Skrevet av Emne: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding  (Lest 32307 ganger)

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #25 på: 11. aug, 2013, 11:41 »
Vell, det er behagelig å se denne siden, på en ipad, men på en pc, får jeg bare vondt i øynene.
På pcen har jeg oppløsningen 1920#1080..
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Kal

  • Administrator
  • Aktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 249
  • Teknisk grevling
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #26 på: 11. aug, 2013, 16:22 »
Men denne sideboksen her: http://gyazo.com/0ca0dd0ad14d7bc45560363443922ed8 synes jeg kunne vært litt penere kanskje? Den er veldig... kjedelig? Ikke så pen å se på, spesielt ikke når du må se den hele tiden. Vet ikke om det går ann å gi den litt mer farge så det ikke bare er en ensfarget blokk? For øyeblikket er det vel bare den delen som irriterer meg litt XD

Tanken bar side-baren er at den alltid skal være der, men at den skal være lett å ignorere. Jeg føler i hvertfall at når jeg leser posts så forsvinner den helt vekk i sidesynet mitt, nettop fordi den er så diskrét (eller "kjedelig" som det også heter :P )

Men smaken er som baken.. hvis flere synes at den burde være mer markant så kan vi endre den.

Vell, det er behagelig å se denne siden, på en ipad, men på en pc, får jeg bare vondt i øynene.
På pcen har jeg oppløsningen 1920#1080..

Hvorfor er den ubehagelig? Er det for skarpt lys?

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #27 på: 11. aug, 2013, 16:36 »
nooooo, I cant handle this... no no change is scarry :P

Bortsett fra at har litt windows 8 tendenser, aka så enkelt og ensfarga at er vanskelig å se ting så er det vel greit :P men så har jeg aldrig vært noe fan av den square, simple, no shades stilen der da. jeg overlever nok alikavel ^^

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #28 på: 11. aug, 2013, 18:00 »
nooooo, I cant handle this... no no change is scarry :P

Bortsett fra at har litt windows 8 tendenser, aka så enkelt og ensfarga at er vanskelig å se ting så er det vel greit :P men så har jeg aldrig vært noe fan av den square, simple, no shades stilen der da. jeg overlever nok alikavel ^^

Blir litt teit å klage på designet når noen har sittet og jobbet med det i lengre tid. Dette funker kjempebra, det er minimalt med bilder som trenger å lastes nå, alt er kode og det fungerer utrolig bra på smarttelefon og tafsefjøl.


Litt sent svar ang. den svar knappen, men slik ser den ut hos meg:



1920x1080p på firefox med normal zoom.

Sånn ellers så tror jeg faktisk at designet er ganske nice, trengte bare litt tilvenning først.

Jeg opplever kun problem med tekst som du gjør på profilen min. Se bilde: screenshot_356
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 18:36 av SarahLynx »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #29 på: 11. aug, 2013, 18:35 »
nooooo, I cant handle this... no no change is scarry :P

Bortsett fra at har litt windows 8 tendenser, aka så enkelt og ensfarga at er vanskelig å se ting så er det vel greit :P men så har jeg aldrig vært noe fan av den square, simple, no shades stilen der da. jeg overlever nok alikavel ^^

Blir litt teit å klage på designet når noen har sittet og jobbet med det i lengre tid.
Så folk kan altså ikke gi tilbakemelding på designet?

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #30 på: 11. aug, 2013, 18:38 »
nooooo, I cant handle this... no no change is scarry :P

Bortsett fra at har litt windows 8 tendenser, aka så enkelt og ensfarga at er vanskelig å se ting så er det vel greit :P men så har jeg aldrig vært noe fan av den square, simple, no shades stilen der da. jeg overlever nok alikavel ^^

Blir litt teit å klage på designet når noen har sittet og jobbet med det i lengre tid.
Så folk kan altså ikke gi tilbakemelding på designet?


Jo, men denne tråden er ikke en klagemur. Det skal jo være, lov men da må det nesten være konstruktivt.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
[Forslag] Brackets først i trådenes navn i Loppemarkedsforumet
« Svar #31 på: 11. aug, 2013, 19:39 »
Skrev dette som et forslag i loppemarkedtråden men det forsvant.

Poenget er: Kan vi gjøre det til en regel at vi må sette navnene våre i brackets for å gjøre det oversiktlig over hvem som selger ting?
Eller sette stedet der det selges fra i brackets slik som vi gjør i furmeets for å dele opp stedene der furmeets arrangeres?

