Skrevet av Emne: Insulinpumpe & Fursuit  (Lest 7479 ganger)

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Insulinpumpe & Fursuit
« på: 23. jul, 2013, 05:01 »
Hei, jeg ønsker meg en fursuit, ikke med en gang da, ønsker og bli helt sikker på hva det er jeg vil ha før jeg bestiller. Startet dette emnet fordi jeg har noen spørsmål angående insulinpumper og fursuits.

kort forklart: jeg har type 1 diabetes, som betyr at min kropp ikke produserer insulin, så jeg må ta sprøyter eller ha insulinpumpe med stoffet for å kontrollere mitt blodsukker manuelt, i forbindelse med mat og fysisk aktivitet.

De som ikke vet hva en insulinpumpe er, se denne linken: http://no.wikipedia.org/wiki/Insulinpumpe
Her er den jeg har:

Den må jeg ha koblet til så mye som mulig, og må ha tilgang til den uten å måtte ta av meg Fursuiten. den er vanligvis koblet til magen (av og til låret), og det er en 30 cm ledning som den er koblet til (kan få opp til 90 cm). Er det noen idéer her om hvordan det kan gjøres slik at jeg kan ta den frem med fursuit på, og om mulig ha den på meg uten at det viser for mye at jeg har noe i en lomme i suiten?

edit: Insulinpumpen er omtrent på størrelse med en iPhone 4, bare litt tykkere
« Siste redigering: 23. jul, 2013, 05:14 av Ebbe »

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: insulinpumpe og Fursuit
« Svar #1 på: 23. jul, 2013, 05:08 »
Partial fursuit ?

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: insulinpumpe og Fursuit
« Svar #2 på: 23. jul, 2013, 05:10 »
Partial fursuit?

Har tenkt på det, men full suit virker mer spennende...
« Siste redigering: 23. jul, 2013, 05:12 av Ebbe »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #3 på: 23. jul, 2013, 07:04 »
Jeg ville også gått for en partial.
Både du og handler kan enklere få tak i pumpen ved behov, og det er enklere å komme seg fort ut av fursuiten.

Men jeg googlet litt på det, og det er enkelte fursuitere som bruker full body samt insulinpumpe.

Sitat
For me as a diabetic, its important, that my spotter knows, how to react, when my sugar level is too low/high. That means, some sugary liquids have to be there. During public outings I sometimes wear my insulin pump inside my suit as well (I do have a tiny bag for it at the front). At cons I always have that one on, because otherwise my sugarlevel would increase very fast, without stopping and stuff.
Kilde: https://plus.google.com/113385615775421915817/posts/AcYTbd3kXzf

FA siden til Keenora er: http://www.furaffinity.net/user/keenora/
Kanskje han kan hjelpe deg litt :)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #4 på: 23. jul, 2013, 07:12 »
Skulle ikke være no vanskelig å få til å lage et rom eller slik til noe sånt.
Eventuelt ha et belte med en liten veske på under suiten - Eneste du ikke kan ha er en tettsittende suit :P men en litt mer baggy en.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #5 på: 23. jul, 2013, 10:41 »
Kanskje det kunne gått ann om man hadde noen foam deler i suiten, and man kunne lage et slags rom i foamen til pumpa?
Eller en innvendig lumme ett sted på suiten. Men pass på at det i hvertfall er lett tillgjengelig, og ha en handler som vet hva
han skal gjøre.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #6 på: 23. jul, 2013, 13:07 »
Jeg vet at Keenora bruker insulinpumpe, og jeg er ganske sikker på at han har en lomme på insiden av suiten sin som han bruker til å ha pumpen i.

Jeg har også insulinpumpe, og jeg har planer om å bare enten henge den fast i eventuelt klær jeg har under suiiten eller lage en lomme på innsiden

Jeg har også fått beskjed hos lege at jeg kan gå uten insulinpumpe i cirka 2 timer, og en suit-session tar kanskje ikke så lang tid fordi varmt. Så du kan ta den av og ha den liggende i en veske du eller handleren din har med seg.

