Skrevet av Emne: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding  (Lest 32314 ganger)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« på: 11. aug, 2013, 02:28 »
Hva vi har rukket å gjøre så langt er endring av tema, oppdatering av kode og noe funksjonalitet. Se over og gi tilbakemelding så skal vi se på det når vi fortsetter jobben i morgen.

Enkelte ting er ikke på plass, men vi velger å fortsette noe av arbeidet med forumet oppe (da vi vet de fleste her ikke sover om natten :) )


Vennligst bruk denne tråden til å klage, gi tilbakemeldinger og fortelle oss hva dere syns.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #1 på: 11. aug, 2013, 02:32 »
Mangler ulve og reve ikonene, noe av teksen ser også litt shabby ut på forskjellige steder (blant annet svar knapp).
Ellers så vet jeg ikke hva mer jeg kan si om designet, må bli vant til det først. :p
FurAffinity          DeviantArt


Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #2 på: 11. aug, 2013, 02:34 »
Noen små bugs og "ting" vil det alltid være ved nye oppdateringer, men vi skal se på det. Vi jobber med smilyene as we speak.
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 02:42 av Tellos »

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #3 på: 11. aug, 2013, 02:48 »
Jeg ser ingen feil på svarknappen. I vedlagt bilde kan du se hvordan den skal se ut. Om den er annerledes er det nok bare en bug i browseren din elns, som sikkert kommer til å bli rettet ut ganske fort. Gjerne inkluder et bilde av hvordan det ser ut hos deg så programmererne får se.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #4 på: 11. aug, 2013, 02:58 »
Legg gjerne til litt mellomrom på disse (se bildet) hadde vært fint. Ville gjort det litt enklere å lese og skille postene fortere.

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #5 på: 11. aug, 2013, 03:13 »
Syns det ser veldig bra ut så langt. Fint og enkelt design, krever selvfølgelig litt tilvending. Men kunne vi fått muligheten til hurtigsvar, det gjør det litt raskere å skrive korte innlegg som f.eks dette :3

Edit: Siden oppdaterer ikke når jeg har lest emner. Bjeff! Mjau! Mø! mener fortsatt at jeg ikke har trykket på den, noe jeg har gjort tre ganger. >:
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 03:17 av Eltanin »

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #6 på: 11. aug, 2013, 03:18 »
Syns det ser veldig bra ut så langt. Fint og enkelt design, krever selvfølgelig litt tilvending. Men kunne vi fått muligheten til hurtigsvar, det gjør det litt raskere å skrive korte innlegg som f.eks dette :3

Edit: Siden oppdaterer ikke når jeg har lest emner. Bjeff! Mjau! Mø! mener fortsatt at jeg ikke har trykket på den, noe jeg har gjort tre ganger. >:
Enten ble det ordnet veldig kjapt, eller så må du se i dine egne instillinger. Jeg har hurtigsvar nå.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #7 på: 11. aug, 2013, 03:18 »
Syns det ser veldig bra ut så langt. Fint og enkelt design, krever selvfølgelig litt tilvending. Men kunne vi fått muligheten til hurtigsvar, det gjør det litt raskere å skrive korte innlegg som f.eks dette :3

Var akkurat på vei å skrive det selv [ureshii]



Har noen andre merket at når en trykker den nederste "Svar"-knappen så blir man satt tilsvarende like lavt på neste side?

Legger ved en videoen Link

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #8 på: 11. aug, 2013, 03:23 »
Jeg syntes skriften var i minste laget der det er brukt minst skriftstørrelse. Er det mulig å ha den ett eller to hakk større? Er ikke kjempeviktig, men.

Jeg vet en også kunne brukt ctrl + scroll inn, men foretrekker selv å ha ting på 100%.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #9 på: 11. aug, 2013, 03:26 »
Jeg syntes skriften var i minste laget der det er brukt minst skriftstørrelse. Er det mulig å ha den ett eller to hakk større? Er ikke kjempeviktig, men.

Jeg vet en også kunne brukt ctrl + scroll inn, men foretrekker selv å ha ting på 100%.

Hvor stor oppløsning har du på skjermen? Det kan være fint å vite.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #10 på: 11. aug, 2013, 03:29 »
Syns det ser veldig bra ut så langt. Fint og enkelt design, krever selvfølgelig litt tilvending. Men kunne vi fått muligheten til hurtigsvar, det gjør det litt raskere å skrive korte innlegg som f.eks dette :3

Var akkurat på vei å skrive det selv [ureshii]

Hurtigsvar setter du opp i innstillinger på egen profil.

Og det at vinduet ditt skroller ned når du svarer.. Det skjer ikke oss når vi tester så klarer ikke helt se hva som gjør det. Du bruker safari?



Har noen andre merket at når en trykker den nederste "Svar"-knappen så blir man satt tilsvarende like lavt på neste side?