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #32 på: 11. aug, 2013, 20:26 »
Kanskje en filleting, men jeg synes at det føles ubehagelig å se på de større hvite stripene der underforumene er listet.

Synes det ser bittelitt rotete ut på høyre side. (kan sikkert venne meg til det)
Compare!







Ellers er det greit med layout. Savner bare at det er smuuuud x3

Teksten var mer lesbar før. Ganske tynn font som brukes nå.

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #33 på: 11. aug, 2013, 21:29 »
Zoom er litt rart på telefon, hele "panelet" på venstre side overlapper alt når man zoomer inn.
FurAffinity          DeviantArt


Gray Fang

  • Gjest
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #34 på: 11. aug, 2013, 21:37 »
nooooo, I cant handle this... no no change is scarry :P

Bortsett fra at har litt windows 8 tendenser, aka så enkelt og ensfarga at er vanskelig å se ting så er det vel greit :P men så har jeg aldrig vært noe fan av den square, simple, no shades stilen der da. jeg overlever nok alikavel ^^

Blir litt teit å klage på designet når noen har sittet og jobbet med det i lengre tid.
Så folk kan altså ikke gi tilbakemelding på designet?


Jo, men denne tråden er ikke en klagemur. Det skal jo være, lov men da må det nesten være konstruktivt.

Står i første posten her da "Vennligst bruk denne tråden til å klage, gi tilbakemeldinger og fortelle oss hva dere syns."

så stress ned litt da, må vel kunne være ærlige i tilbakemeldings tråden om hva man synes... eller så er det ganske poengløst å ha den synes da jeg.

og om man liker eller ikke liker minimal, tiles lignende temaer. eller om man digger de synes jeg man skal kunne si det også... snodig det der mene det finnes forskjellige folk som liker forskjellige ting.. o.O

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #35 på: 11. aug, 2013, 22:28 »
Fangz og sarah, rolig i gemyttene nå. Ja det er bare å lufte i vei, det er derfor tråden er her, men er fint om du kan komme med forslag til evt hvordan ting kunne vært bedre (tror jeg sarah ville frem til) Alle meninger er velmomne så får vi mer å basere jobben vår på.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #36 på: 11. aug, 2013, 23:18 »
Kan vi få youtube-video embedding? Vi er liksom i det 21. århundre nå, begynner å bli på tide :P

naetaru

  • Gjest
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #37 på: 11. aug, 2013, 23:28 »
Synes det nye designet ser bra ut! :) Eneste jeg har å "pirke på" er at tallene som viser hvor mange sider tråden har er veldig små

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #38 på: 11. aug, 2013, 23:37 »
Her ble det plutselig veldig mange nye underforum! De fleste liker jeg veldig godt, men det er to jeg syns skaper litt rot. "Din yiff" under pelskunst.. vi har jo allerede et underforum under yiff som heter "kunst". Og hvorfor er all yiffen samlet under et sted, mens den ene er under pelskunst.. føler det blir litt rotete. Og kunstgalleriet, hva er tanken bak det? Poste fine tegninger andre har tegnet?

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #39 på: 12. aug, 2013, 00:19 »
Hvorfor er den ubehagelig? Er det for skarpt lys?

Vell hvis hvitfargen istedenfor var litt innen for fage nøyangsen grå, så hadde det vært lettere å se på.
Hvit blir liksom for skarpt.

Ikke misforstå meg, men egentlig likte jeg endringene som er foretatt, men holder meg til ipad versjonen..
« Siste redigering: 12. aug, 2013, 00:29 av Tirga »
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #40 på: 12. aug, 2013, 00:37 »
Her ble det plutselig veldig mange nye underforum! De fleste liker jeg veldig godt, men det er to jeg syns skaper litt rot. "Din yiff" under pelskunst.. vi har jo allerede et underforum under yiff som heter "kunst". Og hvorfor er all yiffen samlet under et sted, mens den ene er under pelskunst.. føler det blir litt rotete. Og kunstgalleriet, hva er tanken bak det? Poste fine tegninger andre har tegnet?
I agree. For min del blir det ryddigere å ha alt yiff-relatert under et subforum.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #41 på: 12. aug, 2013, 01:00 »
Her ble det plutselig veldig mange nye underforum! De fleste liker jeg veldig godt, men det er to jeg syns skaper litt rot. "Din yiff" under pelskunst.. vi har jo allerede et underforum under yiff som heter "kunst". Og hvorfor er all yiffen samlet under et sted, mens den ene er under pelskunst.. føler det blir litt rotete. Og kunstgalleriet, hva er tanken bak det? Poste fine tegninger andre har tegnet?
I agree. For min del blir det ryddigere å ha alt yiff-relatert under et subforum.