Annet enn det så kan du få deg partial, sånn som jeg currently har ^^

Also: Når du er i aktivitet så går blodsukkeret ned, og jeg er hundre prosent sikker på at å få insulin vær time i kroppen kanskje blir litt mye, og du kan få føling veldig lett. Det har skjedd meg så mange ganger I don't even know. Så, protip er å enten stoppe den når du har den på, eller sette ned på basaldosen per time. Eller ta den av mens du suiter. Det må jeg gjøre, iaff.

Så vet du det ^^

En ting som går ann er at om du får deg digigradelegs, som det er padding i, så kan du lage en lomme inni paddinga der insulinpumpen kan være. Men det er kanskje litt slitsomt om du må ha tak i den, så om det er mulighet å lage en åpning i pelsen så du kan komme til fra utsiden så tror jeg det funker fint!
« Siste redigering: 23. jul, 2013, 13:12 av Skyee »

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #7 på: 23. jul, 2013, 16:26 »

Also: Når du er i aktivitet så går blodsukkeret ned, og jeg er hundre prosent sikker på at å få insulin vær time i kroppen kanskje blir litt mye, og du kan få føling veldig lett. Det har skjedd meg så mange ganger I don't even know. Så, protip er å enten stoppe den når du har den på, eller sette ned på basaldosen per time. Eller ta den av mens du suiter. Det må jeg gjøre, iaff.

Så vet du det ^^

En ting som går ann er at om du får deg digigradelegs, som det er padding i, så kan du lage en lomme inni paddinga der insulinpumpen kan være. Men det er kanskje litt slitsomt om du må ha tak i den, så om det er mulighet å lage en åpning i pelsen så du kan komme til fra utsiden så tror jeg det funker fint!

det visste jeg, jeg har hatt diabetes i over 7 år så begynner å bli ganske vant til det :P jeg er en som trenger mye insulin, og jeg føler meg ukonfortabel om jeg har den ute lenger enn 1 time. , jeg pleier å sette ner basaldosen når jeg trenger det ja, men de eneste gangene jeg pleier å ta den av er i dusjen eller når eg bader (de vanntette burde vert standard issue).

det høres ut som en god idé, må bare skaffe meg de litt lengre ledningene :P

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #8 på: 23. jul, 2013, 17:00 »

Also: Når du er i aktivitet så går blodsukkeret ned, og jeg er hundre prosent sikker på at å få insulin vær time i kroppen kanskje blir litt mye, og du kan få føling veldig lett. Det har skjedd meg så mange ganger I don't even know. Så, protip er å enten stoppe den når du har den på, eller sette ned på basaldosen per time. Eller ta den av mens du suiter. Det må jeg gjøre, iaff.

Så vet du det ^^

En ting som går ann er at om du får deg digigradelegs, som det er padding i, så kan du lage en lomme inni paddinga der insulinpumpen kan være. Men det er kanskje litt slitsomt om du må ha tak i den, så om det er mulighet å lage en åpning i pelsen så du kan komme til fra utsiden så tror jeg det funker fint!

det visste jeg, jeg har hatt diabetes i over 7 år så begynner å bli ganske vant til det :P jeg er en som trenger mye insulin, og jeg føler meg ukonfortabel om jeg har den ute lenger enn 1 time. , jeg pleier å sette ner basaldosen når jeg trenger det ja, men de eneste gangene jeg pleier å ta den av er i dusjen eller når eg bader (de vanntette burde vert standard issue).

det høres ut som en god idé, må bare skaffe meg de litt lengre ledningene :P

Har selv hatt diabetes siden jeg var 2, aka 15 år. So yeah xP

Vell hvis du har veneflonen på låret så burde du ikke trenge så kjempelang ledning. Men er jo kjekkt å ha though xP

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #9 på: 23. jul, 2013, 18:52 »
Fanny pack på innsiden av suiten c:

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #10 på: 24. jul, 2013, 02:24 »
Fanny pack på innsiden av suiten c:

må liksom kunne komme til den uten å ta av suiten :/

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #11 på: 24. jul, 2013, 03:31 »
Fanny pack på innsiden av suiten c:

må liksom kunne komme til den uten å ta av suiten :/

Fanny pack på utsiden!

ELLER

Om du har en pouch på suiten din så kan du ha en bårrelås åpning til innsiden av suiten din der du kan ha insulinpumpen liggende.

