du "fornærmer dem" med din mening siden du ikke tror på Gud..

Jeg bruker å senke dem sakte ned i det, da blir de noe mere medgjørlig. Bare kall hele påstanden din for et tankeeksperiment og start den av med "la oss si det ikke finnes et overordnet all-vesen".

En ting jeg absolutt digger å gjøre er å sette dem fast.. F.eks be dem definere "tilfeldighet" -> hvis de ikke kopler tilfeldighet til sin religion, men fortsatt har en/flere allmektige, allvitende vesen -> "med tanke på ditt eget livssyn, forklar hvordan tilfeldigheter kan oppstå".

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #19 på: 05. jun, 2013, 01:51 »

Jeg bruker å senke dem sakte ned i det, da blir de noe mere medgjørlig. Bare kall hele påstanden din for et tankeeksperiment og start den av med "la oss si det ikke finnes et overordnet all-vesen".

En ting jeg absolutt digger å gjøre er å sette dem fast.. F.eks be dem definere "tilfeldighet" -> hvis de ikke kopler tilfeldighet til sin religion, men fortsatt har en/flere allmektige, allvitende vesen -> "med tanke på ditt eget livssyn, forklar hvordan tilfeldigheter kan oppstå".

Er litt usikker på hva du mener med den siste der.
Hvis man ikke trur på tilfeldigheter, så vil man jo bare si at tilfeldigheter rett og slett ikke finnes. Da er det jo ikke noe å forklare om hvordan de oppstår.
Så om man ser en person på gata, så vil ikke det være en tilfeldighet i følge den personen. Det er slik det alltid kom til å være.
Kunne du ha forklart meg?


Je ghar funnet ut en ting, du kan ikke diskutere med Kristene så fort de drar Gud-kortet...For, du "fornærmer dem" med din mening siden du ikke tror på Gud..

Pass deg for å skjære alle over én kam. Det finnes mange som er interesserte i å debattere. Dessverre finnes det et litt mindre antall religiøse som ikke drar alt fra bibelen og tar det som en selvsagt fakta. Men de er der. Se på det som det dårlige ryktet rundt furries.

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #20 på: 05. jun, 2013, 04:07 »
Er litt usikker på hva du mener med den siste der.
Hvis man ikke trur på tilfeldigheter, så vil man jo bare si at tilfeldigheter rett og slett ikke finnes. Da er det jo ikke noe å forklare om hvordan de oppstår.
Så om man ser en person på gata, så vil ikke det være en tilfeldighet i følge den personen. Det er slik det alltid kom til å være.

Hva som er tilfeldig er jo passelig objektivt da, beauty is in the eye of the beholder. Men om en ikke vet noe om årsaken bak, kan hva som helst virke tilfeldig. F.eks at universet eksisterer.
Det er derfor du ber dem definere tilfeldighet først, så du har noe å spille ut fra.
Men hvis jeg trodde på en skapning som styrte alt og på tilfeldigheter ville det vært noe selvmotsigende - siden Sr. Random og Dr. Ovenpå ville måtte ha kranglet om hvem av de som skulle gjort hvilke ting.. Og det hadde jo vært rimelig upraktisk, ser jeg for meg.

Selv liker jeg å tenke på 'tilfeldighet' som 'utvalg av mulige resultat fra hendelse fram til nå, med hensyn på alt fram til nå'
eller som du skrev: "Det er slik det alltid kom til å være."

Kunne du ha forklart meg?
foreldrene dine, romantisk middag og tre flasker vin?

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #21 på: 05. jun, 2013, 13:43 »


Kunne du ha forklart meg?
foreldrene dine, romantisk middag og tre flasker vin?

Neineineineinei.
Ikke slik D:

Jeg mente "Kunne du ha forklart tydeligere for meg?" Eller noe slikt. Og det har du gjort.

killerfoxdudes

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #22 på: 12. jun, 2013, 02:38 »
Jeg har en liten interesang histore (etter min mening)

For ca 4 månender Her på mo kom det noen på døren. Det var en mann i 50-års aldern og en gutt på 15. Mannen var vist faren til denne gutten. De hilste og var veldig høflige, men så sa de at de var jehovas vitne (ikke noe galt med dem) men mannen var en veldig irriterende person, Søstra mi på 19 møtte dem i døra og begynte og prate helt vanlig. Ettervert ble hun veldig irritert på faren fordi han løy henne midt i trynet rett etter at han hadde sagt tin og tang. Gang på gang på gang. Men det verste var jo at Han gutten ble bare mer og mer usikker på seg selv og sin posisjon i denne diskusjonen, han var rett og slett redd. Altså i min alder (14) fikk eg jo helt sjokk. Søstra mi kjeftet og ba dem om å gå. Jeg gikk opp til 2 etasje og så ut av viduet. Der sto faren og trøstet den redde sønnen. Helt utrolig at an holder på med dette på denne måten, helt meningsløst.

Dette er min side av saken.

 :P :P :P
ehhh....What is the meaning of life? well i haven't figured it out yet :p

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #23 på: 06. aug, 2013, 12:06 »
Jeg prøvde å selge EF billetten min. Jeg fikk mange dårlige, nærmest latterlig rare bud på den.

Det verste var den som sa "I will pay you with a webcam shows" og så sendte nakenbilde av skrittet sitt til meg (en fet fyr iført bare et skjørt!) og så ramset opp hva han likte(!!)

Blæh. Sa nei.
Håper han tar hintet og ikke sender meg flere meldinger, ever
« Siste redigering: 06. aug, 2013, 12:46 av SarahLynx »

Piro

  • Gjest
Sv: Oppsøkende og påtrengende politikk/religion/sexualitet
« Svar #24 på: 06. aug, 2013, 20:43 »
Jeg prøvde å selge EF billetten min. Jeg fikk mange dårlige, nærmest latterlig rare bud på den.

Det verste var den som sa "I will pay you with a webcam shows" og så sendte nakenbilde av skrittet sitt til meg (en fet fyr iført bare et skjørt!) og så ramset opp hva han likte(!!)

Blæh. Sa nei.
Håper han tar hintet og ikke sender meg flere meldinger, ever

hahahaha :p

Dakar :P Kom så skal jeg kjøpe billetten din *høhøhø*