avstemning

Hva bør Furmeets underforumet hete?

Furmeets
39 (75%)
Pelstreff
2 (3.8%)
Rufsetreff
11 (21.2%)

Stemmer totalt: 44

Skrevet av Emne: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff  (Lest 4769 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« på: 06. jul, 2013, 18:57 »
Lager denne avstemningen av egen nysgjerrighet, for å se hva "furs flest" mener om temaet.

Selv liker jeg å bruke norske ord og uttrykk når det er mulig, så lenge det ikke høres så alt for ille ut og føles for mye som påtvunget fornorskning. Etter min erfaring pels og rufs er ganske dugelige alternativer til fur i de fleste tilfeller, men bruker selv alle tre omhverandre i praksis. Synes det er morsomt når de ulike rufsemiljøene har egne oversettelser og har egne slangord, hvor de har gjort det til sitt eget, som da blir reflektert i gjennom deres forum og andre nettgrupper.

Så hvilke av de tre ordene foretrekker du? Og hvorfor? Eller er det et annet ord du mener fungerer enda bedre, og som kunne vært passende for underforumet?

Kereshni

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 536
  • http://kerayne.com/
    • Vis profil
    • Kerayne
Sv: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« Svar #1 på: 06. jul, 2013, 19:19 »
Jeg synes Rufsetreff passer best, siden Pelstreff kan også misforståes som "pels industrien" :| Min mening :)

LeonFurpile

  • Gjest
Sv: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« Svar #2 på: 06. jul, 2013, 20:43 »
Synes rufsetreff høres best ut [smile]

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« Svar #3 på: 06. jul, 2013, 21:08 »
Jeg foretrekker furmeets, ser ikke helt vitsen med at alle skal ha sitt eget språk, hvorfor kan ikke alle bare snakke engelsk?

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« Svar #4 på: 07. jul, 2013, 00:36 »
Jeg foretrekker furmeets, ser ikke helt vitsen med at alle skal ha sitt eget språk, hvorfor kan ikke alle bare snakke engelsk?

Enig der.
Er ikke fan når det gjelder fornorsking av ord og uttrykk generelt, og av en eller annen grunn syns jeg personlig at alt direkte oversatt høres litt barnslig ut, then again, that's me.

Derfor går min stemme for furmeets.
FurAffinity          DeviantArt


Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« Svar #5 på: 07. jul, 2013, 02:22 »
Jeg foretrekker furmeets, ser ikke helt vitsen med at alle skal ha sitt eget språk, hvorfor kan ikke alle bare snakke engelsk?

Om 150 år snakker vi vel alle engelsk, kinesisk, eller trøndersk! Avhengig av hvordan verden utvikler seg.

Selv synes jeg kulturelle særegenheter er interessante, inkludert språk, og unødvendig og overflødig bruk av engelsk klinger ofte dårlig i mine reveører. Men reveører er som baken, eller hvordan det ordtaket lyder igjen...

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« Svar #6 på: 09. jul, 2013, 17:43 »
Jeg ble introdusert for konseptet med ordet "furmeets", så det sitter litt fast. Besides, er jo så mange treff som foregår i utlandet at ser ikke problemet med å bruke det engelske ordet.

Men jeg bruker også bare "treff", litt fordi jeg har vært på en del treff i andre miljø, og der het det bare det.

Ariin

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 170
  • Yo, what's up? :3
    • Vis profil
Sv: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« Svar #7 på: 11. jul, 2013, 18:23 »
Må nok stemme for "Furmeets". Det hjelper samtidig nykommere som er introdusert til "fandomen" gjennom utenlandske siter. :3
=============================
//Ariin

Ace The Fox

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 117
    • Vis profil
    • Facebook
Sv: Furmeets vs. pelstreff vs. rufsetreff
« Svar #8 på: 12. mar, 2014, 20:28 »
Hvorfor ikke potetreff :3
likte bare ideen.