Legger ved en videoen Link

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #11 på: 11. aug, 2013, 03:32 »
Jeg trengte ikke gjøre noe selv angående hurtigsvar :P

Forresten så bruker jeg Chrome og Safari. Kan godt teste Opera også om dere vil :)

Edit: Still happening
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 03:34 av SarahLynx »

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #12 på: 11. aug, 2013, 03:34 »
Alle brukere har nå hurtigsvar på som default. Hvis noen ønsker å ikke ha det kan de endre det i profilen sin. (Profil => Endre profilen => Utseende og layoutinstillinger)

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #13 på: 11. aug, 2013, 03:35 »
Alle brukere har nå hurtigsvar på som default. Hvis noen ønsker å ikke ha det kan de endre det i profilen sin. (Profil => Endre profilen => Utseende og layoutinstillinger)

Flink grevling *klappe på*

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #14 på: 11. aug, 2013, 03:36 »
Kanskje en filleting, men jeg synes at det føles ubehagelig å se på de større hvite stripene der underforumene er listet.

Synes det ser bittelitt rotete ut på høyre side. (kan sikkert venne meg til det)
Compare!







Ellers er det greit med layout. Savner bare at det er smuuuud x3

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #15 på: 11. aug, 2013, 03:42 »
Angående forskjellene på høyre side så har vi økt størrelsen på teksten, redusert til to linjer slik det var og jobber med fargen for å gjøre den mer leselig.
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 03:53 av Tellos »

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #16 på: 11. aug, 2013, 03:44 »
Jeg syntes skriften var i minste laget der det er brukt minst skriftstørrelse. Er det mulig å ha den ett eller to hakk større? Er ikke kjempeviktig, men.

Jeg vet en også kunne brukt ctrl + scroll inn, men foretrekker selv å ha ting på 100%.
Hvor stor oppløsning har du på skjermen? Det kan være fint å vite.
1920x1080

Edit: Hva er vennelisten godt for? Har den noen funksjon?
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 03:50 av Atrox »

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #17 på: 11. aug, 2013, 03:59 »
Jeg vet ikke, men du er i hvertfall vennen min :)


Jeg tar kvelden nå. Er ikke helt glad alle knappene, men kommer til å se på det i morgen. Deretter blir det litt omstruktureringer og kunngjørelser og slikt.

Emphy

  • Global Moderator
  • Overaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 320
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #18 på: 11. aug, 2013, 04:03 »
Edit: Hva er vennelisten godt for? Har den noen funksjon?
Du får noe tilsvarende en medlemsliste med kun folk du kjenner. På bunnen av siden står det hvor mange, og hvem av vennene dine som er innlogget, etc.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #19 på: 11. aug, 2013, 04:10 »
Leggetid, også for rever. Kommer til å følge opp når ting skjer i morgen. Forvent også litt tilfeldig nedetid i morgen da det er mye som skal skje.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #20 på: 11. aug, 2013, 08:02 »
Jeg syntes skriften var i minste laget der det er brukt minst skriftstørrelse. Er det mulig å ha den ett eller to hakk større? Er ikke kjempeviktig, men.

Jeg vet en også kunne brukt ctrl + scroll inn, men foretrekker selv å ha ting på 100%.
Syns også teksten er i minste laget..
Hadde ikke gjort om den var større for i si det sånn.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #21 på: 11. aug, 2013, 11:05 »
Forumet skal ned en liten periode også i dag og da skal vi legge til noen ekstra im's. Skype,  steam og twitter var planlagt. Skal også sjekke om muligheten til å linke bl.a. streaming sider. Angående teksten så må vi se litt på det når folk våkner igjen. Vennligst fortsett å gi tilbakemeldinger så skal vi prøve å fikse ting fortløpende.

Farge temaet er bygd fra bunnen av og da er det desverre ikke noen flere tema å velge mellom, men hvis det er noen der ute som har spesielt god erfaring med tema bygging så hadde det vært ganske kult å få bygd alternative tema.
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 11:08 av Tellos »

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #22 på: 11. aug, 2013, 11:15 »
Litt sent svar ang. den svar knappen, men slik ser den ut hos meg:



1920x1080p på firefox med normal zoom.

Sånn ellers så tror jeg faktisk at designet er ganske nice, trengte bare litt tilvenning først.
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 11:18 av Exodai »
FurAffinity          DeviantArt


FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #23 på: 11. aug, 2013, 11:19 »
Klarer ikke bestemme meg om skriften kunne vært større, eller om den er helt grei XD Jeg liker jo vanligvis mindre skrift, så lenge den er leselig for alle selvfølgelig.

Men denne sideboksen her: http://gyazo.com/0ca0dd0ad14d7bc45560363443922ed8 synes jeg kunne vært litt penere kanskje? Den er veldig... kjedelig? Ikke så pen å se på, spesielt ikke når du må se den hele tiden. Vet ikke om det går ann å gi den litt mer farge så det ikke bare er en ensfarget blokk? For øyeblikket er det vel bare den delen som irriterer meg litt XD

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #24 på: 11. aug, 2013, 11:31 »
Angående den knappen så er tanken den at man fremhever hva som er viktigs og når man er inne på tråder så er faktisk svar knappen stort sett hva man er inne i en tråd for å gjøre :p  Så det er faktisk en tanke ved den. Mulig den ikke er kjempe lekker og stikker seg litt ut, men den er i alle fall synlig.


Angående navigerings-boksen så kan vi se litt på den, se hva slags endringer som er mulig for den. Har du noen forslag? Kunne du laget et eksempel?

Oppfordrer alle som har forslag til design endringer om å lage et lite bilde og vise oss så er det lettere å forstå hva dere ønsker.