I second this!

naetaru

  • Gjest
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #42 på: 12. aug, 2013, 01:05 »
Her ble det plutselig veldig mange nye underforum! De fleste liker jeg veldig godt, men det er to jeg syns skaper litt rot. "Din yiff" under pelskunst.. vi har jo allerede et underforum under yiff som heter "kunst". Og hvorfor er all yiffen samlet under et sted, mens den ene er under pelskunst.. føler det blir litt rotete. Og kunstgalleriet, hva er tanken bak det? Poste fine tegninger andre har tegnet?
I agree. For min del blir det ryddigere å ha alt yiff-relatert under et subforum.

I second this!
I third this!

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #43 på: 12. aug, 2013, 07:12 »
Hvorfor er den ubehagelig? Er det for skarpt lys?

Vell hvis hvitfargen istedenfor var litt innen for fage nøyangsen grå, så hadde det vært lettere å se på.
Hvit blir liksom for skarpt.

.
Er enig om litt mørkere farger, slik at de ikke er så lysende opp...


Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #44 på: 12. aug, 2013, 23:16 »
Merket det var en del forandringer plutselig! Uvandt, men posetivt! Blir nokk vandt etterhvert da. x3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #45 på: 13. aug, 2013, 14:39 »
Post fra "leker" dukker opp igjen under "les de nyeste innleggene".

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #46 på: 13. aug, 2013, 14:52 »
Post fra "leker" dukker opp igjen under "les de nyeste innleggene".

Personlig så likte jeg at de dukket opp i uleste innlegg.

Er det mulighet for å gjøre dette optional?
Altså at man ticker av en boks om man ønsker å få inn uleste innlegg fra leker-underforumet eller ikke.
FurAffinity          DeviantArt


Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #47 på: 13. aug, 2013, 15:00 »
Personlig så likte jeg at de dukket opp i uleste innlegg.

Er det mulighet for å gjøre dette optional?
Altså at man ticker av en boks om man ønsker å få inn uleste innlegg fra leker-underforumet eller ikke.

Det hadde vært mest optimalt, usikker på hvor gjennomførbart det er.

Tidligere hadde vi også leker tråder aktive under nye innlegg. Problemer var at lekene tok så av at det var umulig å se andre poster. I løpet av en dag kunne man ha 20 sider med uleste innlegg. Tok man bort alle lekene var man plutselig ned i 1-2 sider med innlegg.
Kort og godt, en liten gruppe innlegg druknet ut alle andre innlegg.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #48 på: 13. aug, 2013, 18:57 »
Er det mulig å gjøre det synlig hvilke delforum eller subforums det har kommet nye poster i?

Ta f.eks. Bjeff, mjau, mø. Jeg bryr meg stort sett bare om det delforumet. Subforumene er ikke lite interessante. Men om noen poster i subforumene blir sirkelen blå, og må jeg inn på delforumet for å finne ut om det er nye poster der i det hele tatt. Hadde det vært mulig å få f.eks. en [Ny(e)]-tag delforums også, og ikke bare subforums?

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: Norpaws v3.0 - Tilbakemelding
« Svar #49 på: 13. aug, 2013, 20:31 »
Hvorfor er den ubehagelig? Er det for skarpt lys?

Vell hvis hvitfargen istedenfor var litt innen for fage nøyangsen grå, så hadde det vært lettere å se på.
Hvit blir liksom for skarpt.

.
Er enig om litt mørkere farger, slik at de ikke er så lysende opp...

Jeg er ganske uenige om at fargene må rettes på. Det høres ut som at noen sitter i ett mørkt rom med skjermstyrken på 100% da blir det for skarpt for øynene. Jeg syns dette er meget behagelig å lese på, og  det er ikke noen forskjell på hvitfargen her og det som er på VG.no, Dagbladet.no og Adressa.no. Og annenhver post er grå. Ingen som har kommentert at det er mer behagelig å se og lese på enda.
« Siste redigering: 13. aug, 2013, 20:33 av SarahLynx »