Veldig vanskelig å forklare, må kanskje tegne det for at det skal gi mening..

https://dl.dropboxusercontent.com/u/60067668/omg%20d%C3%A5rlig%20haha.png kjempedårlig tegning som sikkert gir lite mening hhahahaha. I tried.

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #12 på: 24. jul, 2013, 03:43 »
Om du har en pouch på suiten din så kan du ha en bårrelås åpning til innsiden av suiten din der du kan ha insulinpumpen liggende.

forstår hva du mener :)

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #13 på: 24. jul, 2013, 19:42 »
Fanny pack på innsiden av suiten c:

må liksom kunne komme til den uten å ta av suiten :/

SPH zipper c:

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #14 på: 25. jul, 2013, 02:08 »
Fanny pack på innsiden av suiten c:

må liksom kunne komme til den uten å ta av suiten :/

SPH zipper c:

SPZ* Sorry eg bare måtte :D 

Og hjelp... no fikk eg plutselig veldig mye mer lyst å beskytte meg så eg ikke får diabates... (så og si alle i familien har det + mega ultra usunn matvei).   Er ofte en "glemt" sykdom, so kred til dere :D

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #15 på: 25. jul, 2013, 02:11 »
Fanny pack på innsiden av suiten c:

må liksom kunne komme til den uten å ta av suiten :/

SPH zipper c:

SPZ* Sorry eg bare måtte :D 

Og hjelp... no fikk eg plutselig veldig mye mer lyst å beskytte meg så eg ikke får diabates... (så og si alle i familien har det + mega ultra usunn matvei).   Er ofte en "glemt" sykdom, so kred til dere :D

type 1 = født med det.

type 2 = din egen feil //matvaner og treningsvaner.

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #16 på: 25. jul, 2013, 04:24 »
type 1 = født med det.

type 2 = din egen feil //matvaner og treningsvaner.

Du er ikke født med det da, du er født doomed til å få det xD

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #17 på: 25. jul, 2013, 10:56 »
type 1 = født med det.

type 2 = din egen feil //matvaner og treningsvaner.

Du er ikke født med det da, du er født doomed til å få det xD

Vell jo, du er født med det. Det kommer bare ann på når det slår seg løs i kroppen din. Hvis det er grundig feil så får du gå å banke legene i Bodø for meg ;P

Jo tidligere jo bedre, imo. Jeg tror ikke jeg hadde klart å leve med det hadde jeg fått det seint.

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #18 på: 16. aug, 2013, 18:55 »
Vet ikke om flere har nevnt dette. men det er fullt mulig å kanskje lage deg en egen liten version hvor du har knapper og slik inne i poten med ledning som går dit det skal. har sett flere fursuits som kan flippe med ører, vifte med leppene og wagge med halen. og en slager på de er at de har ledninger som går til den ene eller begge hendene under hansken og presser med fingrene mot håndflaten eller andre steder på handen når de skal aktivere elektronikken sin. hadde det ikke vert mulig å få til noe sånt?
Men nå har ikke jeg peiling på hvordan man skylle lage noe slikt uten at det blir klompete. Så du bør høre med noen som er flink med slike ting. :P
« Siste redigering: 16. aug, 2013, 18:57 av Regandor »

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Insulinpumpe & Fursuit
« Svar #19 på: 16. aug, 2013, 19:29 »
Vet ikke om flere har nevnt dette. men det er fullt mulig å kanskje lage deg en egen liten version hvor du har knapper og slik inne i poten med ledning som går dit det skal. har sett flere fursuits som kan flippe med ører, vifte med leppene og wagge med halen. og en slager på de er at de har ledninger som går til den ene eller begge hendene under hansken og presser med fingrene mot håndflaten eller andre steder på handen når de skal aktivere elektronikken sin. hadde det ikke vert mulig å få til noe sånt?
Men nå har ikke jeg peiling på hvordan man skylle lage noe slikt uten at det blir klompete. Så du bør høre med noen som er flink med slike ting. :P

Det blir nok veldig kronglete, vil ikke akkurat anbefale det xDD

Jeg vet ikke helt hva du mener... lage en insulinpumpe som man har inni labbene? nå nei du, det er ikke så lett.